Tänään harmitti..

Vastauksen sieltä sain jo... Vuokranmaksu vastuu on 1.7.2016 asti, ellei mies suostu vuokranmaksu vastuuta ottamaan.. huoh kun tämä nyt meni taas vaikeaksi :(

Huoh... Alkaa potuttaan nää päivät makoillen. Nyt täällä on niin kaunis sää että kävin kävelyllä ihan vähän vaikka harjoitussupistuksia on paljon. Koita siinä sitte maha pinkeenä auringosta nauttia :-( nyt taas sohvanpohjalla. Raivostuttaa

Viiviva, soititko ja kerroitko teidän tilanteen? Kannattaa ehdottomasti soittaa, koska luulisi että ymmärtää, ettet voi asua tuollaisen ihmisen kanssa tässä elämäntilanteessa.. Käsittääkseni pistit vaan sähköpostia nykysestä vuokrasta?

Kerroin kyllä vuokranantajalle tän tilanteen, en tietenkään kaikkia yksityiskohtia mitä on tapahtunut. Mutta hän ei asiassa voi joustaa. Onko mulla vaihtoehtoina soittaa sossuun, tai yrittää miehen kanssa puhua asia niin, ettähän suostuu maksamaan vuokran yksin tästä.. Sossuun en millään haluaisi soittaa, mutta äitinikin sitä suositteli.. Tulee heti sellanen häpeä ettei pärjää yksin :( mutta noh, mites opiskelijan "tuloilla" maksat kahta vuokraa + takuuvuokraakin.. Sain muuten äsken soiton ja tarjouksen asunnosta, perjantaihin asti varaavat sitä mulle, eli aikaa periaatteessa kaksi päivää hoitaa asiat.. ahdistaa! :( kunpa olisi vain joku joka hoitaisi nyt kaiken tämän, ja saisin vain muuttaa rauhassa uuteen kotiin.

Eikö teillä oo viiviva vuokrasopparissa määritelty mitään "sakkoa" jos rikkoo sopimuksen? Mulla on tosi monessa asunnossa ollut, että 1kk vuokra on sakko jos sopimus rikkoutuu.

Maksaako ne sieltä sen rahana vuokranantajalle, vai joku lippulappunen takuusta? Luin jostain ettei vuokranantaja ollut suostunut sossun takaukseen :o noh, aamulla soitan sossuun.

Eikö teillä oo viiviva vuokrasopparissa määritelty mitään "sakkoa" jos rikkoo sopimuksen? Mulla on tosi monessa asunnossa ollut, että 1kk vuokra on sakko jos sopimus rikkoutuu.
Ei ole onneksi. Voi tosin olla että takuuvuokraa ei saa takas.

Rohkeasti vain sossuun, mä olin kans 9kk siinä tilanteessa et oli pakko hakee sieltä apua. Tästä siis useampi vuosi jo aikaa. Sen takia se sossu on, et sieltä apua saa. :)

sinuna sopisin vaikka vielä tapaamisen tän nykyisen vuokranantajan kanssa ja selittäisin tilanteen perin pohjin. Mun mielestä tossa pitäisi nimenomaan joustaa, ja jos ei jousta ni lähde hakee sitä apua sossusta ja yrittäkää ratkasta tilanne niin, että saat irtisanouduttua asunnosta. Kyl ny herranjumala toi tilanne vaatii muutosta, etkä sinä saa olla se maksaja siinä nykyisessä asunnossa!! Mulla on tunne et sun mies ei sitä ala maksaa vaikka yrittäisit selvittää hänen kanssa asiaa. Hän kun ei varmasti hyväksy muuttoasi ja sillä vuokran maksamatta jättämisellä yrittää sitten pakottaa sinut jäämään asumaan siihen.

Uskoisin et sossu käy aika kiivaasti tän asian kimppuun, sillä sieltä ainakin pitäisi tulla ymmärrystä tilanteeseen. Saatte varmasti sossun avulla ratkaistua tilanteen!

Jep, pitääpä heti huomenna soitella sinne sossuun. :) olisikohan kauhea ajatus kirjoittaa miehelle viesti muutosta nyt, kun hän on vielä perjantai aamuun asti reissussa, ja sit tulee kotiin.. sais ehkä hänkin sulateltua asiaa vähän ja olisi helpompi kasvotusten puhua sit viikonloppuna.. mun on nyt tän viikon aikana pakko saada kaikki asiat järjestymään.. :/

Ehdottomasti älä ilmoita!!! Siitä voi alkaa ensin hirveää huutoa ja riitaa, lopulta maanittelua että et lähtisi.

Täällä jo joku sanoi, mutta sanon vielä itsekkin. Miehesi olemus täyttää narsistisen ihmisen piirteet ja jos kerrot, alkaa hän manipuloimaan ja yrittää alkaa käyttää olettamaansa yliotetta sinuun.

