Taaperoiden kehitys ja kasvu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Citrus
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä sama juttu, Ei tarvi tuntea syyllisyyttä kun käy vessassa ja likka jää isän kanssa toiselle puolelle :) Viihtyy välillä yksikseen omassa huoneessa. Kirjat levitetään lattialle ja niitä luetaan nopealla tahdilla :) Uusin villitys on pyykin piilotus. Pyykkitelineestä katoaa nopeasti sen vaatteet ja sitten niitä etsitään kun likka piilottanut taas jonnekin..sukat varsinkin on kiva etsiä kun eivät ole koolla pilattu :grin

Meilläkin poika alkaa läpsiä itseään, jos häneltä kieltää jotain. Esimerkiksi kaukosäätimen antaa kiltisti pois mutta läpsii sen jälkeen itseään päähän. Joinain päivinä on kyllä niitäkin, ettei millään meinaa luopua esineistä. Silloin lentää säätimet pitkälle ja poika heittäytyy lattialle kierimään ja potkimaan.

Meidän poitsu heittäytyy taaksepäin selkä kaarella, jos ei saa tahtoaan läpi. Joku päivä kopsahtaa vielä komeesti pää jonnekin kulmaan tai lattiaan.

Se on tosiaan ihanaa, kun voi välillä siivoilla rauhassa kun poika menee itse omaan huoneeseensa leikkimään. Ja tykkää myös pudotella kuvakirjat hyllystä ja lukea niitä. :)

Olen aiemminkin hehkuttanut, kuinka paljon Alisa ymmärtää vaikka ei tuota itse sanoja. Se osaa tuoda esim. sukat jos pyytää ja kengät eteisestä. Meillä on yhdessä lipastossa kirjoja ja Alisa osaa tuota sieltä kirjan jos pyytää tuomaan kirjan kaapista.
Alisahan rakastaisi tyhjennellä omaa vaatekaappiaa, mutta kun sanoo kaappi kiinni, niin se kaappi todellakin menee kiinni :)
Samoin jos neidillä on roska kädessä ja sanoo, viedään roskiin niin heti menee odottamaan kaapille että joku avaa sen. Itse haluaa laittaa kaapin kiinni :)

Isomummolla on eteisessä liukuovilla peilikaappi, jossa on kenkiä jne. Alisa kävi tyhjentämässä sen ja kun sanoi että laitappa kengät takaisin kaappiin, niin nehän laitettiin. Ja kengien asentoa ja paikkoja hierottiin useaan otteeseen :)

Meillä B ymmärtää myös melkein kaiken puhutun ja jos ei, niin hoksaa pian mitä tarkoitetaan. Auttaa myös todella paljon ja huomaan, että miellyttämisen halu on suuri. Mikä on osaltaan ihanaa & suloista :) - & ikään kuuluvaa.Tänäänkin kun sanoin, että nyt tehdään ruokaa, niin tyttö hakee kaapista muovikulhoa pöydälle ja tärkeän oloisena katselee kaappiin , että mitäs vielä... :hilarious: Joskin välillä löytyy vaikka mitä ja mistä :grin

A taas..en muista kirjoitinko tänne jo, niin hänen luonnettaan kuvaa hyvin tämä:"pyysin viemään tavaran A paikkaan B. Tyttö katsoo minua, sanoo "ei" & heittää tavaran maahan". Luonnetta siis löytyy. Auttaa A:kin silloin kun haluaa..Hän kun ei halua kaikkea tehdä mitä pyydetään ja edelleen suuttuu HYVIN voimakkaasti. Viime yönä tyttö halusi viereen nukkumaan ja heräsin keskellä yötä A:n puheeseen...tyttö oli lähtenyt vierestäni hiljaa pois ja hakenut lelun..:woot: tyytyväisenä leikki sängyn vierellä (meillä on niin korkea sänky, että sinne ei pääse itse, mutta alas osaa kyllä mennä).

• Tykkään
Reaktiot: I-P
Onko muilla tällaista, kuin meillä: päivät menee mukavasti ja sutjakkaasti tyttöjen kanssa, kun isä tulee töistä kotiin ollaan isän kimpussa 5 minuuttia, sitten aletaan haluta äidin syliä koko ajan :wideyed: eikä isä kelpaa ollenkaan.

