Taaperoarkea :)

Jouluaiheeseen:
- Mites muilla kävi joulupukin kanssa?
- Entä kuinka hyvin kävi pakettien avaaminen?
- Mikä tai mitkä osoittautuivat mieluisimmiksi lahjoiksi?

Siina tietty vierasti pukkia mut ei alannu kuitenkaan huutamaan. Onneks. Molemmat etusormet olivat suussa lähes koko pukin paikalla olo ajan. . Mut pakettien avaamista ei paljo tarttenu näyttää. Olis avannu muidenki kasat ku alkuun pääs .  

Meillä taisivat parhaat lahjat olla tuo lauleskeleva/puhuva koira, mopo, ja sit Haniböökiltä saatu mikä ihme marsu se nyt onkaan, joka kulkee itekseen lattialla, vaihtaa suuntaa, lauleskelee ja nauraa. Sit Siina tykkää myös Eemin saamasta hotwheels autoradasta: sitä pitää sille pistää välillä päälle ku Eemi ei ees oo kotona ja osaa ite tiputella autoja siihen kulkemaan, hihkuu ja huutaa ku ne menee vauhdilla ympäri ja jos putoovat äkkiä hakemaan ja laittamaan takasin .

Kävin tänään jo heti alennusmyyntejä kattelemas. Tarkotuksena löytää lapsille uudet toppapuvut halvennuksella ens talveks. Eemille löysin jo hyvän. Oli just se mitä katoin ennen joulua et jos toi tulee aleen niin ostan sen. Siinalle löysin joo mut housut ja takin ja ihan prisman ciraf-merkkiä, mikä siis muutenkin halpa. Mut joka tapaukses ei enään ens vuonna todellakaan riitä yks toppapuku. Ku ei nytkään riitä. Mut siis Siinalle jäi viel hakuseen haalari ens talvelle. Haluan jonkun Reiman tai Lassietekin. Pääasia siis se et olis sellanen veden ja tuulen pitävä kangas. Ny sais halvalla ku vaan löytäis sellasen mieleisen. Jos jättää pitkälle niin sit ei enään saa oikeeta kokoa ym. Vähä kahen vaiheilla olin sen koon kanssa. Otin nyt ton minkä jo siis ostin 98cm. Mut siis riippuu varmaan merkistä. Reimat on selkeesti aina reiluja et saattaa olla et ottasin siitä 92cm. Koko taulukot kuitenki sanoo et 2v olis 92 ja 3v 98cm. Mut nuo lapsoset ovat ens talvena 2v ja 6kk et ei voi varmasti tietää. Ja sit Siina ei ole ihan pienimmästä päästä mut ei mikän jättiläinenkään. Vähän tietty hakuammuntaa ostaa täs vaihees jo mut niin olen tehny aina Eeminkin kanssa ja tähän asti aina on mennyt seuraavana vuonna puku päälle ihan hyvin.
 
Meillä ei käynyt joulupukkia. Neiti on lähipiirin ainoa joulupukki-ikäinen, eikä viitsitty edes miettiä moista, kun ei hän ymmärrä joulupukista vielä mitään. Ehkä ensi vuonna sitten.

Lahjoja meillä avattiin kolmeen eri otteeseen. Ensin avasimme kotona osan lahjoista aattoaamupäivänä, aattoiltana avasimme lisää lahjoja äitini luona ja joulupäivänä avattiin loput lahjat miehen vanhempien luona. Ensin Emilia ei oikein tajunnut ideaa, että mitä pitää tehdä, mutta aattoiltana olisi mielellään avannut muidenkin lahjat  Sunnuntaina mummo ja vaari olivat sen verran jännittäviä, ettei lahjan avaamisesta tullut taas mitään.

Paras lahja taisi olla nuken vaunut, niitä on lykitty päivittäin ja nukkekin on päässyt niihin jo nukkumaan. Pulkkakin on kiva, vaikka sillä ei pääsekään vielä ulos, vaan ollaan vedetty tyttöä sisällä. Ja dublot on kivoja, kun äidin rakentamia hienoja juttuja voi purkaa

Mä hoidin alennusmyyntiostokset netin kautta, en tod. halua lähteä miljoonan muun kanssa samaan aikaan kauppoihin, varsinkin kun joillakin tuntuu päässä hämärtyvän kun saa tavaraa tavallista halvemmalla.. Toppahaalaria ei varmaan tarvita ensi talveksi, kun saatiin sukulaisilta 92-senttinen haalari. Jospa se vaikka menisi ensi talvena, ja tämä talvi pärjättäisiin olemassa olevilla toppavaatteilla.

