Täällä ollaan..:)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja embu83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
helloup ja mukavaa iltaa kaikille! [:D]

Ensiksikin hyvää syntymäpäivää niina_1!![:)]

Nyt on sokerirasituksessa käyty, tuloksia täytyy nyt odotella sitten jonkin aikaa. Neuvolasta kuulemma soitellaan jos tuloksissa on jotain, mihin pitää kiinnittää huomiota. Toivotaan, et kaikki olis kuitenkin ok. Yllättävän hyvällä ololla selvisin, ja se litku maistui tosiaan joltain pari päivää väljähtäneeltä colalta.[:'(]
Pikkunen tais tosiaa aamulla olla sitä mieltä et unohdin jotain tärkeää, kun en syönytkään aamupalaa. Sen verran pyöriskeli ja potkiskeli terkkulassa. Alkaa kyllä potkut olemaan aika kovia jo, mitkäköhän tämä sitten on parin viikon saati kuukauden kuluttua[:D][:-] Meinasi terveyskeskuksessa vaan ensin käydä aika pitkäksi, kun sieltä olivat kaikki lehdet hävinneet. Poistettu kuulemma sikainfluenssan takia. Ihme touhua, eikä tietenkään sellainen tullut edes pieneen mieleeni, ettei siellä luettavaa olisi.. [:-]

Nyt pitäis pari päivää viel olla töissä, sit lähtää Kokkolaan moikkaamaan miun veljeäni miehen kanssa. Edessä siis lauantaina 5-6 tunnin ajomatka[8|] Tarkoitus olisi muutama yö olla reissussa, otin vähän omaa lomaa töistä, että päästään vihdoin kyläilemään sinne, kun pariin vuoteen ei ole "ehditty" käydä. Onneksi veljeni on kyläillyt täällä suunnilla vähän ahkerammin[:)]

Eipä tässä ole enää kovin montaa viikkoa töitäkään jaksettavana. Joku kuutisen viikkoa taitaisi olla jäljellä, kun tänään katselin kalenteria.. Jos vaan sen verran jaksaisi ja pystyisi vielä ahertaa.. [:)]

Tänään oli neuvola, voisin siitä hieman kertoilla.. Koko päivän on olo ollut alamaissa, joten koko käynti oli aika turha.. [&o] Tai no, ei turha tietenkään, mutta oli kyllä neuvolan jälkeen niin tyhjä olo että itku oli herkässä.
Suurin ongelma oli paino.. Se oli tippunut 537 g/vko, ja vaikka se johtuukin todennäköisesti nyt tästä suuresta ruokavalion muutoksesta, niin kyllä silti -6kg lähtöpainoon sai neuvolatädin hieman nostelemaan kulmiaan. Ja suurin huoli miulla on ollut Hemmon hyvinvointi, mutta onneksi kaveri lohdutti että vauva kyllä ottaa kaiken tarvitsemansa ravinnon, äidin hyvinvointiin tuo sitten enemmänkin vaikuttaa. Pissa oli puhdas, eli ei ollut sokereita tai proteiineja, mikä tietysti oli hyvä juttu. Verenpaine oli 116/70, melko samoissa on pyörinyt koko ajan. Hemoglobiini oli tippunut, nyt oli vain 105 jolloin terkkari neuvoi ottamaan päivittäisen raudan käyttöön. Mie oon sitä syönyt vain silloin tällöin, josta ei nähtävästi ole ollut apua, joten sekin pitäisi saada nousemaan.. SF-mitta oli 25, mistä mie olin tyytyväinen vaikka keskikäyrillä mennään. Ainakin tiedän, että kohtu ja vauva kasvaa, vaikka paino tuppaa olemaan mitä on! Sikiön sykettä olikin sitten hankalampi löytää jostain syystä, lääkäri parista kohtaa yritti, ja vasta kolmannella kerralla oli tyytyväinen. Syke oli 135, tarvitseekohan tuosta huolestua kun se on koko ajan laskenut tasaisesti..? Tosin hyvähän tuo syke oli, ei siinä mitään. Nyt vain on ensimmäisestä 157:n sykkeestä päädytty lukemaan 135, tiedä sitten mikä siihen vaikuttaa. Supistuksistakin kerroin, mutta sisätutkimuksen mukaan kohdunsuu oli edelleen kiinteä ja kiinni, joten vakavia nuo supistukset eivät ole.
Seuraava aika on onneksi jo 3.2, että toivon mukaan sitten mieli on parempi. [&:] En oikein mitään osannut nyt sitten kyselläkään, joten seuraavaan kertaan..

