Olen pitänyt harsoa vaunuillessa kun toinen on vielä niin pieni, ajattelin että luovun siitä parin viikon päästä. Oon ajatellu, että kun vasta totutellaan vaunuiluun, ettei nyt heti tuulisi raakana kasvoille, eli tuulen takia olen sitä pitänyt. Vähän se on varmaan myös tapa, hyvinhän se pikkuinen on siellä suojassa kuitenkin.
En pidä sadesuojaa jatkuvasti päällä :) Kovalla tuulella sattaisin sen laittaakin lisäsuojaa antamaan, mutta kätevästi se kulkee pussiissaan mukana, ettei sen takia tarvitse päällä jatkuvasti pitää [:)]
Just meinasin vähän tsekkailla itsekin tuota vaipanvaihto asiaa. Kiinteitä syövillä ei tosiaan voi kakkaa pitää vaipassa kun se jo polttaa pyllyn puhki, mutta en ole vauvelin maitokakkaa vaihtanut välttämättä heti, jos en ole sitä yöllä huomannut tai toinen on just nukahtanut. Ei ole pylly palanut, joten tuskin on pahaa tehnyt. Tosiaan yöllä vauva virkistyy kyllä kunnolla jos rupeaa pesemään. Tosin jos on mennyt yö niin, että pikkuinen on syönyt sen 5 min ja nukahtanut ja herää taas tunnin päästä syömään vähäksi aikaa ja taas nukkuu niin olen tahallani ruvennut pyllynpesuhommiin, jotta vauva myös sitten heräisi syömään kunnolla. Syöttöjen jälkeen, ehkä n. 3-4h välein ollaan vaippaa vaihdettu.
Tosin yhdellä vaipanvaihtokerralla meillä saattaa mennä useampi vaippa, kun pikkuinen pissaa justiinsa kun on uutta vaippaa laittamassa jne. Olen kyllä hidas vaihtaja, kun joskus tulee kahet pissat päälle yhellä vaipanvaihtokerralla...