Meillä poika oppii ilmeisesti uusia taitoja aina useamman samaan syssyyn, ja sitten tulee pitkä tauko että saa odotella, tulisiko jotain uutta. Oppi ryömimään vähän vajaa 7 kk iässä, mutta sitten tulikin hyvin pian perässä konttaaminen, ja samantien kun oli oppinut konttaamaan, niin alkoi nousta tukea vasten seisomaan. Seisomista harjoiteltiin sitten pitkään ensin tuen varassa ja 8 kk kieppeillä seisoi jo tukevasti keskilattiallakin. Sukulaiset jotka näkivät poikaa hokivat että kohta se kävelee kohta se kävelee. No, käveleehän se nyt, elokuun eka päivä eli 9 kk 1vko iässä aloitti. Kävelyn aloittamista seuraavana päivänä oppi taputtamaan käsiä, kun äiti ja isi aina taputtivat, kun otti muutaman askeleen. Sitten poika polleana nousee seisomaan, ottaa pari askelta ja taputtaa että hyvä minä!
Toinen opittu taito tähän 9 kk kohtaan on portaiden nouseminen ja laskeutuminen, mikä kyllä vähän hirvittää äitiä. Meillä on takaovelta kolme rappusta alas, niin niitä konttailee eestaas. Tietenkin mies opetti tämän taidon, itse en olisi edes uskaltanut päästää tuota mönkimään itse rappusiin...