Tänään ajattelin tehdä...

Tokkopa ketää haittaa jättää välii paikkailu ;) ärsyttää ku ei ole nyt ollu viime aikoina reikiä vaikka hampaat helposti reikiintyy.. No nyt sit löyty, liekö johtuu siit ku suu on kuiva ku korppu koko raskauden ni ei sylki huuhdo tai jotai

Tännään aattelin leipua sämpylöitä nii on tuoretta leipää ku mies pääsee töistä iltapäivällä :) sitä ennen ajattelin ottaa rennosti ku eilen siivosin nii ahkerasti! Kävin ostamassa brunssirkit ihtelle.. Croisanttia, vesimelonia, viinirypäleitä, real täysjyväleipää, viineri, appelsiinimehua.. :D

SeEnsimmäinen, menisin kyllä, jos vielä pystyt olemaan selälläs. Ei se oo helppoo sit sen pienenkään kanssa tai ihan viimesillään, jos tulee hirmu hammassärky ja pitää mennä akuutisti. Tosin eihän kaikilla niin nopeesti muutu tilanne. Mulla jotenkin pehmee hammaskivi, et jos pääsee kiilteen läpi niin hetkessä on mätää kaikki ja juurihoitotehtävä. Paikatkaan ei mulla kestä, ni aina tulee paikkojen alle tai reunoille ja niit ei sit huomaa, ku ei vihlo tms. Aina saan mankua niitä aikoja, ku hoitajat väittävät, ettei siellä vielä mitään vakavaa voi olla.

Minä hoidatin hampaat vastikään kuntoon yksityisellä, ja kyllä homma hoidettiin paikallispuudutuksessa. 10 vuoden hammaslääkärin karttaminen maksoi reilun tonnin (5 käyntiä) mutta nyt on hammaskalusto viimeisen päälle kunnossa ja pääsin eroon hammaslääkäripelosta. Todella asiansaosaava hammaslääkäri minulle sattui kun summassa varasin ajan netin kautta, ja tästä lähtien aion käydä tarkastuksissa vuoden tai vähintään kahden välein ettei pääse hampaat enää yhtä huonoon kuntoon. Viisaudenhampaita ei alkanut raskauden takia poistamaan että niiden poisto on vielä edessä jossain vaiheessa.

Tänään vein uudestaan virrrrtsanäytteen terkkaan, samalla otettiin pari putelii verta. Jos en saa mitään ohjeita ennen verikokeeseen menoa ni oon varalta syömättä ja juon vaan vettä, no tänään se kannatti nimittäin näin pitikin olla mutta neuvolatäti ei kertonu eilen :D olivat labratädit (kyllä, 2 kappaletta tätejä ku eka ei saanut minusta verta ulos :D) ihmeissään että enks mää pyörry jos en syö.. öö o.O
Se toinen täti kysy että oonko koulussa eikä tajunnu yhtään että oon raskaana :D kai mä sit vaan näytän vähän isommin pullealta opiskelijalta lapsellisine äänineen (juu, kuulostan ihan pikku tytöltä o.O ) :D

Meni aiheen sivusta, tänään ajattelin käydä labrassa ja kevyesti ruokakaupassa. No niinhän tein! Kolmatta pyykkikoneellista pyöritän nyt, vauvan vaatteita ;) saatiin eilen viikattua ja kokojärkättyä edelliset pesemäni vaatteet ukon kans.
Oli muuten kannattavaa pyytää ukko siihen mukaan, hän leikki niillä vauvan vaatteilla ja naureskeli että no johan on pieniä ja kummallisia vaatteita :D hän ei myöskään ymmärtäny miten kietaisubody toimii "mikä tää on?? Viikkaa sää tämä , mää en osaa!" :P <3

Nyt hetki vielä löhöilyä ja päiväruuan tekohon, saa ukkeli sapuskaa ku tulee salilta (meillä kokkina toimii pääsääntösesti mies mutta nyt kun kotona oon ni kokkaan mielelläni valmiiksi hälle) :)

Tänään on ollu kyllä niin laiskottelupäivä. Yöllä sain taas jotenki tosi huonosti nukuttua, ja vasta 10 aikaan jaksoin vääntäytyä sängystä ylös. Tekemistä olis, muttei saa aikaseksi muuta ku maata sohvalla ja nyt pihalla. Vähän piristää edes tää lämmin päivä, mittari näytti +20!

