Tänään ajattelin tehdä...

Olen itseasiassa huomenna menossa Kamppiin Odotuksen kahvilaan. Kävin siellä pari kertaa raskausaikana ja nyt ajattelin käydä moikkaamassa.
Odotuksen kahvila on kaksikielinen tapaaminen Lilla Luckanissa keskiviikkoisin klo 14. Siellä on joka viikko joku vieras ja teema. Tapaamisia on toukokuun loppuun, jatkuu toivottavasti syksyllä, jolloin aikovat mainostaa tapaamisia enemmän (tämä kevät oli ilmeisesti hiukan kokeilumielellä järjestetty). Samassa paikassa on perhekahvila tms aikaisemmin päivällä.
 
Aamulla itkin väsymyksestä, mutta mies passitti takaisin nukkumaan ja kahden tunnin unen jälkeen tuntui jo ihan erilaiselta. Tehtiin sitten perheen kanssa pieni luontoretki ja imetin kauneimmassa paikassa tähän asti; merenrannassa. :Heartred
 
Kastetoimitus tsekattu papin kanssa. Kävin myös ihanalla lounaalla ystävän ha hänen vauvansa kanssa joka ihan saman ikäinenkun meidän poitsu. Hommasin iltapäivällä Designs Lettersin mukeja meille, kun on ollut listalla pitkään. Nyt niistä on hauskoiksi juomalaseiksikin kaikille omalla kirjaimella ja kunnon määrä. Mies toi tullessaan vielä shamppista ja kukkia kun eilinen hääpäivän ilta meni take away-sushien parissa. :-) aurinkoista iltaa!
 
Tänään taitaa olla sisäpäivä ja video maraton lasten kanssa.. Vettä sataa ulkona.. :sad001 mennyt niin monta päivää ulkona kun ihania kelejä ollu!

Vauva viihtyy kantoliinassa paremmin kun hyvin, oma selkäkin alkaa tottumaan kantamiseen. Eilen meinas kyllä vähän ärsyttää ku ei meinaa enää muualla kunnolla nukkua kun liinassa, heti kun yrittää laskea jonnekki ja nukuttaa vaunuihin niin korkeintaan 5-20min pätkiä, liinassa pari tuntia.. No hetken hän vaan on pieni, sen aikaa kyllä kannan kunhan on tyytyväinen.. :)
 
Täällä maataan vielä sängyssä imettämässä. Meni yö vähän harakoille vaikka saatiin tytön kanssa sänky kokonaan omaan käyttöön. Miehellä aikainen herätys, jonka vuoksi nukkui sohvalla ja koiran aamu-ulkoilutus jäi mulle. Eli pitäisi nousta ja ratkaista miten yhdistää ulkoilutus, vauva, Manduca (en jaksaisi vaunuja pienen kierroksen takia) sekä sade. Täytyy kaivaa kaappeja, luulen että mulla on jossain sellainen kertakäyttöinen sadeviitta jonka alle vauva mahtuisi.
 
Tääläkin just heräillään. Typy nukahti 23. Ja heräs syömään puol 6. Ellen unissani ole syöttänyt. Sillon aamulla oli 30min hereillä. Eli tosi tosi hyvä yö. Lisää näitä :) tänään taidetaan yrittää siivota koko koti ristiäis kuntoon. Jos saisi oman siskoni houkuteltua lähtemään vauvan kanssa edes tunnin vaunulenkille. :) Harvoin hyvin hyvin vihainen, Nasse. :D

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk
 
Mulla ulkona miehen huppari päällä kun mahtuu vetoketju kiinni myös vauvan ollessa kyydissä.. Varmaan menis myös miehen sadetakki päälle jos tarvis.. :) isommat lapset nauraa ett äiti kasvatti mahan takasin ku on vaa edessä iso muhkura..
 
Kantoliina ihan super ! Heti kun löysin oikeet sidonta ohjeet youtubesta..
 
