Taaperoarkea :)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Madie
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Olikos se rokote näin pienille ilmainen vai maksullinen?

No enivei, ei varmaankaan oteta. Tauti tulee jos tulee. Toivottavasti ei tule. Ottaisin varmaan, jos Niklas sairastelisi yleisesti ottaen paljon kun vastustuskyky olisi varmaan sitten alhaisempi.

Aamu, teidänkin poika on samallalailla hoikka kun meidän. Nuo mitat taitaa mennä aikalailla samoilla käyrillä Niklaksen mittojen kanssa. Enpä minäkään usko, että mitään syytä huoleen on. Joillakin on vaan vähän parempi aineenvaihdunta ;)

Aamu Elsa oli 1v. neuvolassa 75.5cm ja 9,1kg, enkä mä ole osannut olla painosta huolissani, se syö kuin hevonen ja on silti tuollainen rimpula.

Tweety, niin ei muakaan paino huoleta, vaan on niin hitaasti tullut painoa lisää.... 

Madie, rokote on ilmainen mm. alle 3-vuotialle.

Mä kurkkasin että Elsa on 8kk painanut 8,1kg enkä usko että vieläkään menee kymppi rikki, 1,5v neuvola meillä tosin on vasta helmikuussa.

Hei jos näin pienen huulet rohtuu esim. flunssan aikana niin oletteko laittaneet jotain huulirasvaa vai mitä? Saako näin pienelle edes laittaa huuliin mitään? Ei noita halkeilevia huulia viitsisi montaa päivää katsellakaan, kun ei varmaan tunnu Niklaksestakaan kivalta.

Onko teidän pienillä joulukalentereita? :) Niklas sai eilen mummulta kuvakalenterin ja sen lisäksi meillä on sellainen kankainen lumiukkokalenteri, jonka taskusta löytyy joka päivä yllätys. Tänään oli rusinarasia ja Niklas aivan riemuissaan huudahti, että "karkkia!" Eikä reppana ole ikinä edes karkkia maistanut :D mutta hyvä vaan, jos rusinat kelpaa karkin sijasta!

Meillä on Blistexin huulirasva Avalla "kaunistautumis"mielessä ;) Eli neiti vonkaa, että laitetaan vähän, ja minä laitan. Sitten neiti itkee, että laita lisää, ja minä en laita :D

En mä koe, että on vaarallista laittaa huulirasvaa, jos se on noita perusrasvoja. Voithan sä laittaa bepanthenia, mikä on ihan turvallista?

Meillä muumi-ukko kalenteri. Eka muoviukkeli jäi kakkoseks aamupalaleivälle.. ;)

Hyvä että mä en ole ainoa natsi, jos Niklaskaan ei ole saanut vielä karkkia emoticon Ja mä olen kanssa pari kertaa laittanut Bepanthenia kun on ollut kuivat huulet - tuo tosin nuolee sen heti pois.

Elsa sai mummulta sellaisen kalenterin missä on pussukka joka päivälle. Ekasta pussista tuli suursuosikki, virkattu pallo.

Miehelle tein piparkakkukalenterin kun se lupasi olla suklaalakossa jouluun asti.

Voisko tulla kylmä niin voisi käyttää talvihaalaria eikä tarvitsisi kerrospukea vk-haalarin alle??

Meillä olis Huldalle kanssa kalenteri (sellanen pussukkajuttu), mut mä oon ajatellut, että sais odotella sen kanssa vielä vuoden... huono mä! emoticon

Karkin kanssa sama linja kuin Elsalla ja Niklaksella. Ei Huldakaan ole vielä maistanut enkä aio antaakaan piiiiiitkään aikaan. emoticon

Ja mä oon pitänyt jo toppahaalaria ilman mitään välivaatteita. Sisävaatteet vaan alle. Musta siellä on jo niin hyytävä tuuli ja kylmä maa, että mieluummin tuolla kuin välihaalarilla. Mut varmasti tässä on paikkakunnittain eroja..

Mä oon ihan kakka mutsi mutta mä annoin Avalle yks ilta MissäX kirpeän hedelmäkarkin ku vonkas. Ilme oli näkemisen arvoinen ja ei kyllä toista pyytänyt. Se oli sen aarre ihan selvästi. Kuolasi se kädessä kun imeskeli sitä :) Ei meilläkään ole tarkoitus karkkia antaa, eikä kyllä sitä sanaa opettaakaan.

