Täällä ollaan..:)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja embu83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Huhtimamma: Mulle varmaan viimeksi kirjoittelit. Mammaloma on alkamassa 4.3! Sitä tässä odotellessa. Onneksi toimistotöissä ei paljon tarvi rehkiä. En ole käynyt mammajoogassa...tai no ylipäätään koskaan ei ole joogaa tullut kokeiltua vaikka on kyllä käynyt mielessä. Se voisi kyllä tehdä ihan hyvää vaikka uusia urheilu-harrastuksia ei ilmeisesti suositella kesken raskauden. Mutta jooga ja varsinkin mammajooga vois olla ehkä ihan rauhallista ja siinä vois tehdä omaan tahtiin, mikä hyvältä tuntuu. Aluksi kävin lenkeillä, mutta heti huomasi ettei juoksu tunnu mukavalta masussa ja sen jälkeen se urheilu onkin sitten keskittynyt vain kävelemiseen ja muuhun hyötyliikuntaan. Pyöräillessäkin masu alkoi jo olla tiellä...tosin näillä keleillä ei pyörällä minnekään tarvi mennäkään! Lauantaina ajateltiin miehen kanssa käydä uimassa.

En kyllä pysty kuvittelemaan itseäni möyrimässä jumppamatolla kun sukkien laittokin on jo yhtä ähkimistä ja puhkumista. No ehkä se jooga muiden pallomahojen keskellä ei tuntuisi niin hassulta. Oli pakko hakea penkkikin eteiseen että saa kengät jalkaan!

Mulla ei muuten ole vielä mitään tietoa mistään synnytysvalmennuksista tms. Turun suunnalla. Muutama vuosi sitten TYKS oli kuulemma järjestänyt jonkun maksullisen valemennuksen mutta ilmeisesti nykyään valemnnukset hoituu netin välityksellä (?!) Pitäisi varmaan neuvolasta ensikerralla kysyä.

Onko muilla tietoa synnytysvalmennuksista tai muista vanhemmuuteen valmistavista kursseista? Olisi vaan hyvä ottaa kaikki neuvot vastaan näin ensimmäistä odotellessa.

Itselläkin ollut nivusissa silloin tällöin kipua. Eniten nipistelee silloin kun on pitkään ollut paikallaan ja kuten joku täällä mainitsikin niin parhaiten oloa on helpottanut vain touhuilu ja jalkeilla olo...onpahan sohvalla löhöily jäänyt sikseen! Olen myös huomannut että kävellessä välillä jännittää niitä nivusia ja muutenkin ryhti hiukan takakenossa. Kun sen vain huomaa ja yrittää kävellä kohtuu normaalisti ja antaa niiden nivusten venyä, niin nipistelykin helpottaa. Ja ilmeisesti selkälihastenkin rasitukseen pitää alkaa kiinnittää huomiota ihan arkiaskareita tehdessä.

Kettuli82: Meidänkin vauveli viihtyi aluksi pystyasennossa ja pää painoi tuohon ylävatsaan ja keuhkoihin ja jalat potki alavatsaan. Rakenneultran jälkeen se on mielestäni muuttanut asentoaan. Tuntuu kuinka pää painaisi enemmän tuolla alhaalla ja potkuja satelisi enemmän nyt tuonne kylkiluihin, välillä tekee mieli oikein voihkaista kun niin napakasti tuntuu. Toivottavasti sunkin masuasukki alkaa pikkuhiljaa viihtyä pää siellä alempana, niin sun olo varmaan helpottuu.