Nyt en ehtinyt kunnolla lukea teidän viestejä, kun pitää kohta lähteä töihin.. Tänne jää niin helposti jumiin et pitää olla ankara itselleen..
Mutta semmosta piti kysyä, että kuinka kauan teillä on kestänyt, että kelasta on tullut päätös äitiysavustuksesta ja -päivärahasta? Mä lähetin paperit 21.12. eikä mitään oo kuulunu... Pystyykö mistään urkkimaan, missä vaiheessa mun papereiden käsittely on vai pitääkö soittaa?

Jes. Sain miehen ylipuhuttua et saadaa nyt sit vihdoin uus sohva, ja sit mennää viikonloppuna ettimää turvakaukaloa ja koppaa vaunuihin:) Kivaa[:)]

Eilen oli ekan kerran nilkat turvoksissa illalla, ku olin eka töissä 8h ja sit suoraa kouluun 3 tunniks... Pitkä päivä teetti näköjää tehtävänsä. Kiva idea oli toi masukuvien keräily erillisee ketjuu, tänää tai viimestää huomenna pitää päivittää ku tulee 28 vkoa täytee.

Arwen: Mulla oli poikien sykkeet puolesta välistä lähtien alle 140.....oliko teille poika tulossa...:) Nyt on tytön sykkeet olleet koko ajan yli 140...:) Alan jo vähän uskoo noihin sykkeisiin.....että pojilla matalammat.
Kyllä se vauva ottaa kaiken tarvitsemansa, alat nyt vain sitä rautaa syömään ja syöt paljon vihanneksia ruuan kanssa ni kyllä se siitä. Elä sitä painoo stressaa.

Meillä vaihtui neuvolatäti ja voisin sanoo että eka kerta hänen kanssaan ei vakuuttanut....Hän oli aika nuori (minun ikäinen) varmaankin juuri valmistunut ja eka työpaikka hälle. Hän ekaksi kattoi sf- mitan ihan päin honkia, jopa 31cm, minä sitten tivasin et katoppa uusiksi ei voi olla noi iso tai sit haluun lähetteen kättärille kattoo onko vauvalla kaikki hyvin ku noi kasvanut....kattoi sit uusiksi ja sai 27cm....varmaankin oikee ku 3 vko:a sitten oli 26cm.

Tokaksi kehtasi väittää mulle et vauva on vielä väärinpäin eli pää ylhäällä......ei uskonut mua ku sanoin että on kyllä ollut raivotarjonnassa jo 3 vko:a...uskoi vasta sitten ku meijän prinsessa potkaisi mojovasti häntä käteen juuri ku tunnusteli mahaa..:) Mutta ihan mukavan tuntuinen täti muuten....on se ihan jees käydä sielä vähän rupattelee sen kanssa. Mut onneksi en ole ekakertalainen.

