Täällä ollaan..:)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja embu83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei illil ollaan varmaan menty ristiin[:D]Ties vaikka siellä taas toisiamme vaanittiin..Musta tuntuu, että sä oot varmaan kokeillut niiden meidän vaunujen runkoa, koska se oikeesti tuntuu ensin tosi heittävältä, mutta rupee kyl tuntuun jykevältä kun työntelee. Ja teillä varmasti täytyykin tosiaan koiran takia olla melko jäykkä alusta. Hih, vähän niinku puhuis autoista[:D] Huomasitko siellä vasemmassa rivissä perällä semmoset ruskeet vaunut, joissa oli hieman vaaleensinistä?Niissä oli just toi sama jousitus kun meillä, mutta sitten oli toisissa vaunuissa eri kuosi niin ne sai vaihdettua. Me oltiin varmaan just käyty hakeen vaunut eivätkä olleet kerenneet laittaa sitä kuosia vielä uutta tilalle[:)]Oottekos tarkastanut Lielahden muksutallin?Sielläkin oli jotain ihan hyviä tarjouksia. Tosi sievän näköset noi mitä oot katellut. Mä en tainnut muita siellä huomatakaan kun kuolasin vaan noitten perään. No onpahan nyt hankittu, niin vois vähäks aikaa yrittää rauhottua näistä vauvahömpötyksistä kun alkaa miehellä meneen hermo[:D][:D]

Kovassa kantokopassa kun on kovikkeer myös reunoilla niin pysyy helpommin ryhdissä ja saattaa olla ehkä hengittävämpi. Meidän kopassa on kovike pohjalla ja sit reunoilla vaan semmonen tanko pitämässä kasassa. Ihan riittävän jämäkkä lyhyelle vauva-ajalle. Oon ymmärtänyt, että jos on kiinteä kantokoppa niinkuin ns. perinteisissä vaunuissa, niin jalkatila loppuu jossain vaiheessa kesken, sit kun kasvaa, koska kopan reuna ottaa vastaan. Koppa on varmaan kuitenkin hyvä olla tavalla taikka toisella vauva-aikana. Mut jotkut pehmeet kantokopat on niin pehmeitä, että tuntuu et vauva hukkuu sinne kun sillä nostaa[&:]Tavallaan reunat kaatuu päälle. No eipä nyt taas muuta tule mieleen..

Hei tervetuloa huhtimamma!

Tervetuloa Huhtimamma[:)]
Missäs muuten Jeccu luuraa? Tuus kertoon kuulumisia[:)]
Anelsen vaunut näyttää tosi kivoilta!
Mä en raaski uusia vaunuja ostaa.. Miehellä ei rahaa ole sellaisiin ja mua ei huvita kaikkea yksin maksaa. Koitan järjestää kaiken mahd. edullisesti ni pyydän edes joistakin sit osan maksamaan mulle takas.

Taas se arki jatku ja oli kyllä kiire päivä. Häämessut pian edessä ja ne vaatii aika paljon työtä. Lisäks pitää purkaa vanha ikkkuna+tehä uus ja laittaa firmaa kuntoo, tänäänkin päivä meni niin hujaukses etten edes iltapalaa ehtiny syömään[:D]
Onneks on toi ke pakollinen vapaa ni saa hetken keräillä itteesä hehe[;)]
Tässä päivitystä taas masukuviin, joka viikko reippaasti napsin :)
rv25+1

Jep illil, meillä on se ratasosa siinä samassa. Mutta noissa tosi näppärä, kun se koppa on siellä sisällä ja jalkopäädyssäkin on semmonen vaunupääty, että menee ihan täysin vaunuista. Musta se on kiva, että kaikki saa just semmoset vaunut kun itse haluaa. Yhtä monta makua kuin mammaakin[:D]Niin joo, meillä irrallinen kantokoppa tulee siinä käyttöön, kun säilytetään varmaan alhaalla varastossa vaunuja, niin sit on vauva helppo kantaa sisälle sillä kopalla. Taitaa muuten olla semmoset ´vanhan ajan yksinkertaiset perusvaunut´nykyään tulossa taas muotiin. No mitä siinä liikaa nappuloita tarvitaankaan, menee pää pyörälle[:D]Mut kannattaa pitää päänsä, mihin on tykästynyt. Tarkotan et yleensä se tyyli mikä eka tulee mieleen, niin myös pysyy. Jos maltat niin anna vaunuajatusten muutaman päivän olla, niin ehkä sit pystyy selkeemmin ajatteleen[:D][:D]On tää vauvahömppäily rankkaa puuhaa[;)]

illil: Mietit mitä eroa sillä on, että onko kova vai pehmeä kantokoppa, niin kovassa on se hyöty, että sitä voi tarvittaessa käyttää väliaikaisena nukkumakoppana esim. vierailuilla. Muita eroavaisuuksia pehmeän ja kovan kantokopan välillä en tiedä, tämä tuli siitä mieleen että se vaikutti meidän päätökseemme hankkia vaunut kovalla kantokopalla. [:)]