Mitenköhän HP86:n kävi testin kanssa?
 
Joulupukkia meillä ei käyny, ajateltiin että ens vuonna sit ku on kaks lasta. Meilläkin Aleksi lähipiirin ainut tän ikäinen joten pukkia ei kehdattu sen takia ottaa. Eikä varmaan olis ymmärtänytkään siitä mitään. Kuusi meillä oli, sen alle laitettiin lahjat sillä aikaa kun oltiin saunassa. :)
Lahjoja poika meni tutkimaan heti saunasta tultua ja alkoi kantamaan pienimpiä iskälle ja äitille syliin :D No, ekaks aukastiin kuitenkin lahja jossa oli dubloja, niillä olisi leikkinyt koko loppu illan eikä edes huomannu muita lahjoja enää :D No houkuteltiin poika avaamaan muutkin lahjat sitten, yhden lahjan kun sai aina auki, se alkoi kiinnostaa ja muut taas jäi.

Ehdottomasti kiinnostavimpia on ne dublot ja yks rekka auto, joka menee tosi kovaa kun työntää pikkusen. Sit ehdoton suosikki on stiga-rattikelkka. Sillä illalla päristeli täällä sisällä, istui siis vaan sen päällä ja käänteli rattia :D Me päästään uloskin sill'ä kun on lunta ja ai että kun poika tykkää. :)

Anopilla meni hieman yli lahjojen kanssa. Osti pojalle varmaan 6-7 lahjaa!!! Vaikka sanoin että mitään ei erityisesti tarvita! Toivottavasti rauhottuu kun toinen syntyy! Jos ei niin aion kyllä mainita asiasta!

Alennusmyynneistä: Muuten ei varmaan tule paljoa käytyä mut tuota itsekin mietin, josko ostaisi lapsille jo toppapuvut ensi talveksi. Koko vaan on se, mikä mietityttää. Mut Eemi kyllä hyvin kirjoittikin nuo koot jne.. Meillä poika on mielestäni aika lyhyt ja nyt on käytössä 86cm toppapuku joka on iso muttei liian iso. Eli kannattaisikohan ens talveks ostaa 92cm vai 98cm? Mut entäs jos ostais nyt 92cm puvun ja sit jos se käy ens talvena pieneks, ostaa sit alennuksista 98cm puvun?  

Ja mitä tälle tulokkaalle? Uskaltaakohan sille ostaa jo toppapukua ensi talveksi? Ens marraskuussa se on 10kk ja sillon Aleksille ainakin meni 74cm vaatteet. Kannattaiskohan puku ostaa 80cm kokoisena? Vai kannattaisko suosiolla jättää ostamatta...

HP:n testitulokset täälläkin mietityttää :D

Sukey, mikäs teillä tilanne yrittämisessä?
 
Täälläkin yksi alemyynteihin haluava, kun vaan jossain välis ehtisi ennen ku kaikki parhaat on myyty..

Joulu oltiin mun vanhemmilla ja siellä kävi pukki (mun isä) kun oli tuota pientä väkeä enemmänkin paikalla. Olin varma että Sisu alkaa huutaa ku näkee pukin (oli munkin mielestä pelottavan näköinen :D ) mutta poika yllätti ja menikin rohkeimmin pukkia vastaan. Eniten kiinnosti pukin kävelykeppi, jota yritti jossain vaiheessa itelleen repiäkin :D Hyviä kuvia saatiin kun istui pukin sylissä. Hauskin oli kuitenki porukoiden labbis, joka meni ihan ymmälleen siitä, miksi isäntä oli vetäny sellaset kuteet niskaansa. Pyöri pukin ympärillä ja vei koko shown, pukki pyysi saada sanoa lapsille käsipäivää niin tää turre lykkäs pukin kouraan oman tassunsa :D Sisu sai paljon leluja ja vaatteita, lempilahja taitaa olla toi traktori peräkärryineen jossa on eläimiä kyydissä ja niitä painamalla saa kukon kiekumaan, hepan hirnumaan tms. On muuten samalla äiti ja isin mielestä hyvinkin raivostuttava lelu, kun sitä ei saa kytkettyä pois päältä ilman, että patterit repii pois! Ku tuo jodlaava maajussin loilotus "piippolan vaarilla oli talosta" soi repeatilla, niin alkaa pää hajota :D Mun mielestä hyödyllisin/paras lahja Sisulla oli mummin ostama Icepeakin toppapuku, siis takki&housut-yhdistelmä. On reilu, muttei silti liian iso ja luulen että menee ensi vuonna vielä ainakin alkutalvesta.