hellurei vaan mammat. mullaki jääny vähän luku asteelle täällä käynnit mutta jos nyt sitte jotain kertois [:)] kävin toissa päivänä äippäpolilla raskausajan diabeteksen takia ja siellä selitettiin jotenki hankalasti kaikki ruokavalio jutut ja kävin sitte lääkärin tutkimuksissa ja otettiin joku streptokokki juttu tuolta alakerrasta ja sitte ultrattiin.sain aivan ihanan ultra kuvan mukaan, siinä oli vauvan kasvot ja sit sillä oli varpaat ihan siinä suun lähellä et se oli varmaan laittamassa niitä suuhun [:)] näky kyllä tosi selvästi kaikki viis varvasta. lääkäri sano et vauva ois perätarjonnassa ja painunu tosi alas mutta toivottavasti ei ole vielä kiinnittyny koska oon kuullu niin paljo kauhu tarinoita siitä kääntämisestä etten tiedä uskaltaisinko antaa yrittää kääntää   mulla kans navan pohja näkyy ja tavallaan puoliksi pullahtanu ulos ku ennen raskautta oli napakoru niin se sillee hassusti nöpöttää [:)] onko se ihan lääkäristä kiinni miten ne " mittaa" sen kohdunkaulan pituuden ku mulla neuvola lääkäri sano et se ois vaan 2,5cm ja tuolla äippäpolilla sano et ois sen 3cm. pisti miettiin et eikait se voi palautua normi mittoihin ihan nuin vaan...vai voiko?? taas tyhmiä kysymyksiä mutta eipä sitä voi tietää jos ei kehtaa kysyä [:)]

Lueskelinpa taas kaikkien viestit läpi ja huomasin, että aika moni "kärsii" matalasta hemoglobiinista, niin ajattelin vihjaista sellaista, joka itsellä auttoi, eli laittakaa mohdollisimman moneen ruokaan pinaattia. Siinä on paljon rautaa. Mulla hemppa laski välillä 118:a, mutta kun alettiin syömään pinaattia, se nousi 4 viikossa 136:een. Ei siitä ainakaan haittaa ole, jos ei hyötyäkään, mutta maistuu esim. perunamuussin seassa tosi hyvälle.

Minullakin oli muutama päivä sitten neuvola ja kaikki oli ihan hyvin, tosin sf-mitta huitelee edelleen käyrien yläpuolella, mutta tasaisesti kasvaa, eli ei ilmeisesti huolta. Meillä on luovuttu lääkärintarkastuksista, täällä on saatavilla kyllä neuvolalääkäri, jos osoittautuu tarpeelliseksi, mutta kuulemma rutiinilla ei alakertaa enää kopeloida, kun kohdunsuun tökkiminen voi aiheuttaa pehmeämistä ja aukeamista...

Olo on ollut hirmuisen väsynyt, että onneksi saan olla kotona. Muuten olis kotihommat kyllä täysin retuperällä.

Lastentarvikkeista joku tuossa kyseli. Tällä kylällä ei ole ollenkaan lastentarvikeliikettä, vaan lähin taitaa olla Jyväskylässä, melkein 100 km:n päässä. Kirpputoreja on kaksi, toisella en oo vielä käyny, toinen, SPR, on tullut katottua, ja siellä jonkun verran oli lastenvaatteita, mutta suurin osa huonossa kunnossa. Tai sitten minä olen nirso [:D]. Yhdet housut sieltä löysin, joissa oli vielä lappu kiinni, eli ei ollut käytetty ollenkaan. S-marketissa on jonkun verran lastenvaatteita ja sit kun toi Ale-Makasiini saa taas ovensa auki, siellä on jonkun verran. Eiköhän me niillä päästä alkuun. Muut tarvikkeet pitää hakee sit isommista kaupungeista.

Monellekin piti kommentoida, mutta tuo raskausdementia täälläkin painaa päälle, etten muista enää, mitä meinasin kirjoittaa...

illil: En minä tiedä, mutta näin ne mulle neuvolassa sanoi, joten luotan siihen, että ne tietää, mitä tekevät. Tuli vaan mieleen, että oiskohan pikkuisen eri juttu seksin harrastaminen, kuin sormilla kopelointi, siis kun sormineen mitataan sitä kaulaa yms. Tuskin se ukko jok työnnöllä tökkää perille asti, tai mistäs minä tiedän toisten asioita. [;)]