Pitkästä aikaa tännekkin ehtii kirjoittelemaan [:)]

Kyllä ne viikot vaan vierii pian onkin jo 26 viikkoa täynnä.. alkaa jo synnytyskin vähän jännittää [:)]
Täälläkin vatsa kasvanut jo kovasti, mitta navan kohdalta nyt jo huimat 104cm..[:D]
Perjantaina olisikin taaseen neuvolapäivä, on se aina yhtä jännää sinne mennä..
Sokerirasitukseenkin tarviis varata aika tammikuulle, lähisuvussa kun tuota sokeritautia tuppaa niin paljon olemaan niin meinas neuvolan tätskä et parempi se nyt sit kattoo ku en sillon esikoisesta ollenkaan siinä käynyt vaikka sitä jo sillon mietti.

Huomasin tuossa keskustelua vaunuista, me hankittiin esikoiselle -08 vuonna nuo ora taiga vaunut.
http://www.orasel.fi/www/popupcard.php?id=7&img=346. Väri meillä tosin eri kuin tuossa kuvassa muuten samat, oon ollu kyllä tosi tyytyväinen. Vaunut on pehmeällä kantokopalla ja yhdistelmät. Niissä on tosi hyvä säätöaisa, minäkin kun olen sen 153cm pitkä niin saa säädettyä hyvän työntökorkeuden [:D] ja vielä hyvä ominaisuus mitä on paljon tarvittu on tuo heittoaisa. Suositushinta näytti olevan tuolla sivuilla 499 mutta oon nähnyt nettikaupoissa myytävän 399 ja tietty myymälästä voi saada halvemmalla viime vuoden kuosilla olevia malleja..

Heips taas!

Nyt se törsäily on sitten alkanut. Olin tosiaan päättänyt että ennen rakenneultraa ei ostella mitään. No nyt sitten ultrat on ohi ja päätökset pidetty. Aika päästää äidinvaistot ja pesänrakennusvietit valloilleen [:D]!  Palasin juuri ruokatunnilta...Kulutin sitten stockmannin vauvaosastolla 53 euroa potkupukuun, -housuihin, bodyyn, tuttipulloon ja tuttiin. Kuinkakohan paljon silläkin summalla olisi saanut hyviä vauvanvaatteita kirpparilta muutaman uuden sijaan! Mutta kun osui niin suloiset vauvanvaatteet silmään. Ajatuksissa on että ne sitten vauvalle puetaan kun ensimmäiselle kotimatkalle päästään. Saa nähdä miten käy...voi olla että loppujen lopuksi vaihtoehtoja on sitten useampi! No ensimmäiset vauvan vaatteet vasta ostin. Kyllähän niitä sitten äitiyspakkauksessakin on aika mukavasti...(sitä odotellessa).

Tervetuloa vaan huhtimammalle! Täällä on myös toinen turkulainen. Meillä laskettu aika joskus 12.4 -19.4 välillä...neuvolatäti, minä ja ultraaja kun kaikki olemme saaneet eri vastauksia [8|]. Noh mammalomalle pääsen ensimmäisen veikkauksen mukaan, joten ei pitäisi valittaa. Kuten jo aikaisemminkin täällä purnasin niin olen varma että meidän lyyli on ainakin viikon myöhässä.

Moikka ja kiitos kaikille vaunupohdinnoista! Luulen että selkeytti omaa näkemystä ihan hyvin. Vaikka vaunut on jo hankittu, on meillä vielä kopan valinta edessäpäin. Luultavasti päädytään nyt sitten kovaan kantokoppaan just sen "sänkymäisyyden" takia ja siksi, että vauva on eniten vaunuissa kesäaikaan ja kovassa kopassa luulis ilman kiertävän vähän paremmin.. Ja Lahden Kärkkäisellä näytti lämpöpussit olevan tarjouksessa (32€), joten sellasella pitäis sit talviaikaan pärjätä. Ainaki mun ystävät on kehuneet omasta kokemuksestaan lämpöpussin käytännöllisyyttä.

