Tänne kaikki ne tyhmääkintyhmemmät kysymykset!!

Essi käsittääkseni tuosta vihreestä kakasta ei pitäisi olla yleensä haittaa. Ilmeisesti liittyy vatsan toimintaan ja ilmavaivoihin (väri muuttuu vihreäksi kun uloste hapettuu) Meillä on täysimetys ja silti vihreetä, joten johtuu vissiiin mun syömisistä. Ilmavaivat ei kuitenkaan näytä häiritsevän poitsua. Huomasin myös että kun söin parina päivänä activia-jugurtteja niin sitten se vasta vihreetä olikin! Ja sama jos kakkavaippaa ei vaihda heti niin huomaa et se on vihreempää just ton hapettumisen takia. Mutta me ei tosiaan olla käytetty korvikkeita, joten en tiiä onko niiden kanssa eri juttu..

Noista kynsistä vielä. Mä en oo uskaltanut myöskään leikata kynsiä kovin lyhyeks, kun oon ymmärtänyt että pikkuisilla saattaa helposti tulla tulehduksia. Mieluummin siis vähän likaa kynsien alla. [;)]
 
Kiitos kaikille! [:)]

Kyllä tää taas tästä, olo helpottui kummasti kun pääsin eilen hierojalle. Olikin koko vasen puoli selästä ja oikea käsi jumissa.. en enää edes huomannut moista, niin tottunut siihen jo olin! Kylläpä tuli ihan eri olo hieronnan jälkeen, ihan kuin sitä seisoisikin eri asennossa kuin aikaisemmin!

Tosi lohduttava toi linkki, Mirde! Kiitos! Kuulosti ihan meidän arjelta. [:)] Täytyy pitää mielessä, että tässä kasvatetaan pientä neroa [:D]

Ja joo, meiltä löytyy sekä kantoliina että manduca. Pienempänä kun vielä oli koliikkivaivoja (Luojan kiitos ne on ohi!!), ei ollut muuta keinoa saada tyttöä rauhoittumaan kuin keinuttelemalla kantoliinassa. Manduca taas on pelastanut monta kauppareissua. [:)]

Lidia10: Hyvä kuulla, että kokeneemmatkin on joskus toivottomia... ehkä meillä seuraavat lapset on sitten helpompia![:)]
 
Hmm. Tänään on tytöllä tullu jo 5 kertaa kakka.. Aamulla ensimmäinen 8 aikaan ja joka syömisen jälkeen nyt ja äsken kuului taas pöräys.

Aamulla oli viheriää ja sen jälkeen on ollu keltaista ja kiinteämpää. Onko toi ihan normaalia? maanantaina sai rotavirusrokotteen, mut muina päivinä on tullu vaan kerran kakka. syötämme nyt tuttelia... ensimmäinen korvikemerkki oli Nan1

tämä ja viime viikko on ollu aika unelias, mut silloin ku on hereillä nii jaksaa seurustella ainakin hetken. 140ml menee melkein joka syötöllä. joskus saattaisi mennä enempikin.
 
Grenie, tuosta väsymyksestä minäkin olin huolissani n. viikko sitte.
Se on vaan kasvupyrähdys. [;)] Meilläkin Aleksi kasvo rehellisesti silmissä sinä aikana kun nukkui paljon. Nyt jo valvoo pidempiä aikoja. Että en olis sinunakaan huolissaan jos on normaalivointinen hereillä ollessa.

Ja tuosta kakkaamisesta, en siitäkään olis huolissaan jos ei muutu ripuliks kun vauvoillahan voi tulla monta kertaa päivässä kakka. Ja voi johtua myös siitä Rotasta.
 
Juuh. On neiti kyllä kasvanut todella paljon :) Ja tuo kakkaaminen on paremminki paremman väristä nyt ku aiemmin. Kaippa se masu alkoi nyt paremmin toimimaan ku vaihdoimme korvikemerkkiä.
 
Millo turvakaukalosta kuuluu ottaa ne "vauvan" pehmusteet pois? Vai joko ne ois pitäny ottaa? Mulla ei oo mitään hajuuu:D Aattelin vaan ku alkaa oleen aika vaikeeta jo saada turvavöitä kiinni jos on toppapuku päällä.
 
