Tänään harmitti..

Multa lähti hampaasta pala!!:sad015 (alhaalta etuhampaasta)
Joudun taas menemään hammaslääkäriin!:sad015
Onneksi sain ajan huomiselle.. mutta.. mites on puuduttamisen kanssa? Jos tämä nyt vaatisi puuduttamista, niin saako puuduttaa raskaana olevia? En tykkää yhtään, ja kaikki ylimääräiset menot nyt harmittaa, kun hoitopöytäkin on ostamatta :sad015

Multa lähti hampaasta pala!!:sad015 (alhaalta etuhampaasta)
Joudun taas menemään hammaslääkäriin!:sad015
Onneksi sain ajan huomiselle.. mutta.. mites on puuduttamisen kanssa? Jos tämä nyt vaatisi puuduttamista, niin saako puuduttaa raskaana olevia? En tykkää yhtään, ja kaikki ylimääräiset menot nyt harmittaa, kun hoitopöytäkin on ostamatta :sad015
Tiettyjä puudutteita voi käyttää myös raskauden aikana, hammaslääkäri osannee valita oikean. :) Noin muuten kurjaa kyllä, että tulee ylimääräistä rahanmenoa. Vähän sama täällä ja voisi kyllä vähitellen loppua...

Mulla kans takimmaisesta alahampaasta lähteny pala, mut en oo hammaslääkärikammoisena uskaltanu nyt mennä paikkauttamaan, kun ei kipeäkään oo ollu. Enkä pysty yhtään olemaan selällään makuultaan..

Mulla puolestaan viisauden hammas joka on nyt yrittänyt kovasti tehdä tuloaan tonne vasemmalle alas, sattuu välillä ihan hirveesti ja sit taas päiviä kun ei tunnu missään. En siks oo viittinyt lähteä hampilääkäriin, kun en halua että ne sitä alkais repimään pois. Ehkä sit kun vaavi syntynyt ja jos alkaa taas vaivaamaan..melkeen se kyllä on jo noussu kokonaan omalle paikalleen, et täytyy kattoo tartteeko jos on vinoon noussut..

Mulla sama viisaudenhammasjuttu. Onneks suurimpana osana päivistä ihan huomaamaton. Onko tää erityisesti joku raskausajan juttu tää viisaudenhammas? Tuntuu että tosi monella alkaa just raskaana oireilee..

Täällä myös viisaudenhammas häiriötä, eli se aiheuttaa tuhoa poskeen/ikeneen.
Ylhäällä vasemmalla sijaitsee ja on viimeinen viisuri jota ei ole vielä poistettu.
Raskauden alussa sitä hiottiin yhden hampaan paikkauksen yhteydessä, kun se hankasi posken kokoajan auki.
Nyt heräsin toissayönä, kun se oli onnistunut yön aikana repimään vasemmalta alaviisuri paikan auki.
No enää en lähde ennen synnytystä hiottamaan. Odotellaan siihen kun vauva on syntynyt.

Mulla sama viisaudenhammasjuttu. Onneks suurimpana osana päivistä ihan huomaamaton. Onko tää erityisesti joku raskausajan juttu tää viisaudenhammas? Tuntuu että tosi monella alkaa just raskaana oireilee..
Yhdelle kaverille puhkesi viisurit vasta raskaana ollessa. Oli silloin jo 26v, eli ei olis viisureiden pitänyt enää puhjeta. Kai ne vauvan hormonit voi kasvattaa mammankin hampaita.

Mulla viime raskaudessa tulehtuu tosi pahasti vasemman puolen ylä sekä ala viisurit. Ne haisi ja sattu ihan hirveesti. Hammaslääkärissä sain antibiootti kuurin pariin otteeseen ja sitten vain odotettiin että vauva syntyy. Heti synnytyksen jälkeen leikattiin sitten molemmat.
Nyt taas sama juttu. Ainoa jäljellä oleva viisuri sattuu ihan vietävästi ja vuotaa mätää. Kaks kertaa oon ollu jo hammaslääkärissä pyytämässä että ottaisi sen jo pois ettei tarvis odotella. Ei suostu...Kauhee haju on koko ajan:D

Voiko mikään mennä enää huonommin? Mulla alkaa pikku hiljaa oleen olo, että tuo toukka tulee hetkenä minä hyvänsä pihale, muuten joo kaikki alkaa oleen valmista, mutta vissiin pitäis sairaalakassi vielä jossain vaiheessa pakata ja sais ootella tuonne ens viikon keskiviikkoon asti ainaki vielä, että sais lääkäriajan käytyä.

