Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Henuu, meillä ei ole uusperhekuviota, mutta vastaan kuitenkin.
Eihän sulla toki mitään lainmukasia velvotteita ole miehesi lapsiin! (Toisin kuin miehelläsi toki on) Toki siis täytyy heidän perusasioistaan -ja tarpeistaan huolehtia silloin kun he teillä ovat, kuten kenen tahansa aikuisen velvollisuus on.
Mutta kyllähän tuo on täysin sopimusasia sinun ja miehesi, sekä lasten äidin kanssa. Mä en kyllä pystyisi enkä suostuisi tohon järjestelyyn mitenkään päin. Voisitko puhua miehesi kanssa ja selvittää hänelle tilannetta jaksamisestasi? Voisiko hän puhua lastensa äidille, että käyttäisi isyyslomastaan edes osan keskittymällä täysin uuteen tulokkaaseen? Kyllähän hänenkin olisi syytä osallistua vauvan hoitoon (ja samalla tutustua) ja mikäpä olisi siihen parempaa aikaa kuin isyysloma!
Mulla menee noi nälkätuntemukset vähän aalloissa ts. joinain päivinä tuntuu, että vaikka olis syönyt kunnon ruokaa paljon, on KOKO ajan nälkä. Siis ihan kuin ei olis syönyt ollenkaan. Joskus syynä on se, että olen juonut liian vähän ts. näläntunne onkin oikeasti janoa. Mutta joinain päivinä olen sitten vain todennut, että ok, jos on nälkä, niin syön. Nopeat sokerit (eli karkit, herkut, valkoiset viljat ym) voivat tehdä tuota näläntunnetta myös, kun verensokeri sahaa ylös ja alas. Ts. kannattaa kokeilla auttaisiko proteiinin ja rasvan lisääminen, että ei esim vedä kattilallista vähärasvaista pastaa, vaan tekee tukevan munakkaan tai syö rahkaa, jossa on vähän rasvaisempaa jugurttia mukana (ja pähkinöitä, marjoja, mitä nyt haluaakin laittaa).
Voisin itkee. tai itkinkin jo. Takana taas aivan törkeen surkee yö. Aamulla piti lähteä porukalla kaupunkiin, mutta muut vaan vitkuttelivat ja en sit ite päässy lähtee ollenkaan, kun vauva heräs ja aloitti hirveän raivoomisen. En saanut takas turvakaukaloon, kun huusi itseltään ilmat pihalle keuhkoista ja tässä vaiheessa muilla oli kiire lähtee. Jäin sit yksikseen vauvan kanssa kotiin, kun muut lähti.
Tuntuu niin epäreilulta, kun muut voi mennä minne vaan, millon vaan ja itse jumitan neljän seinän sisällä!