Töissä raskaana

Mä sain esikkoa ootellessa kuukauden saikkua ennen äitiysloman alkua, kun pillahdin itkuun neuvolassa. Olihan mun tilanne aika raskas, kun olin eronnu miehestäni juuri ja ensimmäistä lasta ootin, mutta fyysisesti olin vielä aikalailla kunnossa. En edes muista mistä me juteltiin, varmaan siitä miten se exä vaan ryyppäs ja oli mua pahoinpidellykin, ehkä se oli se "juttu" mikä herätti sympatiat neuvolatädissä. Voihan olla, että näytinkin aikalailla juuri haudasta nousseelta...
 
Täällä oltu saikulla jo pidemmän aikaa. Selkä reistaa eikä kestä puistotöitä. :confused:
5.8. puolen päivän saikusta ensin tuli sitten niitä 1vko kerrallas työterveydestä. Sitten viimeinen työterveyslääkäri suositteli menemään neuvolalääkärille tms ja hankkimaan myös selkätuen. Noh tukiliivi on mutta en pysty paljon pitämään kun painaa enemmän vielä rakkoa. Kaks kertaa olen nyt tk-lääkärillä (joista toinen myös neuvolalääkäri) käynyt. Ensin reilu 2vko (olin aamupäivän silloin töissä ja selkä ei kestänyt mitään) ja nyt melkein kuukauden saikku. 30.9. asti saikkua ja sitten uusiks katsomaan lääkäriä jos ei muu auta. Seuraavaks kai hankittavakin jo B-lausunto kun alkaa päivät sitten kertymään jo ja KELAsta tarvis sairaspäiväraha hakea sitten. :confused4

Eli luulen vähän että saikkua taitaa koko loppu työsuhde olla. (11.11. loppuu työt)
 
Mä oon myös kaupassa töissä, joten tiijän miltä tuntuu rasitus. Välillä joutuu nostelee raskaitaki, vaikka kuinka oon sanonu, et en saa, koska sillo alkaa maha -ja selkäkivut. Ja iltavuoroja en ennee mielellään tee, koska sillo nostelua varsinkin on, mut se asia ei taija mennä perille pomolle. Mut ei se kassalla istuminenkaa koko päivää kassalla luksusta oo, pakko välillä päästä jalottelee. Tännää hain saikkua selkäkivun takia tk:sta loppuviikoks, kaiken lisäks vielä flunssan iski päälle. Ens viikko on kesäloma viikko vielä onneks. Tavote ois, jos pystys ja kykenis ees lokakuun puoleen vällii ollee töissä, äippäloma alakaa 5.marraskuuta.
 
Huomenna takaisin töihin kesäloman jälkeen, ahdistaa ja paljon kun mulle on heti laitettu koko viikonloppu töitä. Perjantain ja lauantain kiireisimmät vuorot, sekä sunnuntain olen yksin ja pitäis muka kyykkiä taikinakoneen ääressä ja nostella taikinoita. Just, saas nähdä millon selkä pamahtaa, mulla tosiaan kun se ei ole edes suora......
 
Vihdoin sain hommattua ne tukisukat! Huomenna sit testataan auttaako jalkoja jaksamaan paremmin, nyt on ollut jalat todella kipeät ja varsinkin säären etupuolta särkenyt kovasti töissä. Hommasin myös sitä nestemäistä rautavalmistetta jos sen hb:n sais sillä kohoamaan ilman ummetusta. Väsymys on edelleen se pahin vaiva :sad001 töissä on muutenkin ollut nyt vaikeaa kun on noita kiloja tullut eikä pysty enää toimia normaalisti, ahdistaa kun on hidas ja kömpelö:confused:
 
Eipä näistä sukista mitään suurta hyötyä tunnu olevan, ihan yhtä paljon särkee ku eilenkino_O en tänään kyennyt edes seisaalteen työskentelemään vaan otin jakkaran ja siitä sit yritin työskennellä. Helpottaa jalkasärkyyn kyllä mutta työteho tippuu radikaalisti, istualtaan kun ei saa kunnolla voimaa taakse esim.leikatessa vihanneksia tai lihoja. Mut yritetään nyt pärjätä, huomenna jo perjantai ja saa taas pari päivää levätä
 
Tänään oli töissä kumman kivuliasta kävellä. Tuntui ihan siltä kuin vauva olisi alkanut jo kiinnittyä sinne jonnekin ihan alas... No tunne meni ohi kotiin tultua ja päikkäreiden jälkeen.
 
Mulla kans tuntuu siltä, että vauva olisi jo laskeutunut lantioon. Ei välttämättä ole vielä kiinni, mutta tuntuu, että pää on kyllä nyt reilun viikon ajan litistänyt rakkoa ihan uudessa ulottuvuudessa.
 