Mä meen kans ihan hulluks vauvanvaatteista ja tekis mieli ostella niitä koko ajan. Mä sentää tajusin himmailla kaupassa ja vallotin sen sijaan Lahdessa olevan Lastenvaatekirppiksen, Viikarin. Sieltä lähti 16 eurolla benettonin plyysiverkkarit, ihanat bamse-farkut, pehmeet sammarit trikoovuorilla, armeijan vihreet lappuhaalarit myös trikoovuorilla, collegelappuhaalarit, kaks paitaa ja sukat. Ja voi sanoo et noi pienet vaatteet on ku uusia ja jotkut todella on käyttämättömiä, varmaa lahjaks saatuja jotka on ollu jo heti pieniä tms. Että aika paljon hyvää vaatetta pienellä hinnalla[;)].

Kävin sitte maanantaina suuhygienistillä siinä sylkitestissä ja tarkastuksessa. Oli aika inhaa[:'(], pureskeltii sellasta parafiininpalaa ja syljeskeltii kuppiin. Toisaalta on kyl mielenkiintosta tietää minkälainen bakteeristo mun suussa elää, ja sit sai selville miten nopeesti suu puolustautuu happohyökkäystä vastaan jne. Mut enpä tiiä mitä toi lysti makso, lasku tulee perässä enkä tajunnu kysyä... Sit se poisti hammaskiveä ja langalla veteli niin ronskisti hammasvälit et itku meinas tulla. Yritin kokoajan tsempata itteeni et ei satu, hyvin menee, ole reipas.. Mut ei siitä hyvää kokemusta saanu tekemälläkää[&:]. Ja sit ois yks reikä joka pitäis käydä vielä paikkaamassa ennen vauvan tuloa.
Ideana tossa siis on ehkäistä, että vanhemmat sylkikontaktilla tartuttaa lapseensa kariesbakteerin (kun syö samalla lusikalla tai puhdistaa tutin omassa suussa, tai suukottaa mut en tiiä kuka antaa lapsellee niin märkiä pusuja). Bakteeri voi tarttua lapseen ekojen hampaiden puhkeamisesta 2-3-vuoden ikään asti, kunnes lapsen suun oma puolustuskyky on kehittyny tarpeeks. Näin jälkeepäin ajatellen hyvin selviää ihan vaan tolla infolla et miten bakteeri tarttuu ja sylkikontaktia välttämällä. Ja hammastarkastusta suositellaa sen takia et raskaushormonien takia ikenet ja suu on herkempiä tulehduksille yms. Tämä olkoon tietona niille joita ei neuvolassa oo infottu[;)].

Jees. Huomenna vapaapäivä, joka pyhittyy rästiesseen kirjottamiseen.
Torstaina neuvola ja lääkäri. Ja 24 työpäivää jäljellä!!!

Moikka taas. Nyt on lukumaratooni ohi ja jos nyt kuulumisia kirjottelis. En oo viikkoon käyny täällä lukemassakaan ja oli taas tullu 3 sivua juttua [:D]

Neuvola oli viime keskiviikkona ja th epäili mun rintakivun/puristuksen, selkä- ja kylkikivun syyks sen että mulla on kohtu niin ylhäällä, näytti et melkein rintoihin asti, sf-mitta oli 28cm, eli reilusti käyrän ulkopuolella, mut sanoi että se varmaan tasaantuu siitä. Ja myös vauva oli niin päin että pää on ihan kohdun yläpäässä ja se kai painaa. Mulla on ollu siis koko toi oikea puoli oikeastaan pari viikkoa kipeä koko ajan, eikä aina tiedä miten päin olis.Th vaan sano että sulle voi tulla aika tukalat oltavat jos ei se kohta käänny. Paras on seisoa, joten tuleekin aika paljon touhuttua kaikkee. Koneella ei paljon jaksa istua ja makuullakaan ei oo hyvä, mut onneks nyt muutaman päivän on ollu jo parempi.
Hg oli laskenu vähän vaikka on rautalääkitys, 106 oli.

