Tänään harmitti..

Joo, sama täällä. Eilen yritin käydä kävelyllä. No kävellessä ei tuntunut pahalta, mutta yöllä lonkkakivut oli valtavat. :(

Lähti vähän kesken. ;) Et siis tylsistyyhän tässä, kun pihaa pidemmälle ei kävellen pääse.

Joo, mulla kans vähän sama, että jos on paljon liikenteessä, siitä yleensä liitoskivut illalla pahenevat. Toisaalta kun on tälleen vaan kotosalla ja ottaa iisisti, tylsistyy. Eilen siivosin vähän ja laitoin ruokaa, tänään ajattelin jatkaa myös imuroinnilla ym, mutta mietin pitäiskö lähteä kuitenkin kans kävelylle. Jalat megaturvoksissa eilen illalla (jalkaterät ja nakkivarpaat), kun ei tullut juurikaan liikuttua. Tietyssä mielessä tää on ihan ihanteellinen olotila, kun ei oo mitään menoja, eikä pakko lähteä minnekään, mutta... Ja kun ei oo tosiaan mitään merkkejä siitä, että vauva olis tulossa, niin taitaa olla ke neuvolakeikka edessä ihan sovitusti.

Joo, mä luulen kans, et torstain neuvolakeikan joutuu vielä heittämään. Ärsyttää vaan, kun jotenki oletin, et tämäkin syntyy ajallaan, kun esikoinen syntyi 40+2. Vaikka tiedän senki, et jokainen raskaus on oma juttunsa, mut tyhmänä oletin. :D

Ärsyttää tämä yöhikoilu. :D Ja samoin maidon ylituotanto. ;) Odotan niin, et molemmat tasaantuu. :)

Mäkin herään öisin ihan hiestä märkänä ja silti ois vähän vilu ja sit on se märkä peitto siinä ja kaikki on huonosti :D

Joudun kai jäämään yksin vauvan kanssa kotiin kun mies lähtee mökille sukunsa kanssa.. Siellä ei oo juoksevaa vettä eikä ilmeisesti turvallista nukkumispaikkaa vauvalle (pitäis yöpyä vuodesohvalla) ja matkaan menee 2h yhteen suuntaan niin ei viittis vaan mennä käymään (vauvalla meni viimeksikin yöunet ihan sekasin kun ajettiin yhtä pitkä matka ees taas saman päivän aikana ja nukku automatkat kokonaan).. Että hyvää juhannusta minulle! Mut viettäkää te muut hauska jussi! :)

Ehkä tyhmä kysymys, mutta siis miksi mies lähtee sinne, eikä jää teidän kanssa kotiin...?

• Tykkään
Reaktiot: Dee
Miehen äiti meni toissapäivänä naimisiin ja juhlivat sitä varsinaisesti vasta nyt siellä mökillä niin halusi tietysti mennä mukaan.

Ok, no ihan hyvä syy tietysti. Harmi kuitenkin, että joudut olemaan yksin kotona, tosin eipä tässä itselläkään mitään huimia suunnitelmia ole. :) Ei lähdetty mökille osin samoista syistä, koska oman jälkivuodon ja pienen vauvan kanssa mökkiolosuhteet eivät ole kovin kätevät.

Harmittaa kun kapalopussi ei toiminut meillä. :( edelleen surkeita öitä.. Nyt tullu vielä lisänä sekin, että ei suostu nukkuu kuin sylissä. Heti kun laskee vaunuihin/sänkyyn, rävähtää silmät auki ja alkaa huuto.

Mä luin jostain, että kestää 20 min ennen kuin vauva vaipuu syvään uneen eli ennen kuin kannattaa siirtää. Oon nyt tarkkaillut erilaisia unia ja tietyt ovat tosiaan sellaisia, joista tiedän heti, että maks 5 min kestää, ennen kuin silmät aukeaa, vaikka muka vaikuttaa väsyneeltä. Eli ei kannata laittaa mihinkään. Meillä ei myöskään mikään kapalointi tepsi, saa raivarin, jos yrittää "kahlita" käsiä ym.

Rosmsrinaa, mä niin tiedän tuon tunteen. Voimia teille! ♡ Olis mielenkiintoista tietää, et onko pitkällä ja vaikealla synnytyksellä vaikutusta siihen, et vauva käyttäytyy noin. :)

Rosmsrinaa, mä niin tiedän tuon tunteen. Voimia teille! ♡ Olis mielenkiintoista tietää, et onko pitkällä ja vaikealla synnytyksellä vaikutusta siihen, et vauva käyttäytyy noin. :)
Olikos teilläkin tuota "ongelmaa", ettei vauva suostu nukkuu muualla kuin sylissä?

Vähän raastavaahan tää on, kun ei meinaa ehtiä käymään edes vessassa, saati sitten syödä. :S

Ootko kokeillut kantoliinaa? Meillä nukahti tänään siihen n 10 sekunnissa, sitä ennen hereillä kuin tikka vaikka selkeästi väsytti.

Meillä nukahtaa yleensä joko rinnalle tai Manducaan.

Vauva ei viihdy vaunuissa lainkaan. Väsyneenäkään ei simahda niihin, vaikka on sopivat lämpötila jne. Täytyy yrittää totuttaa, mutta ei tässä oikein voi pitkiä vaunulenkkejä tehdä kun pieni alkaa itkeä ja joudun kantamaan hetken aikaa aina sylissä ennen kuin rauhoittuu ja kokeilen uudelleen laittaa vaunuihin.

Meillä loppui uniongelmat kun kävin ostamassa Lastentarvikkeesta vauvapesän. Eli noin 2 viikon iässä alkoi huuto jos yritin nukuttaa sängyn vieressä olevaan laatikkoon. Nukahti vain viereen tai tissille. Mun mielestä ei ollut turvallista nukkua vauva meidän välissä joten hain pesän. Siinä nukutin ensin meidän välissä jossa vauvaa pystyi rauhoittamaan silittelemällä ja pitämällä kädestä kiinni. Vähitellen aloin nostamaan pesän äitiyspakkauslaatikkoon ja nyt vauva nukahtaa jo sinne suoraan. Huomasin myös että käytti tissiä unileluna niin aloin illalla antamaan nukahtamista varten tutin suuhun. Muuten meillä ei tuttia käytetä mutta tuon nukahtamisvaiheen helpottamiseksi annoin periksi.
Jos vauva tuntee olonsa turvattomaksi sängyssä niin kannattaa tehdä siitä pesämäinen ettei sängyssä ole liikaa tilaa. Ja yksi konsti on laittaa esim oma t-paita sinne lakanaksi jotta vauva haistaa tutun tuoksun. Puhtaat oudolle haisevat lakanat voi häiritä myös pienen nukahtamista.

Takaisin