Tänään ajattelin tehdä...

Toivotaan että pääsette pian kotiin, fashionhunny. Se osastolla oleminen ei ole mitään herkkus, tsemppiä!
 
Meillä meni viime yö ekaa kertaa ihan rillutteluks. Vauva ähki ja itkuili ja söi ja sekoili. Veikkaan että yön syömärytmiä pitäisi hakea, ettei mene jatkuvaksi tissittelyksi ja sitten masu kipeä. Tänään siis ajattelin ensi odottaa, että akuneulaaja tulee käymään, (ihanaa se tulee kotiin) ja sittensuuntaamme apteekkiin hakemaan disflatylit ja systeemit niin että masu saataisiin parempaan kuntoon. Mun tekis mieli viime yön jälkeen käydä ostamassa itselle jotain kivaa, vaikka huulipuna, kun olo on kuin haamulla.
Onko muilla muuten lihakset niin jumissa, kuin itsellä? Olis lääkärissäkin kun osteopaatti halusi sulkea laskimotulpan mahdollisuuden pois, kerta mun takareisi on vetänyt toisessa jalassa ihan jumiin. Lääkäri otti sen hyytymisverikokeen ja sanoi ettei edes ultraa kun kokeili jalan ja se oli ok. Karmee vaihteleva särky vaan. Sanoi olevan selästä johtuvaa tai lihasperäistä ja määräsi lisää fysiota ja voltaren-geeliä. Tylsää! Huomaan kyllä itsekin, että olen ihan toispuoleinen kun liikun. Kannan jotenki vinossa...:-/
 
Ai niin. Ajattelin myös suunnata Punnitse ja Säästä-kauppaan pähkinäostoksille. Jos tekis jonku hyvän raakakakun ja laittais pakkaseen viikonlopulle...Rakastan tota kauppaa!
 
Fashionhunny: mulla on niska-hartiaseutu ihan jumissa, kuntosalikäynti ja hieronta auttoi vähän. On myös sellaista epämääräistä särkyä, mikä säteilee pakarasta alaspäin jalkoihin. Varmaankin pakara jumissa ja painaa jotain hermoa. Olen miettinyt, että voisin kokeilla osteopatiaa. En ole aikaisemmin käynyt, mutta olen kuullut, että voi auttaa tämän tyyppisiin vaivoihin.
 
Mulla kävi osteopaatti kotona. Käsitteli fasciat jotka todella jumissa. Myös antoi harjoitteita. Selässä kans hermopinne mutta jalka pehmeni käsittelyssä. Sanoi että kertan kolmessa tunnissa nouse vatsaltaan 10x kyynärnojaan. Hermo vapautuu. Myös kehotti makaamaan kerran päivässä vatsallaan 10 minsaa kovalla alustalla. Nesteet lähtee välilevyjen väleistä turvottamasta ja painamasta hermoja.
 
Tänään ajattelin lähteä vielä pitkälle vaunukävelylle! En kyllä vielä, koska vauva on nukkunut käytännössä koko päivän tähän asti, ja haluaisin että se nyt edes hetken tässä valvoisi ja seurustelisi, ennen kuin menemme. Oon tehny raakasuklaata mulperin ja kuivattujen mustikoiden kera tänään ja pessyt pyykkikoneellisia. Siinäpä perjantait tähän asti. Nyt vielä sinne lenkille ja vaikka kukkakaupan kautta kotiin! :Heartred Viikonloput!
 
Me käytiin esikon ja pojan kanssa kävely/pyörälenkillä. Juuri kun päästiin ulos, alkoi karmea kaatosade. Koko aamun sitä ennen oli ollut aurinkoista. No, vedettiin sitten vähän sadesuojaa niskaan ja lähdettiin silti. Tunnin päästä oli niin kylmä, että pakko oli tulla sisälle kun kengätkin oli märät. Siinä laitoin lounaat pöytään, niin eiköhän aurinko tullut taas iloisesti esiin... Ja paistanut siitä saakka! Ja tämä ei muuten ollut eka kerta tässä viikon sisään kun näin käy :-)
 
