Tänään harmitti..

Nyt tänään kyllä on harmittanut se että oon kipeänä :sad001 Ihan perus flunssaa vaan, mutta ärsyttää olla kotona tekemättä mitään. Ei kyllä jaksaisikaan, mutta tuun kiukkuiseksi kun pitää olla vaan kotona. Lenkkikin piristäis, mutta happi loppuu kesken jos lähden kävelemään:mad: Kauhulla odotan äitiysloman alkua! :grin Vaikka silloin on tietty eri, kun saa tehdä mitä huvittaa, eikä harmitella sitä että pitäis olla töissä..

Jostain syystä aivan hirvittävä väsymys ja ahdistus sekä masennus ollut koko päivän. :( kolme päivää ehti olee jo niin hyvä ja ilonen mieli, niin jostain syystä nyt taas näin.. Harmittaa, kun tuo masennus kummittelee taustalla... Eihän mulla ole nyt edes varsinaisesti syytä olla masentunut ja silti masentaa. En tykkää tällaisista päivistä! Liekkö väsymyksen aiheuttamaa. Mut mistä tää väsymyskään tulee, kun hb ollut koko raskauden kuitenki 130?! :o

Esikoinen on taas kipeenä... Nyt on kuumetta, flunssaa ja yskää. Viimeiset kolme yötä ollaan menty vähillä unilla kun poika yskii. Tänään sitten nousi kuume niin huomenna mennään lääkäriin. Olis vielä pari viikkoa töitä...

rosmarinaa voihan se olla niin että nyt kun stressitaso alempana niin kroppa saa luvan uupua. lepäile vain! vaikka itkuisuus yms kyllä lepoa hidastaa ainaki mulla ku on välillä noita ahistuspäiviä. mut muista että mielialavaihtelut kuuluu myös raskauteen! itellä monesti ahistuksen aikaan ei edes ole mitän aihetta sille. se vaan tulee jos on tullakseen.. mä oon huomannu että muutaman päivän lepo on ahistusjakson vieny pois, ruoatkin olen aina toteuttanut mahollisimman pienellä vaivalla ja kotityöt on kyllä saanu oottaa! siitä saa joskus mieheltä noottia mutta mutta.. niillä on menty :)

Täälläkin mielialat heittelee ajoittain ja nyt kun olo alkaa olemaan muutenkin raskas ni joskus tuntuu että mielikin painuu maihin. Silloin ei huvittaisi tehdä mitään ja toisaalta tekemättömyys aiheuttaa ahdistusta. Mutta silloin yritän muistaa, että pian olo luultavasti on taas parempi.

Voi käyrä, iltapala ois tarjolla ja mä makaan täällä piuhoissa nälissään. Ennen puolta yötä pitäis ehtiä tankatakin.

Harmitti kun kaikki purki kiukkuaan muhun koko päivän.. :sad010 aamu alko sillä, että kaverin mielestä laitan koiran kärsii, kun on eliminaatiodieetillä (ei ole enää muita vaihtoehtoja) ja kuinka oon huono ihminen kun tahallaan aiheutan kipuja koiralle. Itkua pidätellen sit lähdettiin miehen kanssa kevätmarkkinoille.. Yritin selittää ystävälle, että mulla ei oo muuta vaihtoehtoo enää ton koiran kanssa, kun vaan kokeilla mikä ruoka sopii ja mikä ei.. Koska koira on siis allergisoitunut kaikelle ennen syödylle proteiinille..

