Täällä ollaan..:)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja embu83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei taas ja mukavaa uutta vuotta tosiaan kaikille! [:)]

Meilläkin vauvan liikkumiset ja potkut ovat alkaneet näkyä päälle päin.. Näyttää kyllä niin hassulta kun maha heiluu ihan omia aikojaan.. Iltaisin etenkin tulee seurattua vauvan potkusarjoja, kun se tuntuu silloin olevan vilkkaimmillaan.[;)]

Pitäisi maanantaina varailla sokerirasitusaikaa, ja käydä kelassa selvittämässä noita tukiasioita.. Jos saisi sen hammaslääkärinkin varattua niin olisi jo todella hyvä[:D] Katsotaan kuinka käy..

Täytyy palata paremmalla ajalla tarkemmin kaikkeen, nyt tulin itseasiassa vaan laittamaan vähän päivitystä masukuvaan. Eilen napsittiin, eli rv 24+5..

Pakkanen paukkuu nurkissa, iltaa leideille!

Hitsiläinen kun oltiin tänään vaunuja katselemassa, niin on pää ihan pyörällä. Mulla on kyllä tietty mielikuva millaset haluan, isot pyörät, tukeva ruonko, yhdistelmävaunut, puolikova koppa, heittoaisa, muhkeat ym....No kun noi kaupat on väärällään nuo kriteerit täyttäviä ja sit aina löytää jotain uutta että oishan toikin ihan kiva. Tänään kun oltiin äitin kanssa, niin tuntu että se on enemmänkin saamassa vauvaa kun minä. Siellä ne meni myyjän kanssa pitkin myymälää vertailemassa kärryjä ja äiti työnteli niitä pitkin käytäviä[:D][:D]Yritin siinä sitten sanoa, että rauhotutaan vähän, mutta kun tuo mummi on niin innoissaan niin minkäs teet. Joo ja sit tuli vielä ongelma, että missä säilytetään vaunuja, kun tod.näkösesti ainakaan mun mittausten mukaan monet ei sovi meidän hissiin, kun on hissi niin pieni. On meillä pyörävarasto, et oisko siellä sit?Haluis kuitenkin et ulos lähteminen olis mahd. helppoa, että vaunuja tulis sit käytettyä. Eihän sitä jaksa erkkikään jos joka kerta kun tullaan kotiin, niin vaunut täytyy kasata ja tuoda hissillä ylös[:@]Jotenkin oon nyt ihastunut tohon ruskean ja turkoosin yhdistelmään vaunujen väreissä[:)][:)]Taitaa olla nyt meikäläisellä kauden väri, kun rupesin kelaan, että meitin kotikin on aika paljon sitä väriä[:D]

Katselin tossa netistäkin vaunuja, mitä vois tilata ja olis puolta halvempia...Ilmeisesti maahantuovat Saksasta ym. Tosi näppärän näkösiä, mutta jotenkin mietityttää kun ei saa kokeiltua. Ajatelinkin nyt että kiertelen kauppoja ja katon sit löytyiskö netistä samoja ja halvempaan hintaan. Ootteks muut katsellut netistä vaunuja/uskallatteko sieltä ostaa?Onko merkillä loppupeleissä paljoa merkitystä, jos muuten vaunut tuntuu hyviltä?

Mulla muutes kävi äsken niin, että en ollut juuri tuntenut vauvan liikkeitä päivän aikana ja kävin makaamaan ja ajattelin että alkais nyt liikkumaan niin alkoi hirveä jumppa. Tää on toistunut pari kertaa aiemminkin. Onkohan tuo han sattumaa vai telepatiaa?Ymmärtääkö tuo pieni että haluan sen liikkuvan?

Nyytti: mullekin tulee ostoksilla tosi äkkiä väsynyt olo eikä todella jaksa samaan malliin kun ennen. Sit vielä kun usein liikenteessä supistaa, niin tuntuu että nyt jo vaappuu kun viimesillään, kun yrittää kulkea mahdollisimman varoen ja rauhassa. Varmaan hassun näköstä[:D]No onneksi ei enää tarvi itse kantaa kauppakasseja. Huomasin vaan tossa ysk päivä että ei paljoa tarvi kantaa, kun seurauksena on sit kivat supistukset[:@]

Riidalla ihana pallo[:)]siellä se pikkukaveri kasvaa[;)]

Tämmösiä mietteitä tänään. Juu sain tuossa muuten aikaseksi hiusten ja kulmakarvojen värjäyksen, jihuuu...nyt leffan ja syömisten pariin...