Tykkäys Tökköselle siis siitä, että lähditte ulos sateesta huolimatta, ei märistä kengistä ja kylmästä. :)
 
Tänään on meidän kahdeksas hääpäivä! Villahääpäivä! Illalla koko perhe futisharkkoihin auringonpaisteessa ja sitten loppuviikosta lounastreffit miehen kanssa,,,ja kuopuksen. Tässähän tämä menee.
Olin fysioterapiassa taas ja tuntui, että alkaisi vähitellen auttaa. Reidessä on kuulemma hermopinteen aiheuttama suojakramppi. Se onkin ihan oudon näköinen koko jalka.
Mitä te muut ootte puuhanneet näin kauniina päivänä?
 
Onnea hääpäivän johdosta!

Ja meillä taitaa vihdoin olla nimi tiedossa. Ehkä :wink :D

Minäkin olen kiinnostunut kuulemaan mitä muut puuhaavat. Olen nyt ensimmäistä viikkoa yksin vauvan kanssa ja yritän keksiä jotain pientä ohjelmaa joka päivälle, mutta en ole vielä uskaltanut "ihmisten ilmoille". Jännittää kauheasti mennä ekaa kertaa vaunujen kanssa bussiin, en tiedä minne on helppo mennä ja missä on hyvät hoitotilat, missä viitsii imettää jne...
 
Käytiin eilen miehen kanssa sushia syömässä ja imetin siellä ravintolassa. Itselleni ovat imetysvaatteet olleet tosi käteviä; kaikki ohi kävelevät ihmiset näkivät, että imetin, mutta rintaa ei nähnyt varmaan kukaan. Muutama päivä sitten oltiin kävelyllä, kun pienelle tuli nälkä. Mentiin ylös sellaiselle kukkulalle, josta oli ihanat näkymät ja imetin siellä. Yhtäkkiä sinne ilmestyi lenkkeilevä vähän vanhempi mies ja hän jäi meidän kanssa muina miehinä juttelemaan. Tuntui ihanalta, kun hän ei ollenkaan nolostunut siitä, että imetin. Imettäminen julkisilla paikoilla tuntuu kuitenkin paljon helpommalta, kun on jonkun seurassa kuin yksin (tai eihän vauvan kanssa ole tietenkään yksin :)).

Tänään kävin kuntosalilla, teki kyllä tosi hyvää! Juuri nyt sekä pikkumies että isompi mies nukkuvat ja minä nautin siitä, että saan olla yksikseni.
 
Mä käytän edelleen rintakumia. Kotona sujuu ihan näppärästi, mutta onhan siinä pientä näpertämistä, eteenkin jos vauva on aktiivinen ja huitoo kumin pois. Yritän harjoitella imetystä ilman, ja se onnistuukin jos on ensin käyttänyt kumia, mutta en lähtisi minnekään vieraaseen paikkaan kokeilimaan onneani ilman.
 
Käpynen, etkös olekkin pk-seutulainen? Meillä olis huomenna pk-seudun mammojen tapaaminen (http://forum.vau.fi/threads/pääkaupunkiseudun-odottajat-la-kevät-2015.1581492/page-41). Sinne on hyvä lähteä mukaan, kun kaikki auttavat toisiaan jos tulee ongelmia. Tapaamisissa rintakumin kanssa imettäminenkään ei ole mikään vierasjuttu. Forumissa on siellä ylimmässä kerroksessa aivan erinomaiset vaipanvaihto&imetyspaikka, joten sinne on helppo ensimmäisiä kaupunkiretkiä tehdä. Monissa paikoissa on kyllä ihan hyvät opastekyltit, että missä hissit on ja missa voi vaippoja vaihtaa. Kyllähän tuo liikkeelle lähteminen on opettelua alussa , mutta nopeasti sen oppii. Pakkaa vaan kaiken tarpeellisen mukaan ja vähän extraa:D Monilla paikkakunnilla on myös kaikkia kerhoja, missä voi tavata muita äitejä. Kannattaa kysellä omasta neuvolasta oman alueen kerhoja ja muuta vauva-aktiiviteettiä.
 
Takaisin
Top