Tänään harmitti..

Kantoliina meillä on, mutta ei siedä sitä laisinkaan. :( huutaa kuin rääkätty heti kun siihen "joutuu".

Oon kans miettinyt tota manducaa, pitäsköhän ostaa se ja kokeilla josko se toimisi.

Pitääkin kokeilla tota et laittaa oman paidan viereen vauvalle! Luin tosta hommasta jo raskauden aikana, mut en muistanut ennen kuin sanoit Eclipse. :)
Tissiä meilläkin pidetään huvituttina ja huutoo tulee kun otetaan pois suusta. Ja tutti ei siis kelpaa, alkaa raivoomaan vaan, kun yrittää laittaa suuhun..

Ahh tää foorumi on kyllä niin hyvä, kun tuntuu et täältä saa tukee ja "turvaa" omiin ongelmiin. :)

Niin ja kannattaa käydä vauvan kanssa vyöhyketerapiassa muutenkin kuin hoidattamassa mahavaivoja. Pienellä voi olla muitakin jännitys tai kiputiloja ja saattavat helpottua hieronnalla ja muulla käsittelyllä.

Olikos teilläkin tuota "ongelmaa", ettei vauva suostu nukkuu muualla kuin sylissä?

Vähän raastavaahan tää on, kun ei meinaa ehtiä käymään edes vessassa, saati sitten syödä. :S

Oli. Ei kauheesti naurattanu, ku työllä ja tuskalla sai vauvan nukahtamaan ja mietti, et nyt mä käyn vessassa ja syön, niin et kerkee kuin siellä vessassa käydä, niin kopassa inistiin. :D Yöt meillä parani noin kahden kuukauden paikkeilla, kun vyöhyketerapiaa oli takana kolme kertaa, mut hyvää päiväunien nukkujaa poitsusta ei tullut koskaan. Mut se ei enää haitannut, kun yöt helpotti. :) Nyt meillä on niin aurinkoinen kolme vee, et ei vois uskoakaan millasta se vauva-aika oli. :D

Vyöhyketerapiasta tuli vielä sekin mieleen, et vyöhyketerapeutti huomasi esikoisella lapsivettä "rööreissä" ja sekin ärsytti siellä. Mut nekin saatiin hoidoilla pois. :)

Vyöhyketerapiasta tuli vielä sekin mieleen, et vyöhyketerapeutti huomasi esikoisella lapsivettä "rööreissä" ja sekin ärsytti siellä. Mut nekin saatiin hoidoilla pois. :)
Muistatko Eetla paljon vyöhyketerapia makso per kerta? :) me jäätiin lomailee mun vanhemmille ja tääl varmaan käytän jos näyttää et jatkuu vaivat edelleen. Niin ja kuinka monta kertaa te kävitte?

Täällä Lahdessa maksoi muistaakseni noin 30 euroa kerta. Käytin vauvaa neljä kertaa. Kolmannen kerran jälkeen vaivat oli jo huomattavasti helpottanut, mutta käytin neljännen kerran ihan vain sen takia, kun vauva nautti niin siitä. :)

Pitääkin huomenna soitella ja katsella saataisiinko aikaa ensi viikolle. :)

Kuinka usein kävitte siellä? Kerta viikkoon?

Pari ekaa kertaa oli muistaakseni tiheämmin kuin viikon välein ja sitte ne pari kertaa viikon välein. Joka kerralla vauvalla tuli kakat jo siellä hoidon aikana. :) Ja yleensä sen illan vauva vain nukkui. :) Oli varmaan niin hyvä olo. :)

Äh, harmittaa kun suutuin miehelle. Piti lähteä koko perheen kanssa kauppaan, mutta vauvaa harmitti taas joku ts ei rauhoittunut edes kantoliinaan ja mulla meni jotenkin hermo. Ei siis vauvalle, mutta riuhtaisin kantoliinan irti (vauva oli miehellä) ja meinasin sotkeutua siihen liinaan, mikä alkoi ottaa vielä enemmän päähän ja totesin, että turha lähteä mihinkään, että en lähde taas kauppaan hyssyttelemään itkevää lasta. Melkein arvasin, että tässä käy näin, kun ei lähdetty aiemmin, mutta mies teki jotain työjuttua ja ei päästy. Sitten alkoi ottaa päähän se, että mies pääsee lähtemään noin vaan kotoa, mutta mä en pääse edes lenkille, kun vauva syö niin tiheään, saati lähikauppaan. Että mun kohtalona on kökkiä täällä, enkä pääse mihinkään, jos vauva ei oo yhteistyökykyinen.