Ainiin, sitäkin tässä pohdin tänään, että on kiva että meillä on tämä meitin foorumi asiallinen ja semmonen lepposa tunnelma. Tarkotan että mielipiteitä sanotaan, mutta ei loukkaavaan sävyyn tms..Ja täällä ihan oikeesti uskaltaa kertoa itsestään ja elämästään rehellisesti. Oon vaan lueskellut välillä muitakin sivustoja ja foorumeita ja on musta aivan älytöntä, millasta tekstiä toiset kirjottaa toisilleen. Kaiken lisäksi lapsellista. Musta nää palstat on kuitenkin pääasiassa vertaistukea varten ja sit on asia erikseen jos joku on oikeesti kysynyt rehellistä mielipidettä, niin olkoon se sitten vaikka paskaa. Jokaisella on oikeus tässä tapauksessa omaan mielipiteeseen, eikä toinen siitä saa loukkantua. En mä nyt oikeen tiedä mihin mä tällä pyrin, mutta on vaan harmittanut toisten puolesta ja oikein vihaksi joskus käynyt, miksi toiset ihmiset haluaa pilata toisen ilon. Okei nyt mä poistun[:D][:D][:D]

Nyytti: Mä olen kanssa huomannu, ettei kaupoissa kiertäminen ole enää kivaa, josko en oo koskaan siellä viihtynyt, mutta nyt vielä vähemmän.

Anelse: Minulla vaunujen valitsemisen perusteena oli, että halusin sellaiset, joilla pärjään täällä maalla, vähän huonommissakin maastoissa. Noiden koirien kanssa kun on päästävä tuonne metsäautoteille, jossa ei noita asfaltteja ole, eli pakollisena isot ilmakumipyörät, tukeva runko ja kunnon jousitus. Lisäksi halusin yhdistelmät ja ajattomat. Sitten kun aikamme katselimme käytettyjä, niin päädyimme ostamaan iihan kaupasta Emmaljunga Duo Edget. Ajatus kun on, ettei tämä lapsi jää viimeiseksi, jos luoja suo, niin käyttöä on myöhemminkin. Mietittiin sitä, että käytetyissä on aina riskinsä. Tuossa nuo vaunut seisoo nyt olohuoneen nurkassa valmiiksi koottuna, makuupussi pohjalla odottamassa tulokasta. [:D][8D]

Ihana pyöreä massu Riidalla [:)]

anelse:
Joo siis mä on kans ihan tuskastumiseen asti pohtinu noita vaunujuttuja! Yhdistelmät haluan ehdottomasti, tavallisia vaunuja en ole edes harkinnut. Vauvan "makuu-vaihe" on loppujen lopuksi niin lyhyt että hullulta tuntuisi ostaa kalliit vaunut ja puolen vuoden päästä kun ruvetaan istumaan niin taas uudet. Työntö-aisassa säädettävä korkeus oltava (se tosin taitaa olla melkolailla kaikissa nykyään?) koska meillä miehen kanssa tätä kokoeroa. Ja siskoni suositteli että kova kantokoppa kannattaa olla. Kestävät ja napakat täytyy olla, meillä kun ei autoa ole niin vaunut meidän ainut kulkupeli tulee olemaan. Muuta en sitten tiedäkkään [:D] Mä oon jostain syystä tykästynyt sellaiseen vaaleanharmaaseen väriin noissa mitä oon katellut. Jovi Air-merkkiset (
http://www.vaunut.info/lastenvaunut/Jovi-Air-2009) olisi yksi vaihtoehto, niitä olen ihan käytännnössäkin kokeillut kun siskon pojalla on sellaiset vuoden -06 mallia. Mä oon kanssa netistä katellut, mut jotenkin kyllä arveluttaa ainakin se ulkomailta tilaaminen, kun ei pääse testaamaan. Eri asia sit ihan suomalaisesta nettiliikkeestä jos tilais, vois käydä ensin jossain kaupassa testaamassa, tuolta netistä tosiaan saa usein halvemmalla.
Sikäli kyllä hyvään saumaan osuu tämä vaunujen osto, kun jokapaikassa myyvät nyt noita vuoden -09 värejä poistohintaan [:)]

Mullahan oli siis ihan asiaakin mutta päädyin taas lörpöttelemään kaikkea muuta [:D]