Tässä mietin mitä on ennen tehnyt ennen kun on ollut vauva vieressä. Typy vetelee vieläkin yöunia. (nukahti 22 söi 5.30) ja itse ei keksi tekemistä enää kun on puol tuntia ollu yksin hereillä. Pitäis lähteä ostaa tarvikkeita ristiäisiin mun äidin kanssa mutta kun ei malta herättää pikku tuhisiaa. Klo 13 pitäis mennä sopimaan juttuja papin kanssa. Sunnuntaina siis kastajaiset :)

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk
 
Täällä herra nukahti eilen klo 22, söi 1, 3, 5 ja klo 8 heräsi pirteänä uuteen päivään. Olisi kyllä ihanaa, jos alkaisi nukkumaan vähän pitempiä pätkiä. Toisaalta syö tosi nopsaan, maks 10 min, joten pääsen nopeasti takaisin nukkumaan.
 
Rondine, meillä on paljon samaa, että vaikka tyttö heräilis tunnin välin niin se on se 10min maks ja takas untenmaille! Jo näin on aina välillä väsynyt, niin mietin vaan kauhulla, että jos pitäs pidempään olla hereillä tai vauva huutais yöllä! Lakin nosto kaikille, jotka joutuu kestämään sellasta!!
 
Meilläkin menee ne yö syötöt alle 10min. Päivisin nukkuu ainoastaan 20min pätkiä. Paitsi vaunulenkillä ja autossa nukku helposti sen 3 tuntia :)

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk
 
Lopettakaapa se leuhkiminen :wink Täällä herätty viime ajat öisin 2 tunnin välein ja lähemmäs tunti menee useimmiten ennen kuin uskallan painaa oman pääni tyynyyn (uskallan=luotan ettei tarvi heti nousta ylös)... En tiedä miten käykin aina niin että neiti pääsee nukahtamaan parin imun jälkeen ja sit kaikki alkaa taas niinku alusta. Mutta ihan hyvin oon jaksanut, ihme kyllä. On meillä enkat 5 tuntia putkeen, mutta ilmeisesti ei ole toistumassa ihan lähiaikoina :)
Kauppareissulla autolla nukutaan meilläkin kevyesti reilu 3 tuntia ja on öisinkin mennyt se 3,5 tuntia mutta päällimmäisenä mielessä viime ajat.
 
Joo tosiaan pitäis lopettaa tuo leuhkiminen kun yleensä sen jälkeen nukkumiset muuttuu täysin päinvastaseksi. Paitsi leuhkimisen vastapainona se että en saa kotona mitään aikaseksi niinä 20minuutin nukkumisaikoina ja muuten saakin kannella typyä sylissä jatkuvasti. Ei tykkää olla edes rintarepussa.

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk
 
limppu, ootko kokeillut liinoja? Jotkut vauvat ei tykkää repuista, mutta liinassa suostuvat olla. Repussa saattaa olla liian kuuma tai asento ei miellytä. Useissa reouissa ne jalat vaan roikkuu suorina, mutta liinassa ovat luonnollisemmassa asennossa:)

Meillä just yleensä nukutaa ihan hyvin, mutta sitten saattaa tulla semmosia öitä kun nukutaa just jonkun 2h pätkissä syötöt kestää minimissään sen 30min, monesti tunnin. Tuntuu kumminkin että iän myötä niitä hyviä öitä tulee enemmän ja enemmän, joten toivoa on Möttönen!:)
 
Vielä ei nukkuminen muuttunut huonoksi vaikka eilen hehkutin hyviä unia. Vielä siis jatkuu. Sanoin eilen myös että tyttö ei viihdy repussa. Noh eilen viihtyi jo puoli tuntia jolloin sain sit tehtyäkkin jotain :)

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk
 
Mulla on liina ja reppu ja itelle on toi liina parempi. Mukavampi päällä. Reppu olis helpompi ku ei tarvi sitoa mut ei tunnu nii hyvältä itellä.. Mies taas tykkää pitää tota reppua ja parempi hällä joten meillä molemmilla omat kantovälineet :)
 
Takaisin
Top