Tammikuiset 2019

Vaiana täällä sama tilanne ja koko suku tietää että rakastan erinlaisia juustoja ja viinejä :Donneksi asutaan sen verran kaukana kaikesta että voin aina nimittää ittiä autonkuljettajaksi. Kilistellään me pommacia vapun kunniaksi!
Kilistellään! :)
 
Tervetuloa pantse, maya ja mamaminion! :)
Teillä oli puhetta tosta että kaikki epäterveellinen ruoka maistuis niin tuli mieleen, että mitä pikaruokia uskallatte syödä? Esim mäkkärin hamppareita, onks majot ihan ok? Pitkääkö juusto jättää pois välistä? :D
 
Tervetuloa pantse, maya ja mamaminion! :)
Teillä oli puhetta tosta että kaikki epäterveellinen ruoka maistuis niin tuli mieleen, että mitä pikaruokia uskallatte syödä? Esim mäkkärin hamppareita, onks majot ihan ok? Pitkääkö juusto jättää pois välistä? :D

Mä olen kyllä syönyt mäkkärissä ihan huoletta. En yleensä kyllä ota mitään, missä kauheasti majoa.
Esim mäkin valkosipulimajo dipissä ainesosassa lukee vain kananmuna. Sitä en ole sitten varmuuden vuoksi syönyt.
Muistaakseni ainakin hesen majoneesit on tehty pastoroiduista munistao_O

Esikoisen aikaan luin jostain, että subway ei luvannut juustojensa yms olevan raskaille Ok ja samoin arnolds, kun oli kysytty bageleiden väliin tulevasta tuorejuustosta.
Toki, asian laita vain se etteivät halua ottaa vastuuta, jos niin harvinaisesti kävisi että jonkin listerian tms saisi.

Niitä siis välttelin sitten viime raskaudessa myös.
 
Periaatteessahan majoneesit ei varsinaisesti ole kiellettyjä, raaka suomalainen kananmuna on aika turvallinen, mutta mua just epäilyttää mäkkärien, subien ym. majot ku ne tehdään ties missä. Mitenhän sitten kotipizzan majoneesi. Sitä vois kyllä kysyä suoraan kotipizzalta :)
Ja tuorejuustoihin en aio koskea ollenkaan. Viimeksi kyllä käytin valion tuorejuustoa kun on suomalaista ja lupaavat nettisivuillaankin sen olevan ihan ok raskaana oleville.
 
Periaatteessahan majoneesit ei varsinaisesti ole kiellettyjä, raaka suomalainen kananmuna on aika turvallinen, mutta mua just epäilyttää mäkkärien, subien ym. majot ku ne tehdään ties missä. Mitenhän sitten kotipizzan majoneesi. Sitä vois kyllä kysyä suoraan kotipizzalta :)
Ja tuorejuustoihin en aio koskea ollenkaan. Viimeksi kyllä käytin valion tuorejuustoa kun on suomalaista ja lupaavat nettisivuillaankin sen olevan ihan ok raskaana oleville.
Voisin veikata, että Kotipizzan on suomalaisista munista! Täytyy käydä kysymässä :)
Ja juuri noinhan se on! Ei ole varsinaisesti kiellettyjä, mutta varman päälle :wink
 
Tänään viikkoja 4+2. On tää raskaana olo vaan mukavaa. Mutta jonkinlainen epäuskoinen olo vaikka ekasta haamulaisesta "jo" 5 päivää.
Edellisillä kerroilla kokoajan laskin päiviä siihen, että on joku etappi saavutettu ja kuluispa 9 kk äkkiä ja kuinka voi odottajan aika olla niin pitkä..
Pari vuotta odotin tätä odottamista, niin nyt aion nauttia jokaisesta päivästä.
 