Ja mä tiedän, että tää urputus on turhaa, koska siis vauva on ihana ja mies on ihana ja tiedän, että tätä kestää vain hetken ja joskus muistelen näitä päiviä ilolla jne jne, mutta jotenkin vain yhtäkkiä pulpahti pintaan sellanen olo, että olen jopa kateellinen miehelle, kun se voi lähteä kotoa yksin mihin vaan ja mä en. Nyt harmittaa, kun tuli möksähdettyä aika pahasti, mutta en ehtinyt ees kunnolla ajatella, kun jo ärsytys oli päällä. Mä en yleensä suutu, eikä meillä juurikaan riidellä (ei oo oikein syytä), että tuntuu entistä kurjemmalta. :confused:

Mulla on kans välillä noita tunnetiloja, et oon kateellinen miehelle siitä, et miten helpolla mies pääsee vauva-arjessa. Vaikka onhan tuolla miehellä kestettävää hormoonihuuruisessa vaimossa. :D

Mäki oon aina välillä katkera miehelle, kun pääsee lähtemään mihin vaan ja millon vaan. Ollaan samassa firmassa töissä ja oon välillä pelkästään siitäkin katkera, että mies pääsee töihin. :D Vaikka vauva on helppo ja ihana niin kyllä sitä kummasti kaipaa omaakin aikaa..kulutti sen ajan sitten miten vaan. Elokuusta eteenpäin alan tekemään sunnuntaivuoroja ja odotan niitä jo innolla. Tulee kyllä vähä sellanen huono äiti olo ja mietin, että onko mussa jotain vikaa, kun haluan palata jo töihin sunnuntaivuoroja tekemään. Ja meillä on tässä parit häät tän kuun aikana, niin sovittiin jo, että heinäkuun lopulla vietettäviä häitä lähdetään juhlimaan ihan kunnolla. Eli sillon lähdetään ekan kerran ulos vauvan syntymän jälkeen ja noh..onhan viime kerrasta jo vuosi aikaa. :D Siitäkin tavallaan on vähän sellainen huono äiti-fiilis. Koko ajan vaan mietin, et joku toinen äiti ihan varmasti kauhistelee, kun en rakasta lastani ja oon vastuuntunnoton äiti. :D Saa vaan nähdä, että malttaako sitä sitten olla kuitenkaan kovin myöhään ulkona, vaikka tiedän, että vauva on hyvässä hoidossa kotonamme mun äidin kanssa koko sen ajan, kun pois ollaan..

Äh, harmittaa kun suutuin miehelle. Piti lähteä koko perheen kanssa kauppaan, mutta vauvaa harmitti taas joku ts ei rauhoittunut edes kantoliinaan ja mulla meni jotenkin hermo. Ei siis vauvalle, mutta riuhtaisin kantoliinan irti (vauva oli miehellä) ja meinasin sotkeutua siihen liinaan, mikä alkoi ottaa vielä enemmän päähän ja totesin, että turha lähteä mihinkään, että en lähde taas kauppaan hyssyttelemään itkevää lasta. Melkein arvasin, että tässä käy näin, kun ei lähdetty aiemmin, mutta mies teki jotain työjuttua ja ei päästy. Sitten alkoi ottaa päähän se, että mies pääsee lähtemään noin vaan kotoa, mutta mä en pääse edes lenkille, kun vauva syö niin tiheään, saati lähikauppaan. Että mun kohtalona on kökkiä täällä, enkä pääse mihinkään, jos vauva ei oo yhteistyökykyinen.

Ja mä tiedän, että tää urputus on turhaa, koska siis vauva on ihana ja mies on ihana ja tiedän, että tätä kestää vain hetken ja joskus muistelen näitä päiviä ilolla jne jne, mutta jotenkin vain yhtäkkiä pulpahti pintaan sellanen olo, että olen jopa kateellinen miehelle, kun se voi lähteä kotoa yksin mihin vaan ja mä en. Nyt harmittaa, kun tuli möksähdettyä aika pahasti, mutta en ehtinyt ees kunnolla ajatella, kun jo ärsytys oli päällä. Mä en yleensä suutu, eikä meillä juurikaan riidellä (ei oo oikein syytä), että tuntuu entistä kurjemmalta. :confused:

On täälläkin samoja tunnetiloja! Oon kateellinen kun mies voi käydä töissä ja lenkillä vapaasti ym. Itse istun nojatuolissa imettämässä läpi päivän. Toki hän osallistuu vauvanhoitoon paljon, mikä on ihanaa

