Tänään harmitti..

Tai harmistus alkoi kyllä jo eilen, mutta tänään harmittaa vielä enemmän... Mulla on siis ammottava kolo hampaassa. Joudun siispä hammaslääkäriin. Onneksi kuitenkin sain särkyajan niin pääsen tänään paikattavaksi. Ehkä sitten joskus syksyllä voin ajatella meneväni uudestaan hakemaan (juurihoidon ja) kunnollisen paikan. Ärsyttävintä on se, että mua ei satu noihin hampaisiin. Sitten menen hammaslääkäriin vasta kun on jo liian myöhäistä eli melkein koko hammas on jo tuhoutunut. :mad:

Ärsyttää! Eilen etsittiin miehen kanssa pojan neuvolakorttia ja hän oli sitten etevänä napannut minun äitiyskortit (molemmat) käsilaukustani ja kun sanoin että laittaa ne takaisin, niin juuri se nykyinen on sitten jäänyt laittamatta :sour:

Ei muuten mutta odottelen juuri neuvolassa omaa aikaani :facepalm:

Tai harmistus alkoi kyllä jo eilen, mutta tänään harmittaa vielä enemmän... Mulla on siis ammottava kolo hampaassa. Joudun siispä hammaslääkäriin. Onneksi kuitenkin sain särkyajan niin pääsen tänään paikattavaksi. Ehkä sitten joskus syksyllä voin ajatella meneväni uudestaan hakemaan (juurihoidon ja) kunnollisen paikan. Ärsyttävintä on se, että mua ei satu noihin hampaisiin. Sitten menen hammaslääkäriin vasta kun on jo liian myöhäistä eli melkein koko hammas on jo tuhoutunut. :mad:
Nyt on hammas paikattu. Onneksi oli mukava ja pätevä hammaslääkäri. Eikä edes tarvinnut juurihoitoa vaan sain kerrasta kunnon paikan! :) Röntgeniin käski kunhan oon synnyttänyt. Voi olla siispä lisää paikkausta tiedossa... :( Mutta murehdin sitä sitten kun sen aika on.

Supistuksia kyllä piirtyy, mutta itse en niitä kunnolla tunne. Äh..
Turhauttaa, kun muutenkin salit täynnä ja minä panttaan "turhana" yhtä huonetta...

Kiitos! :) Tänään olis ollut vauvalla hyvä päivä syntyä, mut eipä tainnut tälle(kään) päivälle keretä. :D

Miten siellä nyt etenee?

Juuri tutkittiin ja vain kanavaa oli hieman kadonnut, muuten ei mitään :sorry:
Kätilö sitten venytteli kohdunsuuta (ja se muuten sattuu!), jos sillä saisi aikaiseksi supistuksia ja saihan se ainakin pari.. Huomenna varmaan vasta syntyy...

Vauvan paino pudonnut syntymästä 3496 > 3202. Nyt ei oo pitkään aikaan pissannu eikä kakannu, lämpö oli koholla ja pikkunen ollu melko ärtyny yöstä asti.. Äsken annettiin oman maidon ohella lisämaitoo ja nyt vihdoinkin pääsi uneen. Kohta tulee labra ottaa crp.

Tulee olo et eikö mun maito oo tarpeeks hyvää, kun ei näytä täyttävän? :( 6h roikkunut rinnalla ja vasta lisämaidon saatua tuli uni..

Nyt pitää toivoo että tulehdusarvot ois ok ja pissa ja kakkakin tulisivat..

Vauvan paino pudonnut syntymästä 3496 > 3202. Nyt ei oo pitkään aikaan pissannu eikä kakannu, lämpö oli koholla ja pikkunen ollu melko ärtyny yöstä asti.. Äsken annettiin oman maidon ohella lisämaitoo ja nyt vihdoinkin pääsi uneen. Kohta tulee labra ottaa crp.

Tulee olo et eikö mun maito oo tarpeeks hyvää, kun ei näytä täyttävän? :( 6h roikkunut rinnalla ja vasta lisämaidon saatua tuli uni..

Nyt pitää toivoo että tulehdusarvot ois ok ja pissa ja kakkakin tulisivat..
Älä huoli tosta maidosta :) meillä tyttö nyt 17pv ikäinen, ja vieläkin tarvii vähän korviketta lisäksi, että masun saa täyteen. Joillakin kerroilla onnistuu paremmin, ja ei tarvita lisämaitoa. Ootko tehny syöttöpunnituksia sairaalassa vauvalle? Jos et, niin ehdota ihmeessä henkilökunnalle että opastavat tekemään, siinä parhaiten näkee että minkä verran vauva syö. :) tsemppiä!

Muoks. Meilläki neiti aluksi roikku koko päivän rinnalla, mutta sit tehtiin noita syöttöpunnituksia ja huomattiin ettei se jaksa vaan imeä rintaa niin lujasti ku tarvis, niin masu ei siksi ollut täynnä. Ja pullostahan se saa maitonsa helpommin. :)

Joo puhuttiin tosta syöttöpunnituksesta, mut huomenna vasta alotetaan kuulema jos ei oo siihen mennessä lähteny paino nousee. :) pitää nyt toivoa et oma maito riittäis

Yhtäkkiä iski kauhee paniikki yliaikaisuuden riskeistä. Itkin jo miehelle, et mitäs jos tämä vauva kuolee vain sen takia, et menee niin paljon yli. :( Taitaa hormoonit tehdä tepposet.

Voi Eetla! Kyllä ne sen vauvan sieltä ajoissa pois ottaa. Täytyy vaan luottaa omaan kroppaan ja vauvaan, että alkavat yhteistyöhön kun oikea aika on.

Täällä pääsee vasta 41+5 yliaikaiskontrolliin. Ahdistaa, siihen on vielä aikaa. :(

Rosmarinaa: täällä paino laskenut kans, ja sehä kuuluu asiaan :) tietty raja siinä on tietenkin, mut ei kannata huolissaan olla. Täällä vietettiin eka yö lastenosastolla jalkojen hapetusarvonnja verenpaineen laskun takia. Päästii vierihoitoon, mutta seurataan jatkuvasti. Nyt myös tulehdusarvot hieman lähtenyt nousuun. Toivottavasti eivät nouse enempää.
Maanantaina aikaisintaan päästään kotiin. Tehdään ensin sydämen ultra.

jl86, meil meni melkein rajalle mut tänä aamuna olikin sit painoo 40g enemmän ku eilen. :) me oltais nyt kotiutumassa mut lääkäri kuuli sydämessä sivuäänen ja ootellaankin aikaa ekg ja röntgeniin.. Ja sieltä mahollisesti ultraan. :/

Toivottovasti teillä lähtis tilanne parempaan!

Takaisin