Tänään harmitti..

Mulla menee ihan yli sokerinsyönnin kanssa nykyään! En nyt ihan joka päivä syö ja joskus selviän pienillä määrillä mut esim. tänään on taas päivä kun lounaan jälkeen tullu vedettyä järkyttävät määrät herkkuja! Puhutaan siis valehtelematta reilusti yli 1000 kcal:sta makeaa ellei lähempänä jo 2000.. Kun itse leivon, en koskaan käytä tavallista sokeria vaan yleensä makeutan stevialla, taateleilla, banaanilla ja tarvittaessa kookossokerilla mut sit sorrun joku päivä aina kaupassa ja tuon kotiin kasat ihan peruskarkkia ja sit vetelen niitä. Mietin vaan, että kuinka paljon hallaa teen tolle pienelle, kun se joutuu mun ohella elämään sokerilla nykyään. Oma paino ei oo noussu n. 11kg enempää nyt ja pienikin kasvaa sf-mitan mukaan keskikäyrällä (neuvola viimeks tänään) ja viikkoja nyt 37+1 mut silti..? Ja sit kun asia ahdistaa niin tulee vedettyä vaan enemmän kun jos hyvällä omallatunnolla vois vedellä jonkin verran.

Muokattu viimeksi:
Mäkin eilen soittelin Pohjolan vakuutusmyyjälle kun meidän kiinteistövälittäjä ilmoitti tästä vakuutustarjouksesta, pohjolahan tarjoo myös alle 1 vuotiaiden vanhemmillekkin henkivakuutukset. No myyjä ei suostunut sanallaankaan koko asiasta kertomaan koska kampanja hänen mukaansa julkistetaan vasta äitienpäivänä (kummallista kun mediassa tästä kerrottiin jo eilen..), ja että välittäjä on mennyt puhumaan ohi suunsa. Meillä myös on otettu vauvalle vakuutus jo helmikuussa, koska oletin että mikäli haluaa sen korvaavan kaiken pitää se ottaa 3kk ennen laskettua aikaa. No myyjä tähän ilmoitti ettei enää tälläistä käytäntöä ole. :eek: ja netistä kun tätä vakuutusta otin niin nimenomaan neuvoivat siellä että pitää ottaa se 3kk etukäteen, ja että nyt se korvaa myös raskauden aikana tarvittavat ylimääräiset tutkimukset yms.

Yritin sitten kysellä että kun meillä tuo vakuutus on jo otettu niin ei varmaan tästä "tarjouksesta" mitenkään hyödytä, lupasi selvittää asiaa..
Op:n sivuilta luin tästä kampanjasta niin sehän on voimassa 31.12.2017 asti, joten tämä meidänkin vakuutus ehtii siinä ajassa jo olemaan vuoden voimassa, josko sitä sitten saisi sen toisen vuoden ilmasiks??

Tässä vielä linkki jos joku haluaa enemmän tutustua:
https://www.op.fi/op/?cid=151880797&srcpl=4

Mulla menee ihan yli sokerinsyönnin kanssa nykyään! En nyt ihan joka päivä syö ja joskus selviän pienillä määrillä mut esim. tänään on taas päivä kun lounaan jälkeen tullu vedettyä järkyttävät määrät herkkuja! Puhutaan siis valehtelematta reilusti yli 1000 kcal:sta makeaa ellei lähempänä jo 2000.. Kun itse leivon, en koskaan käytä tavallista sokeria vaan yleensä makeutan stevialla, taateleilla, banaanilla ja tarvittaessa kookossokerilla mut sit sorrun joku päivä aina kaupassa ja tuon kotiin kasat ihan peruskarkkia ja sit vetelen niitä. Mietin vaan, että kuinka paljon hallaa teen tolle pienelle, kun se joutuu mun ohella elämään sokerilla nykyään. Oma paino ei oo noussu n. 11kg enempää nyt ja pienikin kasvaa sf-mitan mukaan keskikäyrällä (neuvola viimeks tänään) ja viikkoja nyt 37+1 mut silti..? Ja sit kun asia ahdistaa niin tulee vedettyä vaan enemmän kun jos hyvällä omallatunnolla vois vedellä jonkin verran.
Mullakin toi sokerihomma on karannut käsistä täysin! Ärsyttää ja harmittaa. Tuntuu, ettei mikään muu maistu miltään kuin joku tosi sokerinen tai tosi suolainen. Radia ei ole minulla enkä kyllä omien kokemuksien perusteella allekirjoita tota vauvan kasvattamista omalla sokerin syömisellä ILMAN häiriöitä sokeriaineenvaihdunnassa ts. ilman radia. Enemmän tää sokeripakko vaikuttaa negatiivisesti omaan oloon. Koko ajan joku pöhötys. :mad:

Mulla siis kiloja nyt n.13kg (lähtö bmi 20-21). Joka raskaudessa kylläkin tullut reilu 15kg, söin herkkuja tai olin syömättä. Kaikki on toki lähtenyt omalla painollaan. Vauvoilla ei myöskään ole ollut mitään ongelmia sokereiden kanssa. Siitä siis omat päätelmäni.

Silti haluan takaisin päätäntävallan omaan vartalooni. Nyt eletään kaikessa vaan hormonien mukaan. :banghead:

Mulla ongelma noiden sakerien kanssa on se, että syön niitä aina liikaa. Tosin nyt ihan viime aikoina ei ole suklaa maistunjt yhtä hyvin kuin yleensä. Mulle on painoa tullut noin neljä kiloa. Tosin lähtöpaino olikin melkoisen korkea, että hyvä vaan kun ei ole tullut enempää. Lääkäri vaan sanoi jotenkin hassusti tiistaina painon noususta. Tuli olo, että hänen mielestään sen olisi pitänyt nousta enemmän. :confused:

Sitten noihin vakuutuksiin... Meillä on kaikki vakuutukset pohjolassa eikä ole niiden kanssa ollut koskaan mitään ongelmia. Voiko olla jotenkin konttorista kiinni? Me kun ollaan pienen haarakonttorin asiakkaita. Itse kävin juuri vakuutusneuvojan luona ottamassa autolle ja vauvalle vakuutukset ja kaikki meni oikein hyvin. Kun pääsin kotii niin terveysselvitys odotti verkkopankissa ja vakuutukset on voimassa. Kummallista kyllä, että ovat noin pahasti sotkeneet asiat...

Meillä vakuutus vielä ottamatta, en oo jaksanut/ehtinyt käydä Pohjolan tarjousta vielä läpi. Mutta tämä tarjous tuli kyllä hyvään saumaan, koska yritän nyt vedota siihen, että otetaan vasta tuon tarjouksen voimassaoloaikana... olettaen, että vauva ei synny sitä ennen.

Konttoreissa ja asiakaspalveluhenkilöissä ON eroa. Oltiin jo irtisanomassa omia vakuutuksia Pohjolasta, koska palvelu oli niin kamalaa, mutta satuin sivulausessa mainitsemaan asiasta Pohjolassa töissä olevalle ystävälleni, joka kysyi saisiko siirtää meidät toiselle vastuuhenkilölle ja hänen kanssaan homma onkin toiminut aivan eri tavalla. Saimme myös hyvät tarjoukset haluamistamme vakuutuksista.

En viitsi näitä foorumiviestejä tietenkään ystävälleni välittää, mutta tiedän, että hän olisi ihan työnsäkin puolesta todella kiinnostunut... Pohjolassa panostetaan asiakaspalvelun kehittämiseen paljon ja tällaiset "sekoilut" olisivat kyllä todella tarpeen saada päivänvaloon, koska tekee firmalle suurta hallaa.