Meillä aloitetaan muuten päiväkoti parin viikon päästä ja oon ihan hajalla :/ Itteänikin jännittää tosi paljon uusi työpaikka (jossa en tosin kovin kauaa ehdi olla ennen seuraavaa pitkää lomaa ;) )

Muakin kiinnostaa noi HP:n testailut :)



 
Siis mä juuri eilen töissä mietin näitä toppapuku aleista juttuja lähes koko työvuoron emoticon

Elsalla on nyt travallen 80cm haalari käytössä, olen ollut siihen toistaiseksi tosi tyytyväinen, lumessahan meillä ei ole vielä påäästy testaamaan...Ensi talveksi ajattelin 92cm pukua jos löydän travallen tai reiman, jostain muusta voi kannattaa ottaa 98, nuo on kuitenkin aika reilun kokoisia merkkejä. Mä ajattelin olla vielä niin pihi, että yritän löytää unisexvärisen, niin menisi sitten vielä beibellekkin..

Sitten mä haluaisin löytää ensi talveksi vauvalle sellaisen toppapussin kokoa 68, se oli minusta kätevä kun jalkoja ei tarvinnut tunkea mihinkään ja turvavyöt sai kätevästi läpi.

Joulu
oli ihana ja ihan liian lyhyt - mulla tosin itsellä tuo selkä vihoitteli koko joulun, ja tekemiset jäi aika vähälle, mutta sentään luin 5 dekkaria emoticon Meilläkään ei ollut pukkia, ehkä ensi jouluna sitten.Pakettien avaaminen oli meilläkin kahdessa osassa, osa aattoiltana ja sitten joulusukat paketit seuraavana aamuna. Elsa sai my little ponyja ja dubloja, pari in the night garden dvdtä ja vaatteita. Kaikkein paras lahja oli kuitenkin kummien Thaimaasta tuoma pehmo-oranki joka roikkuu pitkillä käsillään kaulassa. Mä en ole aaton jälkeen nähnyt tuota tyttöä montakaan kertaa ilman sitä kaulassa. Se silittää ja halaa koko ajan sitä apinaa.
 
Mä kävin kans tänään vielä ettimäs Siinalle sitä pukua. Mut siis ihan Laihian Kössinhallissa, mis on paljon Reiman vaatteita. Olivat vaan vasta niin vähän alentaneet hintoja et ei viittiny viel ostaa. Josko kattoo sit vähä myöhemmin. Tai muualta. Tälle tulokkaalle olisin löytäny yhen reiman 74cm kokosen sinisen puvun. niitä oli kaiken kaikkiaan vain 1 kpl jäljellä ja olis maksanukki vain 35egee. Mut jotenkin muhun iski taas taikausko. Ku tämä eii oo ees vielä syntynyt niin en mä voi ostaa sille en talveks toppapukua valmiiks. Mut mä kans uskoisin et toi koko 74 olis ollu sille sopiva ens talveks. Ja ny mua vähä vaivaa se puku. Olis ollu tosi halpa ku lähtöhinta oli kuitenkin 99egee.

Siinalla on muuten nyt käytössä toppapuvut kokoa 80cm. Ja ne on ihan sopivat. Sai tuossa miehen exältä pari pukua kokoa 86cm mut ovat niin isoja et en ole viittiny viel käyttää. katotaan josko sit helmi-maaliskuulla olis parempia. Miehen exän vauvahan on kaksi päivää Siinaa vanhempi mut taitaa painaa jo lähemmäs 20kg!!!! Se on ihan tooosi jättiläisvauva . Ja siksi antoi puvut ovat sille liian pieniä. Olis siin ollu kolmaskin puku joka oli kans kokoa 86 mut ku koitin sitä Siinalle niin se aivan roikkui sen päällä niin annoin sen takasin.

