Tänään ajattelin tehdä...

SuperTaateli

Keskustelujen kuninkuusravaaja
Heinäkuunmammat 2015
Toukomammat 2017
Huhtikuiset 2023
Toukokuiset 2023
Huhtikuisia matkin! Lueskelin mutinoita ja joku siellä kyselikin että mitä mammalomalaiset duunaa ku loppuu tekeminen kesken (ainakin siltä tuntuu). Olen NIIIN samaa mieltä! Pari viikon pituista saikkua ollut raskauden aikana ja on meinannu pää hajota.. entäs sit mammalomalla?! :P

Tänään ajattelin aloittaa vauvakaman pesemisen. Kaks koneellista takana, jes :D enempää en taidakkaan sillä kohta lähdetään leffaan katsomaan avengers 2 :) (leffamättöö JESSS!!!)
 
Jokaiselle kotipäivälle olen yrittänyt tunkea jotain siivoushommia (imurointi tarttis suorittaa joka pv ku kolme koiraa ja karvan vaihtoaika :S). Pikku hiljaa kun sais siivottua lattiasta kattoon 74 neliöö ni olis puhdas ja pölytön koti mukulalle :) tosin liika puunaaminen aiheuttaa tukalaa oloa vatsassa (suppareita - jonka takia saikulla nyt 4pv) ni olen toivonu mieheltä apua kerta vielä kodin talous maksetaan fifty-fifty .
Tänäänkin tartti tosin itkun kautta selittää että kun mä en jaksa ihan kaikkea ja kiipeeminen + liiallinen kumartelu/kyykkiminen on aika nounou.. ukon sain sitten fiksaamaan kuivausrummun ku kolisi :P sillä pääsee jo eteenpäin! :)
 
Meilläkin pitäs imuroida ja pestä lattiat joka päivä, kolme muksua saa keittiön lattian aika kivaan kuntoon joka ruokailulla :rolleyes: Pikku hiljaa yritän itsekin saada kaappeja raivattua ja tehtyä tilaa vauvan jutuille, mutta kivat ja aurinkoiset kelit on vetäneet pihahommiin. Kasvimaan kääntöä ja kasvihuoneen siivousta, haravointia ja puiden pinoamista ja kantamista riittäis useammallekin tekijälle. Onneksi mies hoitaa osuutensa ja mä saan tarpeen vaatiessa kyllä levätäkin :Heartred Meillä olis edessä myös poikien huoneen yhden seinän tapetointi. Saisi sitten siirrettyä pojat toiseen kammariin ja tyttö saisi (toistaiseksi) oman huoneen...
Kaikenlaista olis tehtävää, mistäköhän repis energiaa ja jaksamista :P
 
Täällä oltu kotosalla jo toista kuukautta, kun on noita kolotuksia ja supisteluja vähän liiankin kanssa. Päivärutiinit on kehittyny ja tähän asti on menny ihan kivuttomasti tämä oleilu.. kävelylenkkejä.. kaupassa käyntiä.. leffoja.. ja vauvablogeja:rolleyes: en oo koskaan ollu mikään käsityöihminen mutta haastoinpa itteni kutomaan?neulomaan? no jokatapauksessa villasukkia:grin
 
Mie olen ollu työttömänä muutaman viikon, mutta tuntuu että tekemistä riittää kyllä joka päivälle ihan nokko. Ehkä eniten nyt työllistää tuleva muutto, ja sen jälkeen taitaa aika kulua uutta kotia laitellessa vauvavalmiuteen :) Tuntuu että nytki ois monta asiaa mitä tahtois lisäksi tehdä muttei kerkeä vielä :D En usko että mulle edes osais tulla tylsää...
 
Mulla on vielä viikko töitä ennen kesälomaa. Aika varmasti kuluu, eri asia miten järkevästi.

Käsityöihmisenä tuo neulominen on hirmu hyvä ajanviete. Ja omakotitalossa asuvana tälleen keväisin on kovasti hommaa pihalla. Niin ja noita vauvakamojakin varmaan pitäisi ruveta käymään läpi. Eiköhän tuon ajan saa kulumaan.
 
