Tänne kaikki ne tyhmääkintyhmemmät kysymykset!!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja gazelle
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Musta ne kinkku kalsarit oli ihan jees kun leikkas saksilla reisien kohdalle lisää tilaa...Kotiin en niit kyl ottanut erotiikantappajaksi...[:D] Antoi ne kyllä kivasti ilmaa läpi leikkaushaavalle paksuista siteistä huolimatta...[8D]

TAYSissa sai vaihtaa paidan kerran; synnytyksen jälkeen...oli putkiremontin lisäksi jotain ongelmia tavarantoimittajan kanssa tai pesulan vissiinkin... Oli aika raikas olo olla kolmatta päivää sama paita päällä! [&:] Noh, se on mennyttä [:D]

Täh, mä sain ainakin TAYSsissa hakea uuden paidan ihan niin usein kun halusin[:-] ja kaikki muutkin vaatteet siis. Kylpypyyhkeitä ei yhtenä päivänä ollut niin sain kaksi pikkupyyhettä.

Kyllä mäkin sain Tayssissa vaihtaa vaatteita ihan niin paljon kun oli tarvis. Ne tosin piti hakea aina sieltä vrastosta. (Luulin eka, että niitä olis kylppärin kaapissa, kun kukaan ei neuvonut.)
Sieltä hain myös vauvalle sopivia vaatteita, jos olivat hoitopöydältä lopussa. Hain myös puhtaita lakanoita ja lisäpeiton yms.

Ketkä antaa vauvalle maitohappobakteeria? Onko sen tarkoitus auttaa vatsan väänteisiin vai mihin? Minkä merkkisiä löytyy ja ihanko apteekista hankitaan? Meillä on poika alkanut vähän kitisemään vatsan takia ilmeisesti.

Sitten kannattaako mun aloittaa ens viikolla DeVitolilla d-vitamiinin anto vai kannattaisiko suoraan ostaa niitä uusia D3-tippoja? Onko muiden vauvoille tullut masu kipeäksi DeVitolista ja onko ketään D3 käyttäjiä?

Vatsanväänteisiin saattaa auttaa cuplaton..ainaskin meillä...Se auttaa röyhtäisemään paremmin kun poistaa maidosta pintajännitystä...Nyt ollaan vasta eilen päästy suositusten mukaiseen 5 tippaan päivässä jekovitilla...Ei oo enää tullut pukluja...ensin anna maidon seassa teelusikalla cuplatonia sit maitoo pullosta ja sit d-tipat teelusikalla maidon seassa..puolessa välissä syöttöä röyhtäisy...Pulloruokinnassa saa enemmän ilmaa massuun...[:@]

Mä ostin niitä julmetun kalliita Gefilus-deevitamiini tippoja. Apteekin tätin mukaan niistä oli joku tuore tutkimus ja suositteli niitä. Ja mä halusinkin niitä.. [:D] Mä oon ymmärtänyt, että Jekovit on "huonoiten" siedetty massun kannalta. Ja tottakai meidän neuvola jakoi sitä.. [&:]

Mä onneton menin tänään antamaan tipan suoraan suuhun; en lusikan kautta.. ja arvatkaas menikö enemmän, kuin se alotusannos yks tippa..[:(] Toivottavasti ei deevitsku sekoita nyt masua.. [X(]

Mirde mäkin olen antanut niitä maitohappopkteeri tippoja. En ole oikein varma niiden tehosta. Cuplatonia annan myös. Annan sitä kolme kertaa päivässä ja jos tuntuu olevan enemmän vaivoja sit annan useammin. Mut toi määrä tuntuis meillä riittävän. Ja hyvin rupsuttelee[:D]. Pojallekkin syötin cuplatonia ja sen teho oli silläkin hyvä. Mä laitan cuplaton tipat isin pieneen snapsilasiin keitettyyn vesitippaan ja juotan siitä. Hyvin menee alas ja osaa jo hienosti hörpätä kupista. Meillä kun ei aina avata joka päivä tuttelipurkkia niin en sen parin tipan takia viitsi heittää joka päivä melkein koko purkkia pois. Ku ei säily avattuna kun sen vuorokauden. Keitetty vesi on mun tietääkseni ihan luvallista ainetta.

Me saatiin neuvolasta just noita jekovit-tippoja, mutta ei meillä ole niistä mitään mahavaivoja tullut. Nyt ollaan viikko niitä annettu. Tosin meillä riittää 3 tippaa vuorokaudessa, kun saa korvikkeesta loput.
Ilmeet on pojalla kyllä aikamoiset, kun noita tippoja antaa![:D][:D]

Kuinka paljon teillä pulautellaan? Kun täällä on nyt eilen ja tänään tullut erityisen paljon,
ja vatsanväänteet lisääntyneet, tuntuu ettei sinne voi jäädä mahaan mitään kun niin
kovasti pulautellaan, ja melkein kaikkien syöttöjen jälkeen 5min-tunti alkaa vatsan väänteet
ja pulauttelu... Kuinka varhain voi noita teidän mainitsemia helpotus-tippoja ruveta antamaan?

Ja anteeksi jos kyselen jotain josta olette jo puhuneet jossain, en ole ehtinyt koneelle kovin paljoa
viime aikoina lueskelemaan...