Täällä tehdään yksi, heti silloin alussa ja sit joskus viikolla 38 käydään äitipolilla synnytystapa-arviossa, jolloin koplataan ilmeisesti uusiksi. Ja kyllähän ne sitten käskee lopettaa seksin harrastamisen, jos on jotain ongelmaa. Meillä se kait perustuu siihen, ettei koplata, että jos ei supistele, niin miten se aukeis. Näin mä ymmärsin. Mulla kun supistuksia tulee niin harvoin, ettei vaaraa todennäköisesti ole, ja kaverikin viihtyy kohdun yläosassa, alaosa on tyhjänä...[:D]

Hip hei ja hellät tunteet[:D]

Täällä on jo muutama päivä menty ukon kanssa kunnon mykkäkoulun merkeissä. Mä en ymmärrä mikä sitä vaivaa, mutta kaikki tuntuu olevan huonosti ja kaikesta kiukutellaan. No eilen sitten pimahdin  ja suutuin kunnolla, kun en jaksa aina yrittää olla se järkevä ja yrittää jotain helvetin viisasta keskustelua, kun toinen AIKUINEN ei siihen tunnu pystyvän. No joo, kyl mä ymmärrän että sillä on muutamakin asia mikä sitä ressaa, mutta ei se silti minusta oikeuta koko ajan tiuskiin toiselle. No sit eilen lopulta revettiin nauraan tälle meidän pikku perheelämälle ja tappelulle ja nyt taitaa olla taas hetkellisesti rauha maassa[:D][:D][:D]Huumori pelastaa halleluja!!!

luce joo ei mitään syytä huoleen ton painon suhteen: Kyllä täällä muillakin näyttää alkava se kymppi lähestyyn ja itellä jo reilu 11kg ja mielestäni oon kuitenkin ihan sopusuhtainen, jos näin voi sanoa.  Kyllä ne siitä lähtee. Mulla ainakin painonnousu on alkanut nyt tasottuun, aluksi tuli eniten. Lopussa painonnousu onkin sit varmaan enemmän sitä turvotusta ja vauvaa. Don´t worry be happy[:D]

arwen: Eiköhän siellä kaikki ole hyvin, vaikka paino onkin laskenut. Meillä sykkeet on vielä ollut n. 150, mutta meidän terkka sano, että kuulemma alkavat synnytystä kohti laskemaan. Siellä ihan alussahan ne on yleensä tosi korkeet. Eli tulevat ns. inhimillisemmäksi. Mut onhan se myös totta, että kyllähän pienellä lapsellakin syke ja hengitys ovat tiheämmät kuin aikuisella[:)]

Lootuska: Mä laitoin hakemuksen 29.12 ja äitiysavustus maksettiin tilille 14.1 eli se parisen viikkoa. Ihme kyllä täällä Tampereella että näinkin nopeaa toimintaa. Vanhempainraha päätökset menee kuulemma sit sinne lähelle äitiysloman alkua, kun kela tarvii ne palkkatodistukset palkoista ja niillä on tietty aika koska ne saa sinne lähettää.

Embu83: Mustakin tuntuu välillä tuolla meidän neuvolassa, että terkka on välillä itsekin ihan pihalla. On varmaan jotain samaa ikäluokkaa kun minäkin. Joskus sitten naurattaa sen jutut, kun kyllähän minä itekin hoitajana nyt edes jostain yritän jotan tietää. Musta tuntuu, että ne menee niin samalla kaavalla kaikkien kohdalla, että sit kun kysyy jotain vähän erilaista, niin jaaa-a. Sulla on vatsa kasvanut ihan valtavasti, hui, ihanaaaa!!!Onkos se totta kun sanotaan, että uudelleensynnyttäjillä vatsa kasvaa paljon nopeemmin kun ensisynnyttäjilä? Ootko huomannut eron verrattuna edellisiin raskauksiin?

sussukka_
en tiedä varmaksi, mutta luulisin että kaikilla lääkäreillä on vähän omat mittansa kun kohdunkaulaa sormin kopeloivat. Tai siis että kai niille kaikillle se sama opetus on annettu, mutta pakkohan se loppujen lopuks on vähän myös arvioida. Kuulostaa niin pieneltä toi sun ero, että voisko johtua vaan eri mittaajasta. Siitä oon kyllä kuullut, että jos kohdunkaula lähtee avautumaan, niin levon ansiosta se voi mennä takaisin kiinni.