Mullakin saikkua jokunen päivä takana.. Joka toinen päivä on ollu kotityöpäivä, Joka toinen päivä sit taas salipäivä jolloin sit kyläilly kavereillaki ku kerran on kotoota lähteny :D leffoja ja dvd bokseja vino pino niille päiville jolloin ei vaan jaksa :)
 
Töitä olis viel yli kuukaus ni en jaksa tehdä kotona mitään :D
 
Täälläkin kuluu toistaiseksi aika vielä töissä ja töiden jälkeen esikoisen kanssa touhutessa. Siinä sivussa kaappien tyhjennystä ja pihahommia. Vielä pitäisi katto saada kuntoon niin pääsisi kunnolla aloittamaan vauvan vaatteiden ja tavaroiden järjestelyn. Ei ole vapaa-ajan ongelmia, vielä. Tällä hetkellä ongelmana enemmän jaksaminen. Innolla odotan jo alkavaa lomaa, jos sitten jaksaisi paremmin touhuta kotonakin. :)
 
Täällä oltu kotosalla jo toista kuukautta, kun on noita kolotuksia ja supisteluja vähän liiankin kanssa. Päivärutiinit on kehittyny ja tähän asti on menny ihan kivuttomasti tämä oleilu.. kävelylenkkejä.. kaupassa käyntiä.. leffoja.. ja vauvablogeja:rolleyes: en oo koskaan ollu mikään käsityöihminen mutta haastoinpa itteni kutomaan?neulomaan? no jokatapauksessa villasukkia:grin

Ootko saikutellu tän pari kuukautta työstä? Miten sulle maksetaan saikkuraha siis ootko tippunu kelan sairaspäivärahalle tms? Ite laskeskelin että 3vko pitäs käydä töis ja sit "saa" saikutella lopun , muuten tippuu kelan rahalle :/ en vaan jaksa millään uskoa että kykenen tuohonkaan työrupeamaan enää :eek: tai miksen, voinhan mä siellä puhkia ja puhallella ja antaa supistella sit tulla kotiin toipumaan mut meneehän se jo ihan järjettömyyksiin antaa kaikkensa paskaduunin takia o.O
 
ikkunat pesin tänää :) ja järkkäilly paikkoja. käväsin kylässä kaverilla :) mitähä sitä huomen keksia
 
Mua nauratti tuo Mamabel ku ei toinen ees tiedä kutooko vai neulooko :D En mäkään kyllä tietäs, ei sillä :D

Täälläki on öllöttäminen ihan jo rutiinia. Jos ei oo mitään sovittuna, niin nukun pitkään, syön aamupalaa vielä pidempään ja lounasaikaan käyn kävelemässä. Toisinaan uimassa :) On tää väsymys iskeny niin kunnolla, etten oo ees siivonnu nyt ku ei mieskään oo näkemässä.. Puhtaat pyykit kasassa korissa, ei jaksa ees kaappiin niitä viikata kun pitäis tuulettaa ensin. Kuivausrumpu niin vanha, että ihan pölysiä kaikki pyykit :/

Se on se tekeminen ja oleminen ihan asennekysymys. Jos vaan hautoo sitä, että onpa tylsää, ni tottakai ahistaa. Pitää aina keskittyä miettimään hyviä asioita :)
Vaikka oon mä vähän kade, kun te saatte useat laittaa pihaa ja kotia..:p Ois mustaki kiva, mut mitäs täällä vuokrakämpässä laitat
 
täällä ei tekemisen puutetta löydy, kun 3-vuotiaan kanssa touhuaa päivät pitkät ja illat olen töissä.. mikä mammaLOMA? veikkaan että nautin niistä parista päivästä mitkä saa synnärillä sitten huilata :D Mies haluaisi ihan hulluna myös katsomaan Avengers 2:sta.. Mutta eipä lasten vahtia saa ihan helpolla =) Energia loppuu vaan itsellä kesken, pitäisikö tässä sitten jaksaa ottaa se imuri käteen ja alkaa siivoilemaan. Olen kateellinen niille joilla sitä energiaa riittää, muuhunkin kuin lapsen perässä juoksemiseen :D
 
Ootko saikutellu tän pari kuukautta työstä? Miten sulle maksetaan saikkuraha siis ootko tippunu kelan sairaspäivärahalle tms? Ite laskeskelin että 3vko pitäs käydä töis ja sit "saa" saikutella lopun , muuten tippuu kelan rahalle :/ en vaan jaksa millään uskoa että kykenen tuohonkaan työrupeamaan enää :eek: tai miksen, voinhan mä siellä puhkia ja puhallella ja antaa supistella sit tulla kotiin toipumaan mut meneehän se jo ihan järjettömyyksiin antaa kaikkensa paskaduunin takia o_O

Maaliskuun alusta alkaen joo, ja päivärahalle tipahti myös. Onneks oli säästöjä jonkin verran niin ei ihan pulaan jää:rolleyes: toukokuun oonkin kesälomalla niin pitäis vissiin ihan normi palkka tulla kun en saikulle jatkoa hae? tietääkö joku miten rahajutut jos jatkais saikkua? lomathan saa siirrettyä kyllä. Jos saikuttaa..
 
