Tammikuiset 2019

Moikka!

Taidanpa kanssa laitella tähän ryhmään viestiä, meillä laskettu aika olisi myös 3.1. Itsellä on jo nyt kummallisia mielitekoja (suolakurkuista en oo ennen välittänyt...) ja väsyttää. Joko teillä muilla näitä oireita? Tämä vauva olisi meidän ensimmäinen ja mulla ikää jo 35 v. joten vähän jännittää senkin takia. Neuvolaan aion soittaa tänään, ja kaikki muukin on ihan uutta ja outoa mulle. Testiviiva viime viikolla oli aika vahva, mutta silti mietin olenko oikeasti tosiaan raskaana... :)

Tällaisin miettein aloitellaan.
 
Tervetuloa Pantse :)
Mielitekona on kyllä kaikki epäterveellinen :D makeaa ei tee mieli yhtään, mutta roskaruoka, sipsit yms :excited001

Onnea tähän jännittävään ja uuteen elämänvaiheeseen :)
 
Kiitos Vaiana! Ja sama täällä, eipä tee makeaa mieli mutta hyvä niin. Ranskiksia ja kaikkee suolaista voisin syödä joka päivä :D

Se pahoinvointi mua vähän hirvittää. Pelkään yrjöäväni jollain kauppareissulla ja vielä niin, ettei mieskään ole mukana vaan saan hävetä ihan keskenäni. Sisko (joka sai vauvan viime lokakuussa) neuvoi ottamaan yöpöydälle suolakeksejä ja vaikka rypäleitä, niin ei kuulemma ole niin huono olo kun ennen ylösnousua voi jo popsia jotain.

Ja mulla kanssa mahaa jo turvottaa. Tässä saa varmaan lähteä jo mammahousuostoksille tällä viikolla, ainakin salitreenitrikoot täytyy jo uusia. Ajattelinkin viime viikolla, että olenpas lihonut kun kaikki housut kiristää ikävästi työpäivän jälkeen. Mutta se olikin tämä vauva... :wink
 
Joo, keksit yöpöydällä on must have! :D

Samoin täytyy täällä lähteä etsimään housuja!

Mullahan oli aika rajua esikoisen aikaan tuo oksentelu. Jäin siitä vähän väliä sairaslomalle, kun on vaikea palvella asiakkaita lähikontaktissa :D
Voin kokemuksesta sanoa, että täpötäydessä aamubussissa muovikassiin oksentaminen on aikan järkyttävää!
Hieman katsoi vieressä istuva kauhuissaan :hilarious: siinä sitten selität, että ei tässä mitään vatsatautia ole!!

Vinkki: jos tarvitsee kantaa oksennuskassia mukana, niin laita sen sisään paperia yms, joka vähän imee nestemäistä tavaraa sisäänsä, jos et heti pääse heittämän pussia pois :grin
 
Minäkin tänne jo uskaltaudun; laskettu aika olis laskurin mukaan 5.1.2019. Ihan hullua, ensimmäinen siis kyseessä. Lauantaina tein ekan raskaustestin ja eilen sit kaks,molemmat positiivisia. Nyt dpo 16. Kuvitellun hedelmöittymisen(tehtiin sillon ovulaatiotesti) jälkeen parin päivän päästä mul oli vatsatauti, oksentelin ja muuta. Nyt mietin et liittyks se jo tähän... nyt on ollu ajoittaista pahaa oloa ja väsymysaaltoja mitkä iskee. Rinnat on myös vähän kipeät. Nyt oottelen soittopyyntöä neuvolasta kun siel oli jonoa. Kaikki tuntuu epätodelliselta ja aattelen koko aika et onks tää todellista oikeesti vaik toiveissa oli. Oon 31-vuotias eli en mikään ihan nuori enää :)
 
Vaiana jännä et mulla melkeen samat viikot ku sulla, muutama päivä vähemmän ja mulla eka neuvola vasta 28.5. Vähän tuntuu kaukaselta että tuonne asti meni mutta jospa malttasin oottaa. Töissä oli jo pakko lähimmille työkavereille kertoa ku siihen malliin jo silmäilivät että mahtaa pieniinpäin olla ku turvottaa ja etoo koko ajan.
 