Hei illil toi onkin hyvä tommonen tavaralista, niin tietää sitten missä mennään ja voi sit merkata ylös puuttuvia tarvikkeita. Mulla on kans semmonen lista, mistä sit aina yliviivaan kun on hankittu. Eilen hain jo vapaa valinnasta talkkia, rasvaa, öljyä ym ja sitten niitä viivailin yli listasta[:D][:D][:D]Kyllä sitä loppupeleissä kuitenkin aika paljon kaikkee tommosta pikku härpäkkää tarvii.

Aatteleppa että se olis ihan kauheeta, kun ei oo raskaana, jos ihmiset tulis silitteleen mahaa, suorastaan seksuaalista ahdistelua[:D]Tosi outooooo...

Kaikki säilytysjutut tulee kyllä varmaan tosi tarpeeseen, niin sit ei oo ihan helisemässä, kun vauva rupee kasvaan ja niitä leluja ym rupee pyöriin pitkin kämppää. Ja sit tietää missä mitäkin on. Mä oon vaan miettinyt, että kuinkahan kauan meillä toi järjestys kestää, kun nyt kaikki on niin tiptop, mutta ei sitä varmaan sit jatkossa jaksa niin justiinsa olla. Mun oma vaatekaappi on ihan kauheessa kunnossa.[&:]

Joo kaikki pisteet tampereelle neuvolatoiminnasta, pitäis oscareita jakaa!!!Hei jos muistat silloin kun puhuin siitä Neuvolalääkäri Tuula Tikasta, niin googletin nimen huvin vuoksi, on kuule ollut oikein kunnallisvaaleissa ehdokkaana, ja olikos se nyt palkittukin tänä vuonna Tampereen työntekijänä ym suurta suurta. Taitaa hänkin toimia hieman erilailla kun mainostaa ja puhuu[:D]

Joo sit tuli mieleen vielä tosta kohdunsuun sörkinnästä ja seksistä, että kai se vähän eri lailla vaikutta, kun lääkärihän kuitenkin oikein niinku pyörittelee sormea siellä ja ns kunnolla koskee. Mutta onhan toi kikkelin tökkiminenkin hyvin mahdollista joskin meidän ukolla ei ole mitään hätää eikä huolta että pääsis edes lähellekään sitä paikkaa, meillä on siis turvaseksiä[:D][:D][:D][:D][:D]

marjo82
kiitos pinaattivinkistä!Oon kokeillut ainakin et laittaa perunamuussiin pinaattia niin tulee ihanaa ja kaunista.

Lootuska:Täällä Oulussa ainakin menee aika kauan ennen kuin Kelan päätös tulee. Laitoin hakemuksen jo 14.12. No nyt kun kävin kurkkaamassa Kelan sivuilla niin päätös oli tullut. Jee parin viikon sisällä pakkaus tulee![:D] Sieltä Kelan sivuilta voi käydä katsomassa onko asiaa käsitelty, jos sulla on pankkitunnukset.

Oottekos te muut muuten hankkineet paljon noita ihan pienimpiä vauvan vaatteita (50-56)? Mulla ei kauheesti niitä ole, kun ei kaupoistakaan oikein löydy noita ihan pienimpiä kokoja. Sisko sanoi etteä niitä ei kyllä kauaa tarvi kun vauva kasvaa niin vauhdilla. Mutta pitää kai niitäkin olla ettei tarvi jättivaatteisiin vastasyntynyttä pukea.[:D] Äitiyspakkauksessakin näyttäis olevan vain isompia vaatteita, höh. Nuo 70cm näyttää tosiaan isoilta niin kuin joku jo täällä totesikin, hassua. Mulla on ihan paikat jumissa eilisestä shoppailu-reissusta, ihan niin ku ois jossain vatsa-peppu-reisi jumpassa ollu, maha näköjään tekee tehtävänsä ja pelkkä käveleminenkin on jo treeniä.[:D]

mipsu: Kyllä meillä jonkun verran on noita ihan pieniä, ehkä muutama joka lajiketta. Suurin osa on kuitenkin 62cm->. Me ollaan molemmat niin pitkiä ja rakenneultrassakin sanoi kaverin olevan pitkää laatua, niin olettaa voi että syntyy reilusti yli 50 senttisenä. Mutta on ne ihan pienet vaatteet vaan niin sulosia<3

