Tänään ajattelin tehdä...

Sitkaassa tuntuu Sussunkin käynnistyminen olevan. Jospa se tänään. Mullahan oli eka päivänä pillerit (suun kautta) toisena päivänä ballonki ja kolmantena taas ne pillerit. maanantaina alotettiin,hikisesti keskiviikon puolella 23.55 meni vedet ja torstain puolella leikattiin.

Voe Lillukka :D kuulostaapa hurjalta! Oon saanu kahtena päivänä puolikkaan * 2. Tänään yhden kokonaisen cytotecin. Tuntuu supistelevan käyrällä, muutoin tosi vähäistä. Eilen vain pari surkeaa. Verenpaineet on aina vain n. 155/100, vaikka Albetolia saan 150mg *3 päivässä. Meinaa viheltää päässä O_o

Mulle ei saa sitä ballongia vieläkään. Tämä synnytinvärkki on ja pysyy kiinni :D

Ou nou.. mulle riitti ballonki (jonka irrotus oli kyllä pieni shokki..) & 25 mg cytotecia ja sit mentiin. Nyt sitten parannellaan alapäätä, ne olikin 3. asteen repeämät.

Voi ei Möttönen, minullekin tuli 3.asteen repeämät. Minulla ne eivät ole olleet läheskään niin kipeät kuin pelkäsin. Toivotaan, että sinäkin selviäisit pienillä kivuilla!

No mitä hittoa! Minä sain sillon maanantaina puolikkaan eli 50mg kahesti ja keskiviikkona ensin puolikkaan ja iltapäivällä + vähän illemmalla kokonaisen eli sen 100mg yhteensä kahesti. Onko sua tarkotus ikuisuus siellä makuuttaa?

Mää sain tänään 2*100g, ei juuri supistuksia. Mulla on kuulkaa semmonen super kohtu, että sieltä ei niin vaan oteta lähtöjä :D huomenna pitänee keksiä uusia temppuja.

Tai sitten toivotaan, että yöllä alkais tapahtuun jotain. Kyllä mulla pienesti tässä supistaa.
Huomennahan mulla on vasta laskettu aika, että pikku herra ei ilmeisesti halua mennä asioiden edelle :)

No joo, mullakin rupes sillon keskiviikkona supistelee kunnolla vasta, kun niiden pillereiden vaikutus oli periaatteessa jo loppunu. Jospa se piltti sieltä rupeis ulos tulemaan. Mikä on jatkosuunnitelma, jos ei nyt tapahdu? Kaveri sanoi omasta kokemuksestaan sillon mulle, että kolme.päivää käynnistäisivät ja sitte pitäis pitää huilipäivä.

Ajattelin näin laskettuna päivänä aukaista maalipurkin ja jatkaa meidän lipaston tuunausta :) toivon että se kyykkiminen sais jotain aikaseks :wink jos ei muuta niin ainakin huonon olon.. :grin

Välipäivä tänään. Puhui sektiosta vaihtoehtona tuon myrkytyksen takia. Voitteko kuvitella miten mukava on olla tässä osastolla liikenteen seassa, hormooni höyryissä, kun muita viedään oikealta ja vasemmalta synnytyssaliin. Puolisoita ramppaa ja ite täällä nurkassa itkua tihrustaa O_O. Draamaa :D

Ei ollu yhtään edistystä tullu siitä kun saavuin lauantaina. Ei auennu, kaulaa jäljellä 2cm eikä vauva oo kiinnittynyt. Kotiin ei kuitenkaan pääse (eikä burger kingiin vaikka se on avattu eilen Ouluun :D ), koska myrkytys voi äkkiä johtaa kouristuksiin. Eli vain synnytyksen jälkeen pääsen pois.
Vauva voi hyvin, se tärkeintä.
Mitä te ootte mieltä tuosta sektiosta?
Minä ite jotenkin haluaisin ainakin kokeilla synnyttää alakautta. Mutta toki jos meen huonompaan kuntoon niin sitte se on varmaan pakkokin. Tänään tulee pari kaveria käymään :)

Sektiostakin voi toipua nopeasti, itse toivuin esikoisen kohdalla. Tosin nyt alatiesynnytyksen jälkeen huomasin, että olen ollut toimintakykyisempi näin alkuun. Se ensimmäinen viikko sektion jälkeen voi olla aika kivulias, toisilla vielä pidempään. Mutta jos siihen päädyt, muistat vaan huolehtia että antavat sulle riittävästi kipulääkettä aluksi. Ja en nyt tarkoita panadolia ja buranaa...

Ja on siinä sektiossa se plussa, että alakerta pysyy entisellään eikä sitä tarvitse parannella siihen malliin kuin alatiesynnytyksen jälkeen...

Voi Sussu, todellakin tiedän miltä se tuntuu! Siihen päälle koti-ikävä ja ikävä lapsia ja koiraa, navettahommia. Minä olin ihan rikki, eikä minuakaan minnekään päästetty. Oliko sulle kokeiltu sitä ballonkia? Minun kohdalla päädyttiin lopulta kiireelliseen sektioon, kun tyttö oli tulossa pylly ja jalka edellä. Itse koen toipuneeni hyvin, antibioottikuuri piti hakea tulehtuneen haavan takia ja tulehduksen takia särkylääkkeitä piti syödä pidempään, mutta ihan kärsii puuhastella ilman kipuja, kun vaan ottaa iisisti ja malttaa jättää isommat miehen heiniksi.

Ensimmäiset päivät osastolla sain oxynormia panadolin ja pronaxenin lisäksi. Kotona pärjäsin joihan 600mg buranan voimin. Alatiesynnytyksessä olin esikoisen jälkeen oikeastaan pari kuukautta kipeä, liitoskivun kaltaista ja ne hemmetin sulavat tikit ei olleetkaan niin sulavia. Keskimmäisen alatiesynnytyksestä toivuin huomattavasti nopeammin ihan muutamassa päivässä. Eli tää sektio menee tuohon välille. Tyttöhän täyttää keskiviikko-torstai välisenä yönä 3 viikkoa. Ja viikon olen nyt ilman särkylääkkeitä ollut.

Joo ja kun on kyse raskausmyrkytyksen mahdollisuudesta, ei kai sillä synnytystavalla ole väliä. Tärkeintä on, että vauva saadaan ulos ja että kaikki hyvin molemmilla. Ei tosiaan kannata sektiota ainakaan pelätä!

Tänään ajattelin käydä uimahallissa, mutta yöllä valvotti viiteen asti niin taidan tyytyä sohvalla lokoiluun. Neuvolassa ja kaupassa käyty, niissä oli ihan riittävästi ohjelmaa tälle päivälle. Herkkuhimon aattelin ratkaista juustomaitopannarilla ja jätskillä, kiitos nam :hungry:

Takaisin