Tänne kaikki ne tyhmääkintyhmemmät kysymykset!!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja gazelle
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
hebzu, mulla oli viimesen ab. kuukauden "normaali lämpö" 37, välillä vähän yli.
On kuulemma ihan normaalia että vähän kehon oma lämpö nousee, mutta jos meinaa
kuumeeksi asti mennä niin varmaan kannattaa ottaa lekuriin yhteyttä [:)]

Ja sitten oma kyssäri... miltä nuo peräpukamat sitten tuntuu?......

^J.J... itselläni tällä hetkellä [8|]... ylimääräisenä nahkana aukon ympärillä...[&o]

auttakaa nyt idioottia...

vaipan vaihto - kuinka usein? jos vauva nukkuu tyytyväisenä siis esim nukahtaa syötön jälkeen uudelleen
niin antaako vaan olla vai pitäiskö mennä vaihtamaan? Täällä kun tulee kakkaa ihan jatkuvalla syötöllä niin
en pysy perässä jos pitää joka kerta vaihtaa... tai sit meillä ei tehdä enää mitään muuta..

Mä oon tehny niin, että vaihdan vaipan lähinnä syöttöjen ja niihin liittyvän pissan mukaan, päivällä kuitenkin noin 3 tunnin välein. Eli et ei ylivuotoja pääsis tulemaan. Pojan pylly ei ainakaan tässä vaiheessa oo mitenkään punanen tms. vaikka kakka olis vaipassa jopa yön yli. Poika kakkaa usein yöllä, jolloin en sitä edes huomaa. Sit aamulla vaan toteen et on taas nukkunu kakat vaipassa.. Näin meillä nyt. Sit vissiin ku kakka muuttuu, eli ilmeisesti vasta kiinteiden myötä (?)kakka pitää poistaa aina samantien vaipasta.

Mä vaihdan joka syötön jälkeen vaipan, koska herra ei suostu nukkumaan jos on vaipassa pienikin pissa...saati sitten isompi tarve...[8D]

Välillä' vaihdan heti perään uuden, koska rusauttaa heti kun saan nostettua syliin ja hajusta päätellen on uudet tavarat vaipassa...[:D] Parhaimmillaan vaippa menee uusix 4 kertaa ennnenkuin nukkuu poika...[;)]

Mustakin tuntuu, että vaihdetaan vaippaa ihan liian harvoin, mutta kun poika nukkuu ja ei tunnu tavarat vaipassa haittaavan niin ei kai se siihen kuole! Noin 3 tunnin välein yritän sen vaihtaa, mutta saattaa venyä 4 tuntiin tai yli. Poika vaan virkistyy siinä niin paljon ja sitten täytyy syödä n. tunti ennen unta ja siihen hyvällä tuurilla 3 tuntia unta päälle.

Nyt seuraa kyllä niin tyhmiä kysymyksiä, että! Pitääkö normaalilla vaunulenkillä pitää aina harsoa siinä edessä? Jos pitää niin miksi? Toinen mieltä askarruttava asia on, että miksi kaikilla täälläpäin vaunuttelevilla on sadesuoja aina vaunujen päällä vaikka ei edes sada?[:D]

Jep jep, suunnilleen neljän tunnin välein minäkin vaihdan poitsulle vaipan. En kehtaa pienen unia häiritä varsinkaan jos vaipassa on vain pissiä. Vaipat on nykyään niin imukykyisiä ettei pinta tunnu märältä vaikka ne tuntuvat painavan kamalasti. Eipä ole punoituksia tullut vaikka kakkakin olisi ollut vähän pidempään kyydissä mukana..

Hahaa, minäkin olen laiska ja sadesuoja on aina vaunuissa päällä! [:D] Näppärästi menee koppa sisään kun suojassa on vetoketju. Eikä näistä syksyn keleistä aina tiedä, sadekuuro saattaa yllättää juuri silloin kun on monen kilometrin päässä kotoa.

Mä luulen, että se harso on viimaa ja aurinkoa estämässä. Mä pidin eilen sitä, kun tuuli, mut muina kertoina en ole pitänyt.

Mä luulen, että moni pitää sitä vaan "tavan vuoksi'?!

Meillä poika kakkaa vain 0-2 kertaa vuorokaudessa ja silloin kyllä vaippa vaihdetaan heti, koska sitä ei kyllä voi olla huomaamatta ja tavaraa tulee reilusti... Pissavaippaa vaihdetaan n.2-5 tunnin välein, eli aina kun poju on hereillä, nukkumasta en sitä herätä vaipan vaihtoa varten. yöllä vaihdan vaipan aina kun herää syömään ja silti usein tulee ohivuotoja (ja lakanapyykkiä!). Kova pissakone meillä![:D]

Minäkin pidän harsoa vaunuissa estämässä tuulta ja viimaa ja auringonpaistetta. Erikseen on sitten verkko suojaamassa ötököiltä...Muutenkin tuntuu, että poika viihtyy paremmin/nukahtaa helpommin kun on vähän hämärämpää...

Olen pitänyt harsoa vaunuillessa kun toinen on vielä niin pieni, ajattelin että luovun siitä parin viikon päästä. Oon ajatellu, että kun vasta totutellaan vaunuiluun, ettei nyt heti tuulisi raakana kasvoille, eli tuulen takia olen sitä pitänyt. Vähän se on varmaan myös tapa, hyvinhän se pikkuinen on siellä suojassa kuitenkin.