Tänää oli neuvolalääkäri ja kaikki tuntuis olevan kunnossa. Onneks se sokerirasituskii oli ihan normaali.
Inkku kyseli synnytysvalmennuksista. Mulla tai siis meillä alkaa ens viikolla ne kurssit. Eli siellä käydää vaan 3 kertaa. Sit sen opastuksen synnytyssairaalaan varausjutun voi tehdä rv 32 lähtien. En tiä kui paljon nää järjestelyt vaihtelee kunnittain, mut näin ainaki Satakunnassa.

helou ja hyvää alkanutta vuotta kaikille [:)] kävin tänään pitkästä aikaa sairasloman jälkeen töissä ja sen jälkeen oli neuvola jossa sanovat ettei tarvi enää töihin mennä ku oli kóhdunsuu laskenu 2,5.een senttiin ja paikat alkanu pehmentyyn. ja meinasivat että täytyis alkaa kulkea jossain keskos aitiysneuvolassa (viikkoja 26+1 ) mutta en ole kyllä ikinä semmosesta kuullutkaan. ajattelin tänään vähän pakkailla sitä sairaala laukkua valmiiksi ku pelottelivat niin hyvin että lähtö vois olla lähellä..en viikolla ois sitte äippäpolilla aika..harmittaa ku raskaus ajan pitäis olla melkeimpä parasta aikaa mutta mulla kyllä on vastustanu heti alusta asti niin paljon että en tiiä onko tässä muuta hyvää ku se lapsi

Sussukka_ Hui,toivottavasti teidän pikkunen pysyis vielä masussa mahdollisimman kauan,mutta kait sun kannattaa olla valmiina jos niin on kerran uhkailtu,että pikkunen voi olla tulolla jo.Muista nyt huilata vaan oikein kunnolla maakuuasennossa etkä rehki mitään.

Täällä on valiteltu raskaasta hengittämisestä niin mullakin on ollut pari viikkoo sama vaiva.Kysäsin asiasta tiistaina neuvolassa niin todennäköinen syy on se että kun oon näin lyhyt niin keuhkot joutuu äkkiämmin ahtaalle.

Ens viikon tiistaille sain sitten ajan tuohon sokerirasitustestiin.Muutenkin sillä samalla reissulla pitäis monta asiaa hoitaa.Meinaan viedä samalla ne kela-paperit,käydä pomon kans juttusilla puhumassa näistä äippälomalle jäämisestä ja sit pitäs viedä verenpainemittari liikkeeseen mistä se on ostettu jos ne siellä vaikka huoltais sen että se mittaa oikein varmasti.Tästä asiasta mulle sanottiin neuvolassa että niin ne tekee niitten mittareille.Pakko yrittää tehdä kaikki asiat kerralla kun sain anopin hoitamaan poikaa,kun näin talvella en viitti poikaa lähteä kyydittämään pyörällä.Ajokorttia mulla ei ole joten ei autolla paljon päristellä.

Kyllä töissä tuli tänään taas selkä kipeeksi niin että sai laittaa tukivyön päälle.On siitä vaan mulle suuri apu,muuten kyllä työnteko olis tosi vaivanloista.Muutenkin mulla helpottaa nuo työhommat kun mulla ei ole kuin 3 päivän työviikkoja,ei haittaa yhtään [;)] Juttelin tänään mun kaverin kanssa joka on myös raskaana niin hän oli heti saannut ajan hammaslääkärille juuri tuon takia kun on raskaana.Mä en ole käynnyt 9 vuoteen hammaslääkärillä joten eiköhän olis aika mennäkin jo sinne!Mulla ei mitään hammaslääkäripelkoa ole mutta ei ole vaan tullut mentyä sinne.Pitäs tulla lappu kotiin automaattisesti niin kuin silloin lapsena niin menisin varmasti aina.No ens viikolla meinaan kyllä varata ajan sinne.

Heissan kaikille!

Joo meillä alkaa oleen jo valmista, kun on hitto vie ollut niin tylsää, kun ei oo ollut töissä, niin sitten on ollut kaikkea pikku näpertämistä kotona. Kaipaan jo töihin[&:]Mut onha toi sisustaminen ollut ihanaa, jotenkin kun on niin tarkka että kaikki on sävy sävyyn. Sain mieheltäkin yllättäviä kehuja, kun ensin siitä pinnasänky näytti ihan kauheelta eikä kuulemma sopinut yhtään meidän tyyliin. No sit muutaman tunni kuluttua pyysin sen katsomaan uudestaan, niin johan oli toinen ääni kellossa. Kaikesta  vanhasta on niin kiva tehdä oman näköstä.