No se vaivoista.. Lauantaina käytiin anopin kanssa yhessä kaupassa, kun sanoin et lähen kattoon sieltä vauvan vaatteita kun lehdessä oli tarjouksia ja se halus lähtee sit mukaan. No mulle tarttu mukaan vaan yhet gollegehousut, mut anoppi oli jo keränny korin täyteen vauvan vaatteita, ei se multa paljon mielipiteitä kysyny, mut oli ne kaikki kivoja [:)] Ei se antanut mun edes maksaa niistä mitään. No ne 4 euron housut maksoin [:)] Se on muutenkin ihan tohkeissaan kun siitä tulee mummo. Se anto meille lainaan miehen vauvakirjan ja eilen sitä lueskeltiin yhessä.

Mun mies ei oo mikään romanttisuuden perikuva, mut sunnuntai-iltana kun olin pari tuntia pois kotoa ja kun avasin ulko-oven, niin täällä oli muuten pimeetä, mut olohuone oli täynnä kynttilöitä [:)] Sitten tuli kutsu saunaan, joka oli jo lämmitetty ja olin jo niistä ihan onnessani, mut kun tulin saunasta, olikin iltapala tehtynä ja syötiin se kynttilänvalossa. Sit mies vielä muistutti että siellä alkais just yks elokuva mistä olin puhunut, ite en olis muistanu ollenkaan. No pakko oli hehkuttaa, sori [:)] Se on vaan siltä niin harvinaista.

Marjo82: meillä on 5v sekarotuinen narttukoira, joka on aina ollut kaikille ihmisille ja koirille kiltti, eikä oo paljon haukkunutkaan, mutta viime aikoina se on varsinkin naapuruston koirille (uroksia) ollu äkänen ja karvat pystyssä ja ihan kun olis enemmän alkanu vahtimaan. Ihmisille haukkuu enemmän. Jospa se johtuukin musta, kun oon ihmetelly siihen syytä. Ja kun mökkeilemässä tai kyläilemässä ollaan oltu, niin tuntuu että on nykyään enemmän mun perään, kun ennen seuras mun miestä joka paikkaan.

Mä oon vaunuista miettinyt Emmaljunga Ceroxeja, ne on kuomurattaat mihin ostetaan erikseen kantokoppa, olisko ollu pehmeä vai puolikova, mun mielestä ne on monikäyttöisempiä kun kova koppa tai ainakin meidän käyttöön sopivampia. Ne myös menee tosi pieneen tilaan kasattuna ja niitten pitäis tonne miehen pieneen urheiluautoon mahtua [:D] Niitten pitäis olla myös hyvät maastovaunut ja lenkkeillessä niitä pääasiassa käytänkin. Meidän lenkkipolut kun on jotain metsäautoteitä ja pururatoja. Toinen malli on Gesslein Swing, mut kaveri kyllä haukku ne ihan lyttyyn. Hinnat 699€ joten tässä tarjouksia ootellessa [:)] Mut anoppi on kyllä puolet luvannu sponsoroida vaikka oon niitten hinnat jo sanonukkin. Aika paljon on vielä hankkimatta, mut ei onneks muuta isompaa kun vaunut ja vaatekaappi. Kiva kun ollaan niin paljon saatu käytettynä ettei paljon ole rahaakaan vielä mennyt. Niin ja sitterin ja hoitolaukun muuten ostin uutena, 36€ yhteensä makso, kun oli alennuksessa yhden liikkeen avaijaisissa [:)]

Niin ja galluppiin: mahan ympärys on 91cm korkeimmalta (eli navan) kohdalta.
No toivottavasti ette nukahtanu, nyt muihin puuhiin..

Piiiitkästä aikaa taas netissä ja täällä foorumilla:) Onnellista Uutta Vuotta kaikille!!! Ajatelkaa, että tämä vuosi on meidän pikkuisten syntymävuosi[:)] Tuntuu aivan epätodelliselta...

On ollut todella kiireistä ja joutunut pyhien välissä sahamaan ahkerasti ympäri Suomea. Flunssakin on ollut riesana jo pitkään ja jouluaatto meni tietenkin ilman makuaistia (argh!!!). No pääasia, ettei ole sikalunssaa!