Et sä Miu oo kakka mutsi vaikka yhden karkin ootkin antanut :D Eipä se niin iso asia ole. Mäkin oon antanut kerran maistaa limsaa, kun ärsytti se vonkaaminen ja tiesin, että loppuu sillä ja ei tosiaan tykännyt.

Okei voisi siis ostaa jonkun perushuulirasvan tuolle nappulallekin. Onhan se kerran syönyt puolet isänsä huulirasvasta ja elossa on niin ei kai se haitaksi ole. Ja bebanthenia vois alkuun koittaa, kiitos vinkistä :)

Mekin täällä kylmässä Tampereella ollaan jo puettu toppahaalari ihan bodyn ja sukkahousujen päälle. Onpahan helpompaa ja ihan hyvä lämpötila on tuntunut olevan.

En mäkään usko että sua nyt Miu kivitetään mistään kulman takaa emoticon

Treelläkin taitaa olla aika paljon viileämpi jo kun täällä (Turussa) on päivällä sellainen +6/7, ja tuo touhuaa ulkona niin paljon, etten ole vielä vaihtanut siihen toppaan. Ensi viikoksi luvattiin jo viileämpää kyllä, jospa meidän talviasusteetkin siihen mennessä tipahtaisi postista..

Ostin eilen ebaysta phil&tedsit, jee! 260€ posteineen ja kaikki härpäkkeet tulee mukana paitsi se cocoon. Täytyy bongata siihen jostain joku pehmeä kantokassi/pussi tms.

Meilläki toppapuku käytössä, tosin ei mikään paksu. Meillä ollaan asteissa nollassa, korkeintaan +2, mutta hyytävä tuuli. Kylmintä oli pari päivää sitten, -7. 

Pojalla ei varsinaisesti ole joulukalenteria, mutta meiltä löytyy yksi suklaakalenteri tästä taloudesta ja poika sai luvan korkata sen tänään. Ei tykännyt suklaasta ja sylkäs lattialle. Tavallista karkkia en ole minäkään antanut, mutta rusinat maistuu!

Tweety olet kyllä löytänyt halvalla! :) Oon yrittänyt huuto. netistä etsiä phil & tedsejä, mutta oon aina unohtanut ne sulkeutumisajat ja huomannu pari tuntia myöhemmin, että ohoh...ne meni... :( No, pitää miettiä vielä uutena tilaamista ulkomailta, vaikka yli 500€ silti menee. Jos sitä ensi hätään ostais sisaristuimen noihin vaunuihin, maksais 89€. 

Meilläkin mennään jo toppapuvulla, niin paljon mukavampi pukea reilu toppapuku kuin välikausihaalari ja villapuku :) laitan joskus vaan sukkahousut ja bodyn ja joskus mitä sattuu sisällä olemaan päällä kun lähdetään. Hugo on alkanut ihan eilen vasta kävelemään enemmän kuin viisi askelta, joten ulkoilukin on vielä vaunuissa istumista, eikä siinä kovin lämmin tule. 

Sulla on Lidia tekemistä, kun vauva syntyy. Nimittäin Hugo oppii just kävelemään, ja sitä menoa ei voi estää moneen kuukauteen :D

Oon joskus miettinyt, että mitä jos tässä olis vielä vauva lisäksi... ei... huh huh, ja onneks ei ole, mutta tsemppiä niille, ketkä sitä haluaa!!
 emoticon
Nostan myös hattua mun parhaalle ystävälle, kellä on 2,5 v poika, joka on todella vilkas, ja myös 8 kk vauva. On se semmosta menoa, että...!