Ootteko muut huomannut, että vauva vähän niinkun raapii/kutittelee käsillään sisäpuolelta. Mietin pitkään, että mitä se on, kun tuntuu ihan päinvastasessa suunnassa kun jalat. Ja on semmosta hentosta koskettelua.

Täällä supistellut kivuliaasti toista viikkoa, ei kuitenkaan muutoksia kohdunsuulla. Lääkäri tosin pelotteli että voi enteillä ennenaikasta synnytystä kun suppareita tulee likemmäs 30 päivässä kestää puolesta minuutista-minuuttiin ja tosiaan kivuliaita. Ultraan aika tulee vasta myöhemmin kun ei meidän Terveysasemalla ole sellasia hienouksia niin ultrat hoidetaan synnytyssairaalassa. Lääkäri määräsi vaan ottaan rauhallisemmin, ei kävelylenkkejä tai nostella mitää tms..mahdollisimman paljon lepoo vaan. Onko muilla ollut samanlaisia tuntemuksia?

Tuosta matalasta hemoglobiinista, siihen auttaa myös kun syö vihreitä viinirypäleitä päivittäin [:D]

anelse: Mulla on kanssa välillä sellainen olo, että oon ainoa aikuinen tässä taloudessa. Isäntä jättää kaikki tavarat levälleen, eilen menetin hermoni, kun nousin ylös, niin herran kahvikuppi oli sohvapöydällä. No, vein pois, aloin siivota, niin lastalla pyyhkiessäni lattiaa, lähti sohvan takaa vierimään edellisillan saunakaljatölkki. AAARGHH! Huomautin sit asiasta eilen, niin tänään oli kahvikuppi tiskipöydällä, vaikka koneessa oli likaiset ja kaatuneet kahvipurut lattialla. Ja taas oli hermoromahdus lähellä, kun mitään ei voi tehdä samantien loppuun asti. Täytyy tänään taas puhua asioista vakavasti.

Mipsu: Minä oon hankkinut 50-56 cm:n vaatteita jonkun verran, koska en halua vastasyntynyttä hukuttaa liian isoihin vaatteisiin. Luulen, että 60-70 cm:n vaatteita ei hirveesti tarvii ostaa, kun sit saa lahjoina ja veljien perheiltä.

Hei vaan kaikille!
Minäkin olen niin laiska kirjottelemaan mut jatkuvasti käyn kyl lukemassa[:)]
Jotenki niin uskomatonta et jo 30. viikko lähti liikkeelle, vauvan syntymä oikeesti lähestyy jo.

Vointi on täällä vähän vaihtelevaa, saikulla oon vieläki (ja oon äitoyslomaan asti) supistelun ja selkäkipujen takia. Mustaki tuntuu että supistelut on välillä kivuliaitaki ja välillä öisin heräänki niihin. Muutenki täs viimisen parin viikon aikana on kaikkia vaivoja alkanu esiintyyn enemmänki[:D] vaikee nukkua ku kädet puutuu ja sit alkaa särkeen, mahaa kans särkee herkästi öisin ja mikään asento ei oo hyvä. Ja pää on muuten öisin(kin) ihan sekasin ja kaikki unet liittyy vauvaan ja synnytykseen. Viime yönäki mulla meni lapsivedet varmaan viis kertaa[:D]  jotenki itellä on semmonen tunne ettei tää raskaus mee huhtikuuhun asti mut toivottavasti oisin vääräs ja mahollisimman kauan vaavi viihtyis masussa. Et sinänsä onni et olen sairaslomalla koska joka aamu herään ihan väsyneenä kun uni niin katkonaista. Ja tuo #%&&/ pissaaminen!!!