Eli siis: Te joilla nyt enempi kokemusta suppareista, esim. sairaslomalle joutuneet. Missä vaiheessa näistä pitäisi huolestua/mikä on normaalia? Mulla on näitä ajoittain tullut, välillä ei pariin vkoon mitään, sitten jokunen silloin tällöin. Nyt on muutamana päivänä kuitenkin tullut pitkin päivää vähän väliä, ja nyt illallakin tuntui että oli joku kesto-supistus kun maha oli pitkään ihan kovana. Ja mulla kun nuo ei ikinä ole ollut mitään seurausta rasituksesta, vaan ihan levossa ollessa ja yöllä tulleet. Ei ne varsinaisesti koske mutta inhottavalta tuntuu, jotenkin tuntuu että vaikea hengittää kun supistus tulee. Seuraava neuvola mulla vasta 22.1 niin mietin että pitäiskö tässä sitä ennen jo soitella jos tämä ei rupea rauhoittumaan?

Huomenta mammat [;)]

Vaunuthan meillä oli jo hommattu.. Oli aika äkkiostos, kun en ollut silloin vielä asiaa ehtinyt paljoa miettiä.. Tuossa meidän vaunut; http://www.villenkello.fi/shop/kauppa10/products.php?&action=show&id=4245&show=all .. Ihastuin etenkin niiden väritykseen ja tukevuuteen [:D] Nyt ne tuolla varastossa odottelee käyttöä. Pitäisi tosin varmaan jotkut pienet vaunut "kakkosvaunut" vielä hommata, automatkoille tms. mutta katsoo nyt. Pitäisi muutenkin hommata isompi auto, kun tuo miehen kolmiovinen corolla jää aika pieneksi.. [:)]

Hoitopöydän meillä mies meinaa tehdä yhden laatikoston päälle, kun se on sopivan korkealla tasolla meille molemmille.. Pituutta kun itselläni on 176cm ja miehellä 183cm. Auton istuin saadaan yhdeltä tutulta, kun he ostivat se joskus vuosi sitten uutena niin laitetaan kiertoon. Tänään meinattiin käydä katselemassa matkasänkyä ym. [:)]

Mutta nyt aamupalalle.. mies paistoi tuoretta leipää, njam[:D]

Niina1 se on kai niin yksilöllistä, pitääkö huolestua vai eikö. Kuulostaa sullakin ihan normaalilta eikä yleensä tarvi huolestua. Vaikka mäkin olen saikulla, niin suppareita tulee semmonen 10 päivässä, riippuen mitä on touhunnut. Rauhallisena päivänä pääsee vähemmällä. Mulla on pahimpia noi tilanteet, kun joutuu käyttää vatsalihaksia ja jalkalihaksia paljon esim ylösnousut tuolilta. Jaloillaan vois paikoillaan tönöttää vaikka päivän[:D][:D]Monilla tulee sit useammin mitä pitemmälle raskaus etenee. Tosiaan mulla lääkäri on ottanut asian iisisti ja sanonut että toisilla vaan näin ja kohtu herkempi supisteleen. Kohdunsuulla kaikki hyvin. Mut tosiaan voithan soitella neuvolaan ja kysästä mielipidettä asiaan. Yksilöitä kun ollaan kuitenkin kaikki. Mäkin saikulla oon sen takia, koska ei tietenkään ehdoin tahdoin kannata tehdä asioita, joista huomaa supistuksia tulevan. Voihan olla että jos oot touhunnut jotain kovasti päivän aikana, niin supistukset tulee sen takia öisin. Itellä ainakin jos yrittää aamupäivällä liikaa niin loppupäivä maataan[:D]Inhottaviahan nuo kyllä pirulaiset on[:@]Mulla ne tuntuu kun kaikki vatsalihakset kiristyis ylhäältä saakka ja repeis[:@][:@]Toivottavasti oli jotain apua....Eläkä huoli suotta!Ai niin lääkärini muuten sanoi, että näillä viikoilla vauvan vilkkaat liikkeetkin itsessään aiheuttaa supistuksia herkästi ja on normaalia. Se on kyllä jännä mitenkä raskauden aikana joutuu ensimmäistä kertaa elämässään ihan oikeesti kuunteleen kroppaansa, mitä jaksaa ja mitä ei. Kyllä se kertoo.

Oon muuten huomannut, että meikäläisellä rupee toi sängystä tai lattialta ylös kampeeminen tuottaan tuskaa. Tiedä sitten onko syynä noussut elopaino vai raskauden tuoma kankeus mutta kyllä pistää ähisemään[:D][:D][:D]

Me ollaan katottu jotain tän tyylistä vaunua http://www.lauranlastentarvike.fi/epages/GPL.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/23072008-84852/Products/1445

Hei!

