Tänään harmitti..

Henuu on kyllä asian ytimessä: narsisti ja oman itsetunnon pönkitystä! Nouset nyt vaan tuon kaiken sonnan yläpuolelle. Ja kun kerrot poismuutosta niin äitisi/joju ystävä avaimien kanssa oven taakse vahtiin tai ihan fyysisesti samaan tilaan. Mutta että apu on samantien käsilllä jos tarve tulee.
Itse oon ollu muuttamassa ystävää narsistimiehen luota salaa pois keskellä korpea pelko perseessä ettei vaan tämä mies ilmaannu paikalle kun aseisiinkin talossa olis käsiksi päässyt.. No ei ilmaantunu ja kaikki sujui siltäosin hyvin.. mutta pointti että varmista selusta...

Oot rohkea ja oikein toimimassa! Äidillesi vielä kerrot ja yhdessä alatte järjestämään asioitasi niin, että ehdit hyvin asettua omaan asuntoon ennen vauvan syntymää. Tuut pärjäämään paremmin ilman miestäsi!

Ehdottaisin myös, että puhut ensinnäkin äidillesi ja varmistat, että on taustatuki valmiina. Miehelle kertoisin itse siinä vaiheessa, kun kaikki on järjestyksessä ts uusi asunto valmiina ja muuttopäivä sovittu, pakkausapu ym selvä. Näissä kuvioissa on yleensä se vaihe, jossa toinen saa raivarin ja alkaa manipuloida, uhkailla, lahjoa ym toisen muuttamaan mielipidettään. Eli jos kertoo liian aikaisin, on suuri vaara, että ei pysty pysymään päätöksessä vaan "vielä kerran" yrittää. Kukin elää toki itse elämäänsä ja tekee päätökset, mutta kerrotun perusteella itse näen tiettyjä piirteitä ko. kuviossa, enkä usko, että homma tuosta miksikään muuttuu, jos ei nyt tee irtiottoa. Mies on selvästi henkisesti vähän niskan päällä, eikä valtaa pidä antaa yhtään enää lisää, jos ja kun tilanteeseen haluaa muutosta.

Tuli mieleen asunnosta, että vauvan kanssa pärjäätte taatusti pienemmässäkin, jos isompia ei ole tarjolla (en tiedä mikä paikkakunnan asuntotilanne on). Ehkä pienemmät ovat myös edullisempia, mistä ei ehkä tässä tilanteessa ole ainakaan haittaa. :)

Näin ajattelin itsekin, ettei välttämättä palauteta ollenkaan. Noh, pieni paha sekään. :) mutta oisko teillä vielä jotain super vinkkejä, miten kerron muutosta miehelleni :eek: tiedän jo, että riitahan siitä saadaan aikaiseksi vaikka kuinka hienovaraisesti kertoisin.

Itse kerroin kun miehen äiti oli käymässä :angelic:.
Mutta siis joku paikalla ilman muuta. Ja sen jälkeen, kun olet kertonut, älä jää enää miehen kanssa kahden. En tietysti tunne miestäsi, mutta aika todennäköisesti luvassa on riitelyä ja lopulta kyseisenlaiset miehet osaavat heittäytyä todella surkeiksi ja moni saattaa esittää siinä kohtaa krokotiilinkyyneileitä, mutta se on se kohta kun sun täytyy muistaa miten mies on käyttäytynyt ja miksi tähän tilanteeseen on tultu.

Odette, ajattelin itse juuri samalla tavalla, että jos kerron miehelleni muutosta ennenkuin olen saanut kaikki asiat järjestettyä, niin hän saisi vielä minut muuttamaan mieleni, eli kerron tosiaan vasta kun vuokrasopimuksen olen allekirjoittanut, ja muuttopäivä selvillä. Koko perheeni tukee minua varmasti, ja auttavat muutossa ja muutenkin, jos ongelmia eteen vielä tulisi.

Meidän paikkakunnalla näyttää tosiaan olevan nyt hyvä tilanne asuntojen kanssa, kaiken kokoisia on tarjolla. Haluaisin nyt vain tuonne kunta-asunnoille, vaikka parempiakin varmasti löytyisi, mutta halvimpiahan ne täällä aikalailla ovat, eikä vakuuskaan ole kuin 250e. Kun edes alkuun pääsisi siellä, niin sitten voisi miettiä "oikeaa" kotia myöhemmin.

Olen niin huono puhumaan kasvotusten mistään miehen kanssa, että kirjoitin juuri puhelimeeni ns. viestin hänelle, jonka aion muuton aikoihin kirjoittaa hänelle lapulle, jossa kerron syyt muuttoon. Tiedän ettei se kovin aikuismaista ehkä ole, mutta näin koen sen tekeväni helpoiten, ja lisäksi turvallisemmin kuin kssvotusten kertoen. Sitä paitsi, kasvotusten en saisi kaikkia syitä kerrottua miehelle, koska hän alkaisi vääntämään väliin jotain, ja kääntämään minun syyksi kaikkea..