6 vuotta jo kotiäitinä....Tekemistä riittää kyllä joka päivälle...oli pyhä tai arki :p Tänään on testissä uusi kuivausrumpu jonka isäntä kävi yllätyksenä eilen ostamassa eli etukäteen jo äippäpäivän lahjan sain :Heartbigred malttais vaan oottaa et saadaan asennettua se ensin :grin Meille on tulossa vielä pientä pintaremonttiakin eli tartteis ruveta tyhjää huoneita et saatas vanhat tapetit poistettua joita muksut ovat jo edes auttaneet hiukan :wink Sitten vielä hioa toi parketti mut se tehään kesenpänä ku pittää lähtä evakkoon mumelaan siksi aikaa ku lakat sitten kuivuu...Ainut mistä itse nurisen on se oma aika...Sitä ei taho löytyä muuten kuin silloin kun muksut ovat koulussa ja pikkukoulussa...Ruhtinaalliset 2,5h päivä ja 3 krt viikossa...Silloin sulen kaikki some hommat ja istun ja kirjoitan päiväkirjaa tai nukun....Vieläkö 3 vuotta jaksan tätä koti elämää nii pääsen sitten itsekkin ihmisten ilmoille...Jatkan opintoja ja toivon todella että työllistyisinkin jossain vaiheessa...Äippälomalla kun olin nii työpaikka lopetti silloin :oops:...Noh..On sitä hommaa kun vain kehtaa ja jaksaa tehä...Mulle vaa lääkäri määräsi lepoa mutta oman voinin mukkaa meen ....
 
Maaliskuun alusta alkaen joo, ja päivärahalle tipahti myös. Onneks oli säästöjä jonkin verran niin ei ihan pulaan jää:rolleyes: toukokuun oonkin kesälomalla niin pitäis vissiin ihan normi palkka tulla kun en saikulle jatkoa hae? tietääkö joku miten rahajutut jos jatkais saikkua? lomathan saa siirrettyä kyllä. Jos saikuttaa..

Jatkuu päivärahalla jos saikutat, jos et saikuta niin saat lomarahat ..
 
Mä oon ollu vuosilomilla kohta puolitoista kuukautta ja ei oo tekeminen loppunut. Äitiyslomalle jään jo 8.5.15 työn takia ei pysty tekemään sitä.

Mä niin nautin tästä kun ei oo kiire minnekkään.
 
Oon ollu vuoden alusta työttömänä eikä oo vielä aika käyny pitkäks. Varmaan seuraavan kerran eläkkeellä mahdollisuus tällaseen, että saa tehdä päivän aikana mitä haluaa, nautin todella! :happy7 Johan tässä onkin viimeset kymmenen vuotta paahdettu vähillä vapailla. Nyt on vähän flunssa haitannu eli en oo tehny just mitään, mutta normaalisti kiva laitella kotia (ja kohta pihaa, jee!), alkuvuodesta käytin aikaa noihin vauvajuttujen hamstraamiseen, nyt sitten hiljasena hetkenä ihastelen niitä. :D Luen, katon niitä sarjoja ja leffoja joihin ei oo koskaan ollu aikaa, pidän yhteyttä ystäviin paljon aktiivisemmin kuin töissä ollessa ja mitä vielä. Nautin! :)
 
Mäkin oon joutunu kohta pari viikkoo oleen taas saikulla selkäkipujen ja epämääräisten suppareiden takia. Päivät menny leppoisasti hissukseen kotitöitä tehden ja kaiken maailman sarjoja telkkarista tuijottaen. Esikoinen on kolme päivää viikossa päikyssä että saa vähän enemmän aktiviteettia kuin kotona on tällä hetkellä äidin kanssa mahdollista, oma vointi ei vaan salli hirmuista remuamista ja ulkona juoksentelua. Vauvan vaatteet pitäis kans käydä läpi ja pestä, oon jo aikoja sitten tippunu kärryiltä et mitä vaatetta on tullu hommailtua. :)
 
Töitä pakerran. Mahaa ja selkää kyllä kolottaa jo se jatkuva kumartelu ja kyykkäily, mitä ei pysty välttämään missään hommassa meillä.. Nyt sattuu yläselkääkin, kun ei voi mahaa vasten kantaa mitään, kun se on niin kosketusarka. Olen siis leipurina ja joudun paljon nostamaankin. En pidä kesälomaa ja vielä olisi viisi viikkoa jaksettava. Olis kyllä ihanaa jäädä pois, on ollut niin raskaita päiviä kun pitää tuurajiakin kouluttaa.

Eilen siivottiin miehen kanssa (no, mies teki isoimman työn) ja minä leivoin, kun vietetään tänään ja koko viikonlopun hänen 30v juhlia. Eli näin töistä päästyäni aion herkutella ja kestitä vieraita. :)
 
Takaisin
Top