Mua kyllä hirvittää et miten muka jaksaa odottaa vuodenvaihteeseen :D Mä oon niin mullekaikkihetinyt -ihminen ja tuntuu niin pitkältä ajalta odottaa edes ensimmäistä neuvolaa tai ultraa, että mites sitten itse the hetkeä.. :P No, pakkohan se on vaan jaksaa kun ei kauheesti ole vaihtoehtojakaan. :grin
 
Heippa, ilmoittaudun mukaan tammikuisiin :) Vaun raskauslaskurin mukaan la olisi 2.1. Olen vieläkin ihan pöllämystynyt sillä olin varma, ettei taaskaan tärpännyt (olemme yrittäneet tammikuusta lähtien) mutta sieltä se plussa vaan ilmestyi. :D Odotan nyt siis toista lasta, esikoinen ehtii täyttää viisi ennen tammikuuta. Pahoittelut tönköstä tekstistä. :”D
 
Tervetuloa MyMelody :) Sama tunne täällä ja aika sama tilanne ku sulla! :D Päivää ennen sua laskettu aika ja vuodenvaihteesta kans yritettiin ja olin varma etten olis taaskaan raskaana mut ilmeisesti sitten olekin. :D Taisin mutista itsekseni jotain "joo niin varmaan..." kun plussatestin tein. :grin Vieläkin epätodellinen olo.
 
Moi kaikki! Täällä esikoisen odottaja, jolle raskaus tuli sikäli yllärinä, että se näyttäisi tärpänneen heti ekalla yrittämällä. Ihan epätodellinen olo, kun olen tehnyt noita testejä ja viiva vain vahvistuu... Ei voi uskoa todeksi, varsinkin kun en ole enää parikymppinen vaan kohta 34. o_O

Mut uskottava se kai on. :) Laskettu aika mulla 4.1. Mitään neuvoloita tai muita en oo varannut, ja sallittujen ruokien ja muiden tuotteiden opettelu on vasta alkanut. Ajatukset pyörii kovasti asian ympärillä koko ajan ja välillä on jopa hankalaa keskittyä siihen mitä joku puhuu töissä tai muualla. :grin

Kaikki on niin uutta ja jännittää hirveästi! :nailbiting: Onneksi löysin tämän ryhmän!
 
Tervetuloa MyMelody ja Rapsakka84, mullakin tuntuu epätodelliselta ja nyt huomenna töihin ekaa kertaa plussaamisen jälkeen. Jotenki pelottaa et vahingossa mainitsen jotenki asiasta :D meillä ollu taustalla se, että mies ei oo ollu valmis vauvaan ja helmikuussa sitten päästiin yhteisymmärrykseen et vauva sais tulla jos on tullakseen. Osa töissä tietää tän taustatarinan, mut en haluis et kukaan vielä tietäis et on tärpänny :D
 
Ihan on epätodellellinen olo vieläkin. Joka kerta kun käy vessassa ni odottaa et no nyt ne alkaa, mut ei sittenkään... Mä en vaan vielä luota et hän pysyy matkassa mukana. Ensimmäinen neuvola on 16.5

On hän niin toivottu kyllä, (puoli vuotta meni yrittäessä) isä ihan sekaisin onnesta Hän on mun kolmas ja isänsä ensimmäinen. Tytöt meillä on -07 ja -09 eli aika paljon on muuttunut jutut ja uusien opettelua.

Kaverilta sain tämän päivän kielletyt ruokaineet listan, mutta osaako joku sanoa mikä siinä inkiväärissä nyt on kun ei saa?
 
Ihan on epätodellellinen olo vieläkin. Joka kerta kun käy vessassa ni odottaa et no nyt ne alkaa, mut ei sittenkään... Mä en vaan vielä luota et hän pysyy matkassa mukana. Ensimmäinen neuvola on 16.5

On hän niin toivottu kyllä, (puoli vuotta meni yrittäessä) isä ihan sekaisin onnesta Hän on mun kolmas ja isänsä ensimmäinen. Tytöt meillä on -07 ja -09 eli aika paljon on muuttunut jutut ja uusien opettelua.

