Tänään harmitti..

En mäkään ole kuullut kamomillan supistusvaikutuksista, mutta googlella jotain osumia löytyi. En tosin teetä juo kovinkaan usein, mutta jos juon, juon esim sitruunaruoho-yerba mate-teetä, jota ei kaiketi myöskään suositella. Lähtökohtaisesti mitään yrttiteetä ei suositella, koska ei ole tietoa onko turvallista tai ei, mutta ei tarkoita silti sitä, että ei olis turvallista - ei ole vain tutkimustietoa.

MaiKhin tapauksessa tosin ei kannata kyllä tuota kamomillaakaan juoda, jos tuo riski on, vaikka olisi pienikin.

Parisuhteessa joku ihme kausi menossa.. tuntuu niinku ois kuilu välissä eikä saa toisesta mitään otetta. Näitä ollu ennenkin ja tää kestäny pari päivää vasta mt inhottavaa! Väsyttää! Vielä ku ite ollu tänään niin itkunen nii ttoinenkin kai olettaa että on jotai tehny tai jättänyt tekemättä ku mä en puhu. Mt ku ei tiiä miten sanat valitsis etten kuulosta hänen korvissa väärältä! Ärsyttäviä nää ajat ku kummallakin omalla sarallaan monta stressitekijää ja väsyttäjää. . Jospa tän oravanpyörän sais taas lähipäivinä katkaistua. .

Täällä alkoki aamu niin mahtavasti.. ei ollut tullut sieltä sossusta kirjeenä päätöstä näistä vuokran ym. maksuista ja soitin sinne. Eipä maksetakaan tämän kuun vuokraa vaikka niin luvattiin kun kävin siellä, ja huomenna vuokranmaksupäivä + laskuja muutamia maksettavana.. Muuten tässä ei mitään ongelmaa oliskaan, mutta tilillä on n. puolet siitä määrästä rahaa mitä nyt huomiseksi tarvis, ja ihan kivahan se olis loppu kuuksi saada ruokaakin kaappiin.. :-( alko taas turhautuminen iskeä...

Viiviva, voisiko vaikka vanhemmat lainata/auttaa?
Voi varmasti muuten, mutta ongelma siinäkin et jos ne nyt laittaa mun tilille rahaa niin sossuhan senkin katsoo "tuloksi", jos ensi kuulle haen sieltä rahaa.. Noh, soitin itkuraivopuhelun äidilleni ja hän soitti sinne, ja sieltä oli sanottu että pakkohan tässä nyt on joku virhe olla ja aikoi katsoa päätöksen läpi uudestaan kunnolla ja soittaa sit äidilleni takaisin. :D mulla ku ei oo lahjoja alkaa tinkaamaan puhelimessa vastaan mistään, niin onneksi äitini nyt suostui kyseleen sieltä :D

toi kiltteys asioiden hoidossa kyllä monesti vie mahollisuuksia sivu suun! mulla kanssa paha tapa "tyytyä kohtaloon" kun en tohi alkaa väittää puhelimessa vastaan.. toivotaan et "myöntävät virheensä"

Anna ne laskut äidillesi että hän maksaa ne eikä siirrä sulle rahaa, eiks silleen tuo toimisi?:)

Mä oon tässä kuukauked aikana ollu tosi hajamielinen, jättäny esim avaimet 2 kertaa oveen roikkumaan (tervetuloa vaan). Mutta tänään mä hukkasin lompakon... Korttien sulkemista ja uusien tilausta :( Nykyään ei oo edes käteistä rahaa melkeen koskaan, mut just nyt oli siellä sitäkin varmaan 40e. Kyllä ärsyttää vaikka rahaa se vaan on.

iinama: voi että, varmana ärsyttää. Tuo kuulostaa kyllä vähän alkavalta "baby brain".. Siis kun unohtelee asioita millon mitäkin :cool:

Joo innolla odotan sitä vauva-arkea kun jo ennen vauvaa on tämmöstä :D oon vielä yleensä tosi tarkka huolehtimaan mun omista tavaroista...

Anna ne laskut äidillesi että hän maksaa ne eikä siirrä sulle rahaa, eiks silleen tuo toimisi?:)
Nojoo se kyllä, mutta silti ei oo koko vuokraan rahaa ja elääkin pitäisi.. huoh ku ärsyttää taas..

iinama meillä taitaa olla niin että mies on enemmän ottanut tuon unohtelevan raskausoireen itselleen :D tosin en väitä että pää kävis samalla tavalla kuin ei-raskaana!!

eikäää!! tää on niiin tätä! minulla 2 työnantajaa, toinen maksaa äitiyspäivärahan itse, toinen ei. En siis saa uusimman päätöksen mukaan kuin tuolta maksavalta työnantajalta äitiyspäivärahan :angry4 että ihan kiva. ja se on lähes puolet siitä mitä minun tulisi saada! en tiiä sitten pitäiskö toisellakin työnantajalla maksaa toi vai ei....ja se toinen on mun mies :rolleyes: tietty se ei sit olis ongelma MUTTA... ärsyttää :P täytyy huomenna soitella kelaan että mitä tää nyt on..

