Tänään ajattelin tehdä...

Keskustelun 'Laskettu aika huhtikuussa 2015' aloitti fashionhunny, 23 maalis 2015.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. pookkana Päivystävä dosentti Huhtikuunmammat 2015 Joulukuun mammat 2017

Me saatiin liina ja se on kyllä ihana! Aattelin kankkia vielä rengasliinan ja neliöliinan kun ne on niin helppoja laittaa nopeesti päälle tai ainakin nopeempia kun kantoliina:)
  2. rondine Kommentoinnin ninja Huhtikuunmammat 2015

Meidän poika ei viihdy liinassa. En tiedä onko sidonnassa vikaa, mutta kun olen kokeillut niin vauva on huutanut naama punaisena. Manducassa viihtyy, mutta on kovin kuuma. Meidän poika on nimittäin oikea lämpöpatteri. :) Parhaiten hän viihtyy oikeastaan sitterissä, kun sitä keinuttaa. Joskus alkaa jopa itkeä, kun hänet nostaa sieltä pois. Paras tapa nukuttaa, kun vauva on oikein kärttyisä on laittaa tutti suuhun ja keinuttaa sitterissä. Silloin huuto yleensä lakkaa aika pian. Olen joskus potenut huonoa omatuntoa, jos pidän häntä sitterissä, mutta kun hän siinä niin hyvin viihtyy niin olen kuitenkin jatkanut.

Iltaisin paras tapa nukuttaa on mennä vauvan kanssa sänkyyn makaamaan ja antaa tissiä niin kauan kuin maistuu. Jossain vaiheessa vauva alkaa yleensä itkemään ja protestoimaan tissiä ja silloin on aika laittaa tutti suuhun, tarkoittaa nimittäin sitä, että vauva haluaa imeä, mutta ei maitoa. Aika nopeasti nukahtaa nykyään iltaisin ja sitten laitan omaan sänkyyn, joskus jo siinä vaiheessa, kun vauva on puoliunessa.

Kääntävätkö teidän vauvat päätä mieluummin jommallakummalle puolelle? Meidän herra on nyt päättänyt, että päätä pidetään vain vasemmalle. Toivottavasti päästä ei tule vinoa. :eek: Olen nyt yrittänyt nukuttaa oikealle kyljelle, mutta silloin vauva kuitenkin kääntyy väkisin. Yritin tunkea peittoa esteeksi, mutta aamulla vauva oli taas kääntynyt vasemmalle. :rolleyes:
  3. Tökkönen Asioista perillä oleva Huhtikuunmammat 2015 Huhtimammat 2017

Monet vauvat pitävät päätä mielellään aluksi vain toiseen suuntaan. Meidän esikoinenkin katseli vain vasemmalle ja olin siitä huolissani. Pikkuhiljaa rupesi katselemaan myös oikealle, laitoin kiinnostavat lelut sinne puolelle aina. Järkeilin, että olisko kohdussa ollut pää jotenkin niin päin? Neuvolan mukaan normaalia!
  4. fashionhunny Puuhakas puhuja Huhtikuunmammat 2015

Täälläkin Manduca haettu tänään. Katsotaan jatkossa viihtyykö. On vaan helpompi esim. juhannuksena kylässä missä paljon vieraita laittaa reppuun kun ei kokoaikaa viitsi kannella.
  5. Sussu Sanaisen arkkunsa ammentaja Huhtikuunmammat 2015 Toukomammat 2018

Meillä vauva nukku 6 tuntia putkeen :D minäkään en heränny kertaakaan. Tänään on haikein mielin laitettu pieneksi menneet vauvan vaatteet säilöön. Jos vaikka toinen lapsi joskus tulee :wink kyllä ne kasvaa vauhdilla!
    • Tykkään Tykkään x 2
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1
  6. Vimpa Sanaisen arkkunsa ammentaja

Tänään oli suunnitelmissa tehdä vähän piha hommia, pestä ikkunalaudat pölyistä yms hämähäkin seiteistä ja ehostaa pihaa, mutta isot muksut tuli illalla kipeäksi. Alle 2 v oksentanut yön ja kuume nousi ja hänen kanssaan sai valvoa koko yön. Kaksi vanhempaa yskivät hirveesti ja lämpöä molemmilla. Tänään siis päivä sisällä, ulkona olisi kyllä ollut ihana sää. Toivotaan ettei vauva vaan sairastu samaan tautiin. Hänelle tuli tänään muuten ikää jo 2kk. Äkkiä vaan aika menee, isosti jo hymyilee ja hihkuu ja paljon olisi asiaa mutta ihan vielä ei osaa jokeltaa mitään.
  7. Newbie2 Asioista perillä oleva Huhtikuunmammat 2015 Helmimammat 2018

Tänään herättiinkin jo puoli 6. Käydään pitkässä kylvyssä ja sitten taidetaan lähteä pitkälle kirppari kierrokselle. Kunhan aukee :)

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk
    • Tykkään Tykkään x 2
  8. Ulla88 Puuhakas puhuja Huhtikuunmammat 2015

Ihan hassua ajatella, että lähdetään huomenna käymään miehen kanssa kaupungilla ihan kahdestaan. Poika jää siskoni hoitoon siksi aikaa. saatiin ristiäislahjaksi lahjakortti lastentarvikeliikkeeseen niin mennään kattomaan jos sieltä löytyisi jotain kivaa ja sit aateltiin käydä kahvilla jossain. Vähän laatuaikaa kahdestaan. :grin Tosin saa nähdä osaako tämä äiti sen aikaa miettiä mitään muuta kuin että miten sisko pärjää pojan kanssa... :rolleyes: ei siis että epäilisin mitenkään siskoni lastenhoitotaitoja, hänellä on kyllä kokemusta lastenhoidosta. :joyful:
    • Tykkään Tykkään x 2
  9. Vimpa Sanaisen arkkunsa ammentaja

