Tänään olen onnellinen siitä...

Pääsin eilen kasin jälkeen sairaalasta, sain verenohennuspiikkiä lähtiessäni ja tänään menen suonen ultraan!
Kiitän, että meidän terveydenhoitaja jäi vuorotteluvapaalle ja nyt tää uusi terveydenhoitaja on puuttunut kaikkiin tän mun raskauden epätavallisiin juttuihin, se sanoi tuosta painostakin että edes neuvolalääkärin olisi pitänyt laittaa tutkimuksiin aiemmin!
Ja niin, nyt olen onnellinen - mutta peloissani?? Mitä, jos olisin tarvinnut verenohennuspiikkiä koko raskauden? Mitä, jos istukkaan ei ole virrannut veri kunnolla?
Olen niin huolissani että eilen jo mietin "vielä mut sektioon että tää odotus päättyy ja saan vauvan syliin".
Tuntuu että lääkäreihin ei voi luottaa vähäänkään, tai saati terveydenhoitajiin.
Olin eilen maissa, tänään maissa..
Mies oli lasten kanssa kotona ja hänellä oli "niiiiin rankkaa täällä, kun lapset riehuivat jne."
Eka kerta kun on vähän pidempään molempien kanssa ja tuli eilen kyseenalaistettua tota miestäkin, miten se pärjää noiden kanssa, jos mulle tulee jotain komplikaatioita jostain???? Onko se oikeasti kykeneväinen hoitamaan meidän perhettä?
Olen tavallaan vähän vihainen hänelle, en tuntenut sairaalassaolemista turvalliseksi, koska aina kun soitin miehelle niin oli joku ongelma jossain,yhdessä vaiheessa sanoin "odota, lääkäri tukee soitan kohta, niin tiedät lähdenkö vielä kauppaan".. Ja sitten meni vähän pidempään ja kun soitin "joo, olisit voinut ilmoittaa kun mie tässä odottelin että pääsenkö ostamaan tytölle kenkiä vai en" Vittu, ne kengät olikin niin tärkeitä, jos niitä ei tollaisena kaaospäivänä saa.
Joudun varmaan vielä puhumaan sille c, eilen en jaksanut - olin niin puhki..

Ei ole yhtään sellainen olo, että kaikki sujuu hyvin. Päinvastoin, tuntuu että mitä pidemmälle raskaus menee sitä enemmän tulee sotkuja joka suunnasta ja pelkään jo että mie ja vauva kuollaan tjtn.

Sitten siskoni oli myös luvannut ottaa poikani, jos synnytys käynnistyy tms, ja sanoin miehelle jo aikaisemmin että eiköhän peru..
Niin nyt sit eilen kun oli hätä kyseessä, niin olikin niin vaikeaa sen mun siskon auttaa.
Äitini on tottakai kännissä.
Sitten mies tottakai raivostui siitä mun siskosta "sehän oli luvannut, ja meidän äiskä on vaan varahoitaja, jos ei kukaan muu pääse??" Kysyin, "kenen oletit olevan 1. Hoitaja kun sanoin ettei mun siskoon voi luottaa".. "No siskos, kun lupas, pitää nyt sit soittaa sille äiskälle että ottaako se nää kun lähtö tulee"..
Ihan kuin se ois mun vika, että mulla ei ole tukiverkkoja, ihan kuin mun ois pitänyt hoitaa mun pojalle joku eri hoitaja kuin tytölle vaikka alunperin puhui että tottakai kaikki menee samaan paikkaan.
Tuntuu että kaikki puhuu paskaa, omat vanhemmat, lääkärit, sisko, mies..
Kaikki vaan puhuu lämpimikseen jotain eikä kukaan ole sanansamittainen.

Alkaa vituttamaan, itse olen ollut raskauden puolivälistä asti miehen tytön ja pojan kanssa, milloin hänen exänsä säädöistä, milloin hänellä on ollut ylitöitä.
Mulla supisteli ja toi jalka oli jossakin välissä huonona, silti hoidin nää lapset..
Miehelle oli nyt sit kamalan vaikeaa kaikki, kun piti sekä tyttö että mun poika hakea hoidosta.
Vittu, vittu.
Tosiaan, mietin että alkaakohan joku vaaleanpunainen pumpuli väistyä ja tää onkin yhtä paskaa ja olenkin vaan itse ollut hölmö, kaikentekevä nainen.
Tekisi mieli karata loppuraskaudeksi jonnekin ja näyttää kaikille keskaria, paitsi mun pojalle.

En aio miehellekkään laittaa mitään viestiä tänään, en kellekkään. Toivon vaan että pääsisin synnyttämään :(

Edit: tästä tuli nyt tällainen "olen onnellinen, mutta myös vihainen" - teksti!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Ymmärrän^ !! Puhelimessa ei ole sitä "sympatiaa" nappulaa. Sitä olisin painanut..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Multakin sympatiat liii-saaalle! Toivotaan että sun huoli on turhaa ja veri on kiertäny vauvalle saakka normaalisti ja kaikki on hyvin. Onko sulle puhuttu vauvan tänhetkisestä tilanteesta jotain tai mahdollisesta käynnistyksestä tai sektiosta jos tarve vaatii? Monenlaisia murheita ja huolenaiheita on tullu foorumilaisille vastaa tässä loppuraskaudessa...mutta ei kai tässä voi kun toivoa parasta ja että kaikki saa murheista huolimatta vauvansa syliin terveenä!