Päivällä sitten soitin isälleni, että mitä voin tehdä pyörälle, ku ei mene ilmaa renkaisiin ja tokaisi vaan, että vaihda venttiilit, ne on rikki. Aloin sitten itkee, että en mä niitä pysty vaihtaa ja kävely on tosi vaikeeta ton kantapään takia nyt, niin sain vaan huutoa, että " ei kuule itku nyt auta, on tässä isompiakin ongelmia. Kyllä se koira pärjää vaikka et sitä just nyt ulos vie".:shifty:

Siinä sitten istuin pyörävaraston lattialla ja itkin täyttä kurkkua.:sad010:hilarious: Koira vänkäs syliin ja ohi kulkevat ihmiset katto vaan kummissaan, kun joku viimesillään raskaana oleva parkuu täyttä kurkkua lattialla paniikissa oleva koira sylissä ( reagoi aika vahvasti mun tunteisiin). :grin ystäväkin sattu soittaa just sillon ja aloitti vielä lauseella "älä nyt suutu tästä". Taisin todeta itkien et nyt on vähän huono hetki kertoo enää enempää kuinka paska ihminen oon. Myöhemmin soitin uudestaan ja koskikin onneksi ihan eri asiaa, eikä ollut edes mitään mistä itse kuvittelisin suuttuvani. :)

No, jälkeenpäin sitten selvis et molemmilla ollut todella huono päivä ja ystäväni oli saanut huonoja uutisia perheenjäsenestään. Ei olisi saanut kertoa, mutta se selittää miksi mulle kiukkusi aamulla siitä kuinka surkea koiran omistaja olen. Kieltämättä on olen-maailman-p*****-koiranomistaja olo, kun ensin saan parhaalta ystävältä huutoa ja sen jälkeen isäkin vaan toteaa, että nyt ei kuule auta ku antaa olla.

Ähh ymmärsikö kukaan ees mitään? Tuntu et tuli sekavasti, kun piti selittää pidemmän kautta.

Muokattu viimeksi:
Ja vielä vähän lisää valitusta... Oon ihmetellyt meidän eteisessä tupakan hajua. Meistä kumpikaan ei polta ja mulle tupakan haju tekee tosi pahaa. Äsken sitten avasin pinnasängyn paketista, kun se oli mun isällä maalattavana ja hän piti sänkyä viikon verran paikassa missä mun vanhemmat polttaa tupakkaa. Sieltäkös se haju sitten tulikin ja vaikka kuinka hankaan ja jynssään pinnasänkyä mäntysuovalla ja tolulla, haju pysyy.

Miksi?! Miksi taas piti käydä näin... Pistän nyt laidat parvekkeelle ja annan aikasa olla, mut jos haju ei häviä ni ei kai auta muuta ku ostaa uus, koska en kestä ite tota hajua, saati sittr vauvaa pistä ton hajun keskelle..

Harmitti kun kaikki purki kiukkuaan muhun koko päivän.. :sad010 aamu alko sillä, että kaverin mielestä laitan koiran kärsii, kun on eliminaatiodieetillä (ei ole enää muita vaihtoehtoja) ja kuinka oon huono ihminen kun tahallaan aiheutan kipuja koiralle. Itkua pidätellen sit lähdettiin miehen kanssa kevätmarkkinoille.. Yritin selittää ystävälle, että mulla ei oo muuta vaihtoehtoo enää ton koiran kanssa, kun vaan kokeilla mikä ruoka sopii ja mikä ei.. Koska koira on siis allergisoitunut kaikelle ennen syödylle proteiinille..

Päivällä sitten soitin isälleni, että mitä voin tehdä pyörälle, ku ei mene ilmaa renkaisiin ja tokaisi vaan, että vaihda venttiilit, ne on rikki. Aloin sitten itkee, että en mä niitä pysty vaihtaa ja kävely on tosi vaikeeta ton kantapään takia nyt, niin sain vaan huutoa, että " ei kuule itku nyt auta, on tässä isompiakin ongelmia. Kyllä se koira pärjää vaikka et sitä just nyt ulos vie".:shifty:

Siinä sitten istuin pyörävaraston lattialla ja itkin täyttä kurkkua.:sad010:hilarious: Koira vänkäs syliin ja ohi kulkevat ihmiset katto vaan kummissaan, kun joku viimesillään raskaana oleva parkuu täyttä kurkkua lattialla paniikissa oleva koira sylissä ( reagoi aika vahvasti mun tunteisiin). :grin ystäväkin sattu soittaa just sillon ja aloitti vielä lauseella "älä nyt suutu tästä". Taisin todeta itkien et nyt on vähän huono hetki kertoo enää enempää kuinka paska ihminen oon. Myöhemmin soitin uudestaan ja koskikin onneksi ihan eri asiaa, eikä ollut edes mitään mistä itse kuvittelisin suuttuvani. :)

No, jälkeenpäin sitten selvis et molemmilla ollut todella huono päivä ja ystäväni oli saanut huonoja uutisia perheenjäsenestään. Ei olisi saanut kertoa, mutta se selittää miksi mulle kiukkusi aamulla siitä kuinka surkea koiran omistaja olen. Kieltämättä on olen-maailman-p*****-koiranomistaja olo, kun ensin saan parhaalta ystävältä huutoa ja sen jälkeen isäkin vaan toteaa, että nyt ei kuule auta ku antaa olla.

Ähh ymmärsikö kukaan ees mitään? Tuntu et tuli sekavasti, kun piti selittää pidemmän kautta.
Voi ei miten kurjaa :/ tuntuu et on päiviä et kaikki kaatuu päälle ja kaikki paska tulee niskaan niin eipä varmasti häävi olo ollu! Toivottavasti tänään parempi päivä!! :)

Voi että :sad001 Toi on kyl kauheeta.. itekkään en voi sietää tupakan hajua ja helposti lentää oksennus jos haistan, saati sit pinttynyt röökin haju, Hyj :inpain:
Toivottavasti haju lähtee partsilla! En kyllä itekkään pistäis vauvaa semmosseen. Tosi kurja juttu Rosmariinaa :sorry:

Ja vielä vähän lisää valitusta... Oon ihmetellyt meidän eteisessä tupakan hajua. Meistä kumpikaan ei polta ja mulle tupakan haju tekee tosi pahaa. Äsken sitten avasin pinnasängyn paketista, kun se oli mun isällä maalattavana ja hän piti sänkyä viikon verran paikassa missä mun vanhemmat polttaa tupakkaa. Sieltäkös se haju sitten tulikin ja vaikka kuinka hankaan ja jynssään pinnasänkyä mäntysuovalla ja tolulla, haju pysyy.

Miksi?! Miksi taas piti käydä näin... Pistän nyt laidat parvekkeelle ja annan aikasa olla, mut jos haju ei häviä ni ei kai auta muuta ku ostaa uus, koska en kestä ite tota hajua, saati sittr vauvaa pistä ton hajun keskelle..
No hyii.. toivottavasti saat hajun pois. Se jää yllättävän hyvin "kiinni". Ja muutenkin kun raskaana ollessa haistaa kaikki hajut erityisen voimakkaina :O

Rosmarinaa: mitä jos kokeilisit sitä royal caninin anallergenic ruokaa? Se on höyhenproteiinista mistä lie tehty. Toi eliminaatio on vähän hankalaa, varsinkin vatsaoireisella koiralla. Meillä ell sano, ettei sellasee kannata ryhtyä. Ja eihä suolistooireet parane tai katsoa hetkessä, niin ei tiiä et mikä sopii...meilläki meni monta kk ennenkuin kokonaan parani,mut varmaa ekan kuukauden aikana vointi Alko kohenemaa kuitenkin.

Tää turvotus on jottain aivan hirveää!! Ei tähän löyvy ees sanoja!:arghh: ei mahu mitkää kengät jalkaan ja kaikki collarithi puristaa pohkeista jättäen hienot painauma jäljet ja kivut!:sad001
Kiloja tullu jo 30! Olo on sen mukainenki ja polvet meinaa sanoa itseään irti.
Neuvolassa täti meinasi että varmaan käynnistäävät aiemmin tåmän minun kamalan tuvotuksen ja painon nousun takia.