Mulle ei oo neuvolas viel mitään puhuttu synnytysvalmennuksesta, pitää ottaa sit puolentoista viikon päästä puheeksi. ens kerran jälkeen siel saaki sit rampata kahen viikon välein!

Oikein hyviä vointeja kaikille massunne kans!

Heij taas!

Hirveästi oli taas tullut luettavaa [:)] kiva kyllä!

Tuli tuosta Marjo82:n kommentista mieleen, että meilläkin tosiaan pinaattia ruvettu lisäilemään vähän joka ruokaan. Ja tosiaan nyt oli viime neuvolakäynnilla hamoglobiini noussut jo 130. Joten suosittelen! Ei maistu kuitenkaan mitenkään voimakkaasti ruoassa. Ollaan laitettu sitä mm. laatikoihin ja tosiaan siihen marjo82:n mainitsemaan perunamuussiinkin.. ja hyvää on! [:)]

Täytyy käydä paremmalla ajalla kommentoimassa lisää.. Nyt just ootellaan kaveria poikaystävineen kylään. Meinattiin vähän heitä kummeiksikin pienelle kysyä, katsotaan nyt sit mitä asiasta ovat mieltä! [:-][:)]

Aaah ihanaa ilta ihan yksin, pino kakplus lehtiä, pyykinpesua ja kynttilänvaloa [:)]

Joo tosiaan täällä jatku sitten sama sota, ku toi yksi sai silmänsä auki. Olin luvannut isälle, että mennään sinne kolmeksi syömään, niin tää ilmotti, että häntä ei huvita lähteä mihinkään, että hän nukkuu eikä häneltä ole kysytty mitään. No totta helvetissä mä oletan että se haluais lähtee appiukolleen syömään[:@] Mies on ollut ihan mahdoton varsinkin sen jälkeen kun on jäänyt työttömäksi. Valvoo aamu kuuteen ja sit nukkuu kahteen kolmeen päivällä. Onneksi sillä alkaa maanantaina uudet työt, niin pääsis vähän takasin elämästä kiinni, hemmetti vieköön. Tuntuu että kohta täytyy kasvattaa kahta lasta[:D][:D]

No joo lähdin sitten isälle yksin ovet paukkuen ja jaksoin sielläkin paasata miehestäni, helpotti kyllä kummasti[:D]No onneksi oli sillä suunnalla kiva lastentarvikeliike, josta kävin ostaan tuttipulloja, nenäniistäjän, kynsienhoitosetin ym. Ja sit siitä jyskistä sielä froteemuovia,vilttejä ym tarpeellista. Kummasti piristi taas pieni shoppailu.

Sit kun tulin takas kotiin, niin sehän se taas alotti ja sano jotain mitä ei olis pitänyt ja niinhän se vittuilu taas alko puolin sun toisin. Ja taas oli visssiin kaikki mun vikaa[:@][:@][:@]No nyt se lähti ryyppäään ja minä saan viettää ihanan rauhaisan illaan ilman yhtäkään äijän käppänää tässä huushollissa. Toivottavasti vetäiskin niin että aivot desinfioituisi ja tulisi uutena miehenä kotiin, toivossa on hyvä elää[:D][:D][:D]

Mulla on oli luce vähän sama homma ton masun näkymisen kanssa, kun oon niin pitkä. Masu tosiaan alko näkyyn itellekin vasta siinä 20 viikon tienoilla, eikä tuo vieläkään iso ole, mutta ihana silti. Ehkä kun on pituutta niin yrittää uskoa, että ne kilot jotenkin sulautuu paremmin koko pituudelle[:D][:D]Hyvä, että sokerirasitus ei ollut sen kauheampi kokemus ja hengissä selvisit kuitenkin.