Täällä on myös närästys vain pahentunut, mutta supistukset taas vähentyneet. Maha on kasvanut kiitettävästi ja iho alkaa olla jo pinkeäntuntuinen. Potkut näkyvät jo mahan läpi[:)] Jatkuvasti saa raapia mahaa, kun kutittaa koko ajan masun seudulta. Varmaan johtuu ihon venymisestä ja kuivumisesta... Tänään sain postitse päätöksen äitiysrahasta ja -avustuksesta. Paketti pitäisi tulla parin viikon sisällä! Ja vaunuista... meille oli melkein tärkeintä se, että mahtuisivat hyvin autoon, kun joudutaan paljon reissaamaan. Älkää nyt naurako...[8|] Päädyttiin nimittäin Carena Free-yhdistelmävaunuihin. Hinta tarjouksessa 159 euroa. Tosi laadukkaantuntuiset ja heittoaisa, aisan korkeudensäätö, pikalukitus rattaissa, pehmeä kantokoppa (pohjassa tietenkin tukeva levy) ym. Olin niin helpottunut, kun saatiin ne - viimeinen kappale liikkeessä! Tuntuu jotenkin hullulta sijoittaa lastenrattaisiin hurjia määriä rahaa, kun ne kuitenkin ovat niin vähän aikaa käytössä. Nuo on vielä tosi kevyet ja hyvät työntää sekä nopea kasata. Värikin oli tosi miellyttävä[:)] Ei noista vaunuista kannata stressata. Ajatelkaa, millaisia ne vaunut ennen oli ja niissäkin hengissä pysyttiin... Nyt olen ryhtynyt kestovaippoja hankkimaan. Harsovaippoja on jo ostettu vino pino ja hyviä kuorivaippoja parhaillaan metsästelen. Pitää varmaan hankkia useita eri merkkisiä ensin vain pienintä kokoa, että voi sitten isommat koot ostaa vasta, kun näkee käytännössä eri kestovaippojen hyvät&huonot puolet. Jos jollakin on täällä kokemuksia hyvistä kuorivaipoista tai muuten kestoilusta, neuvot otetaan erittäin kiitollisena vastaan[:)]

Tällaista täälläpäin... ai niin, embulla oli tosi hieno ultrakuva täällä! Uskomattoman selkeästi siinä näkyvät kasvot - oikea söpöliini! Muutenkin kivoja masukuvia. Pitää itsekkin lisätä tänne joku päivä uusi masukuva:)
Hyviä öitä!!!

Huhheli hui, pitkä päivä takana...

Nyytti kiva että oot ottanut joka viikko masukuvia ja jaksat niitä meillekin jakaa. Kiva seura masujen niin erilaista kehitystä. Itsekin oon yrittänyt joka viikko kuvan ottaa, mut aina ei saa aikaseks tänne laittaa[:D]Joo tosi hyviä käytettyjä vaunuja varmasti on. Me ei vaan satuttu löytämään, ja sit kun vanhemmat sponsoroi aika hyvin, niin aatelin sit että ihan sama kunhan saahan ne hankittua[:)][:)]Nyt on rauha maassa.

MII86:n vatsa se vetelee ihan omissa senttiatmosfääreissä[:D]Tosi kivan ja näppärän näköset noi teidän vaunut. Mekin hommaattiin nää vaunut vähän sillä silmällä, että menis sitten jatkossakin toiovottavasti lisääntyvälle katraalle.

Inkku84: Rahaa sais meneen joo ihan hulluna kaikkeen kivaan, ja kyllä niitä pieniä vaatteita valitettavasti melkein joka kauppareissulla koriin hyppii. Tuntuu välillä kun olis jossain ihan omassa vauvamaailmassa, missä kukaan muu ei ymmärrä kuinka tärkeä vaihe ainakin itelle on tällainen valmistelu ja ehkä hieman törsäyskin[:D]Kerranhan sitä vaan eletään[:D][:D]Mut kirpparien nimeen vannon myös:-)

Kettuli82
: Toivottavasti se pienisuuri siellä masussa nyt kääntyisi alaspäin mamman rinnuksia kiusimasta. Ei varmastikaan tunnu mukavalta, kun joku painaa ja puristaa.Itellä ei kyllä vielä tunnu että olis lähelläkään tisuja massun yläreuna. Ehkä joitain senttejä navan yläpuolella[8|]Joten täälä vielä noita tuntemuksia odotellessa. Onnenpotkuja sinne!!
Ja kyllä noi anopit vaan rulettaa[:D][:D][:D]

Marilyn84
: kiva kuulla sinustakin[:)]Minusta se ainakin ihan sama mitä vaunut maksaa, jos on hyvät ja itse tykkää. Itsekin mielelläni olisin halvemmatkin ottanut, jos olis sopivat löytynyt. Eikä mulle kyllä merkilläkään väliä ole. Sitä paitsi ajattele kuinka teillä jää sit muihin juttuihin rahaa, minkä vaunuissa säästitte. Löydöt on parhaita ja niihin kannattaa tarttua[:D]

