Oon niin väsyny ja turhautunu tähän meidän tilanteeseen kotona, illat itken yksinäni täällä kun mies on töissä, ja päivät kuuntelen huutoa tai haukkumisia millon mistäkin asioista.. En enää tiiä mitä teen, enkä osaa puhua asiasta kenellekkään
Miehesi käytös täyttää kaikki henkisen väkivallan merkit.
Ja kuten niin moni tossa edellä jo sanoikin, nyt ongelmien laajuus on paljon suurempi kuin pettäminen. Tilanne itsessään on jo todella raskas ja raskaus tekee siitä vielä vaikeamman. Ja valitettavasti lapsen syntymä todennäköisesti tulee pahentamaan tilannetta mahdollisen alkuhuuman jälkeen entisestään.
Olen itse ollut 8 vuotta sitten vastaavanlaiseessa tilanteessa (ilman raskautta) ja henkinen väkivalta oli muuttunut jo fyysiseksi. Olin silloin hieman päälle 20-vuotias. Lähteminen tuntui mahdottomalta ja toivottomalta, mutta haluan kertoa sulle oman ratkaisuni asiaan:
Miehelleni kertomatta täytin kaupungin vuokra-asuntohakemuksen, jonka lisätietoihin kerroin, että minun on päästävä mieheni takia pois, PIAN. Asunnon hakuehtoihin laiton, että asunnon tulee olla toisella puolella kaupunkia kuin nykyinen, eikä se saa sijaita katutasossa (tiesin että mieheni voi humalapäissään tulla perääni). Sain asuntotarjouksen kahdessa päivässä. Kävin katsomassa asunnon ja otin tarjouksen vastaan. Ilmoitin asiasta miehelleni, kun vuokrasopimus oli tehty ja hänen töissä ollessaan pakkasin kamani ja häivyin. Meilläkin oli yhteinen vuokrasopimus, jonka irtisanoin omalta osaltani ennen kuin ilmoitin miehelle lähdöstäni.
Mutta tiedän varsin hyvin, että päätöksen tekeminen vaatii tietyn mielentilan ja sen "nyt riittää" -tunteen. Sinä et ansaitse tuollaista käytöstä mieheltäsi, eikä varsinkaan lapsesi, jota sun täytyy nyt ajatella ensisijaisesti, joten vedä syvään henkeä ja tee ratkaisu ja toimi sitten nopeasti ilman jahkailuja, on neuvoni tässä kohtaa.
Usko pois, kun saat homman alkuun, niin kaikki muu järjestyy!
Ensi -ja turvakoti voi olla myös erinomainen ratkaisu. Lisäksi voit ottaa asian puheeksi neuvolassa, soitat ja varaat sinne ylimääräisen käynnin. Tilanne vaatii nyt sinulta äärimmäisiä voimia ja lujaa tahtoa!! Tsemppiä hurjasti, sä selviät tästä kyllä!