Toinen ilon aihe tänään se, että tajusin, että todennäkösesti mun työpaikan sairaskassa korvaa ainakin osan 4d ultrasta, koska ne korvaa erikoislääkärikäynnit osittain ja naistentautien erikoislääkärillehän me ollaan menossa. Kaikki kyllä siltä puljulta revin, mitä vaan irti saan[:D]

Linea negraa
ei täällä näy eikä kuulu.

Riida me on kans ajateltu, että mies on ainakin osan isyyslomastaan kotona meidän kanssa heti kun vauva syntyy ja yhdessä opetellaan ja ihmetellään. Apua yksin olisin kyllä peukalo keskellä kämmentä[8|]

illil no panic!Kyllä ne asiat suttaantuu ja järjestyy. Sulla sentään riittää tekemistä viimosille kuukausille, kun yks täällä voi sitten pyöritellä peukaloitaan tekemisen puutteessa[:D][:D][:D]Mä oon huomannu, että mun on ihan hemmetin vaikee olla nyt paikoillani, siis pakko pyöriä ympäri kämppää koko ajan jotain nyppimässä. Onkohan joku vaihe[8|]Pakko välillä käskeä ittensä sohvan nurkkaan.

Tia77
kiva kuulla ettö sielläkin kaikki etenee suunnitelman mukaisesti[:)]

sussukka_
Voi harmi, että tuolla lailla oli asiat. Mut ainahan tuo ei onneksi tarkota, vaik oliskin muutoksia kohdunsuulla, että syntyis ennen aikojaan. Olikos se ollut embu joka täällä kerto että jo noilla viikoilla oli kohdunsuu alkanut avautuun, mutta silti lapset täysaikasia. Nyt otat vaan iisisti ja lepäilet, mä pidän sormet ja varpaat ristissä, että se pieni siellä masussa vielä hieman pidempään viihtyisi. Mäkään en ole tuommosesta keskosäitiysneuvolasta kuullut koskaan[8|][8|]Onko sulla vielä ollut supituksia?
Mä kans olen monesti ajatellut tota, että kuinka se niin menee, että toiset voi niin loistavasti raskausaikana ja toiset sitten vaan ei. No ei kai tuohon mitään kaava ole, mutta kyllä se kieltämättä päähän ottaa, kun ei voi tehdä niitä asioita mitä kaipaa. Mä niin haluaisin ulos lenkille raittiiseen ilmaan, uimaan, hiihtämään jne. Mut ei pysty. Mielikin virkistyis kun sain raitista ilmaa. No oon mä tota korttelia tossa kiertänyt, parempi kai sekin kun ei mitään[:D]Vaikka odottaminen onkin ainutlaatuista ja ihanaa, niin kyllä sitä välillä jo odottaa että saa oman kroppansa itselleen ja pääsee vaunulenkkeileen[:)]Mullakin maanantaina siis töihin paluu kokeilu edessä ja sit iltapäivällä lääkäri. Katsotaan sitten mitä tohtori sanoo. Mutta käy ihmeessä täällä kertomassa tuntemuksistasi, helpottaa kummasti kun saa puhua[:)]Toivottavast kaikki menee hyvin!

Arwen: hyvä olla avuksi[:D] Itseltänikin ne meinasi jäädä, kun pomo ei ensin meinannut saada palkkatietoja aikaiseksi millään, ja sit ehtikin tulla kaikki joulunpyhät ym. ettei muistanu niitä sit enää ajatellakaan. Onneksi ne nyt kuitenkin on hoidossa vihdoin! [:D]

anelse: Myö mietittiin tosiaan, että jos olis jonkun viikon siinä ihan aluksi ja sitten uudestaan jossain vaiheessa kesää (pääsisi koko porukalla mökille jne.) ja varmaan syksylle sitten myös jotain lomia. Katsoo nyt sitten, kuinka ne oikeesti asettuu loppujen lopuksi [:)] On se kyl helpotus, että on mies apuna, etenkin ihan aluksi, kun ei itselläkään ole ihan selvää miten kaiken pitäisi sujua [;)] Äitinikin totesi, että onpahan kaksi silmäparia niitä kissojakin vahtimassa, kun niidenkin pitää vauva-arkeen totutella [:)]

