Tänään harmitti..

Joo, mulla kans todella saamaton päivä tänään. Olen lomapäivällä ja piti siivota, mutta tulokset toistaiseksi aika laihoja. Vatsa on koko ajan kova pallo ja vauva möngertää ja pungertaa.

Mäkään en saanut eilen mitään aikaseksi koko päivänä. Heti aamusta kun nostin esikoista, niin jotenkin onnistuin "reväyttää" vatsalihakset (jos niit enään on ees jäljellä?) ja sit sattukin niin julmetusti koko alavatsaan ja mahaan et teki mieli itkeä. Onneks mies oli kotona niin joutu sit passaamaan koko aamupäivän kun en pystynyt liikkuun sohvalta mihinkään.
Onneks se sit jossain vaiheessa helpotti ja kipu hellitti.. Nyt en sit uskalla enään esikoista oikeen nostella ettei käy uudestaan, hän kuitenkin painaa reilu 10kg.

Meillä esikoinen on noin 17kg... Oon tässä nyt ollut hänen kanssaan kaksin kolme päivää kun poika on ollut kipeänä. Välillä tuntuu vähän pahalta nostella, mutta pakko mikä pakko. :rolleyes: Poika on siis noin 2vee 3kk ja käyttää vielä vaippaa yms.

mua ärsyttää tuossa nostelussa se et lasten pyytäessä nostaa esim kun eivät jaksa illalla kiivetä yläsänkyyn ja ehkä jopa toivovat sitä kautta läheisyyttä niin aina pitää sanoo et ku äiti ei voi nostaa ku alkaa sattuu mahaan :/ ONNEKSI tää loppuu pian! tänään jo aloin lapsille sitä toitottaa et sit ku vauva syntyy ni sit mahtuu syliin (tosin ei heti pysty sillonkaa vielä nostelee) yms. ärsyttää tää huono omatunto ja huono-äiti-fiilis ku ei sille mitää mahda ja kuitenki vauvan ja itseni vointia ajatellen järkevää olla nostelematta :/ meillä siis muksut jo 3, 4 ja 5v!

Kun tajusi, että kohta ei enää tunnu möyrimiset mahassa. :(

Vessassa pesin käsiäni ja tyrkkäsin vahingossa puhelimen 40cm korkealta penkiltä lattialle.. Joka onkin nyt näytöstä ihan sirpaleina :arghh: :crybaby2

Eihän siinä, mutta puhelin maksaa 600€ ja eipä voisi yhtään enempää enää harmittaa...
Siihen loppui hyvä päivä...

Ahdistaa.. ihan kaikki. Ei yhtäkään päivää tälle viikolle ettenkö ois iltaa/yötä itkeny ku kaikki ahdistaa.. Raha-asiat ahdistaa, yksin olo ahdistaa, tuntuu ettei vauvalla olis kaikki hyvin vaikka liikkuukin paljon yms, tuntuu että on tullu herkuteltua liikaa ja siitä saa maanantaina kuulla neuvolassa.. Yritin illalla soittaa äidilleni et ois tullu kaveriksi tänne ku ahdistaa olla vaan yksin kokoajan, mut ei vastannut.. sit yritin nukkua mut ei vaan tuu uni, noh laitoin sit miehelle äsken viestin että missä on että voisko tulla ees käymään, mutta oli kavereiden kans baarissa, mun lemppari laulajaa katsomassa eikä kerkeä nyt tulemaan.. eikä kyllä yhtään oloa helpota nää kivut! Alamahaa vihloo ikävästi nyt kokoajan, ja muutama tunti sitten tuli oikealle kylkiluiden yläpuolelle aivan järkyttävä kipu enkä voinut liikkua senttiäkään, olin jo soittamassa 112 kun kipu yhtäkkiä loppui, ja ajattelin katsella aamuun ja sit soittaa lääkäriin et mitä sanovat..

Vessassa pesin käsiäni ja tyrkkäsin vahingossa puhelimen 40cm korkealta penkiltä lattialle.. Joka onkin nyt näytöstä ihan sirpaleina :arghh: :crybaby2

Eihän siinä, mutta puhelin maksaa 600€ ja eipä voisi yhtään enempää enää harmittaa...
Siihen loppui hyvä päivä...
Onko teillä kotivakuutus? Meillä se korvasi lasinvaihdon, kun kaaduin vahingossa puhelin kädessä ja näyttö meni muusiksi.

