Tänään ajattelin tehdä...

Tänään laitan hulluna lastenvaatetta myyntiin Tori.fi:hin kun kerrankin sain nukuttua. Totesin, että makuuhuoneessa enemmän happea, kun nukuin siellä yksin. :-) mies nukkui kokeeksi toisessa huoneessa viime yön kun itse nukuin olohuoneessa edellisen yön. Tuntuu, että kun meiltä puuttuu korvausilmaventtiili makkarista, niin siellä ei riitä happea mulle yöllä, jos ovi menee kiinni. Eiliset tiukat supparit loppui, joten sit vaan kohti arkea taas. :-)

Tänään pääsen suihkuun, ja ehkä kokeilemaan vauvanhoitoa. Mies on kyllä vienyt kaikki vaipanvaihtopisteet tähän mennessä :D eilen oli saanu pojalta ekat pissat päälle o_o

Oliko sulla Sussu turvotustakin toksemiaoireena vai vain ne paineet? Hienia että kaikki nyt hyvin mutta varmasti säikäytti.

Turvotus, paineet, tärinä ja jotain verikokeessa mitä en oo jaksanu vielä selvittää.

Oi. :-( minulla otettiin ke kaikki mahdolliset verikokeet kun oli pissa yhdellä plussalla, mut ilmeisesti trombosyytit, maksa-arvot, ja muu ok ja paineetki ok. Hienoa että olet kunnossa. Toksemia jättää kovan pelon vähäksi aikaa. :-(

Synnyttää. Voi helvetti sentäs. Soitin eilen Jorviin, että ihanku vettä tihkuisi. Asenne oli puhelimessä että:" onkohan rouva nyt ihan varma." Ajattelin sit että noh...en mene näytille. Tänään niin hirvee päänsärky että tulin käyrille kuitenki. Nyt sit mainitsin eilisestä vesiepäilystä niin nää teki tikkutestin ja vielä höpötteli muutakin että paineet ok ja palapala. Ihmettelin kun äkkiä labra tulikin ottaan tulehdusarvot ja sit tulikin lääkäri:" suunnitelmat muuttu. Sanoitko että eilen menny vesi? Jos cerppi koholla niin käynnistetään yötä vasten ja muuten huomenna aamulla." Voihan peppu! Soitto kotiin etten tuukaan kun jään tänne nukkumaan. Itku kyllä tuli. :-(

Kiitti tuhannesti! Joo, ne toksemiahöpöttelyt saa nyt jäädä mutta tuli kyllä niin puun takaa, että jos varsinki
yöhön käynnistetään niin juoksen karkuun. Pelkään mahdollista sektiota tai vituiks menevää käynnistystä, En ollut yhtään valmistautunu kun laskettuunkin vielä 12 päivää ja aina menny yli. Olikohan ne ne akuneulat kun laittoi vauhtia...? Kääk jos näin on niin saan syyttää vain itseäni, etten ehdi valmistautua.

Mitä te muut ootte tänään puuhannu? Täällä palstalla ainaki ollu hiljaista. Hoitaako kaikki jo vauveleita?
Mun mies-rukka jotui nyt äkkipäätä kotona hommailemaan juttuja kun pojalla huomenna ihkaeka futisturnaus ja mun auto on täällä sairaalalla eikä mulla ole edes hammasharjaa mukana. Ihan sekavaa kaikki...mutta tulee mielenkiintoinen vaalipäivä huomenna...monessakin mielessä. :-)

Vaikka tulikin puun takaa nii toivottavasti kaikki menee hyvin. Eikä ainakaan käynnistettäis yötä vasten... Ja ite oon huomannu nyt raskausaikana ettei kaikki mee ihan suunnitelmien mukaan. Tuleeks muute sun mies sinne sun seuraksi vai onko vanhempien lasten kaa kotona?

Mää kanssa vähän mietin missä kaikki on. Tuntuu että yksikseni täällä höpisen. Täällä kun ei vauvaa vieläkään näy eikä kuulu nii kierrettiin miehen iso mummon kaa kippareita ja käytiin kattomassa vanhoja kivikirkkoja. Huomenna aattelin suunnata Tampereelle niille supermessuille, vaikka siä ei nyt oo varsinaisesti mitään mikä kiinnostais mua. Alkaa vaan käydä tää aika pitkäksi odotellessa.

Tsemppiä, fashionhunny! Jos yhtään lohduttaa niin mulla ainakin se käynnistys meni hienosti vaikka viikot oli 38 vasta. Ja tais sulla se manipulointi tehdä tehtävänsä kuitenkin! Eikös meillä ollut puhetta että parin päivän sisään saattais lähteä käyntiin... Sulla kun oli paikat kypsyny niin hyvin varmasti menee kaikki!

