Meidan taaperoarki muuttuu nyt torstaina ihan totaalisesti! Pojan isovanhemmat ovat olleet taalla jonkin aikaa kylassa ja poika lahtee heidan mukanaan Suomeen ja on siella sitten koko elokuun! Hieman ristiriitaiset fiilikset. Varmaan tulee ikava tai ainakin saattaa tuntua oudolta, kun kotona onkin yhtakkia hiljaista. Toisaalta olen iloinen, etta poju paasee reissuun. Poika ei ole ollut tarhassa nyt miltei pariin viikkoon ja mun vanhemmat ovat jo rutinoituneet pojan hoitoon. Ja poika tulee heidan kanssaan loistavasti toimeen. Ehka jopa paremmin kuin minun kanssa, silla edelleenkin minulle kiukutellaan eniten.
Hieman haikeana olen jo katsellut vaatteita pojan matkalaukkuun. Paljon pitkahihaisia ja pitkalahkeisia!
Poika on meilla kulkenut t-paidoissa ja shortseissa jo toukokuusta lahtien. Ja on poika ilmeisesti kasvanutkin taas! Silla ne collegehousut, mitka olivat ahkerassa kaytossa joskus loppukevaasta, ovat nyt jo kitsahtaneen oloiset!
Varmaan joku supermutsi jollain inhalla vauvapalstalla saattaisi olla jotain mielta siita, etta me annamme alle 2-vuotiaan useammaksi viikoksi isovanhemmille hoitoon, mutta meilla on kuitenkin tuota valimatkaakin tuhansia kilometreja, joten sellaiset viikonloppuvisiitit mummolaan eivat oikein onnistu...
Lisaksi olen onnellinen, etta poika paasee pois taalta kuumuudesta. Meilla on nyt ollut joka paiva keskipaivalla yli 35 astetta ja yollakin ainakin se 25. Poika hikoilee jatkuvasti kuin pieni possu ja tukka on koko ajan litimarka. Ihanaa muutes, miten se tulee pelkka vaippa paalla tekemaan lahempaa tuttavuutta, puskee tukka markana mun kainaloon ja ryomii kuin hikinen, liukas saukko maha paljaana mun yli.