En pidä sadesuojaa jatkuvasti päällä :) Kovalla tuulella sattaisin sen laittaakin lisäsuojaa antamaan, mutta kätevästi se kulkee pussiissaan mukana, ettei sen takia tarvitse päällä jatkuvasti pitää [:)]

Just meinasin vähän tsekkailla itsekin tuota vaipanvaihto asiaa. Kiinteitä syövillä ei tosiaan voi kakkaa pitää vaipassa kun se jo polttaa pyllyn puhki, mutta en ole vauvelin maitokakkaa vaihtanut välttämättä heti, jos en ole sitä yöllä huomannut tai toinen on just nukahtanut. Ei ole pylly palanut, joten tuskin on pahaa tehnyt. Tosiaan yöllä vauva virkistyy kyllä kunnolla jos rupeaa pesemään. Tosin jos on mennyt yö niin, että pikkuinen on syönyt sen 5 min ja nukahtanut ja herää taas tunnin päästä syömään vähäksi aikaa ja taas nukkuu niin olen tahallani ruvennut pyllynpesuhommiin, jotta vauva myös sitten heräisi syömään kunnolla. Syöttöjen jälkeen, ehkä n. 3-4h välein ollaan vaippaa vaihdettu.

Tosin yhdellä vaipanvaihtokerralla meillä saattaa mennä useampi vaippa, kun pikkuinen pissaa justiinsa kun on uutta vaippaa laittamassa jne. Olen kyllä hidas vaihtaja, kun joskus tulee kahet pissat päälle yhellä vaipanvaihtokerralla...

Me vaihdetaan sällille vaippa aina kun se herää..ja monesti syönnin päälle, jos sattuu rusauttamaan sontaa..Vaihtoväli siis, jos unien mukaan menee, on 2,5-6 tuntia. Ja hyvin on vetäny vaippa vielä, vaikka sälli painaa lähemmäs 4,5 kiloa ja vaipat on 2-4 kilosille. Pissiä sälli tuottaa PALJON. Tuntuu että aina vaippa painaa kilon [:D]. Ostettiin kyllä jo varalta 2-5 kilosten vaippoja, en haluu sen isompiin siirtyä vielä, hankaa vain kinttuja se liian leveä haarakappale [8|].

Mä pidän auringonvalon ja ötököitten takia vaunuissa harsoa, pitäis ostaa hyttyssuoja [8|]
Kaukalossa kaupassa käydessä pidän harsoa, etteivät ihmiset kaikkia mailman bakteereitaan pärski sinne.

Minkälaisessa valaistuksessa syötätte yöllä? Musta tuntuu et meillä on liikaa valoo kun käytän sängyn vieressä olevaa ns. normaalia yöpöydän valoa. Ehkä myöhemmin voi valon jättää pois kun poika oppii itse nappaamaan tissin suuhun? Meillä ainakin vielä toistaseks joudun tissiä ohjaamaan ja sitä varten tarviin valoa. Mut monesti sit molemmat nukahdetaan syötölle ja huone on valaistuna lähes läpi yön.. Haluisin kuitenki tehdä pojalle selvän eron päivälle ja yölle ja sen takia haluisin vinkkiä valaistuksen käyttöön.

Meillä ei ole vieläkään napatynkä irronnut. Nyt siitä on se kuivunut päälimmäinen osa melkein irti, mutta loput vielä tiukasti navassa kiinni. Voiko se irrota osissa, tietääkö joku?

me syödään pimeässä, kyllä pikkuinen vähän hakee, mutta onnistuu aina kuitenkin. Ei ollu riittävän himmeeää lamppua meillä. Jo sairaalassa vauva alussa "haki" ja tunki käden suuhun jonkun aikaa, mutta kun otan käden vaan aina pois tieltä niin osuu oikeaan hetken päästä [:D]

J.J riipuu varmaan miten pahat on... mulla sattu pari päivää koko ajan sinne, välillä enemmän, välillä vähemmän, joutu syömään särkylääkkeitä ja istuminen oli tuskallista.[&:] Pyyhkiessä tuntee paukamat jos on pahat. [8|]

Missä vaiheessa olette lähteneet vauvan kanssa kaupoille jne? Varmaan mitään selkeitä ohjeita asiassa ei voi antaa, mietityttää vaan, kun terkkakehotti välttämään vauvan hoitamista ostoskeskuksissa jne. Pesen kyllä kädet aina muutenkin ennen imettämistä, mutta kait siellä on pöpöjä liikkeellä turhankin paljon. Ei olla vielä käyty kuin vaunuilemassa, mutta kaipais vähän muuallekin [:D] oon toki käyny yksin kaupoilla [:)]

En nyt tie kuin tyhmä kysymys tää on mut ajattelin jos joku täällä tietäis et kuin monta päivää synnytystä yritetää käynnistää ennen ku ne näyttää puukkoa? Siis jos kaikki on ok? 

Lisia: me ollaan käyty jo kolmesti kaupoilla.. mut harso on sillon "visusti" edessä.. [:D] Mä ymmärsin, että pari viikkoa on jonkinlainen "turvaraja". Ennemminkin on moni mennyt.

Yöllä mä imetän kanssa niin hämärässä, kuin mahdollista. Monesti valotan kännykällä, että näen ohjailla oikeaan suuntaan.. [8D] Meillä kun menee "herne nenään heti", jossei osu nänni suuhun. Enkä halua yöllä huutoa.. jossen päivälläkään [;)] Känny on toiminu hyvin. SAmalla saan laitettua herätyksen sit viiden tunnin päähän JOS satuttais nukkumaan kauemman. Mitä ei oo kyllä vielä koskaan tapahtunut [:D] Neljä ja risat on enkka yöllä.

Oletteko antaneet D-tipat "pelkästään" vai maidon kanssa? En enää muista mitä terveydenhoitaja asiasta neuvoi. Varmaan ihan sama, mutta ajattelin silti kysyä. Lusikalla terkka käski ne antaa alussa.

Takaisin