Anteeksi kun tuppaudun tänne kommentoimaan nyt tuota vaunuasiaa tuolta toukokuisista, mutta tuli tämä vaunukysymys niin samaan aikaan kun olen itse alkanut nyt pikkuhiljaa vähän katsella noita vaunuja.. Tuolta Vauvamaailma/Villenkello sivuilta sekä tuolta Lauran Lastentarvikkeelta. Mutta juuri tuota Anelsea mietityttänyttä asiaa olen minäkin miettinyt, että kuinka tuolta uskaltaa tilata, etteivät ole sitten ihan kepposia.. Ja Anelse samaa vaunumallia olen minäkin nyt katsellut pääasiassa. [:)] Mutta siihen löysin sitten eilen esim Enfantti-liikkeen sivut, heidän Idea Parkin liikkeessä pääsisi näitä koetyöntämään! Että mikäli asut lähettyvillä niin käy ihmeessä, itsekin ajattelin joku vloppu innostua, vaikka meillä n. 200km matkaa onkin.

Mäkin oon "päässyt" jo oppimaan miltä harjoitussupparit tuntuu.. Sillon aikasemmin luulin, et vauva aiheuttaa sen pienen paineen jollain oudolla asennolla, mutta nyt niitä on tullut muutamaan kertaan sillee, et tietää mistä on kyse, ja tuntee, et ne aikasemmatki on ollu lieviä supistuksia. Viime yönä heräsin ku tuli supistus, maha oli niin kova pallo, ettei koskaa aikasemmin ja meinas lirahtaa housuun ku rakko oli täynnä.. Ei ollu kivan tuntunen, mutta ei kuitenkaa kivuliaskaan tai mitään. Ihan normi. Mulla on kans niina1 tullut niitä tosi harvakseltaan, hyvä jos ees yks päivässä ja just levossa tai makuuasennossa ilman et oon tehny mitää ihmeellistä. Mulla ne tosin ei viel oo lisääntynykään mut en oo ollu mitenkää huolissani. Mut kannattaa soittaa neuvolaan jos huolestuttaa, turhia kysymyksiä ei voi olla.

Me ostettii siis kummipojan vanhat vaunut Emmaljunga Ceroxit (2008), ja tässä ois kuva niistä. Väri on musta/platina (tai joku sellanen, vähän semmonen kiiltävän harmaanvihertävä, jos tosta kuvasta ei saa selvää). Koppa pitää vielä hommata, en tiiä ostaisko kovan vai pehmeen, mitä mieltä te muut ootte kopasta? Mä oon pehmeetä aatellu, se menis sit lämpöpussina myöhemmin.. Toisaalta taas tuntuu et kesällä kova koppa ois parempi, ku se on sillee "ilmavampi" eikä kiinni vauvan iholla kokoajan ja menis pehmeetä paremmin hätävarasänkynä ihan pienellä jossain mökki- ym. reissuilla...

Hei Lyydia kiitos vinkistä!Taidetaankin jo huomenna hilpasta Ideparkiin kun on tuossa naapurikunnassa eli 10 min ajomatka vain[:)]Kävin sivuilla ja hyvältä vaikutti. Oli kivan pienetkin et saattais mahtua meidän hissiin.

Hyvä jos oli apua! [:)] Voisitko sitten kertoa tänne miltä ne vaikutti? Ni käyn sitten kurkkimassa.. [:)] 

Lyydia mä lupaan tulla sit kertomaan miltä näytti. Huomenna mennään, raahaan ton äijäni sinne vaikka väkisin[:D][:D][:D]