Me on otettu se pyllypehmuste pois jo jonkin aikaa sitten, sivu/pääpehmusteet mies ottaa aina pois ja mä laitan takaisin. Me ollaan saatu siskoltani toi kaukalo, niin ei ole mitään ohjeita tallella, joten voisin yhtyä neccun kysymykseen, jos joku tietäisi milloin ne pitäis ottaa?
 
Mä ajattelen, että pehmusteet pois sitte, ku tuntuu siltä, että vauva tulee "ulos" kaukalosta. Meillä otettiin ne pois jokunen aika sitte, ehkä pari viikkoo.
Voihan sitä kokeilla ilman pehmusteita ja kattoa, et miltä se vauva siellä näyttää.
Ja siis kaukalon turvavöitä joutuu säätämään vähän sen mukaan mitä neidillä on päällä. Mun mielestä niiden pitää olla napakat, mut ei niin tiukat, että on inhottava olla.
 
En osaa sanoo mitään oikeeta ohjetta mut meillä jouduttiin pienennysosa ottamaan pois heti kun siirryttiin toppavaatteisiin. Sit välillä jos ei laitakaan niin paljoo päälle, pojan pää retkahtaa nukahtaessa sivulle. Sillon laitan pään alle harson tai vastaavan tukemaan päätä.
 
Meilläkin on otettu ne pienentimet pois jo ehkä n. kk sitten.. piti nostaa nimittäin niitä turvavöitä seuraavaan koloon pituuden vuoksi. Ja niitei olisi saanut nostettua, jos se vastasyntyneen tuki oli kiinni. Eikä ole pää retkoillut. [:)]
 
Onko kellään kokemusta semmosista vaipoista ku Xtra 7-16kg?
Anoppi on kaupassa töissä ja sai ilmaseks kaks isoo pakettia niitä vaippoja mut niissä ei oo teippejä?? Se tietysti toi ne meille, nyt ne romottaa tuolla kaapissa joten sama kait ne ois käyttää jos keksis vaan keinon miten ne pysyy paikallaan. [:D] Tietysti vois kokeilla pikkuhousujen sisällä, onkohan ne niin tarkotettu vai miten?
Muuten tuntuuvat pehmeiltä ja imukykyisiltä mut teipit tosiaan puuttuu.
 
esikoinen, mä oon ihan yhtä pihalla, ku sä[:D] Vaipat ilman teippejä on kerrassaan mielenkiintosia!!! Sori, tästä nyt ei kamalasti ollu apua, mut oli pakko yhtyä ihmettelyyn[;)]
 
En oo kuullu että ilman teippejä vaippoja? Extran vaipois on teipit mitä ite oon tietonen. Mitä jos ne on joku virhe erä? Josko siks ilmaseks saanu ne? En tiiä kiinnostaa kyllä itseänikin tietää. 
 
Voisko joku selitellä miten saan kuvan gallerian,aina kun yritän tulee teksti että liian iso tiedosto?
 
Tiina se kuva olla enintään 500 jotain. Se lukee siinä ku alotat kuvaa laittamaan ruudun alalaidassa se max koko.
 
Pitäs koittaa olla ite ihan hiljaa ku asioista mitää ymmärrä [:D]. Kiitti Miun tietotoimiston oikaisusta [:D].
 
Sun täytyy pienentää sitä jollain ohjelmalla itse pienennän irfanview ohjelmalla. En osaa sen paremmin neuvoa ku en tiedä mitä kuvanmuokkaus ohjelmia koneellasi on. 
 
Esikoinen, Meillä kyllä niissä Xtran vaipoissa on teipit, mutta meillä on vasta koko 4-7kg käytössä. Voisko olla joku virhe niissä?
 
Joo niin varmaan on joku virhe. Piruako mä niillä teen jos niissä ei oo teippejä, argh! [:@] Täytyy viel koittaa et laittas ite teipin palat niihin, [:D] Kaikki täytyy käyttää eikä mitään heittää hukkaan. [:D][:D]
Kysyn kyllä viel anopilta et oliko se joku virhe-erä tai jotain. Ku siinä vaippapaketin kyljessä on kuva missä on teipit niissä vaipoissa.
 
Takaisin
Top