Tänään harmitti..

Sossusta vaan apua hakemaan, vuokranantajalla ei tässä valitettavasti ole velvoitetta joustaa. Heidänkin pitää saada omansa pois... En ole kylmäsydäminen ja itekin ollaan miehen kanssa nimenomaan Roista asunnonomistajina annettu esim. puolen kuukauden vuokra anteeksi jos on vaikka liian myöhään irtisanottu, mutta eipä sen enempään omakaan talous taivu, kun yhtiövastikkeet on maksettavaa ja rempat välillä hoidettava lainalla. Anteeksi vaan :( Ymmärrän siis tässä vuokranantajaasi hyvin. Muistathan, että kirkkoon kuuluvat saavat myös seurakunnilta tukea ja koska tuohon tilanteeseen liittyy myös lapsi ja väkivaltaa niin sinullahan on mahdollisuus varmasti majoittua myös ensi-ja turvakodissa. Sieltä saat varmasti tukea hakea sossulta rahaa asunnon ja muun järjestelyyn, jos omat voimat eivät meinaa riittää.

Joo ymmärrän kyllä itekki, ettei vuokranantaja tämmösistä voi joustaa.. Voi että ku helpotti oloa niin paljon, ku laitoin miehelle sen viestin.

Rosamarinaa: toivottavasti nyt jotain selviäisi. Meillä näky heti tähystyksessä, että on tulehdusta, mut aina ei pakolta paljaalla silmällä näy. Hyvä, että koira voi kuitenkin paremmin! Kamalan kallista kyllä! Kauankos nää vaivat on jatkunut nyt? Mietin, että oisko mahdollista, et ei oo vielä vaan ehtiny niin pahaksi, et kunnolla näkyisi?

Mutta en voi muuttaa asunnosta mitenkään, ilman että mies tietäis ennen ku oon muuttanu. Mun on pakko kysyä siltä, suostuuko se maksaan vuokran yksin, vai joudunko hakeen sossusta siihenkin rahaa. Ja kuitenkin iso osa isoista tavaroista täällä on mun ostamaa, ja aion ne täältä viedäki pois, nii en millään kerkeä pakata ja muuttaa miehen yhden työpäivän aikana.

Ei tietenkään tarvitse muuttaa ennenkuin kerrot miehelle, mutta sulle vaan olisi voinut olla helpompaa, jos tosiaan uusi asunto olisi valmiina ja muuttoapu järjestetty ennenkuin miehesi olisi saanut tietää.
Mutta tosiaan, tiedät miehesi parhaiten ja toimit varmasti parhaalla mahdollisella tavalla. Ja jos olosi helpottui viestin myötä, niin teit varmasti ihan oikein. :happy:

Muuttoapu on 100% varma. Ja yhden asunnon tänään kävin kattoon, ja sen saan jos haluan. Huomenna käyn toisen vähän halvemman kattoon, ja jos se on ok niin sen otan. Kyllä tää näin nyt oli paras hoitaa, mies soitti äsken ihan rauhallisena puhelun, ja sanoi että on aika paha mieli ja että haluaa myös puhua kasvotusten sitten kun kotiin tulee perjantaina. Sen enempää ei alettu nyt asiasta puhumaan, hän pyysi vielä anteeksi ja toivotti hyvät yöt. Itellä nyt vähän parempi mieli, vaikka kaksi tuntia oonkin vaan itkeskelly täällä.. Toivottavasti mies osaisi puhua rauhassa myös sitten viikonloppuna kasvotusten..

Kannattaa varmaan viikonlopulle kuiten hommata joku taustatuki, ei nyt tieten paikalla tarvi olla, mutta pystyy esim. hakeen sinut pois sieltä jos tilanne menee hankalaksi.

Todennäkösestihän tuo menee sillä tyylillä, että mies on itse ihanuus viikonlopun ja yrittää saada sinut vielä jäämään, lupaa muuttua yms yms. Ja kannattaa miehelle puhua sillä tyylillä, että et halua sitä kuitenkaan kokonaan pois sinun ja lapsen elämästä ja että vaikka haluaisit jäädä, niin et voi ajatella enää tässä vaiheessa pelkästään itteäs. Ja voittehan te tuon muuttoasian ottaa enemmän siltä kannalta, että se on teille vähän niinkö "uus alku", molemmat saa omaa aikaa ja miettiä missä meni vikaan.