Vaiana jännä et mulla melkeen samat viikot ku sulla, muutama päivä vähemmän ja mulla eka neuvola vasta 28.5. Vähän tuntuu kaukaselta että tuonne asti meni mutta jospa malttasin oottaa. Töissä oli jo pakko lähimmille työkavereille kertoa ku siihen malliin jo silmäilivät että mahtaa pieniinpäin olla ku turvottaa ja etoo koko ajan.

Mulla on samat viikot ku Vaianalla mut sain kans neuvolan samalle päivälle ku sulla Mushu. Et pitää täälläkin odotella. :grin Yleensä se eka käynti onkin kai jollain 8 tai 9 viikolla. Sitä en kyl tiedä että miksi, mä oisin valmis menee höpöttää sinne jo vaikka huomenna. :grin
 
Mulla on samat viikot ku Vaianalla mut sain kans neuvolan samalle päivälle ku sulla Mushu. Et pitää täälläkin odotella. :grin Yleensä se eka käynti onkin kai jollain 8 tai 9 viikolla. Sitä en kyl tiedä että miksi, mä oisin valmis menee höpöttää sinne jo vaikka huomenna. :grin

Mä sain neuvolan 21.5. Hoitaja muisti minut vielä nimen perusteella viime vuodesta. Käski olla stressaamatta,kun kerroin peloistani. *helpommin sanottu,kuin tehty* Vaikka tiedän,että stressaaminen on yksi pahimmista tässä vaiheessa...
 
Mä sain neuvolan nyt 24.5 ja neuvolasta laskivat että 4.1 olis LA. Kyllä sitä nyt jännittää koko ajan et pysyykö matkassa. Vanhemmillekaan ei olla vielä kerrottu
 
Mulla on samat viikot ku Vaianalla mut sain kans neuvolan samalle päivälle ku sulla Mushu. Et pitää täälläkin odotella. :grin Yleensä se eka käynti onkin kai jollain 8 tai 9 viikolla. Sitä en kyl tiedä että miksi, mä oisin valmis menee höpöttää sinne jo vaikka huomenna. :grin

Joo hyvä että maltoin lopettaa es sitä puhelua ku sai kysellä kaikkea. Ensimmäinen ku on niin ei tiiä mistään mitään ja ylireagoi aivan kaikkeen.
 
Joo siis mä sain ihan poikkeuksellisen aikasen ajan :D normaalisti ois rv7-9

Luulen, että vaikutti se että halusin samalle hoitajalle kuin esikoinen käy. Voi olla että hänellä lomat tulossa yms noille myöhäisemmille viikoille :)

Kelpaa kyllä että pääsee jo höpöttää :D tosin sitten tulee kauhean pitkä aika seuraavaan neuvolaan (varsinkin näin toista kertaa raskaana olevalle, kun käyntejä on vähemmän)
 
Joo siis mä sain ihan poikkeuksellisen aikasen ajan :D normaalisti ois rv7-9

Luulen, että vaikutti se että halusin samalle hoitajalle kuin esikoinen käy. Voi olla että hänellä lomat tulossa yms noille myöhäisemmille viikoille :)

Kelpaa kyllä että pääsee jo höpöttää :D tosin sitten tulee kauhean pitkä aika seuraavaan neuvolaan (varsinkin näin toista kertaa raskaana olevalle, kun käyntejä on vähemmän)
Onko neuvola käyntei oikeesti vähemmän jos on uudelleensynnyttäjä?
 
Mä sain neuvolan nyt 24.5 ja neuvolasta laskivat että 4.1 olis LA. Kyllä sitä nyt jännittää koko ajan et pysyykö matkassa. Vanhemmillekaan ei olla vielä kerrottu
Meinaan kertoa parille lähimmälle ystävälle tässä lähi aikoina, mutta eipä oikeastaan muille ennen kuin joskus myöhemmin. Ei olla vanhempien kanssa ollenkaan läheisiä ja kolmas lapsi on kuitenkin varmasti niiden ymmärrykselle liikaa.
 