Kaverilta sain tämän päivän kielletyt ruokaineet listan, mutta osaako joku sanoa mikä siinä inkiväärissä nyt on kun ei saa?
Muistaakseni inkiväärissä olisi ollut jotain, joka voi mahdollisesti aiheuttaa solukuolemaao_O pienissä määrissä mausteissa Ok, mutta esim pahoinvointiin tarkoitettuja inkiväärikapseleita yms ei saisi syödä.
Papaija on muuten muistaakseni myös sellainen, joka voi aiheuttaa solukuolemaa tms
 
Ja täytyy kyllä yhtyä tuohon, että raskaus asiat pyörii päässä ihan koko ajan :D tekisi mieli höpöttää asiasta jatkuvasti!
Onneksi esikoinen vie ajatuksia muualle :)

Edelleen myös täällä epäuskoinen olo.
Esikoinen tärppäsi aikoinaan ensimmäisestä yrityskerrasta.. nyt menikin lähemmäs vuosi ja ihan hirmuisen vaikea sisäistää, että nyt olisi sitten tärpännyt :D
 
Me ei varsinaisesti yritetty, koska mies halusi että tulee sitten, jos/kun on tullakseen. Melkein kaks vuotta siinä meni.
 
Täälä uusi tulokas foorumille. Viime lauantaina plussasin ja la arviolta 5.1.2019. Vieläkin jotenkin ihan shokissa ja odotan vasta sitä suurta onnen määrää, mikä teistä jo huokuu. :) "Kirppu" on kyllä hyvinkin tervetullut, mutta asiat kävi odotettua paljon nopeammin - liiankin helposti, eikä vielä oikein voi tajuta ja suhtautua asiaan kuten haluaisi. Vuodenvaihteessa jätetty ehkäisy pois ja annettu kirpulle mahdollisuus saada alkunsa kun 30v. Pärähti itsellä mittariin (sillä asenteella, että tulee jos/kun on tullakseen). Mies viikot toistaiseksi toisella paikkakunnalla töissä ja osittain siksi tilanteita, jossa hedelmöittyminen olisi voinut tapahtua, on ollut todella harvassa, eikä oviksen ajankohtakaan ollut tiedossa. Nyt jollain ihmeen kaupalla kuitenkin kuukautiset pian viikon myöhässä ja viikot 5+3 meneillään. Niin uskomatonta, ihmeellistä ja vähän jopa pelottavaa! Kukaan muu kuin mies ei vielä tiedä, enkä oikein tiedä milloin uskaltaisin lähimille kertoa. Työssä luultavasti pakko paljastaa jo muutaman viikon sisällä koska firman kinkerit ja asiakkaiden kanssa sovitut viini-illalliset muuttuu hieman omalta osaltani. Jatkuva etova ja paha olo, heikotus, väsymys, alavatsan ajoittaiset kovat jomotukset ja kiukku kyllä muistuttaa tilanteesta ja tulevasta elämänmuutoksesta jatkuvasti, mutta ei meinaa vielä oikein ymmärtää asiaa... :D
 
Muokattu viimeksi:
Esikoisen kohdalla plussan saatuani mietin hetken aikaa, että nyt olisi vielä mahdollisuus tehdä abortti. Eli iski jonkin asteinen ahdistus, vaikka raskaus oli toivottu. Kyllä se siitä :)
 
Täällä liittyisi yksi lisää joukkoon iloiseen!
La ois laskurien mukaan 7.1. :Heartred

Lauantaina saatu eka plussa testiin ja tänään rv 4+2 olen menossa verestä otettavaan raskaustestiin. Huoli on kova puoli vuotta sitten koetun varhaisen keskenmenon vuoksi. Tämäkin on saanut luvan tulla jo 9/2016 lähtien mutta vihdoin ja viimein sai alkunsa toisesta inseminaatiosta sekä letrojen ja lugejen avustamana :D
 
Takaisin
Top