Sitte vielä lyhykäisyydessään, mies onnistu töissä hajottaan puhelimensa alkuviikosta, noh sai kuiten sitte kaveriltaan toimivan lainaan, josta nyt ei ollu yhtään mitään hyötyä kauhean kauaa ko sai puhelinlaskun nenänsä eteen niin kävi ilmi, että sen numeroa on väärinkäytetty, mikä johti siihen, että joutu sulkeen liittymänsä ko kyseessä on petos. Eilen saatiin vihdoin ja viimein toimiva liittymä auki sille ja ehin jo huokasta helpotuksesta niin eiköhän seki illan päälle heittäny toimimasta, ei mukamas löydä enää verkkoa ollenkaan.

Ei kait tässä muuten, mutta jos tuo pihalle tulee niin sais ees ajottaa sen siihen, että mies on päässy töistä.

Voi ei, mh! Onko sulla kenellekään miehesi työkaverille numeroa? Että voisit sitä kautta ilmoitella, jos lähtö tulee...

Just nyt niin täynnä tätä raskaana oloa, et voisin vaikka maksaa, jos pääsisin synnyttämään. :D

Pääsiäisenä lohjennu hammas alko taas repimään kieltä!! Sain siihen muutamassa minuutissa tehdyn väliaikaspaikan josta hlääkäri sano, että varmasti tippuu pois. Oli vain äkkiä saatava jotain ja kun oli tehtävä penkillä istuen, niin ei kummoista paikkaa saatu. No, oli se siinä viime viikkoon asti ja nyt sit taas repii yks kaks kieltä, vaikka viikkoon ei oo koko paikkaa ollut. Harmittaa! Sattuu niin vietävästi. :(

Eetla: veit sanat mun suusta! Alan oleen kyl jo niin täynnä tätä kaikin puolin. Kaiken lisäks hormonit keittää ja tunteet pinnassa ja ihan pienikin juttu saa vedet silmiin. :grumpy:

Mulla on ollu menkkajomotusta jo useamman päivän. Yritän tehdä kaikkea mahdollista, et se vaan lisääntyis. :D Maanantaina on lääkäri (36+0) ja ärsyttää jo valmiiks, jos se sanoo, et ei täällä oo mitään tapahtunu. :/

Mulla on ollu menkkajomotusta jo useamman päivän. Yritän tehdä kaikkea mahdollista, et se vaan lisääntyis. :D Maanantaina on lääkäri (36+0) ja ärsyttää jo valmiiks, jos se sanoo, et ei täällä oo mitään tapahtunu. :/

Täällä on tiistaina neuvolalääkäri (36+0) ja minua jännittää, jos ei ole vielä mitään tapahtunut alakerrassa.
Esikoisen kohdalla kuitenkin oli tullut vähemmän supistuksia kuin nyt ja olin silloin rv 32 sormen verran auki.
Nyt ei ole ollut käyntiä lääkärineuvolassa/jos on, niin pelkästään ultrattu mahan päältä kerran.
Olen kyllä pettynyt, jos ei ole tapahtunut mitään edistymistä.
Se nähdään sitten...

Hammassärky iski juurihoidossa olevaan hampaaseen jälkisupistusten kanssa samanlaisissa aalloilla, kun vauva oli n.1vrk ikäinen! varmaan täytyy särki varata alkuviikolla. Mut vauvaa ei voi vielä ottaa mukaa nii katsotaan mite nyt sitten järjestäisi käynnin! Saa isukin työt vielä hetken odotella..

En kestä! Jouduin lähtee miehelle seuraks autoon istuu, kun hällä kokous helsingissä. Yritin aamulla vielä perua koko juttua, soittelin koirien hoitolaan, mutta eivät vastanneet, enkä sitten kehdannut jättää koiraa viemättä, kun vartavasten meitä olivat siellä.

2h automatka ja nyt istunu kolme tuntia yksinäni autossa!! Kaikkeen sitä suostuuki. :( ihan ku ei tarpeeks, niin nyt sit koko aamun tullut välillä hirvee paineentunne+kipu alamahalle. Ei varmastikkaan oo supistuksia, mut kipeetä tekee silti.. Vielä pitäs kolme tuntia istua täällä oottamassa +2h ajomatka kotiin... No, itseenihän tästä kai saan vaan syyttää.

Takaisin