Tänään harmitti..

Suosittelisin myös kyselemään neuvolasta tai sosiaalitoimesta toimintatapoja. Ystävälläni oli vähän samanlainen kuvio, tosin joutui kerran soittamaan poliisit, kun mies oli lapsenvahtina (asuivat yhdessä) ja hän eri kaupungissa sukuloimassa, eikä saanut miestä kiinni puhelimella ja selvisi poliisien tullessa, että vauva yksinään ja mies sammunut... Eli tuossa tapauksessa oli hyötyä, että oli ihan viranomaiskirjaus käytöksestä. Heillä on yhteishuoltajuus kyllä, mutta lapsi asuu äidin luona ja on siinäkin ollut kaikenlaisia kommervenkkejä, kun on säädetty elatustukia ja tapaamisia ym ja mies ei näe käytöksessään mitään ongelmaa jne. Sanoo aina ikävöivänsä, mutta kun on hänen hoitovuoronsa, saattaa istua tietokoneella, eikä leiki tai ulkoile lapsen kanssa. Kun äiti tästä sanoo (tai isovanhemmat), mies on vaan sitä mieltä, että hänen tekemisensä on ihan ok. Lapsikin jo kyselee, että onko pakko nähdä isää. :/

Mutta pointtini siis se, että ystäväni sai sosiaalitoimesta hyviä neuvoja, että miten kannattaa edetä. Eivät voi tietenkään ottaa kenenkään puolta, mutta siis sai asiallisia neuvoja prosessista, että miten yleensä toimitaan ym.

Tänään harmittaa kaikki. Mies töissä, poika hoidossa ja mä tuhraan itkua kotona. :D Neuvolakäynti ei yhtään helpottanut oloa, ku ei antanut mitään toiveita siitä, et tämä täältä hetkeen syntyis. Muistutteli vain siitä, et kuukausi voi vielä mennä. Joo, aivan ku en tietäis. :D Ja sitte vielä jostain syystä olikin virtsassa sokerit koholla, vaikka mitään ongelmaa ei ole tähän mennessä ollut. Nyt 38+0.

Hammassärky. Tuherran kans itkuu täällä, kun eilen alkoi särky pääsiäisenä hajonneessa hampaassa. Hammaslääkärissä en pysty olee ja panadoli vaikuttaa vaan 4h. Niitä nyt sit vissiin pitää napsia lopun aikaa. :(

Voiko harmittaa tavaranpaljous näin paljon :/ (vauvatavaran). Hyvää kaikki ajattelee kun on hommannu ja lahjottanu kaiken näköstä, mut ei meillä riitä säilytystila, eikä varmaan oo edes käyttöä kaikelle, esim kaappi jo täynnä vaatteita ja silti vielä 2 jätesäkillistä olis pesemättä. Ite olisin hommannu noita "ylimääräsiä" romppeita tarpeen mukaan.. Omalle äitille jo ärähdin että nyt ihan oikeesti riittää. Menee päivä pilalle kun noi kaapit avaa :D

Tiedän tunteen. Olen tosi kiitollinen, että ollaan saatu niin paljon vaatteita ym, mutta niitä on ihan liikaa siihen nähden, että ehditään käyttämään. Onneksi noita seuraavia kokoja ei oo ihan niin paljoa (kai), mutta tällasta pienempää on kyllä tosi paljon. No, eipähän tarvii ihan koko aikaa pestä pyykkiä... Otin jo isompia eilen 3 muovikassillista pois kaapista, että sain pestyt pienimmät tilalle. Mietin jo, että kelle saan nuo kierrätettyä, onneksi pari vauvaa olisi tässä kesällä syntymässä. :cool:

Sama juttu eli tiettyjä vaatteita on liikaa. Olen tehnyt niin että valinnut joukosta mieleiset ja loput heittänyt kirppiskasseihin odottamaan seuraavaa kertaa kun jaksan pöydän ottaa.

Mä odotin et noi mystisesti katois tuolta kaapista, mut ei oo kadonnu :o ja muovipussillinen tuttipulloja, mitä hittoa mä teen noille. Otin kolme sieltä nyt jotka keitän omaan käyttöön. Ei raaskis roskiin heittää. Voiskohan jonnekkin lahjottaa noita? :(

Esim Facebook kirppikselle kannattaa laittaa että annetaan kyllä joku hakee.

Kaiken ylimääräisen voi myös lahjoittaa Hope ry:lle. Silloin ne menevät suoraan niitä tarvitseville eikä jonkun muun myyntipöytiin. Itse ajattelin että vien tulevaisuudessa aina osan Hopelle ja osan pois käytöstä jääneistä myyn kirppiksellä.

Kaikki! Nyt illasta on alkanut harmittamaan ihan kaikki. Eikä kukaan kuuntele tai ainakaan tee niin kuin käsketään. Mulla on pinna tosi kireellä ja huudan vaan kaikille... Ärsyttää...

