Tänään harmitti..

rosmarinaa kuulostaapa "vastuulliselta" toiminnalta! ärsyttävää!

Onko muut huomannu itsestään tällasta piirrettä:
aikaisemmin tuntunu kivalle ku päiväkodillakin tuntemattomat vanhemmat/isovanhemmat kommentoineet vatsaa(positiivisella tavalla). tänään ärsytti suunnattomasti ku tuntemattomat aikuiset sanoneet että näyttää kyllä vatsa jo niin valmiilta. Kotipihassakin vielä naapurin perhepäivähoidosta lastaan hakeva vanhempi kommentoi samaa. Tiedän et vatsa kasvanut yhtäkkiä ihan eri malliseksi (ikävä sitä siroa ja timmiä vatsaa tämän laskeneen ja levinneen vatsan vallitessa) mutta ärsyttää noi kommentit ja vielä ku ei jaksais yhtäkkiä enää yhtään tätä mahaa tuntuu että parissa päivässä tullu ihan tielle! ja flunssa prkl vie voimat ihan kokonaan. ja sit pitäis vielä ennen keskiviikon käynnistystä jaksaa kerätä miehen firman kuitit yms kirjanpitoon eikä jaksais ollenkaa!! itkua pitää vääntää. mutta sen tiedän että jos jätän sen homman miehelle niin niitä kuitteja keräillään vielä montamonta kertaa loppukuun aikana ja kirjanpitäjä tulee niitä kuitenkin nyt alkuviikosta jo kyselemään :( olen siis sihteerinä miehelle niin siitä tämä nakki näin vahvasti. ärsyttää ku ei voi vaan jättää noita hommia äippäloman ajaksi :( ja vielä tähän päälle tunne että pakko saada tänään hoidettua jos synnytys lähtiski huomenna käynnistyy itestään(mitä en tod usko mt "pelottaa" silti) niin sit se jäis tekemättä.. huh huh naurattaa jo tää vuodatus :D

Äitini kommentoi aina meillä käydessään "sun maha on kasvanut kauheasti" vaikka olisi vasta edellisenä päivänä käynyt viimeksi ja kommentoinut samaa.
Ärsyttääkö? No kyllä! :D

Harmittaa ihan hirveästi, että tuo meidän pinnasänky oikeasti hajoaa käsiin :( sain liimattua sen rikkinäisen osan, niin tuo hajosi toisesta kohtaa sitten, eikä suostu asettumaan paikoilleen enää...

On siis lähdettävä etsimään toista pinnasänkyä, jossa ei ole umpinaiset päädyt ja saa kolmeen eri tasoon...

EkM89: mulle äiti sanoi et: sul on varmaan kaksoset mahassa kun niin iso!
Mut se nyt oli ehkä enemän läppä, mut olin kyl vähän et joo kiitti vaa :bored: Mut ei mua kyl tuntemattoman kommentit niin hetkauta vaik näytänkin ihan valaalta:bag:

Frozenflower: toivottavasti löydätte jostain nopeasti jonkun kätevän ja edullisen pinnasängyn pienelle!

Mun sisko sanoo aina mulle, että mulla on ihan giganttinen maha. Hän onkin varma, että mulle tulee vähintään kuusi kiloinen vauva. :D Ja siis mun mielestä mun maha ei ees oo niin iso (vaikka oikeesti on ihan tooooosi iso) kun se ei oo tiellä eikä paina. Ja siis nyt on rv 34+3 jamulle on tullut kolme (3!!) kiloo alkupainoon. :oops: Mun siskoo taitaa vaan harmittaa kun en oo painoo kerännyt enempää. Hänellä on vielä itsellään kuopuksestaan (4vee) jääneet kilot tiiviisti mukana. :D

Lääkärissä käytiin tänään kun pojalla iho on ihan rikki ton enteron takia.. Samalla lääkäri sanoi ettei enterorokko haittaa mitään vaikka olis raskaana. Enterovirus aiheuttaa kuulema myös paljon ihan vaan flunssiakin, ilman että tietää että ne on enteron aiheuttamia. Eli eikai tässä kummempia hätiä sit oo.. : )