Hih! ihan Elsa kun tykkää pehmoista. Meitin Siinalta vissiin puuttuu viel kokonaan hoiva vietti ku noita paria nukkeaanki se pääasiassa paiskoo lattialle ja sanoo vaan AU! kovaan ääneen.
 
Meillä ei ollu joulupukkia, katellaan sit ens jouluna :). Paketteja Eetu ei halunnu ruveta itte aukomaan, mut kaikki sieltä sisältä kiinnosti vuorollaan eniten :D. Isi osti Eetulle semmosen Massey Ferguson-traktorin, missä istutaan päällä ja omat koivet potkii vauhtia..ja kuten arvata ehkä saattaa, se oli tooooosi iso suosikki joululahjoista. Kirjoista tykkäs kanssa, autokirjat on jatkuvasti (=koko ajan) lähellä, ja niitä sit kattelee..Brion palikkalaatikko ja rakennuspalikat oli Eetun mielestä tosi jees, torneja kasailee ja tunkee niitä palikoita laatikkoon.

Testi näytti negaa.. :(. Mutta eihän sitä tiedä. Testattiin nimittäin 4 päivää ennenkuin menkkojen pitäs alkaa, eli voi näyttää hyvinkin negaa vaikka oliskin tärpänny. Mutta toisaalta en usko. Ei oo semmonen tunne tuolla jossain sisimmässä, että ois vauva mahassa. Katellaan sit seuraavassa kierrossa :).
 


Eemi03 kirjoitti:
Jouluaiheeseen:
- Mites muilla kävi joulupukin kanssa?
- Entä kuinka hyvin kävi pakettien avaaminen?
- Mikä tai mitkä osoittautuivat mieluisimmiksi lahjoiksi?

Ei meilläkään käyny joulupukkia, lahjat oli kuusen alla, ja kun niitä sieltä pojalle annettiin niin vähän aikaa hypisteli onnessaan, mutta vei sitten takas kuusen alle. Ei tajunnu alkaa avaamaan. Sisällöt kiinnosti, muttei se avaaminen ollenkaan. Leluja tuli aika paljon ja kaikenlaista (kirja, soittimia, hakka, autoja, viidakon eläimiä...), mutta kaikki autot oli lemppareita, niillä se jaksaa ajella ja ajella... Jos oisi saanut nukenvaunut lahjaksi, olis ne varmaan olleet lempparein, mutta mää ostin tolle POJALLE ne nukenvaunut jo joku kuukausi sitten :DD
Ai niin ja yks lelu ei ehtinyt jouluksi tulla, se on semmoinen lasten imuri. Mutta poika on kyllä semmoisella leikkinyt ennenkin toisaalla ja oli mieluinen.

 
Nyt on vuos vaihtunut ja vieraat lähti nii Siina pääsi täksi yöksi nyt sitten isojen tyttöjen sänkyyn . Ihan samalla lailla nyt sinne nukahti kun pinnikseenkin. Mut katotaan nyt koska se alkaa sieltä pois ravaamaan. Se ei taho uskaltaa tulla sieltä ite pois. Tuossa illan aikana oli siellä monta kertaa ja huuteli aina apuun et pääsee pois. Se laita vähän niinku häiritsee sitä. Mut eipä se laita ollu ihan niin korkee ku mä muistin. Mut on se sellaset 20-30cm kuitenkin patjan yläpuolella. Katotaan josko sais huomenna otettua kuvaa ja josko tämä sivusto taas suostuis mun kuvan ottamaan vastaan.
 
Juu otahan Eemi kuvaa siitä sängystä. Ois kiva nähdä, millanen teillä on. :) Meillä poika tulee lähes joka yö jossakin vaiheessa meidän keskeen nukkumaan. Enkä ole sitä lähtenyt takaisin viemään, olkoon nyt vielä semmonen "paha tapa" meillä. :D Täytyy sit kattoo ku toinen tulee että miten se sujuu.

