Töissä jaksaminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Menna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tää mamma lähtee nyt sairasloman perään. Mulla oli eilen ihan HELEVETIN kivulias supistus (taas) ja nyt mulle alkaa riittää, kun viime yönä tajusin sängyssä miettiessä että viikkoja on toisaalta niin paljon, että muksu vois jopa oikeesti kohta laittaa rukkaset naulaan ja tulla ulos jos en hellitä, ja toisaalta niin vähän, että en kyllä halua sellaista action man-kokoista vauvaa keskoskaappiin :sad001

Voi että, EeVei! Varmasti täysin oikea ratkaisu tässä tilanteessa! Toivottavasti massu rauhoittuu levolla!

Ainakin viikko lepoa nyt, ja mikä kauheinta, YHDYNTÄKIELTO aargh. Mut minkäs teet, nytkin kotia tullessa oli bussipysäkillä taas kivimassu, muttei onneksi kipua ollut (Enemmän henkistä kipua, kun piti istua bussipysäkin penkille ja se oli tosi likainen eilisen jäljiltä...)

Kohdunkaula ei ollut lääkärin mukaan lyhentynyt eikä auennut, eli se asia sentään kunnossa :) :smiley-ashamed004

Voi jee, mistähän saisi lisää mielenkiintoisia hommia töissä. Olisi vielä seitsemän viikkoa jäljellä ennen kesälomia ja töissä on jotenkin sellainen tilanne, että olen saanut hoideltua aika paljon työlistallani olleita töitä ja esimies ei ole juurikaan uusia hommia ojennellut. Päivät menee vähän vaihdellen, välillä surffailen netissä suurimman osan aikaa ja silloin tuntuu, että päivät menee tosi hitaasti...

Menna: Voisin vähän lähettää omia hommiani sinulle... tänne niitä meinaan kertyy todella paljon eikä missään näy, että olisin pian jäämässä lomalle :) Mulla on monen vuoden kestävä projekti menossa ja se jää todella pahasti kesken ja juuri hankalaan vaiheeseen. Pahoin pelkään tai oikeastaan toivon, että se on samassa pisteessä vuoden päästä niin pääsisin sitä itse jatkamaan eikä kukaan muu sörkkisi sitä välissä.

Jos sattuu ns. luppoaikaa tai jos on työmotivaatio todella kateissa niin silloin olen vähän siivoillut kaappejani ja pöytääni niin, että tähän on jonkun toisen mukava tulla vuodeksi istumaan ja työskentelemään.

Tsemppiä kaikille viimeisiin työviikkoihin ennen lomia ja rentouttavaa lomaa jo sille jääneille!

Pauliina: voisitpa vaan pistää tulemaan :) Varmasti jäljellä oleva aika menisi paljon nopeammin. Minullakin oli tässä vuoden mittainen projekti, jonka sain hyvään pisteeseen viime viikolla. Se olikin välillä sellainen murheenkryyni, että oli mukava saada sille onnistunut lopputulos.

Sanoin työkaverille, että voin ottaa jotain hänen hommiaan ja sieltä tulikin sellainen parin tunnin pikkuhomma :) Jospa sillä mentäis huomiseen.. Itsekin jo olen siivonnut kaappeja ja karsinut kansioista kaikki turhat paperit tilaa viemästä.

Wow: Kysyin terkkarilta vähän lisätietoja posket punaisina :smiley-ashamed005 Eli periaatteessa värkkiin ei saa työntää mitään, mutta kaikki muu seksihomma on sallittu. Eli sperman prostalgeeni (?) on se paha paha paha joka saa kohdunsuun kypsymään, ja myös mekaaninen pökkiminen on kiellettyä. Onneksi on muitakin konsteja, johan tälläinen viriili ihminen SEKOAISI jos pitäisi pahimmillaan syyskuun loppuun saakka olla nunnana styles/default/xenforo/hmh.gif

Kuinka ootte jaksanut olla töissänne? Täällä "elämänsä kunnossa" oleva vanhustenhoitaja lopettelee kohta yövuoroansa ja yhtää ei väsytä,virtaa olis ku pienes kyläs! :)
Toivottavasti ei vain tulisi loppuraskauden väsymystä. Alkuraskaudesta ei ollu pahoinvointeja yms mutta väsy oli mitä kauhein. Ja tuntu vielä kauheammalta kun pelkkiä yövuoroja teen.