Minäki täällä vieläkin masu pystyssä odotellen tulokasta. Mä taidanki olla kohta ainut! :D

Fashionhunny, toivottavasti kaikki menee hyvin! Voimahalit sinne :)

Ihana kätilö kävi just sanoon et voidaan odottaa aamuun. Aion kysyä jos kalvojenpuhkaisu ja tippa riittäisi alkuun. Ja ihana sanoi vielä että mitään et oo ite voin tehdä että on tullu korkea vedenmeno tai kuuri vauvalle.
Mun mies tulee nyt tuomaan vähän tavaraa ja hakee ton ylimääräisen auton pois kun täällä saa niin helpolla sakot muutenki. Menee sitten kotiin ja tulee aamulla käynnistykseen. Appivanhemmat käy nyt siellä valvomassa pienten unta ja vie pojan huomenna turnaukseen. Se surettaa mua kun poikaa jännittää eka turnaus ja se on iso juttu ja nyt me ei olla siellä...

Oon mä täällä notkunu.

Voihan nenä. Jospa se käynnistys menisi sinulla oppikirjan mukaan. Tsemppiä fashionhunny, aika asiantonta menoa ollu puhelimessa, kun siitä vesiepäilystä oot soittanu. Enkä mä usko, että ne akupunktiojutut on veden tihkumiseen vaikuttanu. Suppareihin ja muihin vastaaviin voi varmaan vaikuttaakin, mutta ei siihen, että vedet tihkuu joten niiltä osin oo huoleti niin ku ne on tainnu siellä sanoakin. Mä ymmärrän sun harmin lapsen puolesta, ja harmittaa se sekin, kun ei itse pääse osalliseksi. Ja se lapsen jännitys. Meillä oli esikoisella hiihtokisat silloin kun itte olin käynnistyksessä. Kyllä söi naista. Ja samaisella lapsella kolmet kokeet sillä viikolla. Kolmannella siis on.

Mulla on ihan kauheita kipuja. Haavassa tai jossain tuolla. Itku tulee kun kohtaus iskee. Ottaa niin päästä kun just imetin ja vein vauvan tuonne kätilölle hoitoon. Kerrankin vois nukkua niin järkyttävä tuska heti päälle. En oo nukkunu yli parin tunnin pätkiä sitten sektion. Myrkytys ollu vieläkin + sektion mukavuudet. Huomenna tutkitaan onko tulehtunut.

Jotain kivaakin, kun mies juhli tänään varpajaisia :) minä oon itkeä tihrustanu ja nuollu haavojani yksinään. Sekin on tullu tarpeeseen :)

Mua jännittää miten fashionhunnyn käy :) toivotaan parasta!!

Höh sympatiat sinne. Mua jännittää kun esikoisen kanssa oli sama juttu, eli korkea vedenmeno. Hän joutui silloin osastolle ja olimme erossa. Mainitsin juuri siitäkin huolesta, kun jos vauva poissa niin haluan pumpata että maito nousee ja sit käydä imettään siellä. Ovat asiallisia sen suhteen. Eli ihania kätilöitä kun ymmärtävät kaikki huoleni, kerta kokemus samantyyppisestä synnytyksestä ekan kaa ja tokakin käynnistettiin, Vähän turhia varmaan tässä mietin, vaikka pitäisi nukua. Mut on tää, ku en näköjään osaa asiallisesti synnyttää. Siitä se mun tiukkisasenne käynnistyksiin aiemmin, ku nää tuntuu aina osuvan omalle kohdalle, vaikken haluaisi. Nyt luvattiin ettei cyto tule edes kysymykseen vaan puhkaisulla mennään ensisijaisesti ja tipalla... Mut lääkäri päättää tietty että mikä tilanne...

Tänään pitäisi jaksaa raahautua äänestämään. Yö meni vähän pepulleen, vauva vaati tissiä noin tunnin välein aamuyöstä. Taas tuntuu, että alkaa hajoilee tähän unenpuutteeseen. Nyt vauva on hengaillut hereillä jo yli kaksi tuntia, voisi jo nukahtaa, jotta minäkin pääsisin torkuille.

No ne laitto sen pikiliten-murun sitä cytoa kun vauva niin ylhäällä. Sit voi ne kalvot kattoo kun tyyppi ensin laskeutunu. Ehkä siksi sitährnkeä ahdistanu niin paljon ku niin ylhäällä..

Takaisin