Minä täällä olen uurastanut tänään pinnasängyn ja hoitopöydän parissa, pientä decoreerausta ja sillee[:D]Ensin tuli kauhia ressi, kun tajuttiin , että hitsi meidän makkari on pieni ja sit ku sitä tavaraa kannettiin sisään niiiiin apuaaaaa..Mut joo päivän soviteltuani ja sumplittuani saatiin makkari kivan nälköseksi ja kulkeakin vielä mahtuu. kyllä on uuden kämpän osto parin vuoden sisällä tiedossa[:D]Pistän vähän kuvia päivän lopputuloksista, kun oon niin mielissäni[:)]

Öitä kaikille!

Tuossa siis vauvan sänky kohtuu valmiina...

Mie en oo pahemmin vauvanvaatteita uskaltanut metsästää, kun ostaisin varmaan koko kaupan tyhjäksi.. [:D] Pitää kierrellä muutamat kirpparit, mutta muuten hillitä itseään. Ollaan saatu jonkin verran vaatteita lainaksi tutuilta, ja äitiyspakkaus sisältää sitten muutamat vaatteet, joten niillä pääsee hyvin alkuun. Tosin voisi sitä jotain pientä suloista hankkia, kun ne vaatteet vain on niin yksinkertasen hellyyttäviä! [:)]

Tänään oli neuvolassa ylimääräinen käynti niiden verensokeriarvojen takia. Käytiin läpi kaikkea ruokavaliosta liikunnan lisäämiseen. En tiennytkään, että hedelmienkin suhteen yksi keskikokoinen hedelmä per päivä on suositeltava määrä, eli joillekin diabeetikoille jo kokonainen banaani saattaa olla liikaa. [:-] Harjoittelin myös verinäytteen ottoa sormenpäästä, ja valehtelematta voin sanoa ettei se ollut ollenkaan niin kauheaa kuin olin pelännyt! Eli jos nyt käy niin, että joku toinenkin joutuu samaan tilanteeseen, niin sitä ei kannata pelätä yhtään.. [:)] Se näytteenottaja on niin automatisoitu, ettei välttämättä tarvitse edes katsoa kun itseltään verinäytteen ottaa, laite pysyy kyllä tukevasti paikallaan. [:D]
Ja parasta tässä kaikessa on se, että me saadaan ylimääräinen ultra! [:)] Toivottavasti sitten ei selviä, että vauva on kasvanut liikaa, sillä mahdollisimman pitkälti toive olisi alatiesynnytyksestä. Sellaisen murehtimisen aika ei kuitenkaan ole vielä, nyt nautin tästä odotuksesta ja jäljellä olevista reilusta 14 viikosta. [;)]

Iltaa kaikille.
Oli tuossa toisella palstalla puhetta linea negrasta. Kuinka monelle se on ilmestynyt?
Minulla varsin selvä ja lähtee sekä navasta alaspäin että ylöspäin. Eikä edes samassa linjassa[;)] Kuvassa ei näy niin selvästi kun livenä mutta näkyy silti.
Äsken mittasin masun ympäryksen ja n.100cm se oli.
Anelse, kylläpä teillä näyttää kivalta!![:)]
Meillä ei asunnossa näy vielä millään muotoa että vauva on tulossa..

Hei! Mun on nyt vielä palattava tähän vaunuasiaan tunkeilemaan... [8|]
Tuosta pehmeän ja kovan kantokopan erosta. Tänään kävin taas täällä yhdessä liikkeessä, missä myydään pääasiassa Brio, Cresent ja Gesslein-merkkejä. Onneksi meillä mammoilla on makuja erilaisia ja jokaisella tarjolla omanlainen vaihtoehto! Hinnan kun vaan saisi vielä sopivaksi! Briolla esim oli se pehme koppa kuitenkin tosi "jämäkän" oloinen, ettei lyssähdä vauvan päälle niinkuin anelse sanoi Hauckin vaunuissa sille näyttävä. Tuosta sai kovikkeet ym poisottamalla aivan tajuttoman ison, siis oikeasti tajuttoman ison, lämpöpussin! Pään päädyssä oli sellanen kiristysnyöri millä sai avattua sitä päätyä ja musta se kyllä vaikutti paljon tilavammalle ja kivemmalle kun kova koppa! Joku kun sanoi, ettei esim ulkonäöllisesti tykkää niin pehmeästä kopasta ratasosan päällä, musta taas se näyttää tosi kivalle enkä todellakaan haluais kovaa koppaa! [:)] Jotkut kovat näyttää niin KOVILTA, että pehmeä pelkästään näyttää mun mielestä jotenkin mukavammalle ihan muksun oloa ajatellen. Varmasti ihan hullu ajatus, eihän se siellä kovassa kopassa millään kovalla vanerilla makaa, mutta tiiättekö? Semmoselle muhkeelle ja lepposelle.. [:D] En osaa selittää, mulla on hassu mieli. [:)] Joten täällä siis päätös kopasta on tapahtunut. Brion vaunut ei vaan muuten vakuuttanut.. Vaikka pitkä olen, niin aisa tosiaan jää aika korkealle.