Ei päästäkään muuttaan viellä tällä viikolla vissiin.. Kyllä ketuttaa, mun tuurilla ollaan tietty sit just muuttamassa kun vauva haluaa nähdä päivän valon o_O
Alkaa stressaan tää tilanne ettei varmaan ainakaan yhtään auta käynnistään synnytystä kunnolla viellä, nyt kun oliskin hyvä aika. alkaa muutenkin meneen koht hermot joka juttuun, paikat jomottaa ja sattuu ja silti mikään etene mihinkään, vaikee saada unta tai levättyä ja silti muka energiaa riittää surffaan netissä pitkin öitä.:grumpy: Syntyis jo...

Tänne on pakko päästä taas itkee. Ainoa paikka missä sanoin sanoin purkaa: oon niin väsyny! Kolmas yö parin tunnin unelma supistusten takia. Niin voimakkaita et niihin herää mut ei kuitenkaan mitää muuta "merkitystä". Tietty on ihana ku tietää et huomista käynnistystä varten paikat valmistuu eikä oo sit ei-luonnollista osuutta niin paljon. Ei yksinkertaisesti jaksa lähteä viemään lapsia tarhaan mutta pakko ja sit ois pakko tehä toimistohommia ja apua :smiley-angry017 käyn varmaan huomenna lääkärin kurkkuun kiinni jos edes vihjasee et pitäis kotio lähtee kypsyttelee!!!! Ihana päästä lepäämään sairaalaan..

muoks. Ja oon aivan jossain omassa kuplassani joten älkää pahoittako mieltänne jos jotain tärkeää menee ohi tai olen töykeä <3

Muokattu viimeksi:
Tsemppiä EkM89!! Nyt vielä loppurutistus niin saat vauvan syliin! Ja jos ne koittavat lykätä asiaa huomenna, niin kun sanot, että nyt ei vaan enää jaksa, niin yleensä sekin on syy pysyä suunnitelmassa! :Heartpink

Tsemppiä täältäkin EkM89 <3 toivottovasti tosiaan pääset huomenna käynnistettäväksi!!

Pieni hehkutus vielä meidän tilanteesta. Eilen illalla soittivat vielä neuvolasta ja pahoittelivat kun olivat niin monesti peruneet mun lääkärin. Olivat hommanneet mulle ajan keskustan neuvolaan tälle aamulle. :) hyvää ja fiksua toimintaa heidän puolelta. Totesivat hekin, että mulla käy viikot jo liian vähiin, pakko päästä lääkäriin. :D

Ja tohin kaksos juttuun on pakko kommentoida, että munkin isä heittelee jatkuvaan vitsillä että "ootko varma ettei oo kaksoset kun oot niin iso?". Kyllä kieltämättä vähän tuntuu inhottavalta. :( eikö ihmiset tajua, et se voi vähän kolahtaa itsetunnolle?

Peukku neuvolan toiminnalle rosmarinaa! :happy:
Ylipäätään toi ihmisten raskausmahojen kommentointi on vähän vaarallista. Vaikka kukaan ei varmasti tarkoita mitään pahaa, niin helposti sitä kääntää asian päässään ikäväksi.

Mun hyvä ystävä totes mulle pari viikkoa sitten, että "no nyt sunkin maha alkaa näyttää sellaselta oikeelta raskausvatsalta!" Viikkoja oli sillon 36+. Arvaatkaapa vaan mietinkö siinä sitten hiljaa mielessäni, että miltäs se sit tähän saakka on näyttänyt, pelkältä läskiltä vai?? :confused: En sanonut mitään ja päätin etten ota nokkiini, mutta kyl toi oli eka ajatus, mikä mulle tuli. :shy:

Kyllä mullekin on nyt kommentoitu, että "no vihdoin se vatsa alkaa kasvaa" ja oon sitten vaan sanonut, että no ehkä aikakin, jos laskettu aika on ens kuussa. :grin Tähän mennessä on kommentoitu lähinnä, että "siis sun vatsa on tosi pieni", ja oon sitten vaan sanonut, että joo, tosi kätevää, kun ei haittaa olemista tai tekemisiä ollenkaan. :)