Ja kiitos jo etukäteen vastauksista, mulla meinaa sydän särkyä kun neidillä niin kovin mahaa kivistää ja niin
usein, ei ehdi nukkuakkaan kunnolla.... [:(]

Voi J.J:n pientä. Se on hirveän yksilöllistä tuo pulauttelu. Meilläkin pulautellaan päivittäin monta kertaa ja sen takia menee päivässä vähintään 2 vaatekertaa vauvalta ja valillä äitiltäkin. Mut en kyllä valitettavasti osaa sanoa mikä on sitten liikaa. Kaippa se riittää et vauvan paino nousee silti et saa tarpeeksi ruokaa pulauttelusta huolimatta. Sitä ongelmaahan meillä ei ole. painoa tulee n 300g/ viikko. Viime neuvolan mittauksen mukaan.

Maanantaina onneksi tulee neuvolan täti kylään kotikäynnille, sitten näkee miten tuo paino on noussut
vai onko.. Kova huoli vaan pienestä, en aiemmin ole tajunnut kuinka huolissaan sitä voi jostain toisesta
olennosta ollakkaan!! Tekisi toisen puolesta ihan mitä vaan jos vain tietäisi miten auttaa... Huh...

Hei varsinkin toiset ekakertalaiset, koska teille on löytynyt päivään joku järki? En mä siis mitään rytmiä välttämättä tarkoita, vaan sitä koska päivät on ruvennut menemään omalla painollaan.

Jotenkin mulle on tosi vaikeeta sovittaa päivään varsinkin omaa nukkumista tai syömistä puhumattakaan suihkussa käynnistä tai sellaisesta..

Tweety: Mä olen käyny suihkussa usein silloin ku vauvalla hyvä hetki hereillä tai just nukahtanu. Mä laitan sen siteriin siihen suihkuhuoneen ovelle siis sisäpuolelle. Hereillä olles on oikein tyytyväinen kun on harvemmin näkyvät katseltavat. Syöminen välillä tahtoo unohtua. Se on vaan ehkä silleen et niista asoista on ite pidettävä huolta. Eli kun lapsi nukahtaa tai on muuten hyvällä tuulella niin syömään tai nukkumaan.Mulla ainakin menee helposti silleen jos en huolehdi siitä et syön ja nukun niin ne jää tekemättä. Jossain vaihees on tietty pakko ku alkaa silmis hämärtymään[;)].

Ajan käyttö on mulla ainakin vaikka toisen kanssa elelen niin vaikea saada sovitettua. Mutta uskon että sitten kun alkais saada sellaisen kunnon päivärytmin aikaiseksi vauvalle niin sitten helpottaa omakin ajankäytön hallinta ihan selvästi. Hyvässä päivä rytmissä on vain se huono puoli et sit on tosiaan elettävä aina ja joka päivä saman kellon mukaan. Se rupee aikuista joskus kllästyttämään. Mitään ei voi suunnitella kuin ainoastaa silloin ku vauva nukkuu tai miettiä et jos menen tuonne niin koska on seuraava ruoka-aika ja missä sen saan hyvin hoidettua ja illalla on oltava kotona nukkumaan menoaikaan. Mut sit ku siitä poikkeaa niin tietää kyllä minkä takia muina päivinä sitä noudattaa. Joka tapauksessa mä vannotan sen tarkan kellon rytmiin. Sen voimin mentiin pojankin kanssa ja mielestäni hyvin meni. Hän nukkuikin jo 4 kuisena täydet yöt[:D]. Tätä tosin epäilen suuresti et niin hyvin pääsis käymään.

Tuleeko postissa automaattisesti paperit väestörekisterikeskuksesta ja kelalta korttia varten? Mä oon ihan kuusalla; pitääkö mun tehdä jotain saadakseni ne lomakkeet?! Voitaisiin nimittäin lähetellä jo nimeä sinne meneväksi..

Täällähän sai kysyä "tyhmiä" .. [:D]

Mirde - kaikki paperit tulevat automaattisesti, myös Kelakortti tulee jossain vaiheessa postitse, siis sitten kun on lapsella nimi jne. [:)]

Jep[:)] papille annetaan lappuset vauvan nimellä täytettynä. Ja kotiin tulevat kaikille ihan automaattisesti. Mitään ei tartte tehä. Ja pappi tietää asiasta kysellä kun pidätte keskustelun ennen ristiäisiä. Mut se lappu tarttee antaa vasta ristiäisissä ja papille. Siis sellanen keskustelu tulee papin kanssa missä se vähä kyselee kaikkee perheestä ja vauvasta et se osaa sanoa ristiäisissä jotain muutaki ku vaan pakolliset viralliset löpinät ja sit saa esittää toivomukset siitä kui uskonnollinen ja ei uskonnollinen ja valitaan laulut ja jos joku lukee jotain raamatun osia. (Ne nimittäin yleensä kuuluvat asiaan).

Ainoa asia mitä meillä viel odotetaan on isyyden tunnustuksesta tuleva joku lomake. Mikä pitäs tulla ennenkuin vauvalle voi laittaa isän sukunimen. No meillä vielä kaksi viikkoa ristiäisiin ja sieltä virastosta oltiin sitä mieltä et aika pitäs hyvin riittää. nii sitä keskustelua ei olla sovittu. Mut Kirkkoherran viarastosta sanottiin ku sieltä papin ja ristiäispaikan varasin et pappi ottaa yhteyttä ennen ristiäisiä.

Kertokaa viksut ja vilmaattiset et onko normaalia täs loppuvaihees(mulla nyt 41+1) et kehon lämpö nousee? Kun mul on normi lämpö jotai 36,2 mut nyt on ollu parina päivänä sellanen vähä lämpöinen olo ja sit ku on mitannu lämmön ni se on ollu 37. Vaikka eihän toi mitää meinaa mut täs odotelles tulee vainoharhaseks ja mielikuvitus laukkaa...[8|]

Takaisin