Heipä hei tammikuiset ihanaiset!
Täällä plussattiin toissapäivänä ja tosiaan viides murunen olisi tuloillaan tähän taloon iiiks [emoji16]

Odotettavasti laskettu aika on 6.1 mutta ihmettelen erästä asiaa.
Tein liuska testin jossa siis todella TODELLA haalea viiva mutta kun tein digitestin (sen jossa näkyy vain + tai - ) niin samantien minuutissa pärähti plussa.. mietin että miksi niin haaleita.edelleen noi liuskatestit ja tietty pelkään pahinta

Ja hei sit sellaista kysyn että.jos huomenna ostan sen digin mis näkyy viikot niin jos oletan mulla olevan 4+3 niin eikö siihen pitäisi tulla "raskaana 1-2"

Joo ei uskois että ollaan viidettä kertaa pappia kyydissä mutta jotenkin nyt ei aivot kykene arvioimaan mitään [emoji2]
 
Onko neuvola käyntei oikeesti vähemmän jos on uudelleensynnyttäjä?
Näin ymmärsin! Kyse on siis kyllä vain 1-2 käynnistä vähemmän :D

Mä olen kertonut jo pomolle(ollaan tosi hyvissä väleissä), lähimmälle työkaverille ja kahdelle ystävälle, jotka ovat olleet yrityksen ajan tukipilarina.
Mies on kertonut myös lähimmälle työkaverilleen.
Vanhemmille kerrotaan varmaan ar-ultran jälkeen. Tai sitten vast rv12 paikkeilla, mutta luulen että ei pysy piilossa siihen asti :D
 
Tervetuloa mamaminion! :)

Kyllä pitäisi näkyä 1-2 tai enemmän!
Itse tein 4+0 ja sain 2-3 viikkoa testiin :) sehän riippuu oikeasti vain siitä kuinka sinulla hormoniarvot nousee!

Ja hei, ei ne aivot täälläkään aina ihan kykene ;D
 
Näin ymmärsin! Kyse on siis kyllä vain 1-2 käynnistä vähemmän :D

Mä olen kertonut jo pomolle(ollaan tosi hyvissä väleissä), lähimmälle työkaverille ja kahdelle ystävälle, jotka ovat olleet yrityksen ajan tukipilarina.
Mies on kertonut myös lähimmälle työkaverilleen.
Vanhemmille kerrotaan varmaan ar-ultran jälkeen. Tai sitten vast rv12 paikkeilla, mutta luulen että ei pysy piilossa siihen asti :D

Omasta kokemuksesta voin sanoa että ekan kohdalla käyntejä oli mulla 15 ja sitten toisen kohdalla 9 :D Eli jos normaalisti sujuu raskaus eikä kauheesti mene yli lasketun niin kyllä niitä käyntejä on vähemmän ekaan raskauteen verrattuna.
 
Minä tein tänään aamulla 5+0 viimeisen digitestin ja sain (testihulluna) kaipaamani 3+ viikkoa tuloksen :D
Nyt saatan huokaista, että hormonit nousee.

Tänään olisi tiedossa sukulaislapsen sekä hänen isänsä syntymäpäiväjuhlinnat. Vähän jännittää miten väistelen kuohuvan kilistämiset.. ja heillä aina tarjolla ruuaksi kaikkea aivan ihanaa, mutta valitettavasti usein täynnä niitä raskaan olevalle kiellettyjä ruoka-aineita. Jäänköhän jo kiinni :grin
 
Vaiana täällä sama tilanne ja koko suku tietää että rakastan erinlaisia juustoja ja viinejä :Donneksi asutaan sen verran kaukana kaikesta että voin aina nimittää ittiä autonkuljettajaksi. Kilistellään me pommacia vapun kunniaksi!
 
Takaisin
Top