Huh huh! Nyt on poikien huoneessa uudet tapetit ja rymsteerattu molemmat lasten huoneet uuteen uskoon. Ja on muuten selkä kipee :grumpy: Supistuksiakin tulee tasasen tappavasti, mutta ei onneksi kipeitä, vain epämukavia. Sit pitäs käydä ostamassa matto ja verhot pienten (tyttöjen?) huoneeseen ja joku pieni valaisin poikien huoneeseen, että siellä saa iltasatua luettua :)
Päivän agendana mulla olis ollu vessan jynssäys, mutta se siirtynee huomiselle... Kunhan penskat nukahtaa niin pitäs olkkarin lattia pyyhkästä vielä, joku nuori mies asteli ympäri kämppää rapasilla saappailla just kun olin saanut lattiat pyyhittyä :meh::smiley-chores020

mrrrr.. hammaslääkäri siirrettii päivää enne la!!!! perun sen ? ja varaan vasta elokuulle tai syys.. sit taas vaikee saada aikaa toi jos peruuntuu ku ei vauva tuu sillo ku on se päivä:D syyskyyssa varasin huhtikuulle ja meninväärää paikkaa.. ja sit sain ensviikolöa no iha sama. en ois halunnukka hml lääkärii mutku neuvola sano :D

Tänään ajattelin tehdä vaikka mitä ja teinkin osan :)
Mutta päästin kanat vapaaksi takapihan metsään enkä muistanut että saa päästää katetusta aitauksesta ulos vasta kuun lopussa. No muistanpahan tästä eteenpäin.
Mut kanat nautti. Tossa pihan takana on kosteikko jossa reilu 10 senttiä vettä ja sit sammalta ja saniaisia ja kunnollista metsänpohjaa ja kanat kuopi mahansa täyteen ötököitä ja joivat raikasta hyvää sadevettä. Otin pienen videonkin mut en ehtinyt laittaa vielä faceen :)

mrrrr.. hammaslääkäri siirrettii päivää enne la!!!! perun sen ? ja varaan vasta elokuulle tai syys.. sit taas vaikee saada aikaa toi jos peruuntuu ku ei vauva tuu sillo ku on se päivä:D syyskyyssa varasin huhtikuulle ja meninväärää paikkaa.. ja sit sain ensviikolöa no iha sama. en ois halunnukka hml lääkärii mutku neuvola sano :D
Eiks sinne voi soittaa ja sanoo et mitäs olla synnyttämäs sillo et eikö mitään muuta aikaa ole

Juu , sanot että nyt ei kyllä käy hammaslkr päivää ennen la ! ;)

Mä varasin sokeroinnin viel päivää ennen la :D Tuskin kyllä meen, mutta he sano ettei haittaa, tietävät sitte missä oon jos ei kuulu :p

Mä käyn yksityisellä hammaslääkärillä. Ei tarvii jonotella ja hoito on hyvää.

Kyllä mä pitäisin sen ajan. Ihan silläkin, että jos sen peruu niin salettiin menee vähintään 2 viikkoo yli.... mut sovipas kaikkee just la:n tienoille. .. :laughing001 niin jopas alkaa syntyä ajallaan

Meidän perhe ajatteli mennä tänään Kotkaan ! =) ihanaa päästä taas katsomaan perhettä, kun viime kerrasta on puoli vuotta aikaa.. vietetään samalla 3.v synttäreitä. Vaikka ne on pakko täälläkin järjestää.. =)

Takaisin