MII86: Toivottavasti supparit siitä vielä helpottais, ettei tarttis loppuun saakka kivuista kärsiä ja että vauvakin siellä masussa vielä viihtyisi. Aika hurja määrä kyllä päivässä[&:]Tsemppiä!!!Toivottavasti itellä ei vielä hetkeen muuttuis kivuliaksi.

Elviira82 kiva kuulla sunkin kuulumisia. Ittee kans pelottaa että se sairasloma äippälomaan saakka taitaa sit kuitenkin olla edessä, mut no mitäpä sitä kai murehtimaan. Ja kait se äkkiä aika menee.

Mä aloin peseen vanhoja ja uusia pehmoleluja, kun oli niin pölysiä. Yksi on miehen ikivanha ´haukku nalle´joka pääsi nyt pesukoneen kyytiin. Sillä on tunnearvoa kuulemma[:)]

ANELSE: Joo, eka alkoi kasvaa vasta rv 17, toka rv 9 tai 10 ja tässä mulla oli jo maha rv 5....esikoinen huomasi että vauva tulee kun olin rv 8....Että kyllä se on kasvanut vauhilla...mulla oli ehkä samanlainen vatsa rv 12 ku täällä nää pienimmät nyt.....:D jos nyt kuvista voi jtn päätellä. Mutta mutta, onhan tästä vauvasta lääkäri isokokoista povannutkin että kyllä sillä vauvallakin jtn tekemistä on tän mahan kanssa.

Mun oli pakko tulla kertomaan, nyt on meilläkin vaunut tilattu! Kauan niitä pähkäilin ja eri malleja vertailin, välillä jopa melkein hermoromahduksen partaalla, mutta loppujen lopuksi päädyin niihin mitä olin alusta asti ajatellutkin [:D] Yhdessä ainoassa nettikaupassa oli enää jäljellä tuon värisenä mitkä halusinkin, ja sattumalta olivat siinä kaupassa myös halvimmat. Elikkäs normihinta oli 479€ ja nyt tarjouksessa 335€. Tuossa vielä kuvaa meidän kärryistä, meillä siis värinä tuo opaali: http://www.orasel.fi/www/popupcard.php?id=32&img=439

Tulen myöhemmin lukemaan teidän juttuja, hirveästi oli tullut taas tekstiä [:)] Me päätettiin viikonlopun kunniaksi vähän herkutella, ostettiin kaupan lihatiskiltä oikein kunnon pihvejä [:)]

http://www.vaunuaitta.fi/tuotteet/tuplarattaatja-vaunut/philteds/philteds-sport/

Meillä on tuommoiset musta-harmaat, ostettiin lisäksi noiden kantokassit, vaunukoppa vauvalle, tupla sadesuoja ja kuomu....:) Nyt jo käytössä kuopuksella kun niistä saa siis irti ton sisarusistuimen.... Tosi kätevät ja menee monta vuotta. Siltikin saa hyvän rahan niistä kun sitten joskus myydään pois...:) Tykkään aivan kamalasti ja on parhaimmat mitä meillä on olleet.... Meillä on ollut Brion yhdistelmät, Carenan yhdistelmät ja Herquleksen 4 spin kuomurattaat. Briot oli raskaat ku mitkä mut liikku hyvin ilmakumipyörien ansiosta. Carenat oli tooosi kevyet ja meni pieneen tilaan ja liikku ihan tarpeeksi hyvin, niissä oli ilmakenno pyörät ja herqulekset ehti olla meillä vain tän kesän joten talvella ei niistä kokemusta, hiukan hankala oli kasata mut meni pieneen tilaan ja kääntyvyyden takii oli kaupungissa ja ahtaissa tiloissa tosi kätevät, talvella ei ehkä olis menny...mut sit ilmotti kolmonen tulostaan joten hankittii nuo Phil&tedsit. Suosittelen jos hankitte lyhkäsellä aikavälillä lapsia ja liikutte paljon rattaiden kanssa yleisillä ja autolla....varmana mahtuu kyytiin.

Takaisin