Itseä ärsyttää myös.
Esikoinen meni hoitoon vanhemmilleni ja kun tiedossa oli, että äitini menee iltavuoroon töihin, niin jos olisivat synnytystä tänään käynnistäneet, olisi esikoinen ollut isäni vastuulla muutaman tunnin, jonka jälkeen mies olisi hakenut pojan sieltä kotiin ja hänen äitinsä olisi katsonut perään ja laittanut omaan sänkyyn nukkumaan. Mies itse ilmoitti haluavansa meidän näin toimivan ja mielestäni kuulosti kaikkein järkevimmältä.
Noh, mitäs odottaakaan, kun saavumme hoitopaikalle. Kiukutteleva ja lapsellinen aikuinen mies. Ei tervehdystä minulle, pelkästään esikoiselle. Lisäksi naama norsun.......
Annoin sitten olla ja äidilleni ojensin tavarat jonka jälkeen lähdin käymään sairaalalla. Sairaalalta pääsin alle tuntiin pois ja ilmoitin hakevani jotain syömistä ja sitten nappaan pojan kotimatkalla, niin pääsee päiväunille omaan sänkyyn.
Paikanpäällä isäni oli VIELÄ kiukkuisempi , kuin mitä lähtiessäni. Ei vastannut mihinkään, kunhan ärisi vain jos äidiltäni jotain kysyin. Lähtiessämme sanoin heipat ja hänpä jättää vastaamatta ja tulee sitten huutelemaan ulko-ovelle esikoisen perään "Heihei
Kalle" (*esikoisen nimi muutettu).
Äitini kertoi, kuinka isäni oli loukkaantunut siitä, ettemme olleet valmiita jättämään poikaa hänen hoitoonsa 10h ajaksi.
Osaltaan kyllä pitää paikkaansa, sillä on monesti haukkunut miestäni vaippojen vaihtamisesta, kuinka HÄN ei ole akka ja vaihda vaippoja, se on pelkästään akkojen hommaa. Eli siis esikoisenko olisi pitänyt olla 10h samassa vaipassa pahimmillaan kakka housussa?
No varsinkaan tuon kiukuttelut jälkeen ei tee mieli antaa lasta edes hetkeksi hoitoon. Niin lapselliseksi se sitten ryhtyi
Yritin itse pysyä asiallisena, mutta ihan suoraan sanottuna ÄRSYTTÄÄ!!!