Tänään oli taas neljän vapaan jälkeen 9h työpäivä. Kyllä jossain vaiheessa alkoi jalkoja väsyttämään, kun koko päivän pitää niiden päällä seisoa. Osan uupumisesta varmaan kyllä aiheutti viime yön valvominen kissan oksentelun takia (ei onneksi ole enää tänään oksennellut) ja sen jälkeen masussa heräsi pikkanen potkimaan ja pyörimään oikein urakalla.. Että se siitä nukkumisesta! [:-][:)] Toivottavasti ensi yönä tulisi paremmin nukuttua, niin jaksaisi paremmin töissäkin olla. ..Näin viime yönä tosin myös niin sekavia, että sekin varmaan osaltaan häiritsi unen laatua..

Heips kaikki pitkästä aikaa! Kaikilla on tainnu masut jo kasvaa ihan kiitettävästi, itsellänikin kovasti on kasvanut[;)]. Sain eilen kaverilta ison kassillisen vauvan vaatteita. Piti piilossa valikoida niitä poikien värisiä..ja mieskin kävi siinä virnuilemassa että oot tainnu kysyä sukupuolen..hah no eipä se onneksi enempää udellut, eikä ruvennut kotona penkomaan kassia.[:D] Mukava kun sai jo jotakin tarvikkeita (hoitoalustan, hyppykiikun, rintapumpun yms.) Ja lisää tulee sitten myöhemmin, vaunutkin saadaan sieltä kavereilta Emmaljungat ja pinnasänky. Tietty maksetaan niistä kaikista sellainen könttäsumma, mutta helpottaa huomattavasti kun ei tarvi erikseen lähteä kaikkea kaupoista etsimään. Ja onkin vähän jo ressannut kun ei ole vielä ollut mitään valmiina.

Mulla on myös ollut kovia kipuja häpyluun kohdalla, kummallisesti vaa oikealla puolella. Vauva on vieläkin pitkiä aikoja aivan liikkumatta(huolettaa kun se on niin rauhallinen). Huomenna menen neuvolalääkärille niin pitää mainita sille noista murheistani, vaikka kai se on ihan normaalia...Välillä heräilen yöllä noihin liitoskipuihin ja vauvan potkuihin, ihanaa kun joskus saa nukuttua koko yön putkeen. Mullakaan ei oo vielä mitään tietoa noista synnytysvalmennuksista..pitää kysellä. Vakuutusasiatkin on vielä selvittämättä, kai se olis hyvä olla..mutta en tiedä onko siihen varaa jos se on hirmu kallis. Kaikenlaista mietittävää tässä on ja alkaa jo hiukkasen synnytyskin jännittämään, varsinkin kun lukee noista vauvalehdistä juttuja synnytyksestä kuinka se sattuu ja voi kestää tosi kauan jne...Enkä oo edes koskaan joutunut olemaan sairaalassa niin sekin jo jännittää, on vähän semmonen sairaalakammo. Huh hui ..pientä avautumista tässä taas tuli kun kaikkea miettii ja h-hetki lähestyy hui.[&:]

Hei, taas tunkeilen.. [8|]

Noista Kelan papereista kysäisisin teiltä pidemmällä olevilta neuvoa, kun sain tänään nuo lappuset neuvolasta. Tuleeko joku saamaan äippärahat viimeisen puolen vuoden tulojen perusteella? Itselläni on nyt 4kk takana palkallista harjottelua joka todennäköisesti päättyy kuun lopussa. Olen miettinyt, että jos vaan jotain saisi vielä hommattua kahdeksi kuukaudeksi(äippäloman alkuun saakka, vaikka sitten puhelinmyyntiä tms..), niin saisin vähän paremmin kun vuoden 2008 tulojen perusteella. Mutta miten mä niitä lappuja sit täytän? Eli pitäiskö mun tietää jo nyt mitä tulen tienaamaan ennen äippälomaa(eli kyseessä olisi sama työpaikka äippälomaan saakka, jolloin osaisi arvioida) vai katsotaanko tuossa puolen vuoden tapauksessa tulot lähempänä äippälomaa?
Iso kiitos jos joku viitsii valaista.