Tietysti aikuisena ihmisenä teet itse omat päätökset ja jos haluat niin sitten laitat hänelle viestiä, mutta ainakin ulkopuolisena ihmisenä neuvoisin, että olet vain hissuksiin asiasta, ja kerrot sitten kun olet jo muuttanut itsesi sieltä pois.

Niin ja en missään tarkoittanut tuolla pahaa, haluan vain että pääset mahdollisimman helpolla etkä joudu isompiin vaikeuksiin. <3 mutta niinku jo totesin, niin aikuisena ihmisenä teet omat päätökset. :)

Viviiva, älä kerro miehellesi vielä. Ota se tarjottu asunto vaan vastaan, raha-asiat järjestyy kyllä ja reippaasti sossuun, siinä ei ole mitään noloa.

Mutta jos vaan mitenkään mahdollista, niin mene sinnekin paikan päälle, saat asiat selväksi saman tien. Ja kerro siellä rehellisesti, että myös fyysistä väkivaltaa on ollut ja yhteiseen asuntoon jääminen ei ole vaihtoehto. (Näinkin saat asioihin vauhtia).
Tsemppiä taas, tästä asiat alkaa mennä paremmaksi! :3some

Nyt tuntuu melkein röyhkeeltä kirjottaa tänne meidän tilanteesta, mutku aiemmin kirjotin jo tähän ketjuun ja lupailin kertoilla miten meillä meni sairaalareissu, niin kirjotan nyt sit tähän ketjuun kans..

Eli tänään päivällä oli eläinsairaala ja koira oli tähystyksessä. Meilläkin epäiltiin heti pahoja ruoka-aine allergioita. Tähystyksessä oli ruokatorvi, mahalaukku ja suolisto kunnossa, ei mitään vikaa missään. Koepaloja otettiin ja niistä tulokset tulee 1-2vk päästä. Ei ole enää refluksi epäilyä, joskin ei oo mitään muutakaan epäilyä. Ja koira silti selkeästi sairas. Jatketaan lääkitystä ja lääkeruokaa ainakin niin kauan, että koepalatulokset tulevat. Rahaa meni 1109,77€ ja tuntuu ku ois taas laittanu rahat ihan tyhjään kun mitään ei selvinny eikä löytyny.. Turhauttaa. Itkettää. Ahdistaa vaan entistä enemmän.

Edit. Vedin toho näköjää laskun summan ensin alakanttiin, niin korjailin oikeaksi..

Muokattu viimeksi:
Rosmarinaa.. onhan koiralta myös tutkittu Addisonin tauti kokeet? Tuli juuri mieleen että meillä ensi oireina oli pahat mahavaivat ko taudissa.

Mutta en voi muuttaa asunnosta mitenkään, ilman että mies tietäis ennen ku oon muuttanu. Mun on pakko kysyä siltä, suostuuko se maksaan vuokran yksin, vai joudunko hakeen sossusta siihenkin rahaa. Ja kuitenkin iso osa isoista tavaroista täällä on mun ostamaa, ja aion ne täältä viedäki pois, nii en millään kerkeä pakata ja muuttaa miehen yhden työpäivän aikana.

Mä varmaan laittaisin ite viestiä etukäteen kun on poissa maisemista.. mut niin, monet on eri mieltä. Sä tunnet miehes ja tiedät ehkä parhaiten mikä on paras tapa :/

Rosmarinaa.. onhan koiralta myös tutkittu Addisonin tauti kokeet? Tuli juuri mieleen että meillä ensi oireina oli pahat mahavaivat ko taudissa.
Kiitti vinkistä! Ei ole tutkittu, kukaan ei ole edes maininnut. Eläinsairaalassa epäiltiin tosiaan tänään että se ois allergiaa, selviää nyt niistä koepaloista onko vai ei. Jos koepaloistakaan ei mitään selviä, niin puhutaan sitten enemmän jatkosta ja voisin kysyä tuosta addisonin taudista.

Koira on nyt jo suhteellisen hyvässä kunnossa, oikeastaan paremmassa kuin viikkoon. Ruokaa söi jo kovalla ruokahalulla mitä ei oo kans tapahtunu pariin viikkoon. Josko tää tästä paremmaks muuttuis..

Mä varmaan laittaisin ite viestiä etukäteen kun on poissa maisemista.. mut niin, monet on eri mieltä. Sä tunnet miehes ja tiedät ehkä parhaiten mikä on paras tapa :/
Laitoin viestin menemään.. Tuntuu itsestäki lapselliselta kertoa viestillä tämmösestä, mutta tää oli vaan pakko nyt

Viestin loppuun laitoin että kun työvuoronsa loppuu niin lukee sitten ajan kanssa ja ajatuksella viestin.. pelottaa miten se reagoi tohon :( ja tuntuu niin pahalta lähteä tästä suhteesta kun kaikesta huolimatta toista niin kovasti rakastaa :(

Takaisin