Aamu, mä ainakin ajattelen, että elämä luultavasti helpottuu kun tämä vauva vihdoin tulee ulos :D Raskaus+taapero ei ole ainakaan täällä ollut hyvä yhdistelmä! Ja tämä vauvahan TIETENKIN nukkuu ensimmäiset pari kuukautta ja sitten on jo kesä ja Niklas on jo niin iso ja fiksu poika, että kaiken on pakko mennä loistavasti ;)

(ainakin mun haavekuvissa)

Tänne ei kans sovi yhtään toi raskaus-taaperoyhdistelmä. Mielummin se vauva. Mä en uskalla luoda mitään haavekuvia, kaikki menee kuitenkin päin peetä ja tästä toisesta tulee tuhat kertaa vaativampi mitä esikoinen oli pienenä vauvana. Koliikkia olen myös kaavaillu  tälle toiselle. :D

Täälläkään poika on karkkikiellossa vielä. Pari kertaa on maistanut, siihen on jäänyt eikä lisää anneta vaikka kuinka kinuaisi.

Hemppa, mä myös odotan innolla sitä helvetin koliikkia + että mun tuurilla joudun johonkin f***in sektioon ja sitten en saa 6 viikkoon koskea kumpaakaan kersaan??!!

ARGH. Mä haluan alatiesynnytyksen, rauhallisen ihanan koliikkivapaan vauvan, ja Avalle järjen päähän? Saako näitä toivomuksia joulupukilta läpi, vai mihin laitan hakemuksen? Kelalle? :D :D

Meillä oli jo tänään 1,5 v lääkärintarkastus emoticon  Olinkohan eka :D

Ja samalla pojan ensimmäinen lääkärintarkastus sen jälkeen kun  on syntynyt. Vähän oudoksutti stetoskooppi iholla, mutta ei ollut moksiskaan kun silmät ja pallit tarkastettiin.
Laitettiin toinen MPR-rokote, järkyttävä huuto, mutta loppui kuin seinään, kun sai valita tarralaatikosta tarran. :D

"Touhukas, suloinen, iloinen poika" :)

Miu: tuo sectio ois kyllä "paha" vielä kaiken päälle. Sitä en ollutkaan ajatellu sen suuremmin, täytyy lisätä listaan. Nii ja sehän mulla on ollu mielessä että kun poika ei oo sairastanu paljoo nyt ekan vuoden aikana nii varmaan sitte ku tyttö syntyy nii sit alkaa sairastelemaan ja sitä saa kuskata lääkärissä tuon tuosta. Argh.

Aamu: Olette varmaan ekoja tästä porukasta ketkä kävi 1,5v neuvolassa. Mut toisaalta, eipä tuolla parilla kuukaudella varmaan niin väliä. Meillä tää neuvola tulee ajottumaan helmikuulle, neuvolantädin kans just puhuttiin et tulevan pienokaisen 6viikon lääkärineuvolan kanssa samaan aikaan voidaan tarkistaa poikakin. Se käy mulle kyl hyvin. :)

Onko teidän muiden taaperot nukkuneet jo lastensängyssä? Meillä on nyt harjoiteltu muutamana yönä. Laitan aina pehmusteita lattialle sängyn viereen jos sattuu tippumaan. No Ekana yönä viiden aikaan kuuluu itkua, poika makasi oman sänkynsä alla mahallaan ja silmät kiinni. Sillä oli silmät kiinni ja en kyl kuullu kovaa tömähdystä että en tiiä onko pudonnu vai mitä. Toisena yönä viiden aikaan istui lattialla näiden pehmusteiden päällä, kolmantena istui omassa sängyssä ja itki/kitisi silmät kiinni. No tää viimenen yö oli tähän asti paras, kömpi tänään aamulla puol 8 meidän makkariin ja pyyti päästä viereen, ei siis heränny sillon viiden aikaan vaan aamulla kun heräs, tuli meidän makkariin. Toivottavasti tää alkaa sujua ihan hyvin ettei tarvii matkasänkyä kaivella esille.

Mä odottelinkin jo Hempan kokemuksia tuossa lastensänkyasiassa. Täällä ei siis vielä nukuta sellaisessa, mutta olisi tarkoitus heti uuden vuoden jälkeen vaihtaa sänkyä. Kunhan vaan sellainen saadaan. Vähän jännittää, kun meillä on muutenkin aika levottomat yöt, että kuinka levottomia ne sitten on :D

Toivottavasti Aleksi pian tottuu :) Suunta ainakin näyttää olevan oikea.

Meilläkin 1,5v neuvola tulee varmaan helmikuulle. Voisi tammikuun neuvolakäynnillä varata. Jos saisi itselle ajan vaikka siihen perään.

Takaisin