Jos menen pois näkyvistä, niin pärjäävät hyvin isän kanssa ja on kivaa, mutta jos olen paikalla niin ei...Taasko alkoi eroahdistus vaihe.

Meillä on ainakin ihan samanlaista. Huomaa kyllä että tykkää isästä hirveesti. Kun isä lähtee niin saattaa hieman itkeä, ja hymy on korvissa kun hän tulee kotiin mutta jos mä vaan oon liki niin ei kelpaa isä edes syöttäjäksi. :D

Meillä oli esikoisen kanssa tuota samaa ja erittäin rankasti. Isä ei kelvannut mihinkään ja edelleenkään isä ei kelpaa, vaan äitin pitää pestä hampaat yms. Nuoremmalle poitsulle kelpaa kyllä isä, mutta se on joutunut jakamaan mun huomion isoveljensä kanssa.. Mutta väsyneenä kelpaa pikkumiehellekin vain äiti.

Meillä poika on ihan isänsä perään. Mikä on hassua sinällään, koska mun kanssa viettää enemmän aikaa. Isi jaksaa kuitenki hassutella ja rähjätä pojan kanssa enemmän, joten suosio on taattu. Mulle taas kiukuttelee enemmän ja kokeilee rajojaan.

D-vitamiinin poika saa pureskelutablettina, kuten Xylitol-pastillit ruokailujen jälkeen myös. Tykkää ihan hirveästi. Joskus ei malttaisi syödä ruokaa loppuun saakka, kun käsi ojossa odottaa jo Herra Hakkaraista :grin

Meillä d-vitamiini vielä tippoina. Onko lasten d-vitamiinitabletit helpompi purra kun aikuisten? Kun mietin että eihän tuo poika vielä millään sais syötyy ainakaa sellasta d-vitamiinia mitä ite käytän. Mikä ois sellanen hyvä d-vitamiini noiden tippojen jälkeen? Meillä kun vielä xylitoli hakkaraisetkii annetaan puolikkaina kun ei kunnolla saa syötyy muuten niitä.

Meillä olis vielä D-tippoja pullossa, mutta koska isoveli saa tabletin muodossa niin pikkuvelikin haluaa.. Meillä siis käytössä Minisun. Niitä on eri makuisia. Hyvin liukenee suuhun tai väillä poitsu jopa pureskelee etuhampaillaan :D. Xylitol-pastillit myös käytössä. Muumit ja Herra Hakkaraiset.

Joo meilläkin nuo pastillit purraan etuhampailla, kun takahampaita ei vielä ole. D-vitsku meilläkin on Minisun.

Jihuu! Poitsu suostu viimein juomaan nokkamukista tavallista maitoa! Sitkeys palkittiin.. Pidin tosin pientä taukoa tarjoamisessa ja toissapäivänä sit joi maitoa. Oltiin luettu kirjaa jossa poika juo maitoa nokkamukista ja sattumalta muki on ihan samanlainen kuin meillä. Sanoin poitsulle että tässä on maitoa niin kuin kirjan kuvassa, samanlaisessa mukissa :) Nyt voin lopetella viimeisetkin imetykset.

Tänää tyttö oikein juoksi naapurin pojan perään kädet levällään ja hymysuin, kun hänet näki. :hilarious: (nähty häntä tasan kolme kertaa.)...:grin Nytkö se jo alkaa..

Meillä ollut käytössä minisun tipat ja seuraavaksi otetaan tabletti muoto käyttöön. Ostin jotain muumi mansikka D-vitamiinia ja kotona katsoin purkkia, että makeutettu xylitolilla...:wtf: (hammastahna niellään, herra Hakkaraisen pastillit ja vieläkö lisää muka xylitolia massuun......)

Onko nuo minisun d-vitamiinitabletit miten kovia? Hajoaako jauheeks niinkun herra hakkaraiset?

On ne vähän kovempia kuin Hakkaraiset. Mut maistuu sen verran hyvälle, että lapset malttaa niitä imeskelläkin. :)

Mihinkähän ketjuun tää nyt kuuluis.. On kai kehitystäkin, mutta mitä ihmettä kun poitsu kulkee nykyään koko ajan kieli ulkona suusta. Roikottaa sitä kuin koira kieltään. On selvästi löytänyt uuden ulottuvuuden. Onko muilla kielen roikottajia?

Takaisin