(JEEE, nyt on jo parempi mieli: mies toi kaupasta suklaalevyn ja Alkosta mun suosikkivalkkaria :grin Sanon tämän silläkin uhalla, että mut leimataan huonoksi äidiksi, mutta en tosiaan aio kerralla huitaista. :cool: Mutta lasillisen todellakin otan illalla, kun vauva saadaan unille! )

Mäki oon tässä monena päivänä meinannu ostaa yhen saunasiiderin, mutta en oo kehdannu just ton huono äiti-leiman takia. :D

Ja lisäyksenä vielä..ehkä mäki rohkenen tässä joku päivä tai sit laitan miehen asialle. :D

Siis imettäessäkin voi juoda vähän alkoholia, oon tän tarkistanut moneen kertaan, että sikäli ei ongelmaa. Mutta kun kaikki eivät sitä tiedä, voi saada syyttä hieman pitkiä katseita... Ja toki mitään kännejä ei ole hyvä juoda (muutenkaan), mutta yks lasi tai siideri ei haittaa. Tietysti nollalinja on aina nollalinja, mutta jostain lasillisesta ei vauvan takia tarvitse kantaa huonoa omatuntoa.

Ihan samat fiilikset täälläkin. Siiderin voisin mielelläni ottaa :D tänään lähin koiran kanssa ihan kaksin ulos ja ai että oli ihanaa! Vettä sato kaatamalla eikä haitannu yhtään!
Mut melkeen joka päivä tulee mietittyä vähän surullisen vihasena tässä sohvan nurkassa että v**tu ku mies on lähössä käymään jossain...

Mäki joo selvitin tota asiaa, että yks siideri ei haittaa. Ja selventääkseni vielä, että en noiden häiden aikaan meinaa mitään räkäkännejä vetää..mutta kyllä varmasti tulee otettua taas sitten enemmän kuin se yks. Tyhmästi kirjotin, että lähdetään juhlimaan ihan kunnolla, mutta ei siis ole tiedossa mitään pohojanmaan kautta-kännejä. :DD Eniten odotan siis sitä, että päästään miehen kanssa ulos yhteisten ystäviemme kanssa kuohuvan äärellä...tämäkin äiti kaipaa tuuletusta huono äiti-leiman uhallakin.

Mua alkoi miltei naurattaa, että aika pieneksi on elämänpiiri mennyt, jos saan hirveän depiskohtauksen siitä, etten pääse isoon markettiin käymään. Siis tuntui luksukselta päästä vähän ostariin ja hypistelemään kasviksia ja tekemään ostoksia, ja sit tällanen hieno juttu ei toteutunutkaan. :D

Mä pääsin eilen illalla YKSIN naapuriin kutsuille. Ai että oli ihanaa! :) Hyvä fiilis vieläkin. :D Olen ihan samoilla linjoilla teidän kanssa, että vaikka lapsiaan rakastaa yli kaiken, mut omaa aikaa on silti oltava.

Juu samoja fiiliksiä välillä täälläkin. Tosin ne on tulleet enemmän hetkistä jolloin vauva ei suostu nukahtamaan tai herää ja sitten en pääse miehen kanssa yhdessä syömään tai saunomaan. Kaupoilla on päästy tähän mennessä käymään yhdessä koska sinne on lähdetty aina kun vauva on nukahtanut päiväunille. Tietysti sekin mukavuus loppuu tämän viikon jälkeen kun mies on pitänyt kesä ja isyysloman.
Suomalainen alkoholikulttuuri on kyllä edelleenkin jostain vuodelta jeesus. Mun mielestä ei kenenkään pitäisi joutua kaupassa miettimään voiko ostaa yhden siiderin saunomista varten. Tai varsinkin kun nykyään saa alkoholittomia tai pienellä prosenttimäärällä oleviakin. Itse tykästyin raskausaikana Happy Joen 0% omenasiideriin ja sitä olen nytkin juonut aina saunassa käydessä. Juhannusta ennn se oli loppu kaupasta ja ostin Rekorderlingin mansikka-limeä joka oli myös ihan juotavaa holittomana. Mutta siis sitä katseitten määrää kun kurvaat vaunujen kanssa hakemaan sidukat kaupan hyllyltä kun nehän on tietenkin siellä samassa hyllyssä alkoholillisten kanssa. Mut mie en oo ennenkään jaksanu muitten mielipiteistä välittää niin lähinnä pyörittelen silmiäni ja naureskelen miehelle et koskakohan ensimmäinen kukkahattu soittaa lasuun mun alkoholittomista saunasidukoista.

Takaisin