Ahdistavaa. Piti lähtee koiraa lenkittää, mut pitikin jäädä sitten kotiin ja mies joutu lähtee yksinään.. Mulla on viimesten viikkojen aikana tää "kylmähiki" lisääntyny iha hirveesti. Tulee sellasia kohtauksia et herahtaa hiki pintaan ihan koko kroppaan ja iho on kylmä, eli erittäin epämukavan olon tekee. Nyt kun heitti ilman noin kylmäks ja sain justiinsa nyt sit tän hikoilukohtauksen ni ei auttanu ku jäädä kotiin, oisin muute paleltunu ulos. :( eihän tää kestä ku 10-15min, mutkun sit lenkillä varsinkin meinaa kokoajan tulla vastaava uudestaan ja uudestaan. Nyt sit maataan kotona sohvalla ja tuskaillaan tätä oloo..

Ni sanokos joku et tää jatkuu/pahenee synnytyksen jälkeen..? En varmaan tuu kestämään.

Edit. Kirjotusvirheitä korjailin

Mulla on kyllä ollut ihan virallisesti hikoilua raskausaikana. Sitä esiintyy varsinkin yöisin.
Toi kylmähiki kuulostaa enemmänkin kilpirauhasjutulta. (Miehen exällä löydettiin kilpirauhasesta vikaa juurikin raskausaikana ja yksi pahimmista oireista oli juurikin kylmähiki.)

Minä olen jo jättänyt koko paidan laittamatta. :) Housut ja rintsikat on ihan hyvä yövaatetus.

Ei oo kiinnittyny vieläkään ja jos lapsivedet menee pitää soittaa ambulanssi :eek:

O oou.. Pitäsköhän ottaa maanantaina puheeks neuvolassa. Syksyllä kyllä marraskuussa kilppariarvot oli ok, kun toisen lääkärin kautta jouduin otattaa kaikki mahdolliset labrat. Voihan se tilanne olla muuttunut, kun aikaakin on kulunut jo puoli vuotta.

Jelppis, tiiätkö yhtään että oliko miehesi exällä jäänyt jotenkin pysyväksi tuo vaiva?

Mää oon joutunu nukkuu pari viikkoo pelkissä alushousuissa, kun sisälämpötila on vaatimaton +26 eikä saada millään laskettua lämpötilaa. Välillä meinaa olla vähän tuskasta. :D

Ahdistavaa. Piti lähtee koiraa lenkittää, mut pitikin jäädä sitten kotiin ja mies joutu lähtee yksinään.. Mulla on viimesten viikkojen aikana tää "kylmähiki" lisääntyny iha hirveesti. Tulee sellasia kohtauksia et herahtaa hiki pintaan ihan koko kroppaan ja iho on kylmä, eli erittäin epämukavan olon tekee. Nyt kun heitti ilman noin kylmäks ja sain justiinsa nyt sit tän hikoilukohtauksen ni ei auttanu ku jäädä kotiin, oisin muute paleltunu ulos. :( eihän tää kestä ku 10-15min, mutkun sit lenkillä varsinkin meinaa kokoajan tulla vastaava uudestaan ja uudestaan. Nyt sit maataan kotona sohvalla ja tuskaillaan tätä oloo..

Ni sanokos joku et tää jatkuu/pahenee synnytyksen jälkeen..? En varmaan tuu kestämään.

Edit. Kirjotusvirheitä korjailin

Myös verensokerin lasku ja verenpaineen heittelyt voivat aiheuttaa ko. oireita. :/ Raskausaikahan vaikuttaa kilpirauhaseen joka tapauksessa, hormonaalisista syistä, että ei tarvitse olla mitään varsinaista häikkää, vaan normaalia raskausaikaan kuuluvaa muutosta. Esim. kilppariin liittyville labra-arvoille on eri viitearvot raskausaikana. Mutta kannattaa tietysti neuvolassa mainita asiasta!

Mä en ole erityisemmin hikoillut raskausaikana, mutta olen normaalisti vilukissa, nyt pystyn nukkumaan pelkkä t-paita päällä ja ilman peittoa. Normaalisti siis pyjama, villasukat ja untuvapeitto. :D

Mikähän lie sitten aiheuttaa.. No pitää ottaa maanantaina neuvolassa puheekdi, luulisi sieltä ohjaavan labroihin tai jotain jos tarve.

Joo kannattaa, rosmarinaa, mainita neuvolassa tuosta.
Ja juu miehen exällä se vaiva jäi olemaan. Eli todennäköisesti oli jo ollut olemassa se vaiva, mutta sitä ei vaan oltu osattu epäillä ennen raskautta kun ei ollut mitään oireita.

Tuosta hikoilusta vielä. Itse kun olen sellainen hikipossukka ollut aina niin tämä raskaus aikainen hikoilu on ihan kamalaa... :eek:

Takaisin