Tänään ajattelin tehdä...

Tänään ajattelin pestä ekat koneelliset vauvan vaatteita. :Heartpink

Eilen lajittelin niitä värin mukaan ja huh, en ees kaikkee jaksanu lajitella. Onhan noita. :oops: Toivottavasti ihmiset sitten kyselee vinkkejä, jos meinaavat vauvan synnyttyä tuoda jotain, kun vaatteita kannattaa tuoda ehkä jostain koosta 74 alkaen. :D

Mäki haluisin jo pestä niitä pikkusia vaatteita, mut kun en tiedä mihin laitan ne! Ois kiva viikata suoraan kaappiin/lipastoon. Käytiin lauantaina Ikeassa ja kahta lipastoa katottiin, no se johon enemmän tykästyttiin oli loppu, meinattiin se toinen hakea (kun tietokonekin sanoi että on hyllyssä) niin niitä toisiakaan ei ollut! :facepalm::angry5

Mutta pinnasänky saatiin, mies lupasi kasata sen äitienpäivälahjaksi :Heartpink ja vaihdettiin samalla lennossa huoneen järjestystä, kun pitihän sille sängylle raivata kolo.

15 päivää töitä ennen kesälomaa ja sitten se äippälomakin alkaa siitä viikon päästä. Ei vaan jaksais näitäkään tehdä, kun kotihommat kiinnostais enemmän... smiley-chores003:smiley-chores011

Joo, kiva ne vaatteet on saada sit suoraan paikoilleen, toivottavasti löytyy lipasto pian! :) Meillä oli onneks lipasto valmiina, se vaan tarkotti että omat rojut piti raivata sieltä tieltä pois. Mies jo sai omansa aseteltua muualle mutta minun rojuthan on ollu jo viikkokausia paperikassissa odottamassa sitä päivää että jaksan käydä ne läpi. :D Eli siis ei edes mitään tuiki tarpeellista, miksköhän ees säilytän niitä?

Miekin haluaisin laittaa jo pinnasängyn, mutta se tulee aika keskeiselle paikalle meidän makkariin niin pitää vielä vähän malttaa odottaa niin ois mahdollisimman pitkään tilaa kulkea...

Mulla on pari koneellista jo pestynä, yksi parhaillaan pyörimässä. Kaappiin vielä menee kun se hoitopöytähomma meni reisille, mutta onpahan tehty. Samalla tulee käytyä vaatteet läpi, että mitä vielä puuttuu.

Neuvola olisi parin tunnin päästä, perhevalmennusta olisi kans tarjolla tälle viikkoa mutta tuskin tulee sinne lähdettyä. Kehitin jostain kaamean flunssan näin kesäloman alkuun, jää pihahommat taas tekemättä. :( Toki äitienpäivähuivi omalle äidille on edelleen niin pahasti kesken, että tekemistä senkin suhteen riittää.

Huh. Rankkaa tää lomailu. Kaameesti tekemistä.

ihana lukea, kuinka teillä riittää virtaa.. =) taidan laittaakin hyvää musiikkia soimaan ja taitaa mullakin olla ensimmäisenä saunan siivous, (ihankuin ei olisi muuta siivottavaa) :D

Oonkohan vähän etuajassa kun oon vissiin kaikista jälessä viikoissa mutta nyt jo on kaikki vauvanvaatteet pesty ja eilen lajittelin kokojärjestykseen ja viikkailin omiin pinoihin lipastoon. :D

Mie en o tehny viel mitää vauvan vaatteille enkä millekään muullekaan, tänäänki meen iltavuoroon ni siin riittää ihan tarpeeks hommaa.

Voi, nyt ne ekat vauvanvaatteet roikkuu tuolla kuivumassa. :joyful: En kestä, pitäisköhän tuo pyykkiteline tuoda tänne olohuoneeseen niin vois tuijotella kun vaatteet kuivaa. :D Parastahan oli, että valkopyykin joukkoon oli eksyny yks sininen sukka. :D Onneks oli vanha sukka niin ei tullu kaikesta sinistä, ei ois kauheesti naurattanu. Ilmeisesti eilen jääny pyykinpesusta yks sukka koneeseen.

Ja sit tässä tajusin että mulla on ihan liian paljon tuollasia pieniä bodyjä jotka ei tuu koskaan mahtumaan kenenkään vauvan päälle. :D Toivottavasti ne ees kertaalleen menis käyttöön...