Vaunuasiasta: en oo paljon noita pehmeitä koppia nähny luonnossa, mut emmaljungalla on ainakin semmonen tukeva ja kovikkeet reunoilla, ei siis mee lyttyyn. Taisin kysyäkin kaupassa että onks toi vai pehmeä koppa. Mut tosta ilmeisesti otetaan ne kovikkeet pois, sitten sen saa myöhemmin makuupussiks, jalkapeitteeks ja istuinpehmusteeks. Tosin kovassa kopassa on se etu et käy matkasänkynä.

Anelse: ihana pinnasänky ja nurkkaus vauvalla [:)] Nätiltä näytti makuuhuone muutenkin. Meillä on vaan kaikki tavarat sekasin tuolla "lastenhuoneessa", mut sinällään suht valmiina. Tarvis vaan säilytystilaa lisää, kun ei mahdu edes äippäpakkausta purkamaan.

Nyytti: mulla on myös toi linea negra, tänään vasta huomasin.

Niina_1 ihan kivati meni Virolaiset juhlat, osasin jo odottaa mitä oli tiedossa, joten en järkyttynyt. Samaan aikaan oli mieheni mumman syntymäpäivät, joten meno oli todellakin melkoista. Virolaisten alkoholin käyttö on runsaampaa kun suomalaisten ja joka juhlassa sitä tarjoillaan (tyrkytetään), lastenjuhlissakin, kuten olen tullut huomaamaan..[>:] Mutta mitäpäs sitä tosia kulttuureja tuomitsemaan, osaavat virolaiset ainakin olla iloisempia ja energisempiä juhlijoita kun möröt suomalaiset.[;)]

Huomasin, ettei ole matkustelu enään niin helppoa, aikalailla poikki olen loman jälkeen. Onneksi vielä tämän päivän saa levätä ennen kouluun paluuta. Supistelut minullakin ilmeisesti alkaneet, palloksi maha kovettuu aina ajoittain ja jotenkin kiristää vatsasta. Usein kävellessä, mutta myös kotona makoillessa välillä. Täytyypäs huomenna neuvolassa kysellä asiasta.

Kiva lukea teidän vaunukeskustelua, itse olen ihan pihalla. Emme ole ajatellut kalliita vaunuja hankkia, ei yksinkertaisesti ole varaa. Luultavasti käytettynä ostamme.

Anelsella ihanan valmiin näköistä, niin paljon jo valmiina vauvaa varten![:D] Meillä ei oikein ole mitään vielä, mitä nyt vaatteita jonkin verran. Mutta onneksi tässä on vielä aikaa, ja ei pieni vauva vielä kovin paljon tarvitsekaan, kunhan perusjutut ovat valmiina.

Piti jotain varmaan vielä kommentoida, mutta taisipa unohtua, toisella kerralla sitten.[:)]

Nyytti: Miulla on myös selkeä linea negra.. Mies sen ensin huomasi jo joskus kuukausi tai kaksi sitten, mutta nyt se on selkeästi vielä tummentunut.

Anelse: Teillähän näyttää olevan tavarat jo aika valmiina vauvan tuloon. [:)] ihanaa! Meillä on sänky vielä hiottavana ja kunnostettavana, ennenkuin sen voi tänne kotiin tuoda. Hoitopöytäkin on ihan kesken vielä.. Jospa ne saisi tässä parin kuukauden aikana tehtyä, että saa sisään tuotua ja aloitettua kissojen totuttamisen niihin.