Jokos jotku on saanu jäädä jo pois töistä kokonaan? Itse pitäis odottaa 15.7 jolloinka olis kkden kesäloma ja perään mammaloma! Ai että mä nautin! <3

HEP! Kesälomailen kesäkuun, saikutan heinäkuun ja mammalomalle elokuussa :-) :-) Ei tartte töihin mennä enää vähään aikaan :-)

hento: töissä oon jaksanut ihan kivasti. Muutenkaan, kun minulla ei ole ollut mitään kolotuksia niin ihan samalta tuntuu, kuin ennen raskauttakin. Ainoastaan väsymys on lisääntynyt ja iltaisin töiden jälkeen on pitänyt nukkua päiväunet. En ole tähän saakka ollut saikulla vielä päivääkään ja toivon, että ei tässä neljässä viikossa tartteis ollakaan. Minua auttaa jaksamaan ajatus, että enää neljä viikkoa töitä ja sit kesäloman kautta äitiyslomalle. Jos olotilat jatkuu yhtään tällaisina, niin kesälomalla voi puuhata vaikka mitä kivoja asioita :)

TerhiJii: jotenkin kiinnitin huomiota tuohon, kun kirjoitit, että saikutat heinäkuun. Mietin vaan, että mistä voit tietää, että olet silloin sairaslomakuntoinen? Vai onko sinulla jo nyt jotain vaivoja?

Mulla alkais äitiysloma vasta elokuun puolivälissä, sitä ennen enää 4 päivää lomaa heinä-elokuun vaihteessa. En yhtään viihdy töissä ja se aiheuttaa välillä kovastikin stressiä. Neuvolassa sanottiin, että sairaslomaa saa kyllä jos ei jaksa töissä, mutta en haluais vielä ottaa, koska haen tukia viimeisen puolen vuoden palkalla... Nyt oon kuitenkin joutunut saikuttamaan migreenin ja iskiaksen takia, eikä tääkään oo kivaa et hakee aina pari päivää saikkua kerrallaan... Mut yritän vielä vähän aikaa jaksaa, ellei tuo mun iskias päätä toisin...

Minä oon nyt lomalla ja oon todennu, että ihan hyvä niin. Luulen, että voisin olla melkoisen väsynyt, jos olisi töitä. Elokuussa palaan viikoksi töihin ennen kuin alkaa äitiysloma, muta sillonkin tiedossa lähinnä sijaisen perehdyttämistä ja yleistä hengailua, ei enää opetusta.

Minä jäin tämän ihan päättymättömän väsymyksen takia töistä pois nyt tällä viikolla. Kaksi viikkoa sain sairaslomaa, ja sen jälkeen katsotaan tilannetta uudestaan. Kesälomaa olisi heinäkuun viimeiseltä kokonaiselta viikolta mammaloman alkuun eli elokuun 14. Nyt muutaman päivän kotona olon jälkeen tuntuu, että luultavasti en töihin kykene enää, väsymys ei varsinaisesti ole laantunut vaikka rauhassa olen ottanut, ja tuntuu ilmaantuvan kaikkea pientä kremppaa päivä toisensa jälkeen. Mutta, silti avoimin mielen ja päivä kerrallaan mennään!