Joo, joskus tuntuu et kaikki kaatuu yhtäaikaa päälle. :( sit monesti vielä itelläki jostain syystä paha olla, ku muut alkaa purkaa omaa pahaa oloonsa kiukkuamalla. No onneksi tänään on hieman parempi päivä.

Puhuin isän kanssa tänään ja tupakan haju on ollut ilmeisesti paperissa mihin sänky oli kääritty (paperirulla on ollut iät ja ajat siinä tupakan hajuisessa huoneessa) ja siitä sitten tarttunut laitoihin. Harmittaa, kun en purkanut sänkyä papereista jo yli viikko sitten, kun kotiuduttiin, mutta nyt näköjään yhden yön kun ovat olleet partsilla, haju on hävinnyt ja jäljellä on enää mäntysuovan tuoksu. :) eli säästyttiin uuden pinniksen ostolta!

Rosmarinaa: mitä jos kokeilisit sitä royal caninin anallergenic ruokaa? Se on höyhenproteiinista mistä lie tehty. Toi eliminaatio on vähän hankalaa, varsinkin vatsaoireisella koiralla. Meillä ell sano, ettei sellasee kannata ryhtyä. Ja eihä suolistooireet parane tai katsoa hetkessä, niin ei tiiä et mikä sopii...meilläki meni monta kk ennenkuin kokonaan parani,mut varmaa ekan kuukauden aikana vointi Alko kohenemaa kuitenkin.
Mun pitiki laittaa sulle yv tästä asiasta, mut en ole vielä ehtinyt, niin samako mun on tähän kirjottaa sulle. :)

Reilu vk sitten saatiin koepalatulokset ja niistä selvisi, että koira on allergisoitunut kaikelle tähän asti syödylle proteiinille. Kokeiltiin sitten just sitä RC anallergenic ruokaa, mut toi koira ei syö. Oli 4pv syömättä.. Sen jälkeen soittelin taas evidensiaan ja sanottiin et ala syöttää sit jotain lihaa mitä ei oo ennen saanut, aloitetaan eliminaatiodieetti. Viime yönä koira meni yllättäen taas tosi huonoon kuntoon ja tänään vaihteeksi soittelin evidensiaan. Aloitettiin nyt kortisoni lääkitys ja kokeilen vielä kerran nappulaa, eli nyt meillä on Hill's z/d mikä on just sama ku toi RC'n anallergenic, mut eri merkki. Jos ei pelkästään sitä syö, laitan sekaan sitten kypsennettyä kalkkunanjauhelihaa. Uskoisin että sillä konstilla syö.

Jos maanantaihin mennessä ei tapahdu muutosta parempaan, lähdetään taas tutkimuksiin ja tällä kertaa aloitetaan heliobakteerin häätö... Ilmeisesti astetta rankempi kokemus koiralle.. :/

Rosmarinaa: no voi itku. Oishan se nyt ollukki liian helppo ratkaidmsu, et nappulaa ois syönyt. Toivottavasti toinen ruoka kelpaisi, ja asia saataisiin sillä kuntoon. Kamala, kun karvainen kaveri sairastaa, ja mistää ei meinaa löytyä apua :(

Ilmeisesti pitää aina mennä vaikeimman kautta! No, pitää nyt toivoo et pian löytyy joku ratkaisu. Tänään illalla laitetaan ekaa kertaa kokeiluun z/d, toivottovasti kelpaa..

Oma saamattomuuteni... Olen kolmatta päivää kotona sairaan lapsen kanssa enkä ole saanut tehtyä mitään... :(

Oma saamattomuuteni... Olen kolmatta päivää kotona sairaan lapsen kanssa enkä ole saanut tehtyä mitään... :(
Ei aina tartte tehdä mitään, pitää oppia olemaan armollinen itselleen!! Sitä tässä raskaudessa on kyllä ite joutunu aika paljon harjoittelemaan :D

Takaisin