Tää helvetillinen kiire sairaalassa. Ruokaa tuodaan heti sängyn viereen kun se tulee, mut autettiin pissakatetrin kanssa kovalle sängylle istuun, että saan syötyä. Muuten ei mitään, mutta ootan tässä kylmän kahvin ja uhkaavasti jäähtyvän puuron kanssa labrahoitajaa hakeen näytteet. Itkettää ja vituttaa: seitsemäs paastoaamu, kunto on kipee ja avuton eikä tuota ruokaa voi kohta edes syödä.

Enemmän ja vähemmän laitto harmittaa, kun olin menossa varaa aikaa kampaajalle.. Siellä on viime syksystä asti ollu express hinnat summuntaisin, eli tekevät kaiken -50%. Nyt kun sit oisin varannu vihdoinkin sen tyvivärjäyksen tän kuun lopulle, niin olivat just ottaneet expresshinnat pois!! >:( arggggh. Nyt jää sit hiukset värjäämättä, kun ei oo oikeen varaa laittaa nyt rahaa mihkään ylimääräseen..

Huonosti nukuttu yö takana ja edessä työpäivä... :( Enää kahdeksan päivää töitä jäljellä. Sen kun jaksaa niin sitten saa taas nukkua...

Sama valituksen aihe kuin aiemminkin: yritän etsiä netistä käytettynä vaunuja ja menee hermot, kun niin moni myyjä EI VASTAA MITÄÄN tiedusteluihin. Kohta meen ostamaan uutena, vaikka kallista on, koska en jaksa tällasta säätöä. Vaikka tulis kyselyitä 20, niin voi vaikka copy-pasteta sen vastauksen kaikille, mutta ei. Ilmoitus vaan poistuu eli ostaja päättelee, että ahaa... on myyty.

8v esikoisella täitä :( en kyllä yhtään kaivannut täishampookäsittelyjä ja pesurumbaa tälle viikonlopulle.. mutta onneks saadaan asia hoidettua ennen vauvan syntymää..

Tää ei liity nyt harmitukseen vaan ehkä enemmän huoleen.. Esikoisella on nyt enterorokko!! Vaikuttaakohan mitään raskaana oleville?? :eek: Suoranaista faktatietoa en vielä löytänyt mistään.. Onko kenelläkään kokemusta tai tietoa? Itse oon joskus tuon lapsena sairastanut, mutta luin että enterorokovirusta on olemassa 60 erilaista virusta....:eek:

Tää ei liity nyt harmitukseen vaan ehkä enemmän huoleen.. Esikoisella on nyt enterorokko!! Vaikuttaakohan mitään raskaana oleville?? :eek: Suoranaista faktatietoa en vielä löytänyt mistään.. Onko kenelläkään kokemusta tai tietoa? Itse oon joskus tuon lapsena sairastanut, mutta luin että enterorokovirusta on olemassa 60 erilaista virusta....:eek:

Ite mietin kanssa ihan samaa kun olin menossa siskon luo kun sen lapset oli enterorokossa. En sit menny. Ohessa ote lääkärilehdestä mutta ilmeiseti asiasta on hyvin erilaista tietoa:
Enterovirukset
Enterovirukset ovat picornaviruksiin kuuluva laaja ryhmä viruksia, joihin kuuluvat mm. poliovirukset, coxsackie A ja B -virukset sekä echovirukset. Enterorokko on yleensä coxsackie A -viruksen tai enterovirus (echovirus) 71:n aiheuttama tauti, jonka oireisiin kuuluvat kuumeilu ja rakkulainen ihottuma käsissä, jaloissa ja suun limakalvolla. Sitä kutsuttiinkin "ihmisen suu- ja sorkkataudiksi", nykyisin "käsi-, jalka- ja suutaudiksi". Herpangiina on enteroviruksen aiheuttama rakkulainen stomatiitti. Enterorokkoa esiintyy pieninä epidemioina yleensä loppukesällä ja syksyllä. Tauti on useimmiten lieväoireinen ja paranee noin viikon kuluessa. Enterovirus 71 on aiheuttanut vaikeita epidemioita Aasiassa, esim. 1998 Taiwanissa ja 2008 Kiinassa, jolloin virusenkefaliitin aiheuttamiin hengitys- ja verenkierto-ongelmiin kuoli kymmeniä ihmisiä. Valtaosa kuolleista oli alle 5-vuotiaita pikkulapsia. Äidin enterovirustulehduksen yhteydessä virukset voivat läpäistä istukan. Raskauden aikana sairastettu enterovirus 71 -tulehdus lisää keskenmenoja ja ennenaikaisia synnytyksiä ja voi mahdollisesti aiheuttaa sikiön menehtymisen kohdussa (21).