Onko muiden taaperoilla levottomia jalkoja?
Täällä on kyl semmonen poika että aina iltasin alkaa hirvee ralli pitkin taloo, juosten tai autolla ajaen.. Koko ajan liikkeessä. Ei malta ollenkaan pysähtyä. No nää levottomat jalat tulee esiin myös nukkumaan mennessä. Nostaa jalat ilmaan ja potkii patjaan. Selällään ja mahallaan. Ja jatkaa tätä yöllä kun tulee viereen. Unissaan ei tietääkseni kovin kovasti ainakaan potki. Inhottavaa kun potkii selkään kun tulee viereen, poikaan päin en voi olla kääntyneenä kun potkisi mahaan koko ajan. :/
 
Tässä oli nyt neitin sänky. Ei kyllä näytä toi laita ollenkaan korkeelta ku toi uus peitto on niin ilmava ja muhkee. Mut siis patja on ihan ton alemman levyn yläreunassa. Vitsit ku vähä oli jääny jälkiä tohon sänkyyn ku ollu säilytyksessä. Olen ite sen maalannu Eemille aikoinani sinisestä valkoiseksi. Vain yhdenkerroksen ja se nyt siis näkyy. No josko jossain vaiheessa sais aikaseksi maalattua uudelleen.

Mä aion kyllä alusta lähtien pitää tarkaan sen säännön et omassa sängyssä nukutaan. Aamulla saa tulla sit meidän sänkyyn pötköttelemään. Mä en ite saa nukuttua kunnolla jos lapsi on siinä vieressä. Niin en yksin kertasesti voi alkaa siihen et siihen joka yö tultaisiin. Meillä alkaa kyllä villaantuminen ihan siinä kohassa ku alkaa väsymään liikaa. Nyt ollaan kuitenkin saatu aika hyvin rauhottumaan nukkumaan mennessä sillä, et on lisätty iltarutiineihin joku 5-15 min istuskelua unikaverin ja tutin kanssa keinuvassa nojatuolissa ennenkö mennään omaan huoneeseen lauleskelemaan unilaulut. Saa väsyn tulemaan jo ennenkuin varsinaisesti mennään nukkumaan niin onnistunut unet nyt hyvin.

Ja eka yö tuossa sängyssä meni ilman ongelmia. Mutta mitä todennäköisimmin niitä jossain vaiheessa tulee.....
 
Moikka pitkästä aikaa :) Nyt ollaan palattu 11 päivän mummolareissulta ja kyllä Niklas tykkäsi. Olihan se ihanaa, kun oli monta setää ja mummu ja pappa koko ajan paikalla leikittämässä. Saa nähdä paljonko ikävöi.

Kiva lukea kaikkien jouluista :) Meillä kävi pukki. Niklas sai kyllä ihan älyttömästi lahjoja vaikka itse ostettiin vaan 2 lahjaa. Kaikista paras lahja oli uusi peitto, jossa oli muumihahmoja. Sen paketin avasi toisena ja sen jälkeen ei mikään muu lahja kiinnostanutkaan, kun sitä peittoa piti raahata kaikkialle ja mennä sen alle ja päälle makaamaan ja piiloutua siihen jne. Kyllä ne kaikki lahjat lopulta saatiin avattua ja toisiksi paras lahja taisi olla Brion hella ja kattilasarja, joilla onkin keitelty ruokaa päivittäin siitä asti. Onneksi ei tullut enempää pehmoleluja, kun Niklaksella on nyt tosi kova tuo hoivavietti ja kantelee ja halailee jotain nallea lähes koko ajan. Vähän mietityttää välillä, että onko tuo vähän tyttömäinen kun hoitaa nalleja ja laittaa ruokaa ;)
Joulussa oli myös parasta tiptap-laulu, jota kuunneltiin repeatilla useampana päivänä. Aina piti olla tonttulakit päässä ja hienosti oppi Niklas jo laulamaan ja tanssimaan sitä laulua.

Meillekin tulee viikonloppuna vihdoin isojen lasten sänky. Ei malttaisi enää odottaa. Sama juttu, kun Eemillä eli en minäkään saa nukuttua kunnolla, jos Niklas tulee öisin viereen. Nyt kun maha on jo iso ja joka paikkaan sattuu niin yritetään mekin pitää Niklas omassa sängyssä yöt ettei mene mun yöt ihan pilalle.