MaLinn, kiitos! Sain vähän mielenrauhaa viestistäsi :) mulla ei ole radia todettu mutta ei kyllä ole testattukaan koko raskauden aikana. Oma BMI oli kanssa jotain 23 raskautta ennen, joten kiloja tullu ihan sopiva määrä siihen nähden ja vauva tosiaan näyttäis kasvavan ihan normaalia vauhtia :) uskoisin siis kanssa, että kyllä se enemmän vaikuttaa omaan oloon (ähky koko loppupäivän ja seuraavana päivänä aina hirvee "krapula" jos oon syöny liikaa sokeria) mut toki vähän hirvittää, jos haittaa pientäkin.. No mut oon suurimman osan raskaudesta syönyt tosi hyvin, joten ehkä nää vikat viikot ei voi enää niin paljoa vaikuttaa..? :)

Mulla ongelma noiden sakerien kanssa on se, että syön niitä aina liikaa. Tosin nyt ihan viime aikoina ei ole suklaa maistunjt yhtä hyvin kuin yleensä. Mulle on painoa tullut noin neljä kiloa. Tosin lähtöpaino olikin melkoisen korkea, että hyvä vaan kun ei ole tullut enempää. Lääkäri vaan sanoi jotenkin hassusti tiistaina painon noususta. Tuli olo, että hänen mielestään sen olisi pitänyt nousta enemmän. :confused:

Sitten noihin vakuutuksiin... Meillä on kaikki vakuutukset pohjolassa eikä ole niiden kanssa ollut koskaan mitään ongelmia. Voiko olla jotenkin konttorista kiinni? Me kun ollaan pienen haarakonttorin asiakkaita. Itse kävin juuri vakuutusneuvojan luona ottamassa autolle ja vauvalle vakuutukset ja kaikki meni oikein hyvin. Kun pääsin kotii niin terveysselvitys odotti verkkopankissa ja vakuutukset on voimassa. Kummallista kyllä, että ovat noin pahasti sotkeneet asiat...

Jelppis, Ylöjärvellä mekin asustellaan, mutta aiemmin ollaan kyllä ihan Tampereen keskustan konttorissa asioitu vakuutusten puolesta ja silloin kaikki on toiminut hyvin (mitä nyt vakuutuspakettiin liitetty joitain sellasia juttuja joita ei olla haluttu alunperinkään, mutta ne on saatu helposti poistettua).
Tuntuu, että vähän kaikki jutut on mennyt nyt raskausaikana päin honkia, juuri kun turhaa stressiä pitäisi välttää.. :sad001

Jos nyt en ihan väärin muista äkkiseltään niin klo. 14.00 on aika sinne.

Mea, me käydään Hämeenkyrössä kun se on lähin konttori ja mies on ollut mukulasta asti siellä asiakkaana. :) On kyllä tosi kurjaa, että juuri raskausaikana on kaikki mennyt vikaan. Noi vakuutukset on kuitenkin oman mielenrauhan kannalta aika tärkeitä... minulle aikakin.

Ahdistaa jo valmiiksi tulevaisuus vauvan ja taaperon kanssa. Iso iso ongelma tulee olemaan se, että vaikka kuinka ollaan yritetty, niin taapero ei halua tulla portaita alas samaa matkaa meidän kanssamme.
Siis esim suostuu tulemaan portaat alas, jos itse olen portaiden ylä- tai alapäässä. Heti jos astun portaisiin, kipittää taapero takaisin yläkertaan...
Kantaessa huutaa, rääkyy, potkii ja yrittää väännellä itseään irti..
Alan olla niin täynnä tätä kahdessa kerroksessa asumista, että olisin valmis muuttamaan vaikka kerrostaloon kolmioon :meh:

Eipä tuota taaperoa voi antaa täysin itsenäisesti rappusia tulla, kun tippuu vielä joku kerta ne alas...
Mites sitten vauvan kanssa tulee käymään, kun vauva pitäisi kantaa alas ja taapero ilmoittaa ettei halua, lahjonnasta, kehumisesta ja houkuttelusta huolimatta tulla...