Täällä onkin sanottu jo oikeestaan kaikki tarpeellinen. :) kannattaa tosiaan sanoo muutosta sitten, kun oot jo tavarat saanu vietyä pois. Tai sitten jätät tosiaan lapun hänelle missä kerrot mitä olet tehnyt ja miksi.

Mua pelottaa vaa tosi paljon että toi käy fyysiseks. :( että lähtee perään tmv...

Viviiva: saitko siis jo kerrottua äidillesi?
Jos et niin kannattaa kertoa, uskoisin helpottavan sunkin oloa. Ja muista, hän on äitisi joka rakastaa sinua enemän kuin kukaan muu ja haluaa tyttärelleen ja lapsenlapselleen vain parasta :Heartred Uskon että hän haluaa ja koko sun muu perhe auttaa sua saamaan uuden kodin mahd.nopeesti ja järjestämään yhdessä sun asioita. Eri asia tietty jos haluat aikuisena itse hoitaa järjestelyt, mutta äidin tuesta ei oo kyllä yhtään haittaa.

Täällä onkin sanottu jo oikeestaan kaikki tarpeellinen. :) kannattaa tosiaan sanoo muutosta sitten, kun oot jo tavarat saanu vietyä pois. Tai sitten jätät tosiaan lapun hänelle missä kerrot mitä olet tehnyt ja miksi.

Mua pelottaa vaa tosi paljon että toi käy fyysiseks. :( että lähtee perään tmv...
Kyllähän meidän suhteessa on fyysistäkin väkivaltaa ollut, onneksi todella lievää, ja monesti mies lähtenyt perääni kun olen yrittänyt kotoa lähteä..

Viviiva: saitko siis jo kerrottua äidillesi?
Jos et niin kannattaa kertoa, uskoisin helpottavan sunkin oloa. Ja muista, hän on äitisi joka rakastaa sinua enemän kuin kukaan muu ja haluaa tyttärelleen ja lapsenlapselleen vain parasta :Heartred Uskon että hän haluaa ja koko sun muu perhe auttaa sua saamaan uuden kodin mahd.nopeesti ja järjestämään yhdessä sun asioita. Eri asia tietty jos haluat aikuisena itse hoitaa järjestelyt, mutta äidin tuesta ei oo kyllä yhtään haittaa.
En vielä ole kertonut, mutta huomenna soitan äidille.

Kyllähän meidän suhteessa on fyysistäkin väkivaltaa ollut, onneksi todella lievää, ja monesti mies lähtenyt perääni kun olen yrittänyt kotoa lähteä..
Lievä väkivalta ei ole oikeasti mikään lieventävä asianhaara ts. pitää lähteä nollatoleranssista.

Sitä suuremmalla syyllä sanoisin, että KAIKKI asiat ja järjestelyt valmiiksi ensin, tukihenkilön kanssa mielellään kaikki konkreettiset askeleet ja sitten ei enää kahdestaan samassa tilassa.

Omakohtaista kokemusta on siitä, mihin mustasukkaisuus ja omistamisenhalu pahimmillaan voi johtaa.

Itse lähdin niin että en etukäteen mitään puhunut. Tiesin että mies on töissä tiettynä aikana eikä mitenkään pääse yllättämään. Pakattiin kamat todella nopeasti ja jätin kirjeen pöydälle. Olin siis tehnyt kaikki valmistelut etukäteen salassa koska en voinut olla 100 varma että ei mene fyysiseksi. Lisäksi kannattaa miettiä kenelle kertoo uuden osoitteen jos on yhteistä kaveripiiriä ja samoten vaihtaa vaikka numero ja muuttaa kaikki omat tiedot salaisiksi.

Tarvittaessa myös poliisin saa turvaamaan muuttoa jos sitä ei pysty tekemään niin että mies ei ole varmasti kotona! Yhden kerran olen ollut auttamassa muutossa niin että poliisit vahtivat miestä että nainen sai kaikki omat tavaransa vietyä ja olisivat tarvittaessa vieneet miehen putkaan siksi aikaa.

Tsemppiä!

Itse lähdin niin että en etukäteen mitään puhunut. Tiesin että mies on töissä tiettynä aikana eikä mitenkään pääse yllättämään. Pakattiin kamat todella nopeasti ja jätin kirjeen pöydälle. Olin siis tehnyt kaikki valmistelut etukäteen salassa koska en voinut olla 100 varma että ei mene fyysiseksi. Lisäksi kannattaa miettiä kenelle kertoo uuden osoitteen jos on yhteistä kaveripiiriä ja samoten vaihtaa vaikka numero ja muuttaa kaikki omat tiedot salaisiksi.

Tarvittaessa myös poliisin saa turvaamaan muuttoa jos sitä ei pysty tekemään niin että mies ei ole varmasti kotona! Yhden kerran olen ollut auttamassa muutossa niin että poliisit vahtivat miestä että nainen sai kaikki omat tavaransa vietyä ja olisivat tarvittaessa vieneet miehen putkaan siksi aikaa.