Hei Lyydia[:)]Itse olen hakenut äitiys/vanhempainrahaa viimeisen puolen vuoden tulojen perusteella, kun vuonna 2008 olin vielä opiskelija, niin ei olis tullut hääppösiä rahoja. Muistaakseni siellä kolmannen sivun ylälaidassa on kohta, missä kysytään minkä tulojen perusteella haet äitiysrahaa. Raksit siihen vaan kohdan, että haetaan viimeisen kuuden kuukauden tulojen perusteella ja raksit myös kohdan toimitetaan y17 lomake myöhemmin. Eli siis pyydät työnantajaltasi/palkoista tuon kyseisen lomakkeen, meillä ne ainakin palkoissa tiesi, koska se lähetetään kelaan ym..Meillä ainakin pistivät suoraan kelaan palkoista, niin sain pistää paperit jo menemään. Ja kannattaahan sun silti hakea puolen vuoden tulojen perusteella, vaik et nyt löytäiskään enää harjottelupaikkaa. Selkeämmin en oikeen osaa selittää, mutta kysy ihmeessä lisää jos ei selvinnyt[:)]Ja tsemppiä työpaikan hakuun!

Ahoj mammat!

Huh huh..nyt on muutto tehty tai no ainakii tavarat siirretty asunnosta toiseen[:D]Mies raukka joutunu yksin puuhaan kun mie sain totaali osallistumis kiellon lääkäriltä,mitään en saa nostaa enkä kumarrella ja kurkotella...mälsää on ollu ku on vaan joutunu oleen sivusta katsoja eikä oo saanu maalailla ja asentaa uutta lattiaa ja keittiöö..varsinkii kun rakkaallani on peukalo keskellä kämmentä [:@]On ollu siis hiukan kiirusta + netti pimento...

Tänne olikii tullu kauhiasti asiaa ja täs onkin menny aamu rattosasti teijän juttuja lueskellen..JA NYT ISKI PANIIKKI kun ei oo mitään vie hankittu vauvalle ja kaikki muut jo ratas ostoksilla.Taidanpa mennä siis tänään ostoksille,sitä kun lääkäri ei kieltäny vaikka mies toivoikin[:D]

Meillä siis kaik hyvin,poju kasvaa,mamma lepää ja iskä saa harmaita hiuksia saadakseen meille uuden kodin valmiiks

Hyviä vointeja kaikille!Praha kuittaa tältä erin JA palaa asiaan kunhan saa inhimillisen nettiyhteyden(tää naapurin netti tahtoo vähä pätkii..ei tykkää vissiin et tungin sen linjoille[;)])

Sussukka_: onpas teillä jo ajoissa käsketty valmistautua, mutta hyvähän se on ettei sitten tule yllätyksenä, jos masuasukki päättääkin tulla reippaasti ajoissa. Koita vain lepäillä niin kaipa se masuasukki siellä vielä viihtyy. Suomessa sentään sen verran korkeatasoista hoitoa että, jos missä niin täällä vauvallla on hyvät mahdollisuudet selvitä, vaikka tulisikin ajoissa. Toivotaan että kaikki menee hyvin!

Linea negraa ei täälläkään näy.

Anelse: Olit tosi nätisti laittanut jo kotia kuntoon. En tuollaista pinnasänkyä ole nähnytkään. Ne päädyt siinä oli tosi suloiset. Itse kanssa olen jo alkanut kotia laittamaan ja pelkään ettei mammalomalle jää enää mitään tekemistä (siis ennen vauvan tuloa) [:D] No ainakin saa sitten levätä.  Minä myös opiskelin vielä vuonna 2008, joten hain nyt sitten äitiysrahaa viimeisen puolen vuoden palkoilla. Toimitin hakemuksen mukana siihen mennessä saamani palkkalaskelmat ja ilmoitin että loput laskelmat + työnantajan y17 lomake tulevat perässä. En vaan nyt silti sitten ymmärrä että onko työnantajan tarkoitus arvioida ne tulevat viimeiset palkat? Minulla on pari lomaviikkoa tiedossa (siis ennen mammalomaa), joilla saatan joutua tuuraamaan töihin, joten ei ole ihan varmaa edes minkälaiseksi viimeinen palkka muodostuu, joten etukäteen sitä on vaikea arvioida. Kaipa ne Kelassa sitten voivat jälkikäteen laskelmiaan korjata jos palkkaa on tullutkin arveltua enemmän.