Vaikka coxsackie B -virukset eivät aiheuta rokkotautia, ne ovat sikiön ja vastasyntyneen kannalta merkittäviä viruksia. Coxsackie B -virukset ovat sydänhakuisia ja aiheuttavat mm. myokardiitteja. Sikiöaikaisella coxsackie B -tulehduksella saattaa olla yhteyttä myös synnynnäisiin sydänvikoihin (7,22). Lisäksi synnynnäisen coxsackie B -tulehduksen on epäilty lisäävään geneettisesti alttiiden lasten sairastumista tyypin 1 diabetekseen, mutta viimeaikaisten suomalaisten tutkimusten mukaan tällä on merkitystä todennäköisesti vain yksittäisissä tapauksissa (23). Vastasyntynyt voi saada enterovirustulehduksen jo kohdussa äidin loppuraskaudessa sairastaman infektion seurauksena, kontaminaationa synnytyskanavasta tai äidin tai hoitohenkilökunnan nielueritteistä (24). Vastasyntyneen enterovirustulehduksen taudinkuva vaihtelee lievästä kuumetaudista neonataaliherpekseen verrattavaan vaikeaan yleistyneeseen infektioon, johon kuuluu esim. iho-oireita, myokardiitti ja hepatiitti ja johon liittyy merkittävä kuolleisuus. Valtaosalla vastasyntyneistä tauti on kuitenkin lievä ja paranee muutamien päivien sisällä. Keskosuus lisää riskiä sairastua vaikeaan tautiin.

Ompas kivaa.. Joka maanantai vaan soitetaan neuvolasta "nlalääkäri siirtyy seuraavalle viikolle", kohta en varmaa enää ees ehi sinne, ku syntyy jo ennen sitä...

rosmarinaa kuulostaapa "vastuulliselta" toiminnalta! ärsyttävää!

Onko muut huomannu itsestään tällasta piirrettä:
aikaisemmin tuntunu kivalle ku päiväkodillakin tuntemattomat vanhemmat/isovanhemmat kommentoineet vatsaa(positiivisella tavalla). tänään ärsytti suunnattomasti ku tuntemattomat aikuiset sanoneet että näyttää kyllä vatsa jo niin valmiilta. Kotipihassakin vielä naapurin perhepäivähoidosta lastaan hakeva vanhempi kommentoi samaa. Tiedän et vatsa kasvanut yhtäkkiä ihan eri malliseksi (ikävä sitä siroa ja timmiä vatsaa tämän laskeneen ja levinneen vatsan vallitessa) mutta ärsyttää noi kommentit ja vielä ku ei jaksais yhtäkkiä enää yhtään tätä mahaa tuntuu että parissa päivässä tullu ihan tielle! ja flunssa prkl vie voimat ihan kokonaan. ja sit pitäis vielä ennen keskiviikon käynnistystä jaksaa kerätä miehen firman kuitit yms kirjanpitoon eikä jaksais ollenkaa!! itkua pitää vääntää. mutta sen tiedän että jos jätän sen homman miehelle niin niitä kuitteja keräillään vielä montamonta kertaa loppukuun aikana ja kirjanpitäjä tulee niitä kuitenkin nyt alkuviikosta jo kyselemään :( olen siis sihteerinä miehelle niin siitä tämä nakki näin vahvasti. ärsyttää ku ei voi vaan jättää noita hommia äippäloman ajaksi :( ja vielä tähän päälle tunne että pakko saada tänään hoidettua jos synnytys lähtiski huomenna käynnistyy itestään(mitä en tod usko mt "pelottaa" silti) niin sit se jäis tekemättä.. huh huh naurattaa jo tää vuodatus :D

Takaisin