Kesäloman ekapäivä ja tekemistä riittää. Tosiaan täällä remontti menossa, ni joka paikka täynnä tavaraa ja pölyä. Ajattelin alkaa siivoileen kaappeja pikkuhiljaa, jotta sais vauvan tavaroille tilaa. Ite ku ei paljoo voi vessa/kodinhoitohuoneen remonttiin osallistua. Eli kadehdin teitä, joilla ei oo tekemistä :hello

matkien teitä mammaystäväiseni, aloitin myös pyykkirumban ! :D vauvan vaatteiden pesu siis jatkuu tossa joku aika sitten pari koneellista pyöräytinkin (mm. sitterin ja kaukalon pehmusteet pesin) :) kaunis sää täällä, vika saikkupäivä, huomenna pitäis mennä testailemaan fiiliksiä töihin :o Eilen illalla jo sitä mietin että miks hel****ssä mun tarvii mennä sinne olemaan tekemättä yhtään mitään ettei tuu suppareita :/

Mun tavote oli tänään ottaa päikkärit, parkkeerasin sohvalle klo 10 aamulla kun tulin saattamasta miestä merille. Olen tässä sohvalla vieläkin, en ole edes saanut aikaseksi niitä päikkäreitä, kello tulee kaheksan ni kai tässä voi kohta käydä nukkumaan :D Terkkuja teille, joilla on kiire! :happy090

Mun pitäis pakkailla ku ensviikolla muutto :D Jotenki oon ihan hukassa et mistä alottais...
Tekis mieli pestä kans vauvan vaatteita ja laittaa asuntoo kuntoo (tää on nyt kai sitä pesärakennus viettii?) :D mutta vielä hetken ku jaksais odottaa!

tänään olen siivonnut kylppärin ja alakerran vessan, tiedän ettei ole vielä paljoa, mutta tällä hetkellä olis parasta mihin energiat riitti, pahoittelen, etten ole vielä aloittanut suursiivousta, tai muutakaan. Turhauttavaa siivota vaan huoneita, kun täällä tuholainen sotkee samaan aikaan(käy järjestelmällisesti läpi kaikki huoneet, jotka olen siivonnut.)

Tekemistä keksisin vaikka kuinka, vaan ku ei saa aikaseks... Esim. juurikin nuo kaukalon ja rattaitten kankaat pitäs saada pestyä, vaipat katottua läpi ja varmaan pari ommella lisää. Ja tietty ihan tota siivoustaki vois harrastaa.
No, sain sentään eilen leikattua kankaat muutamaan kestositeeseen, jos vaikka tänään sais ommeltua niistä ees osan.

Viikko sit oli muutto, ni kylkä joka päivälle riittäis laatikoiden purkausta ym. Mut energiaa ei ois. Mulla ei edelleenkäön oo noita vauvan vaatteita hankittuna, ni ei pääse peseenkään :/ pitäisköhän jo pikkuhiljaa lähtee ostoksille..

Eilen vilkutettiin isi reiluksi 6vkoksi merille, ja tänään sitten ajeltiin poitsun kanssa äitini luo alkuun pariksi viikoksi. Kotona ei oo mitään vauvan pyykkijuttuja hoidettu, enkä niitä aio tehdäkään nyt miehen poissaollessa, samoin kun lattioiden-/ikkunoiden pesut ym. jätän tekemättä suosiolla. Poitsun kanssa touhuamisessa ja perus kotitöissä on tarpeeksi puuhaa joka päiväksi, niin jotta vaan ei tule mitään ennenaikaista synnytystä ennen isin paluuta, niin muuten otan "rennosti" :grin

vieläkin odotan ite rempan valmistumista, että saa tavarat paikoilleen ja sitten aloittaa pyykkirumban. Voi kumpa sitä energiaa vielä sitten riittäisi. Tosin kohta alkaa kesäloma, niin ei ainakaan töihin mene energiaa :)

Tirppa, mäkin aatellut, et pitäis jossain vaiheessa ommella parit isommat siteet jälikvuotoja varten, ku ei oo ku muutama yöside, ku yleensä vaan parina yönä tarvetta. Aiemmin oon siteet ostanut, vaikka ne on naurettavan kalliita työnhelppouteen nähden. Nyt vihdoin (laina)saumuri käytössä, niin voi iteki surautella.

Jes, mä sain ne jopa ommeltua! Huomiselle jäi vielä neppareitten laitto. Juu, ei toi ompelu kovin vaikeeta oo, enempi menee aikaa kankaitten valintaan ja leikkuuseen. Tein nyt 2 yösidettä ja 4 vähän isompaa päiväsidettä, ennestään oli jo muutamia, normaalisti kun mulla on kuukuppi käytössä.

Mulla tulee vähän huono omatunto, kun luen teidän kestovaippa ja -side ompelupuuhia. Ommella en osaa, mutta ajattelin ensin että ehdottomasti kokeilen kestovaippoja...... No, nyt oon alkanu siitäki ajatuksesta laistaa. Jos se siitä taas ku kattelin vaippojen hintoja tossa viime viikolla, $30 paketti o_O

Takaisin