Äärimmäinen oma-aloitteisuus ja omatoimisuus ja määrätietoisuus. Yhdistettynä kiipeilyyn..
Pari pv sitten tuo oli kiivennyt mun vessassa kipaisun aikana tuolin kautta omaan pinnasänkyynsä. Eilen illalla aloin purkaan kauppakassia ja kun käänsin selkäni maitojen laittamiseksi jääkaappiin, likka oli ilmestynyt istuun keskelle keittiön pöytää ja piteli mun kuppia.
Puheen ymmärtäminen on jo jotain uskomatonta. (Ja suomiko muka vaikeeta, mitä ne valittaa. Vauvakin ymmärtää!)
Meillä on semmoinen kirja missä on aukeemilla kuvia tutuista paikoista ja nimetty tavaroita ja tyttö osoittaa tosi tarkasti jo uskomattoman monta asiaa.
Myös se meidän keskustelusta poimii jotain tuttuja sanoja ja koittaa vetää johtopäätöksiä. Meidän pitää puhua tavu kerrallaan joitain sanoja, ettei se havahdu kinuamaan.
Tällä hetkellä tuo heijaa poikanukkee sylissään 'aiaiaiai' nousevalla ja laskevalla nuotilla ja riisui sen vaatteet mun pienellä avustuksella ja kurkkii sen vaipan alle ihmeissään. :'D
Sisällä tuo liikkuminen on hyvin sulavaa. Pysty näkeen edistyksen hyvin, kun vuoden vanha juuri käveleen oppinut ipana oli kylässä ja meidän tyttö vaan juoksenteli sen ohi ja väisteli kaikkee.
Myös pihalla kävelyä ollaan harjoiteltu nyt ahkerasti, alkutalvesta ei oikein voinut. Aluksi toppatöppösillä pysyttiin paljon paremmin pystyssä kuin kengillä, sai varmaan tasapainotettua paremmin. Mut eilen esim oli Kuomat jalassa ja pitkät pätkät käveltiin jalkakäytävällä. Oli muuten ylpee mutsi kun semmoinen soma taapertaja tarpoi siinä vieressä.
Kaikki tähän kirjoitetut on sarjassamme 'asioita, joiden kuvittelin tapahtuvan vasta pitkän ajan päästä'. Vai onko se pitkä aika jo kulunut? Kun menee niin nopeesti..