Kylläpäs täällä tilanteet elää koko ajan....

Sussukka toivotaan että vauva pysyisi masussa ainakin vielä kk tai jtn..:/

ihania vaunuja ja sisustuksia teillä.....:) Meillä on Phil&Tedsin sisarusvaunut kaikilla herkuilla kun tuo kuopus on vielä niin pieni että ei pysty käveleen pitkii matkoja ja hän ei oikeestaan kävele yhtään kun ulkona liikutaan, tykkää istuu vaunuissa vain...........:) ainoostaan leikkipuistossa tai omalla pihalla kävelee enkä työntele vaunuissa.....

Tuo linea negra on minullekin paremmin kuin hyvin tuttu esikon ja kuopuksen raskauksista, mutta tästä neidistäpä ei ole sellaista tullut ainakaan vielä....:)

Mullepa iski matkakuume ja päätin että lähden poikien kanssa risteilee......Meillä on matka 1.2 jolloin tulee rv 31+0. Mennään Siljalle ruotsinristeilylle. Ihanaa vaihdosta.:)

Linea negrasta sen verran, että miullakaan mitään kunnollista viivaa ei ole ilmestynyt, mutta jos oikein läheltä vatsaa katsoo, niin navan alapuolella on pienenpieni alue värjäytynyt tummaksi. [:-] Tästäkin jotkut sanovat, että pojista ln ilmestyy mutta tytöistä ei, kuitenkin poikkeuksiakin löytyy. Joten tiedä sitten, en edelleenkään osaa ennustaa kumpi meille olisi tulossa. [:D]

Sain kelan laput palautettua, vihdoinkin.. Miulle on äitiystuet tulossa miniminä, koska olen ollut viimeiset 1½ vuotta opiskelijana. Ehkä silläkin sitten hengissä pysytään, mutta ei sitä kyllä rahan takia lapsia tehdä.. [:D]

Tässä on muuten vatsakuvaa eiliseltä, eli viikoilta 25+4. Kahvista johtuu pienoinen turvotus, muuten miulla olisi todella selkeä poikavatsa hassunmallisen ylävatsan takia. Miusta kuitenkin tällainen ympäripyöreä vatsa on kauniimpi, sen takia hieman huijasin kuvaa varten. [;)]

anelse kiitos avusta! [:)] Soitin Kelaan ja ei kyllä sittenkään ole niin huonot 2008 tulojen perustella kun luulin(niillä kuitenkin maksaisi asuntolainaa ja eläisikin kun ei tuhlaile \o/, niukasti mutta kuitenkin! Ei jää kaikki isännän harteille), että aika hyvän paikan saisi noille kahdelle kuukaudelle keksiä, että se tarvittava 20% nousisi tulot! Jei! [:)]

Lyydia oleppas hyvä. Kiva että sait asiat selviään[:)]

Jeccu harmi ettet voi osallistua remontoimiseen, mutta hei nyt voit kerrankin toimia oikein luvalla työnjohtajana ja jaella käskyjä miehelle[:D][:D]Multa lääkäri kielsi ensin kaupassa käynninkin, mutta toivotonta. Mulla kaupassa pyörähtäminen on ainoa mielen virkistys päivässä ja saa samalla hieman liikuntaa[:D]Kyllä se kroppa sitten kertoo. Muistat vaan ettet nyt kanniskele mitään, ja soitat sit miehen apuun kun jotain kivaa löytyy[;)]Ja nyt toisaalta täytyis yrittää levätä, kun vielä siihen on tilaisuus.