HPlle pahoittelut negasta! Toivottavasti tulos muuttuu :)
 
No jos teillä Madie tyttömäiset leikit, niin sitten on meilläkin, imurointia ja rattaitten työntelyä :D
 


Elsa nukkui ekan yön omassa huoneessaan tossa lasten sängyssä. Yö meni ihan normaalisti, veteli sikeitä 12 tuntia tauotta. Mä olin aamulla jo keittelemässsä puuroa kun tuo silmät sikkurassa ja mollamaija kainalossa alkoi huudella portin takaa äittii, äittii emoticon

Me testattiin parit päikkärit ensin ja kun kaikki meni hyvin niin pakattiin nyt sitten pinnis pois. Eemillä näyttää paljon korkeammalta tuo reuna, pääseekö Siina tuolta itse pois? Elsa tajusi viimein että tuolta jalkopästä pääsee helpommin kiipeämään..

Mä en enää ottaisi viereen nukkumaan, jos herää niin rauhoitellaan omassa huoneessa takaisin uneen. Eipä tuo kyllä koskaan ole meidän sänkyyn pyytänytkään. Me häirittiin niin paljon toisiamme jo kun nukuttiin samassa huoneessa, että ei tulisi mitään.

Ihanat hoivaaja pojat Aamulla ja Madiella 
 
Hei vaan hei, kirjottelen tänne tylsyyteeni :)

Kivoja sänkyjä teidän muksuilla, me vielä mietitään millainen meille tulee keväällä, tällä hetkellä Ava nukkuu pinniksessä vielä niin, että toinen laita irti ja siinä on se laitapalikka. Minusta tää on kiva välimuoto. Pinniksen pitää vapautua seuraavalle, eli huhti-toukokuulla on saatava uusi sänky. :)

Meillä on vissiin sitten hyvin poikamaiset leikit tytöllä, kun se veivaa moottorisaha kädessä pitkin kämppää ;)

Eilen tuli ensimmäinen OIKEA sana, olin viemässä hiipottimia ulos ja Ava seisoi vieressä ja sanoi koira <3 Meidän oma Koirankuskaaja (Koirakuiskaaja) ;)

Olishan se kiva alkaa kuulla sitä äitiäkin pikkuhiljaa.. :/
 
Miu,  mää jo luulin, että oon ainut, kenen lapsi ei vielä puhu. Kuulin sanan äiti, kun poika oli 11kk, se tuli muutaman kerran aina jossain hädässä ja sinne jäi. Ei ole kuulunut äitiä ei emoticon

Meillä sanotaan oikeita sanoja vaan kakka ja pappa (mun isä). Ai niin ja toisella kielellä sanotaan lehmä ja kana ainakin, en tiedä muita.

Sitten tässä viime päivinä on alkanut (yrittämään) sanomaan traktori! Se on kyllä hauskan kuuloista. Menee jotenkin näin: " tk tk ti" Meillä on niin paljon lunta, että tktktia näkyy vähän väliä ja poika huitoo ihan onnessaan kun pääsee lähietäisyydeltä seuraamaan sen työskentelyä, eli auraamista esim taloyhtiöiden pihoilta. emoticon
 
Unohtu kirjottaa siis tuohon edelliseen viestiin... Korjaan nyt tätä nukkumisasiaa :D Eli poika tulee yleensä aamulla kun mies lähtee töihin niin meidän sänkyyn, eli siis periaatteessa aamulla mut kun meillä ei ole mihinkään menoa, jäädään sit "löhöilemään" ja nukkumaan vielä pojan kanssa ja saatetaan nukkua yhdeksään. Tulee siis yleensä 5-6 aikaan viereen. Toki jos aiemmin yrittää, vien takaisin omaan sänkyyn ja rauhottelen sinne nukkumaan. En minäkään jaksais sitä että tulis jo alkuyöstä väliin pyörimään ja potkimaan, muutenkin unet huonot.

Meillä on sit teidän lapsiin verrattuna kunnon "automies" talossa. Nyt on vaihe kun se ei leiki millään muulla kun autoilla. No, urkuja on kiva soittaa (sai appivanhemmilta vanhat urut käyttöön) mut tällä hetkellä ei oikein muut lelut kiinnosta. Dubloilla tykkää rakentaa mut selviä muita tyttö/poika leikkejä ei oo.