Tsemppiä!
En haluaisi ihan salassa lähteä, enkä alkaa muuttamaan mitään tietojani salaisiksi vain miehen takia. Hän tulee kuitenkin olemaan tulevan lapsen isä, ja saa minun puolestani (jos siis itse vielä tämän jälkeen haluaa) olla osana lapsen elämää. En todellakaan toivonut että meille käy näin, ja toivonkin että tämä nyt kuitenkin herättelisi miestäni ajattelemaan käytöstään, ja ehkä jopa muuttumaan, mikä antaisi mahdollisuuden myöhemmin vielä yrittää uudestaan. No mutta ei mennä asioiden edelle, hoidetaan nyt tämä muutto ensin pois alta..

En haluaisi ihan salassa lähteä, enkä alkaa muuttamaan mitään tietojani salaisiksi vain miehen takia. Hän tulee kuitenkin olemaan tulevan lapsen isä, ja saa minun puolestani (jos siis itse vielä tämän jälkeen haluaa) olla osana lapsen elämää. En todellakaan toivonut että meille käy näin, ja toivonkin että tämä nyt kuitenkin herättelisi miestäni ajattelemaan käytöstään, ja ehkä jopa muuttumaan, mikä antaisi mahdollisuuden myöhemmin vielä yrittää uudestaan. No mutta ei mennä asioiden edelle, hoidetaan nyt tämä muutto ensin pois alta..

Kunhan vaan turvaat selustasi varmasti, ettei vaan satu mitään. :Heartred

Viiviva, toivottavasti asiat lähtee pikkuhiljaa selkenemään. Yleensä kun saa asiat alulle niin ne kyllä siitä sitten etenee. Tsemppiä!

Mä haluankin pyytää anteeksi Viviiva, ei oo todellakaan ollut tarkoitus sua painostaa tekemään minkäänlaisia päätöksiä tai tekoja. Tottakai se olisi paras jos mies nyt ihan oikeasti herää jostain talvihorroksestaan ja tajuaa että oot tosissasi sen kanssa että et kattele tollasta käytöstä, saati hyväksy sellaista niin itses kuin lapsenkaan puolesta. Ja hyvä niin jos tajuaa ja muuttuu ja haluaa olla lapsen elämässä mukana.
Mutta tuo mitä oot sitä meininkiä siellä kuvaillut, kuulostaa vaan siltä että hän ei tule ainakaan heti hyväksymään teidän lähtöä (tuskin uskoo sinun pystyvän siihen) joten pidä huoli että on joku turvaamassa muuttoa. Paras ehkä sun omat vanhemmat niin silloin tuskin uskaltaa tehdä mitää/alkaa soittaa suutaan.
Ja tosiaan, täällä vaan ottaa pannuu miehesi käytös ja toivoisi sinulle vaan parasta vaik ei henk.koht tunnetakaan. Tuntuu vain että tän chätin kautta on kuvitellut kaikille tietyt persoonallisuudet ja ihan kun tuntisi chätin ulkopuolellakin. Mutta joo, tulipas pitkä viesti. Toivottavasti ymmärrät mitä mä yritin tässä sanoa.

Ei todellakaan tarvi anteeksi pyytää! :) en ois saanu tätä päätöstä tehtyä yksin, ilman kaikkien teidän tsemppauksia. Tää suhdehan on mulle oikeestaan eka sellanen oikeasti vakavemmalla pohjalla ollut, joten tää tulee olemaan vaikeaa, ja olisi pitänyt tajuta lähteä suhteesta jo aiemmin, jotta ajatuksia olisi saanut kasaan ennen toukan syntymää. Toivon että omasta pahasta olosta huolimatta pystyn olemaan lapselleni paras mahdollinen äiti ja tarjoamaan lapselle turvallisen elinympäristön. Ja niinku sanoitki, niin ei varmasti mies tule hyväksymään mun lähtöä, se on varmaa. Mutta ehkä kaikki ajallaan. Elän päivä kerrallaan nyt, ja yritän olla romahtamatta tilanteen takia aivan täysin.

Tää ei liity kyllä enää tähän "Tänään harmitti" mutta kun täällä tästä asiasta ollaan puhuttu ni kerron tänne. :D äidilleni sain kerrottua, ja hän sanoi että kertoa heti jos apua tarvii, ja että olen vahva ja tein järkevän ratkaisun. Ja toinen asia, huomenna meen katsoon meille täydellistä asuntoa! Hinta oli oikeestaan reilusti alakanttiin mitä olin maksimiksi ajatellut, neliöitä on meille kahdelle riittävästi (45neliötä) ja sijainti keskustan kupeessa, vuokraaja laittoi minulle s.postiin kuviakin, ja oli juuri sellainen jonka haluaisin!

Ja kiitos vielä super paljon mh- , kun vinkkasit tästäkin asunnosta! Toivon niin kovasti että sen saan, ja että nykyinen vuokranantaja ottaisi nopeasti yhteyttä. Sitten vain takuuvuokrarahat kuntoon, ja muuttohommiin (toivottavasti <3)

Toivottavasti nyt saat sitte sen asunnon :) Kokeile soittaa sille nykyselle vuokranantajalla jos saisit helpommin tilanteen selvitettyä puhelimessa ko sähköpostilla.

Takaisin