Äh ja puh,raskaaksi käy tämä työssä käynti! Tänään supistellut koko aamun ja kun ei heti voinut pysähtyä tuli jalkoihin sellainen hassu paineen tunne ja sen myötä alkoi taas huimaamaan:eek: no loppupäivä meni sit kuitenkin jotenkuten kun oli hiljainen päivä. Vielä sen 3- 4 viikkoa kun jaksaa sinnitellä niin annan itselleni sen luvan luovuttaa. ..nyt on vaan niin paha tilanne ku joulukiireet tulossa ja perjantaina purkivat yhen tytön sopimuksen koeajalla ja taas ollaan yhen vajaalla :sad001
 
Eilen ja tänään oli töissä yli yhdeksän tunnin päivät. Nyt ei meinaa päästä tästä sohvalta ylös. Joka päivä usea eri asiakas ihmettelee miten mulla on jo noin iso maha, vaikka vielä on aikaa yli kaksi kuukautta laskettuun aikaan. Ahdistaa! Ttu se ole yhtään liian iso! Itelläs on isompi kaljamaha tana! Itkukin meinaa tulla ihan typeristä asioista harva se hetki... Onneksi otin sitä varhennettua mammalomaa. Enää 2 viikkoa jäljellä, jee!!!!
 
Feel U! Mullekin pottuillaan tosta mahasta ja mun kävelytyylistä ja kun mun ohi ei meinaa enää mahtua jne...! Ihan sopivan kokoinen maha mulla on ja mahdun vielä omaan työtakkiinikin joten ei se kovin iso voi olla!
Mä en viitsinyt ottaa varhennettua äippälomaa kun se on sit toisesta päästä pois,luotan siihen että saikkua tulee kuhan vaan ensin itse nöyrryn ja menen sitä pyytämään:oops:
 
Mulla sama homma, kaupassa ku töissä on, nii katseita saan aikaseks. Itellä alkaa alaselkä sannoo sopimuksesa irti, sitä ku joutuu kyykkimään ja nostelee ja juoksee paikasta toiseen vähä väliä, nii rasitusta tullee. Tän ja ens viikon jos jaksas, nii sit mie ainaki luovutan jo ja haen saikkua siihe asti mammaloma alakaa.
 
Mä koin epätoivon hetkiä joskus viikoilla 28 ku olin ihan varma etten tuu kestää edes viikolle 30. Pakkoa sanoa että vaikka tuo työ on fyysisesti aika raskasta, paljon seisomista, siivoomista, korien nostelua,pöytien ja tuolien kantamista terassille ja takaisin, (asiakkaiden ulos heittämistä :D) niin tällä hetkellä on semmonen olo että voisin jatkaa hyvinkin vielä mammalomankin yli. Voipi silti olla että tossa vähän päälle kolmen viikon päästä kun äitiysloma alkaa niin oon aivan eri mieltä asiasta. :D Tällä hetkellä kuitenki kaikki hyvin. :)
 
Mulla on Citrus vähän sama tilanne.. Saikku alkaa kummasti houkuttaa kun selän kipuilu on mitä on, mutta kun ei haluaisi jäädä ihan vielä pois.. Työkaverit on kivoja ja päivät menee pääsääntöisesti mukavasti. Mutta kyllä niitä töitä ehtii sitten myöhemminkin tehdä, onhan tämä aika ainutlaatuista aikaa juuri nyt puhumattakaan siitä, kun nyytti vihdoin tulee maailmaan :Heartred. Ja olisihan se mukavaa että saikulla ehtisi laittaa kotia kunnolla kuntoon vielä kun vointi ja jaksaminen muuten on hyvät :)
 
Omalla tavallaan helppo olla nyt yrittäjänä, kun ei ole sidottu mihinkään aikaan tai paikkaan. Voin jäädä kotiin jos on huono olo tai tehdä työt kotoa käsin ja vaikka keskellä yötä. Toisaalta on myös huonot puolensa, en voi noin vaan jäädä saikulle jos oikeasti tulee tarve, pakko tehdä työt tavalla tai toisella että saa myös rahaa jostain, mutta en valita. Vanhassa työpaikassa en olisi kestänyt olla töissä kyllä raskaana, olisin varmaan joka päivä itkenyt ja tuskin olisin edes raskaaksi tullut stressin takia :)
 
Kävin lääkärissä ja olen nyt sairaslomalla tämän ja ensi viikon.

Supistelut ei olleet aiheuttaneet muutoksia kohdunkaulalla, mutta päältä tunnusteltaessa kohtu oli supistusherkkä. Labrassakin kävin tulehduksen poissulkemiseksi.

Vähän ihmetyttää, että sairauslomakoodi on raskauteen liittyvä väsymys ja uupumus, vaikka supistusten takia lääkäriin menin. Toki kerroin kyllä että en oikeen saa nukuttua ja huonosti nukuttujen öiden jälkeen supistukset ilmaantuvat.

Mietityttää vaan että onkohan tuo koodi 026.82 kelan korvaukseen oikeuttava? Työnantaja kun ei muuten suostu maksamaan saisausloman ajan palkkaa... Toki terveys on tärkein, mutta kyllähän tuosta melkoinen lovi lompakkoon tulisi.
 
Miksi työnantaja ei maksa palkkaa sairasloma ajalta? Se ei ole sinun ongelma saako kelalta korvausta vai ei, työnantaja ei voi säännöstellä itse millon maksaa palkkaa ja millon ei.
 
Takaisin
Top