Ei vaan harmita vaan suututtaa!! Tulin vanhempien luo syömään vappuruokaa, ja ajattelin huomenna aamulla ajella kotiin. Noh, ku ovesta tulin sisään niin huomasin että isäni on aivan päissään, ja olin sanonu äitillekin että en tule jos täällä juodaan. Oon nimittäin niin kyllästyny kattoon päissään olevia ihmisiä, miehiä varsinkin.. Noh tuossa äsken isäni laitto perunoita kiehumaan, ja kysy että laitetaanko kaikille kaksi, ja vastasin että laita mulle kolme. No se tokas että kyllähän tommoselle pullerolle maistuu. En saanu sanottua mitään ja aloin vain itkemään ja lähdin ulos koiran kanssa. Enpä muuten jää syömään tänne vaan lähden kotiin viettämään vappua yksin nukkuen.

Siis voi ei! :( Olen todella pahoillani, että joudut kestämään tuollaista kohtelua. Hyvä päätös mennä kotiin.

Ruokahalu hävinnyt kokonaan ja ajatuskin syömisestä ahdistaa. En ole pitkään aikaan käynyt vaa'alla, mutta viimeksi kun kävin niin kiloja tullut lisää 15. Käytiin eilen syömässä mun vanhemmilla ja äiti ehdotti, että syödään sen kanssa loppu jäätelö puoliksi. No ei se mitään puoliksi ollut, vaan äiti otti itselleen kaksi lusikallista ja mulle ne loput. Kyseessä oli noin sentin paksuinen viipale pakettijäätelöstä, joka oli sulanut niin että peitti koko lautasen (pieni kahvikupin alla oleva lautanen) ja muutama pilkottu mansikka. Isäni katsoi lautasta silmät pyörällä ja mieheni tokaisi "no jopas on...annos". Itkua pidätellen söin lautasen tyhjäksi, koska en halunnut pahoittaa mun äidin mieltä.
Nyt mies toi mulle mozzarellatikkuja. Niitä oli 6, mutta mies söi niistä kaksi, vaikka oli itsellä kauhea kasa ruokaa. Nyt ne neljä tikkua on tossa mun vieressä enkä kehtaa enkä halua syödä niitä. Tuntuu, että mies söi niistä ne kaksi vain siksi, etten mä syö taas "kauheita annoksia". Mies kun ei liho mistään, päinvastoin laihtuu koko ajan vaikka on jo valmiiksi todella laiha. Ja mä vaan leviän joka suuntaan...

Hmmm, ei nuo esimerkkiannokset kyllä kovin isoilta vaikuta. Mä saatan itse syödä puolikkaan jostain Ben&Jerry-purkista ja mozzarellatikkuja 6 + 6 jotain muita vastaavia jne, eikä nekään ole mitään jättiannoksia, vaikkeivät usein syötynä todellakaan mitään terveysruokaa ole. Mutta siis kerta-annoksena osana muuten ihan ok ruokavaliota ajoittain ihan ok, syön hyvällä omatunnolla.

Ei ole kovin hyvä, jos syömisestä tulee niin suuri ongelma, että alkaa ahdistaa, koska tässä loppusuorallakin tarvitaan energiaa. En tiedä aloituspainoasi tai syömistilannettasi muuten, mutta onko joku siis huomautellut sinulle painostasi vai ahdistaako vain itseäsi? Miten syöt ns. normaalisti, jos noita herkkuja ei lasketa?

Sentin paksuinen siivu jäätelöä ei ole paljoa :eek:

Paljonko sitä sitten saisi syödä? Kaksi normaalia ruokalusikallista? :wideyed:

Jep, samaa mieltä täälläkin.,kun muut. Itelle tullut 23kg,ja ennestään oli jo vähän ylipainoa. Ollaan jo loppusuoralla, ja paino alkaa pian laskemaan ihan itsellään. Nyt vaan pitää panostaa omaan hyvinvointiin ja oloon turhia murehtimatta

ööö.. mie syön kyl hyvällä omalla tunnolla tässä vaiheessa puol pakettia jäätelöä kerralla :) Paino kun häviää sitten synnärillä ja imettäessä.
Mutta nni, jos tuo paino noin paljon ahdistaa etkä saa syötyä mitään eli edes terveellisesti niin käy neuvolassa juttelemassa asiasta. Teet itsellesi ja vauvalle huonon olon. Ja jos joku huomauttelee painosta niin ns. haistata pitkät :rolleyes:

Takaisin