Täällä on viikonloppua vietelty flunssan merkeissä. Hirveä limainen yskä ollut lapsissa, vauva ollut kipeä myös :sad001 hyvin syö, ei kuumetta mutta välillä saa yskän kohtauksen ja yskii kovasti ja limaa tulee suusta. Pysty asennossa pidettävä niin helpottaa. Sitten kun on saanut yskittyä niin nukkuu hyvin ilman rohinoita ja syömään pystyy hyvin. Surettaa vaan katsoa kun pieni sairastaa. Jospa pian helpottaa. Isot muksut jo alkaa olla terveenä, itsellä on nyt kurkku kipeä ja yskittää, mutta mieluummin itse kipeänä kuin lapset. Että tämmöstä tänne..
  10. Möttönen Sanaisen arkkunsa ammentaja Huhtikuunmammat 2015

Täällä vietetty nimijuhla viikonloppuna ja tänään käyty vilauttamassa tyttöä poliisilaitoksella :) Kunhan passi tulee, niin päästään reissaamaan!
    Hiukan on nyt räkäinen tyttö, mutta niistäjällä saatu kamaa ulos. Muuten oikein tyytyväinen ja hyväntuulinen lapsi :)
    • Tykkään Tykkään x 1
  11. Susamama Sanaisen arkkunsa ammentaja Huhtikuunmammat 2015

Oletteko jo matkustelleet ?
  12. Möttönen Sanaisen arkkunsa ammentaja Huhtikuunmammat 2015

Jep! Kotimaassa ja peräti etelä-Helsingissä eli Tallinna pariinkin otteeseen päiväristeilyllä :) Talvella tarkoitus lähteä johonkin lämpimään.
    • Tykkään Tykkään x 1
  13. Susamama Sanaisen arkkunsa ammentaja Huhtikuunmammat 2015

Meilläkin passi hankittu ja mieli tekis jonnekin mennä
  14. pookkana Päivystävä dosentti Huhtikuunmammat 2015 Joulukuun mammat 2017

Me ollaan vaan Suomessa matkailtu. Alun jännäämisen päätteeksi sitä on huomannut, että vauva on tyytyväinen kun hänellä on masu täynnä, säähän sopivat vaatteet, kuiva vaippa ja rakas vanhempi. Paikkalla ja muilla jutuilla ei ole niin väliä :)

Onko muut käyneet perhekahviloissa tai avoimessa perhetoiminnassa (tms)? Me käytiin nyt eilen oman kunnan avoimessa perhepäivätoiminnassa ja meistä taitaa tulla ihan vakkareita. Oli muita vauvoja (jotka on omasta neidistä ihan huisin hauskoja), pääsi juttelemaan vauvajutuista ja sitten vielä loruteltiin siinä. Ennakkoon oli ajatellut etten haluu mitään lorutteluita, että tuntisin itteni ihan tyhmäksi siinä, mutta se oli yllättävän hauskaa. Vauva oli aivan fiiliksissä ja ei ollut mulle mitenkään pakko pullaa:)
    • Tykkään Tykkään x 2
  15. Susamama Sanaisen arkkunsa ammentaja Huhtikuunmammat 2015

Kyllä tässä kaipaa välillä jotain älyllistä elämää
  16. Newbie2 Asioista perillä oleva Huhtikuunmammat 2015 Helmimammat 2018

Pookkana mä oon kans miettiny että pitäis käydä kattoo oman kunnan perhekahvila. Vielä en oo saanu etteeni sinne lähtemään. Jospa ens viikolla :D

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk
  17. Shg-79 Jostain jotain jo tietävä

Me ollaan reissattua jonkin verran päiväreissuja, käyty Tallinnassa ja tulipa tehtyä jo pojan ensimmäinen lentokonematkakin. Lennettiin Helsingistä Kuusamoon ja pojalla ikää silloin 3 kk.

Aloitettiin viikko sitten myös vauvauinti. :D ja ensi viikolla alkaa synnyttäneiden äitien jumppa jossa vauvat saa olla mukana :)
    • Tykkään Tykkään x 1
  18. Sussu Sanaisen arkkunsa ammentaja Huhtikuunmammat 2015 Toukomammat 2018

Joko teillä on passi? :) mää mietin kun oma pitäis uusia niin samalla
  19. Sussu Sanaisen arkkunsa ammentaja Huhtikuunmammat 2015 Toukomammat 2018

Me alotettiin kans vauvauinti. Se on ihan yli siistiä :)!
    • Tykkään Tykkään x 1
  20. Tökkönen Asioista perillä oleva Huhtikuunmammat 2015 Huhtimammat 2017

Juu me ollaan oltu Kreikassa kesällä kun poju täytti 3kk. Silloin tuli passin kanssa hiukan kiire, kun ristiäiset oli kolmisen viikkoa ennen matkaa eikä passia saa ennen kun nimi on maistraatissa :) Ehdittiin kuitenkin, pienillä kikkailuilla... Nyt ollaan syksyllä lähdössä vielä Lanzarotelle kun oikeen innostuttiin!

Ei olla käyty vielä perhekahvilassa mutta ajattelin ensi viikolla mennä lasten kanssa. Nyt oli niin kurja keli ja miekkosella oli pientä lämpöäkin vielä eilen niin ei menty.
    • Tykkään Tykkään x 1