Mulle yks asiakas (mies) sanoi tässä muutama viikko takaperin ensin kysyttyään että mahdanko olla raskaana, totesin että joo kyllä olen. Hän tokaisi minulle "mä oon katellu et ootko sä vaan syöny liikaa?". Siinä vaiheessa olisi kyllä tehny mieli tirvasta sitä! :mad:
Kyseinen mies asiakas on muutenkin todella vastenmielinen ja yrittää flirttailla kun häntä näkee (ja minua lähemmäs 20vuotta vanhempi), eikä todellakaan miellytä minun silmääni millään tavalla! :D

No niin, vielä piti mennä sattumaan! Päivällä aloin steriloimaan tuttipulloja ja siinä tohinassa sain sitten n. 1dl verran kiehuvaa vettä mahalle. Mahaa koristaa nyt sitten neljä toisen asteen palovammaa raskausarpien lisäks. :smiley-angry016

Ihanku siinä ei tarpeeks, kaiken sen tohinan keskellä työnsin puhelimen farkkujen takataskuun (hölmö kun en tajunnut pöydälle laittaa) ja unohdin sinne. Vessaan kun menin ja aloin housuja ottaa pois jalasta, kuului takaa vain *plumps* ja puhelin vajos pöntön pohjalle. Sieltä sen vielä pelastin ja pesin vaikka "puhtaassa" pönttövedessä olikin vain ollut. Nyt ei sitten koko luuri lähde enää päälle. Varapuhelinta ei ole ja en kehtaa alkaa laittaa uuteenkaan rahaa, joten vissiin on palattava 80-luvulle ja opeteltava olee ilman puhelinta taskussa. :angry4 Ei parane mennä yksin mihinkään, ettei vain tule hätätilanteita....

Mulla on Nokia 925 ja akkua/takakantta/mitään ei saa irti.. :sad010 Se nyt on suljetussa rasiassa kosteuden poistajan kanssa. Miehellä kun on kuulolaitteet ja ne pitää yöks aina pistää kosteudenpoistajan kanssa samaan lootaan, niin saa nähdä imiskö se nyt tuosta kosteuden. Vähän heikolta kyllä näyttää, mutta katsotaan aamuun asti. Kiitti kuitenki linkistä Odette!

Ei lähteny oma puhelin enää käyntiin.. :( kotivakuutus korvaa varmaan jotain 100-150€. Laatikosta kaivoin miehen vanhan Lumia 925 puhelimen ja käytän tätä nyt minkä pystyn. Tällä tosin ei pysty puhuu, kun kaiutin ja mikki rikki, korjaus maksais enemmän ku uus luuri. No, pääsee ainaki foorumille puhelimella... :D ja sinänsä valmiiksi tuttu puhelin, kun on väriä myöten täysin sama, kuin omani oli.

Ei oo ollut, rosmarinaa, sun päiväsi tänään... Oon muuten kanssa onnistunut polttamaan mahani kiehuvalla vedellä. Mulle naurettiin, että oon varmasti ainoo. No en näköjään oo. :)

Minäkin olen polttanut mahani lähes kiehuvalla vedellä, siitä lienee nyt kaksi vuotta. Kyllä oli kipeä, housuja ei voinut pitää pariin päivään jalassa :grin

Tuo mahan polttaminen on lähihoitaja tutun mukaan kovinkin yleistä raskaana ollessa :D
Ihmiset kun eivät ole tottuneet isoon mahaan, niin se maha röllähtää helposti esim liedelle.
Tuttuni oli tehnyt kastiketta paistinpannulla ja onnistunut siihen polttamaan mahansa.

Missä on niin matalia liesiä? :D

Täällä kans räpsi kuumaa vettä kattilasta eilen mahalle, kun tuli keitettyä tuttipullot ja rintapumppu-osat! :D

Takaisin