Perkele nyt tapahtui jotain uskomattoman epäonnista[:@][:@][:@][:@]
Oltiin äitin kans tänään ostettu kasa uusia vauvan vaatteita ja ajatteli sit ruveta peseen niitä, kun oli muutakin tummaa pyykkiä. No pesukone siinä pyöri ja ajattelin et kaikki kunnossa, välillä kuului semmosta outoa kolinaa, mut ajattelin että se on vaan pesupallo. No sit kun menin laittamaan pyykkiä kuivamaan, niin kaikki vaatteet pienistä lähtien oli aivan täynnä semmosta paperisilppua ja nöyhtää. Näyttivät olevan pilalla. No ajattelin ensin että varmaan joku paperi jäänyt taskuun, mutta kun näin syyn niin itku pääsi. Kerroin teille joskus että mieheni lukee meille tulee vauva-kirjaa paskalla, ja nyt tämä kyseinen kirja oli jostain syystä tipahtanut pesukoneeseen emmekä sitä olleet huomanneet. Nyt sai siis kunnon kasvatusohjeet kyytiä neljässä kympissä[:(][:(][:(]Mä en kyt kyllä tiedä että itkeekö vai nauraako. Jotenkin niin koomista vaan, ja mä oon jo kuvitellut että se oli jotain kohtalon ivaa [:D][:D]
No alettiin sit peseen käsin vaatteita ja pienet sain kuin sainkin pelastettua. Jotain isompia heitettiin roskiinkin kun ei olis millään pystynyt niin isoja huuhteleen lavuaarissa. Että semmosta meillä täällä tänään...Ei taida kehdata pyytää uutta neuvolasta[:)]

anelse:ihan varmasti kehtaat pyytää uuden vihkon neuvolasta.ethän sä voi jättää pyytämättä ku sun mieshän jäis paitsi kaikesta infosta;)
(sitäpaitsi neuvolassa on kyllä niitä opuksia vähintään tarpeeks)

anelse: No voi hitsi, kun on käynyt ikävästi! [:-] Onneksi saitte pikkuisen vaatteet pelastettua.. [:)] Kyllä sitä vauva-kirjaa kannattaa kysäistä seuraavan kerran neuvolassa, sellainenhan kuitenkin voi kadota/tuhoutua kenellä vain, joten tuskin olet ensimmäinen joka pyytää toista kappaletta. [:D] Kaikissa neuvoloissa niitä ei kuitenkaan ole mielin määrin, joistain paikoista ei esimerkiksi vuoden lopussa ensi kertaa käyvät saa omaa vauvakalenteria niiden loputtua.

Nyytti: Joo, ei sillä sokerirasituksella tosiaan vielä kiire olisi, miulla vain kun on ensi viikolla neuvolalääkäri, niin th oli sitten sanonut, että hoida se testi ennen sitä. Ja nyt kun jälkikäteen ajattelee, niin olisi ollut järkevämpää hoitaa se hieman myöhemmin, nyt saattoi joulunaikakin nostaa niitä arvoja jonkin verran. [8|] Mutta joka tapauksesssa oli hyvä hoitaa se pois alta ajoissa, vaikka tulos ei ollutkaan sitten paras mahdollinen. [:)]

niina_1: Jos vähänkin siltä tuntuu, niin kannattaa testistä kysäistä neuvolassa. [:)] Raskausajan diabetes voi siis iskeä keneen vain, joten hyvä olisi jos jokainen odottaja testattaisiin. Ja vaikka mie en vieläkään omasta olostani huomaa mitään eroa, ainoastaan testin tulos kertoo arvojen olevan koholla, niin ehkä tästä seuraa jotain hyvääkin. [;)] Ainakin ruokavaliota tulee nyt seurattua oikein urakalla, vasta nyt huomasin ettei miulla se aiemmin mitään muuta ollutkaan kuin suurinpiirtein hiilihydraatteja! Eli olin luullut syöväni terveellisesti, mutta se mitä mie pidin terveellisenä olikin kaikkein pahinta. [:-]

Riidalla on muuten ihana vatsa, pyöreä ja kaunis! [:)]

Hyvää uudenvuodenalkua kaikille!

Tosiaan nyt alkaa pikkuhiljaa tajuta että ei siihen H-hetkeen enää niin kovin kauaa ole! Ihanaa! Koko viikonloppu meni vauvajuttuja järkkäillessä ja nyt ei millään malttaisi istua töissä. Alunperin tein päätöksen ettei mitään hankita ennen kuin rakenneultra on ohi...no maltoin olla ostamatta vauvanvaatteita sun muita ja nyt on ihana kun voi hyvillä mielin järjestellä kotia ja tehdä tilaa vauvantavaroille.