Nojoo se kyllä, mutta silti ei oo koko vuokraan rahaa ja elääkin pitäisi.. huoh ku ärsyttää taas..
Voit myös viedä laskut kirkolle, ne maksavat niitä myös. Sieltä saa myös maksusitoomuksen millä voi tietystä kaupasta ostaa tietyllä summalla ruokaa. Varmasti auttavat sun tilanteessa! Ja anteeksi, olen vähän heinäkuisista stalkannut :-D

Tämä raskaus on ollut hyvin rankkaa aikaa parisuhteelle...

Stressaa tässä talossa asuminen, tuo hevonen, joka saapui ongelmatapauksena uuden vuoden aattona pihaan, rahatilanne, yms..

Tekisi mieli vain luovuttaa, pistää toinen hevonen monttuun ja toinen ylläpitoon ja muuttaa tästä talosta pois. Aluksi tuntui, että ihanaa kun muutettiin tähän taloon, mutta näin 1,5v myöhemmin tämä tuntuu enemmänkin kiroukselta...
En vain jaksa enää...

Frozen, ei näköjään teilläkään tää vuos oo ihan odotetusti alkanu. :/ millanen tuo ongelmahevonen on?

Loppu viikko saikkua :( oikea olkapää on nyt siinä kunnossa että pakko antaa periksi. Tää jumi aiheuttaa mulle siis sen et alkaa huimaamaan ja sen jälkeen lentää seuraavat 6-12h yrjö niin ettei mikään pysy sisällä. Toivottavasti tokenee ens viikoksi joka on mun viimeinen työviikko. Mulle siis töistä pois jääminen vuodeksi on ollut tosi vaikea paikka nieltäväksi tän yllätysraskauden muunkin myllerryksen keskellä. Ja pelkällä itsepäisyydellä oon pärjänny tän selän kanssa tähän asti töissä. Selkä/olkapää vika ei oo raskauteen liittyvä mutta raskauden takia sitä ei voida hoitaa taikka tutkia joten pakko on vaan ollu pärjätä :( pakko nyt ajatella mukeloa jolle ei varmasti tee hyvää monta kertaa viikossa toistuva nestehukka ym

Tuo hevonen tosiaan saapui uuden vuoden aattona pihaan ilmestyi klo 21.30.
Selkärangan sai napattua sormien väliin, kylkiluita pystyi laskemaan, lonkkaluut törrötti ja kaula oli narua vain.
Vein sen tammikuussa sitten klinikalle ja paksunahan se vielä oli (minun oriistani, jota edellinen omistaja halusi käyttää).
Pahinta kaikessa, että hevosen luonne oli muuttunut rajusti. Meidän entinen hevonen kun on. Oli 2014 lokakuu- 2015 joulukuu välillä muuttunut hirviöksi. Jälkikäteen sain kuulla myös ulkopuolisilta, että oli tuota samaa tehnyt jo pidemmän aikaa siellä...

Tuossa se 1-2kk takaperin hyökkäsi oman äitini kimppuun hampaillaan. Nappasi kaulasta kiinni ja riuhtaisi ilmaan.

Meillä kun hevoset on kotona, niin saan stressata, ettei esikoisemme tarhaan edes yritä. Mutta samalla stressaan itseni ja vauvan puolesta, sillä se hyökkäilee siltikin kohti jos tarhaan erehdyt ruokia viemään.
Tuntuu että sisulla olen koittanut selvitä, mutta en vain jaksa enää...

Edit. Muokkasin kaiken epäolennaisen pois.

Oi voi, ei kuulosta kauheen hyvältä tilanteelta. :| hevonen kun on vielä niin iso eläin, että helposti talloo jalkoihinsa aikuisenki ihmisen. Pelottaa sun ja esikoisesi (sekä myös masuasukin) puolesta! Oon kans ite opiskellut hevostaloutta ja ollut ikäni hevosten kanssa, tiedän vastaavanlaisen tapauksen (tai aika montakin, mutta vain yhden omakohtaisesti). Tarhaan jos meni, niin rynni päälle, yritäppä siinä sitten saada sisälle/ulos vietyä koko kaakkia.. Monttuun sekin lopulta päätyi. Valitettavasti..

Takaisin