Rosamarinaa: toivottavasti nyt jotain selviäisi. Meillä näky heti tähystyksessä, että on tulehdusta, mut aina ei pakolta paljaalla silmällä näy. Hyvä, että koira voi kuitenkin paremmin! Kamalan kallista kyllä! Kauankos nää vaivat on jatkunut nyt? Mietin, että oisko mahdollista, et ei oo vielä vaan ehtiny niin pahaksi, et kunnolla näkyisi?

Meillä alko oireet ekaa kertaa näkyy marraskuussa. Eli nyt kestäneet sen 5kk. Nieluhan oli 6vk sitten ihan tulehtunut ja rakkulainen, mutta se on parantunut.

Odotellaan nyt ne tulokset ja katsotaan mitä jatkossa. :) eilen illalla oli vielä todella nälkäisen olonen ja sai illalla pienen annoksen, mikä hävis heti. Nyt menee (tänään ei oo vielä saanu ruokaa, niin en tiedä että liekkö syöminen meni nukutuksen jälkeiseen "aivojen vajaatoiminnan" tilan piikkiin:D) ruoka kuivanakin, kun pitkään aikaan ei ole enää suostunut sitä syömään ilman märkäruokaa. No, kohta tarjotaan aamupala, katsotaan millä mielin syödään. :)

Pitää vaan toivoo, et saadaan niistä koepaloista jotain vastauksia mitkä kertois allergiasta tmv.

Noh, toivotaan että tänään saisit jonku näköstä vastausta sieltä.

Ja muutenki tsemppiä tälle päivälle ko ukkos kotiutuu.

Täällä oltu yllättävän positiivisella ja rauhallisella fiiliksellä eilinen ja tää päivä. Mies ei miettinytkään baariin lähtöä vaikka kaverinsa soitteli koko illan että lähteä mukaan, eikä meillä muutenkaan minkäännäköstä riitaa ollu. Kauheesti se haluais että jäisin tänne, mutta sanoin vaa et oon päätökseni tehny. Ja sanoin myös, et jos näyttää mulle että osaa muuttua ja olla erilainen mua kohtaan, nii ei tän tarvi lopullista olla. Ymmärs kyllä ihan hyvin mitä hänellä on tullu tehtyä, ja sano itekki että kyllä tää varmasti vauvalle paras on näin. :)

Sossuun en taas eilen saanut yhteyttä, nii laitoin tuolta netin kautta niille viestin että ei sen takia tää muutto viivästy nyt. Toivottavasti alkuviikosta saa sieltä vastauksen, et saako takuuvuokraan ja ekaan vuokraan apua.. Mies ainakin vielä on sitä mieltä, että suostuu yksin tästä maksaan vuokran, et mun ei tarvi kahta maksaa.

Viiviva kuullostaa loistavalle. Ihanaa että miehes tajus että parempi tehdä niin ja näin voi saadakkin mahdollisuuden myöhemmin.

Kuulostaa hyvältä viiviva! :) onneksi miehesi osoottaa aikuisuuden ja kypsyyden merkkejä.

Sossuun kannattaa varmaan kävellä suorilta, jos ei ala vastausta kuulumaan pian.

Ihanaa, että teillä meni kuitenkin nuinki hyvin keskustelu aiheesta! :) Ja hyvä, että sait kuiten pidettyä kantas muuton suhteen siinä mielessä, että vauvan kans saat sitte sen oman rauhan ja ei tarvi pelätä koska miehen käytös taas muuttuu.

Esikoisen ripuli... Perjantaina tuli ensin ripuli ja sitten alkoi oksentaminen. Eilinen meni ihan ok, mutta tänään alkoi taas ripulointi. Ja se tulee vaipasta paineella ulos... :(

Jelppis, I feel you! Meillä tosin päästiin helpommalla... 24h oksentamista ja löysää täynnä olevia vaippoja. Huhhhuh! Eikä tuollainen 1v 10kk osaa vielä sanoa, että hep, joten ne osumat on rajattava muilla keinoilla mahdollisimman sopiviin paikkoihin...

Asunto varattu, heti kun mies töiltään ehtii nii käydää muuttaan vanha vuokrasoppari hänen nimiin, huomiseksi varattuna aika sinne sossuun nii saa noi rahajututki kuntoon. Hyvä fiilis :-) ei kuulu enää tähän ketjuun kyllä yhtään :D

Loistavaa, että asiat menee eteenpäin :) Mihin kämppään päädyit?

Ja mulla muuten tuli tänään tämmönen asiasta kukkaruukkuun juttu mieleen, että missä neuvolassa sie käyt?

Takaisin