Inkku84 toi pinnasänky tuli meille miehen siskolta ja sitä ennen kiertänyt jo ilmeisesti useassa paikassa. Joo ei oo ihan tyypillisen mallinen, mutta niin suloinen. Noi päädyt oli semmoset mintun vihreet, mutta päällystin ne tommosella pähkinän värisellä sisustuskontaktimuovilla, kun maalata en halunnut. Siinä se nyt asukastaan odottelee[:)][:)]

Embu ihanaa kun pääsette tuulettuun kunnolla, jaksaa sitten taas odottaa. Arjesta on aina kiva hetkeksi irtautua, mutta sitten kuitenkin niin kiva palata. Tääkin haluuuu....[:D]

Arwen ihanasti alkaa sielläkin vatsa pyöristyyn[:)]Mä en ookaan tota omaa poikamasuani sen enempää katsellut, olikos se niin että poikamasu on edessä ja tyttömasu leviää jokapuolelle[8|]

illil
mahtavaa tanssin polkkaa ja heitän kuperkeikkaa, siis mahtavaa että sait sen asunnon[:D][:D]ja oma saunakin oikein...Raha on aina ongelma vaikka sitä joskus sattuis oleenkin. Kyllä sitä järjestyy ja saat varmasti kaikki hankinnat hoidettua. Pikku hiljaa hyvä tulee[:)]

Tässä tuore masukuva tältä aamulta 25+2

Mukavaa alkanutta viikonloppua kaikille! [:)]

Ihanaa kun saa levätä, ensimmäinen mukava, mutta raskas työviikko takana. Palailen kommentoimaan enemmän varmaan huomenissa, nyt tulin vain lisäilemään päivitystä masukuviin. Ihania masuja oli muiltakin tullut taas [:)]

Tänään multa töissä yksi melko näsäviisas pikkuneiti kysyi: "Ei nyt millään pahalla, mutta miksi sun maha on noin pullea?" [:D] On ne lapsukaiset sitten ihania.. [;)]

Kuva on otettu toissapäivänä eli rv 25+3.

Noh olenhan mä näköjään melko pullea, jos esim. anelsen kauniin
siroon masuun vertaa

Niina_1 minusta sun maha on ihana ja niin persoonallinen. Kaikki kasvetaan omalla laillamme[:D]Joo noi on kyllä parhaita noi lasten suusta jutut, ne on jotenkin niin aitoja[:)]

illil: Mie kovasti toivoisin, että loppua kohden vatsa pyöristyisi sen verran tasaisemmin, ettei niin selkeää eroa ole ylä- ja alavatsan välillä kuin nyt on. [;)] Tosin enää nelisentoista viikkoa jäljellä, niin ei tästä kummusta enää kaua ehdi nauttimaan, joten otetaan kaikki ilo irti nyt. [:D]

anelse: Joo, poikavatsan sanotaan tosiaan kasvavan eteen, eli takaapäin ei välttämättä tiedä naisen olevan raskaana, ja tytöstä vatsa taas leviää joka puolelle. [:D] Ja poikavatsassa kumpu muodostuu alavatsalle, jolloin esimerkiksi ylävatsan lihakset saattavat näkyä vielä pitkään. Äitin työkaverilla oli ollut selkeääkin selkeämpi poikavatsa, mutta tyttö oli tullut, joten saa nähdä miten omalla kohdalla vatsan muoto pitää paikkansa. [:-]

Mulla vatsa kasvaa niin eteen että takaa ei nää mtn, mulla kaikissa kolmessa on näin tehny mut nyt kaikista eniten ja odotan tyttöä.:)

Pakko tulla heittämään tähän väliin et mulla on neljä poikaa, joista (myös kaksosista) oli kaikista "poikamaha". Nyt kun odotan tyttöä on ihan samanlainen "poikamaha". Naama sen sijaan on levähtänyt nyt, samoin aika usealla tyttöä oottaneella tutulla. Sanotaan et tyttö vie äidin kauneuden, sen taidan mäkin allekirjoittaa... Valitettavasti.

Takaisin