Iiisaa: Hyvä et sun mies sai vähän koulutusta tällasesta odottamattomasta tilanteesta! Ja hyvä, et sun oireet otti joku vihdoin tosissaan. Mun kaveriki soitteli ja valitti, kun oma neuvolan täti on piutpaut välittäny yleisistä ohjeista ja sairaalaan määräyksistä, ja hänellä kuiteski mahdollisesti raskautta uhkaava sairaus päällä. Nyt hänki saa onneks monen kuukauden jälkeen asiamukaista hoitoa.

Kiitoksia vaan! Olokin tästä parani kun neuvolasta soitettiin ja kyselin vähän voiko vauvalla olla vaaraa, nyt odottelen vielä sitä suonen ultra-aikaa.
Tänään pääsen kysymään lisää, mulla on lappu lääkärille :D

Tässä on taas klo. 9.30 asti tullut napakoita harjoitussuppareita ja nyt alkoi menkkamainen olo selässä, kovempi mitä tällä viikolla on ollut.
Välillä tulee supistus ja se nostaa tota selän inhottavaa kipua.
Oisko nyt käynnistymässä?? Pliiissss??????????

Ps. Joku puhunut raskausnenästä, mulla on nyt ylähuuli ihan turvoksissa :D Että jos lähden tänään synnyttämään niin muistakaa tarkkailla niitä huulianne. Yläpään huulia ;D

En tiedä koska olisin nukkunut näin hyvin. Heräsin vain kerran yössä vessaan, en käynyt yösyömässä ja sain melkeinpä heti nukuttua uudestaan. Yli 8 tunnin yöunet :sleep011. Ja eilen tajusin, etten oo ottanut selän tulehdukseen ja liitoskipuihin Panadolia yli kahteen viikkoon, vauva on siis varmaan matkannut alaspäin ja se jollain lailla helpottaa mun oireita.

Tänään rv39+0 :Heartpink. Pihalla lentelee punarinta ja yritän möngertää lenkille. Nyt on hyvä fiilis!

Tsemppiä lii-saaalle!

Mulla tänään 36+0!! Neuvolalääkäri parin tunnin päästä. Näin jo unta et ite kokeilin ja olin 4-5cm auki :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Spiraali, miekin näin esikoisen aikana aina unta että olin jo hyviä senttejä auki ennen kuin olin edes synnärillä :D Nyt en ole nähnyt vielä yhtään synnytysuntakaan. Kai?

Mulla muuten tänään tasan rv 38!! Kyllä tää tällä viikolla syntyy tän hetkisestä olosta päätellen..

Iiii-saaa, voimia sulle kaiken keskelle! Toivotaan, että teidän läheiset ny tajuais olevan tosi kyseessä ja apua tarvitaan. Ei vain tyhjiä lupauksia...
Olet voimanainen, pistät asiat taas ruotuun kun vauva on turvallisesti syntynyt ja sinä kunnossa! Sun mies taitaa tarvita sua... Mutta eiköhän selviä takkuiluista huolimatta!

Kiitti Huihuihui, tulin onnelliseksi tykkäyksestäsi :) Joskus tuntuu mukavalta saada se myönteinen huomio tätä kautta kun köllöttelee sohvalla tekemättä mitään.

Ameeba, Tuhinamurmeli, liii-saa ja Hymykuoppa taitaa olla jo synnytystä liki! Mä en malta odottaa teidän uutisia! Ameeba, anna mennä vaan, hyvä aika olis jo sulla :p. Mä haluan kuulla, että synnytykset menee hienosti niin uskallan itsekin siihen ryhtyä :wink!

Hei vitsit, mähän nukuin kans melko hyvin. Heräsin vain kaksi kertaa ja mies jätti (ekaa kertaa!) aamupusut antamatta, kun olin nukkunut niin levollisesti. On kyllä aivan eri lailla virtaa vanttuissa, kun on saanut levättyä.

Siivous-touhous-kokkaus-kauppaan kohta lyllerrys -päivä! Aion saada jotain sapuskaa pakkaseenkin asti. :)

Mun kamu kerto eilen, et niiden odotusryhmässä oli tehty jonkinlainen listaus syntyneiden viikoista, niin muutama oli syntyny viikko 38 ja SUURIN OSA viikoilla 39 ja 40, ja siitä taas yli menneitä oli paaaljon vähemmän. Tää ei ehkis yllätä hirveesti ketään, mut koitan luoda jotain toivoa :rolleyes:

Ameeba ja Aretha mulla sama juttu! Niin uskomattomalta kun tää tuntuukin oon nukkunu 9h!!! 3 kertaa taisin herätä kesken unien mutta ei haittaa kun sain heti uudestaan unta! Mihinkään ei satu ja on kerrankin oikeesti levänny olo! Ihanaa :)

Ou nouuu, rv 40 alkaa lauantaina... EEeeeeeeeeiiii, muutto on just sillon ti-ke....... Eiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii sillon pliiiiiiiissssss.

Paitsi tällei jatkuu ni ei synny ikinä.

Takaisin