Mie shoppailin alennusmyynneistä tos toissapäivänä hieman vauvallekin vaatteita ja lisäksi kirpparilta löytyi pari bodya. Meidän naapurin tuttu oli jättänyt hänen luokseen heidän pinnasängyn lakanoita ym. meitä varten, joten käytiin nekin hakemassa kaappiin talteen [:)] Ostin vauvalle myös soittolelun jo [:D] sellaisen ihanan lampaan, nyt vaan pitäisi saada ne vauvan sänky ym. paikoilleen, jotta voisi järkkäillä tavaroita niihin valmiiksi.

Kelan paperitkin sain vihdoin laitettua eteenpäin, nyt sitten vaan odotellaan sitä päätöstä. Mieskin tuossa oli katsellut, että saa isyyslomaa 36 arkipäivää ja siihen kesälomat päälle, niin ehditään hyvin olla koko perhe vauvan kanssa opettelemassa arkea aluksi. [:)]

Heipparallaan!
Hyvää alkanutta uutta vuotta kaikille!

En olekaan vähään aikaan tänne mitään kirjotellutkaan,vaikka oonkin teidän muiden juttusia lueskellut.
Hyvinhän täällä pyyhkii ja masuasukki on sen verran villinä ollut mahassa,ettei tarvi miettiä että onkohan kaikki kunnossa [:D] Eilen tuli käytyä neuvolassa ja kaikki näytti olevan kohillaan.Painoa on tullut nyt 4,5kg lähtöpainosta,verenpaine oli 132/80,hemoglobiini 124 ja sf-mitta 24cm.Vatsanymäpäryksen mittasin tuossa ja näytti olevan 107cm.Neuvolassa tuli puheeksi sukupuoli ja itehän olen tässä poikaa veikkaillut,mutta terkkari meinas että jos vaikka olis tyttö tulossa.No kumpikin on yhtä paljon tervetulleita ja kyllähän se aika pian selviääkin.Välillä vaan ei malttais odottaa että koska nyytin saa käteensä.Sokerirasitustestiin joudun varaamaan ajan tässä huomenna,saa nähdä jos vaikka ens viikolla pääsis siihen sitten.

Porukalla on ollut kivan näköisiä vaunuhankintoja.Meillähän nyt on tietenkin jo entuudestaan vaunut tuolla eteisessä kun on poitsulle hommattu silloin joten ei tartte noita juttuja miettiä.Ne on Emmaljunga merkkiset tuollaset sinibeiget vm.2007 olevat yhdistelmävaunut.Kalliit ne oli kun ostettiin ne silloin yli 600€.Muistan sen päivän kun käytiin ostamassa ne ja kaikki muut isommat tarvikkeet toiselta paikkakunnalta.Rahaa palo ja koko auto oli ihan täynnä vauvakamaa.Hyvässä kunnossa ne kaikki on,joten menee hyvin lapselta toiselle.

Anelse Sulla oli tosi kivasti ja nätisti tavarat odottamassa pikkuselle [:D]

Nyt heräs meidän pikkumies ja on heti niin pahalla tuulella että on kait paras nyt vaan mennä...

Kiva että on joku täältä päin!
Mun mammaloman pitäis alkaa 17.3. Masu kasvanu ihan hetkessä ja sen myötä alkanu tuleen vähän jos jonkinnäköistä vaivaa... Liikkuminen mennyt aika ajoin tukalaksi, kun sattuu tuonne häpylyyn seudulle. Neuvolan th vaan sano, että on jotain niitä liitoskipuja eikä oikeen auta muu kuin kärvistellä[:@] Ehdotti että vois kokeilla tukivyötä, mutta todennäköisesti ei kuulemma kyllä auttais kun kipu niin alhaalla ja luussa.  Saas nähdä mitä tulee...
Oletkos muuten käynyt jossain mammajoogassa tms.? Ite ajattelin ens viikolla aloittaa TSYK:lla pidettävän joogan. Kävin siellä kerran ennen joulua, mutta sit jäi lomalle. Vaikutti ihan mukavalta ja hyödylliseltä. Viikonloppuna ajateltiin mekin miekkosen kanssa jo uskaltautua katselemaan vaunuja jne. Ihanaa![:)]

huhtimamma: Muistan itsekin, kun th:lle valitin noista aivan mielettömistä kivuista häpyluun ja lonkkien seudulla, niin terkkari vain iloisesti toteaa niiden olevan liitoskipuja joille ei oikein voi mitään. [&:]

Riidalle suuret kiitokset, kun mainitsit nuo kelan laput! [:D] Mie meinaan koko ajan unohtaa ne, tän viikon aikana pitäisi ne kuitenkin saada eteenpäin.

Takaisin