Ihania kyllä noi hoivaavat pojat, luulempa että ihan normaalia. :)

Eemillä kyl on korkee toi laita, sieltä ei kyl pääse putoomaan.
Tweetylläkin pienet laidat on tuossa sängyssä.

Hyvä että molempien tytöt ovat oppineet hyvin nukkumaan sängyissään.

Niin ja noista sanoista, ei täälläkään vielä montaa tule. Äiti ja auto on melkeimpä ainoat ihan oikeat sanat! Iti sanoi pari kertaa, uudestaan ei ole kuulunut.
 
Täällä on yksi puhumaton lapsi lisää.. Osaa sanoa tällä hetkellä kukka, kakka (tarkoittaa yleisesti likaista vaippaa) ja koija (koira). Lisäksi sanoo poitu/poita, joka tarkoittaa pois.

Yksi aika suosittu leikki on tällä hetkellä sellainen, että näyttää äidille tai isille nuken päällä olevia vaatteita, ja sanoo poitu, jolloin me otamme kyseisen vaatekappaleen pois. Viimeiseksi sanoo vaipan kohdalla poitu, ja kun saa vaipan käteensä, sanoo kakka. Sitten vaatteet puetaan uudelleen päälle ja leikki alkaa alusta. Neiti on myös oppinut lykkäämään pyörällisiä duplopalikoita pitkin lattiaa ja pitää samalla auton ääntä

Meillä on ilmeisesti naapurissa varmaankin kyläilemässä joku lapsi, joka on parina yönä itkenyt muutamaan otteeseen. Viime yönä Emiliakin taisi kuulla kyseisen itkun, kun nukkui kauhean levottomasti ja itkeskeli itsekin vähän väliä. Otin tytön puolen yön aikoihin meidän väliin nukkumaan. Harvinaista herkkua äidille, itse tykkäisin jos tyttö nukkuisi meidän sängyssä enemmänkin, mutta ei viitsi kuitenkaan opettaa sellaiseen, kun nukkuu pinniksessä niin hyvin. Kyllä muutaman vuoden päästä saa varmaan nukkua ihan yllin kyllin lapsi kainalossaan
 
Vähän on joo hakusessa tuo sängystä pois pääsy vielä. Ihan hyvä nii ei ala kauheesti liikuskelemaan. On me sitä opetettu ja onnistuu pienen avun ja ohjauksen kanssa. Sit taputetaan niin kauheesti ku päsee ite pois.

Meilläkään ei varsinaisesti ole niitä sanoja. Vähän nyt on tapaillut Eemiä mut siis sekin on jotain "meme" tai sinneppäin. Kaukoa se hokee jatkuvasti = kaukosäädin. Mummu osaa sanoa aika selvästi. Mut nykysin lähes kaikki on paappa. Vaippaa yrittää mut sekin siis paippa tai paipa. Pari päivää sitte yritti ekaa kertaa kukkokiekuu nii tuli jotai khkhkhkuu!!! Se oli jotenkin tosi sulosta. Kyllä näissä lapsissa on siis tosi paljon eroja kun Eemillä oli puoltoistavuotiaana jo 100 sanaa. Oon sen vauvakirjaan kirjottanu "Eemin sanakirjaa". Jotenkin tuntuu et se oli muka paljon viisaampi ku puhui mut eihän se sitä tarkota. Ymmärtäähän Siinakin varmaan aika samoin kaikki asiat mut ei vaan osaa ilmasta itteään.
 
Isän ja pojan välistä keskustelua toissa illalta:

Isä: "Muistatkos Niklas ketä siellä mummulassa olikaan?"
Niklas luettelee hienosti: "mummu, pappa, esse (Jesse), oosta (Konsta)"
Isä: "Olikos siellä vielä joku muu?"
Niklas on ihan hiljaa ja miettii.
Isä: "Kukas olikaan kaikkein pienin siellä mummulassa?"
Niklas: "Oosta."
Isä: "Oliko siellä vielä joku Konstaa pienempi?"
Niklas: "pippeli."

Ja taas sai nauraa :D On nuo naperot niin mahtavia<3
 
Takaisin
Top