Mä aloitin töissä neljän viikon kesäloman jälkeen nyt maanantaina ja töitä olisi vielä se kuusi viikkoa, tai nyt voisi kai jo sanoa että viisi :)

Nyt tuntuu että jaksan hyvin kun sain tuon neljän viikon levon. Toivottavasti fiilis jatkuu aina äitiysloman alkuun asti. Neuvolassa puhuin noista turvotuksista joita on alkanut työssä ilmaantua jalkoihin ja hän vaan totesi ykskantaan että jos yhtään tuntuu niin voin jäädä pois heti kun tuntuu. Katsotaan, toivottavasti jaksan sinne 31.7 asti :)

Kesälomalla ollaan, ja heinäkuussa pitäisi palata takaisin töihin 5ksi viikoksi. Toivon kovasti, että pystyisin olla sitten vaikka ees viikon töissä, kun siellä jäi oikeesti kaikki niin kesken.... Selkä on kyllä ollut sen verran helposti kipeytyvä nyt, että en tiiä miten pystyn sitten enää... ja muutenkin alkaa olla aika tukala olo. Voinnin kannalta oli varmaan hyvä ottaa kesäloma nyt, olinkin ihan loppu lomalle jäädessä.

Menna: Mulle oltaisi kirjoitettu saikku jo toukokuun alusta äippäloman alkuun. Työni (telakalla hitsaajana) on sellaista ettei sitä voi oikein raskaana tehdä. Sinnittelin toukokuun kevyemmissä hommissa ja sopisin työlääkärin kanssa tämmöisen kuvion. Meillä on ihan huippuhyvä työterveydenhuolto ja sieltäkin neuvottiin ettei kannata ottaa aikaisettua äippälomaa, vaikka työn puolesta sen saisikin,vaan olla vaan kylmästi sairaslomalla :-)

Mulla repesi töissä huhtikuussa vatsanpeitteet ja pelättiin tyrän muodostumista.. Sitä ei onneksi tullut ja repeämä oli niin "harsomainen" että se parani kolmen viikon vuodelevossa. Mä joudun töissä raahaamaan painavia hitsauskoneita, letkuja ja kaapeleita pitkin ahtaita koloja ja asento on pääsääntöisesti ryömimistä ja konttaamista. Todella fyysistä, missä vessat ja muut välimatkat on todella pitkiä. Eipä siellä montaa naista ole, joten jos joku saikuttaa raskaana ollessa niin taloa koskeva kuormitus on melko pientä.

TerhiJii: ok, sulla oli tuollainen tosi raskas työkin! Hyvä, että työterveydessäkin on oltu tuota mieltä, että saikulle vaan ennemmin kuin aikaistetulle äippälomalle.

Minulla esimies on melkein joka viikko kysynyt, että onko edelleenkin hyvä olo. Hän on jotenkin kummissaan, kun pystyn elämään ja olemaan täysin normaalisti raskaudesta huolimatta. Hänen vaimonsa raskaudet ovat olleet vaikeita ja vaatineet jopa useita kuukausia sairaslomaa.

TerhiJii ethän sä oikeesti hitsaa? Mut siirrettiin ensin konelohkojen putkia laittamaan, mutta eihjän niissä lohkoissa voi mahan kanssa kiipeillä, sit kun meni selkä niin luottamusmies puuttui asiaan ja siirrettiin kaluputkaan luukulle... Hei! Jos oot Turusta niin ootko sää se toinen siellä hallin tai altaan kaluputkassa? (anteeks et utelen, mut "tompsukka" sanos että sinne on tullu joku toinenkin. Sekin ero on varustelussa ja hallissa että varustelussakun yritän kantaa pikkukemppiä niin Mun asentaja pari nappaa sen multa ja kantaa mun puolesta. Mä oon laiska ja veltto nainen verrattuna hallin naisiin :D
Mulle sanos myös lääkäri (siis telakan oma) että kirjottaa saikkua heti kun haluan. JA jos totta puhutaan niin ihan viihdykkeenä mä siinä luukulla olen, iso osa tavaroista on sellasia että ukot suuttuu jos nostan niitä :/ Saisivat tulla kantaa mun kauppakassit jos ovat niin huolissaan :D vaikka on kyllä herttasta että ne huolehtii <3
Mä olen kuluttanut aikaa enimmäkseen neulomalla vauvalle ja kevereille.

Takaisin