Olen vaunuja jo pitkään netissä tutkiskellut ja pari kertaa käytiin miehen kanssa vaunuja katsastamassa liikkessä. Yritin hiukan ehdotella, että pitäisikö silti vielä käytettyjäkin katsoa, mutta miehen mielestä uudet niiden täytyy olla. No huomasin että minua jo pitkään miellyttäneet Brion Sing-yhdistelmävaunut + autokaukalo (jonka saa runkoon myös kiinni) olivat alennuksessa netissä, mutta ennen kuin uskallettiin tilata päätettiin lauantaina käydä kaupassa niitä vielä testaamassa. Yllättäen koko paketti olikin vielä paremmassa alennuksessa liikkeessä. Kysyttiin neuvoa myyjältä, joka ensitöikseen harmitteli että alennus oli jo loppunut päivää aikaisemmin. Oli kuulemma ollut niin hyvä alennus että oli menny kuin kuumille kiville. No siinä sitten hiukan ihmettelin ääneen että kun teillä vielä tuo kylttikin tuossa esillä. No siinä sitten myyjä huudahti että kyltti oli unohdettu ottaa pois vaikka uusikin hintakyltti oli jo paikoillaan -niinhän se oli ja hintakin yli 150 e kalliimpi. Myyjä totesi onneksi heti että pakko hänen ne on meille siihen alennushintaan myydä vaikka oli jo aikaisemmin samana päivänä myynyt samanlaisen paketin normaalihintaan. No emmepä mekään siinä enää sitten enempää pohtineet vaan ostettiin vaunut ja köpöteltiin niiden kanssa -20 asteen pakkasessa kotiin [:)] Ei vilukaan haitannut kun oltiin miehen kanssa niin iloisia hyvistä kaupuoista ja vuorotellen niitä hangessa lykittiin. Huokaisin vielä helppotuksesta että mittaukset olivat menneet oikein, kun vaunut mahtuivat meidän minihissiin. Illalla kyllä huomasi että oli tullut käveltyä (nilkat ensikertaa turvoksissa), mutta oli se sen arvoista.

Olin perjantaina hakenut korisänkyn vanhempien luota. Samaisessa korisängyssä nukuin itse kun olin pieni ja samoin oma isäni, joten jo ihan tunnearvosta se piti ottaa käyttöön. Toki pinnasänkykin on tulossa kunhan "tontut" saavat sen meille Lahdesta tuotua.

Sunnuntaina innostuttiin miehen kanssa siivoamaan. Vaihdeltiin huonekalujen paikkoja että vaunuille satiin hyvä säilytyspaikka. Tyhjensin lipaston vauvan vaatteille ja järjestin kirjahyllyä. Mies yllättäen innostui imuroimaan ja pesemään lattiat. Harmitteli kun tuntui ettei kaikkien huonekalujen takaa päässyt pesemään, mutta totesi että hänen täytyy pestä lattiat vielä monta kertaa ennen kuin vauva tulee, joten ensikerralla sitten. Pisti siinä hymyilyttämään. Ihan hyvä näin, sillä tosiaan maha alkaa olla jo sen verran tiellä että minusta ei oikein isompien kotitöiden tekemiseen enää ole.  

En kyllä vieläkään ole huomannut että olisi mitään supistelua. Välillä maha on kyllä tosi kova, mutta minusta se johtuu enemmänkin kovasta touhuilusta tai ruoasta. Jotenkin minulla on sellainen olo että vaavi tulee viihtymään masussa reippaasti yli lasketun ajan. Harjoitussupistuksia/mitään vuotoja ei koko raskauden aikana ole ollut. Jotenkin vaan tuntuu utopistiselta että sitä vauvaa tuolta alakautta edes ulos saisi...no mutta ehkei vielä ole aika murehtia sitä.

Sellaista kyllä olen nyt huomannut että hengittäminen on alkanut olemaan aika raskasta. Voi toki johtua kovista pakkasistakin mutta kun sitä pientä hengenahdistusta tulee ihan sisätiloissa ja lähinnä makuulle mennessä ja välillä tuntuu että sydän löisi tuhatta ja sataa. toisaalta on kyllä tullut touhuttuakin vähän liikaa. Aamuisin herään aikaisin ja alan jo suunnitella päivää (ihan kuin lapsena joulua odotellessa [:D]). Joskus tulee mentyä jo tunti aikasemmin töihin kun ei malta nukkua. Ja ikinä en mikään aamuihminen ole ollut! Olisikohan lievää ylikierroksillla käymistä liikkeellä (?). Onneksi on neuvolalääkäri viikon päästä, niin pitää siltä kysyä lisää.

Minullakin sitten se sokeriraitustesti edessä ensiviikolla. Pahasti pelkään että sokereissa voi olla jotain häikkää kun varsinkin alkuaikoina herkästi heikotti jos ei ollut syönyt ja edelleenkin suklaata tulee mussutettua vaikka muuten syön terveellisesti vihanneksia ja hedelmiä.

Onnellista odottelua kaikille. Ensikertaan!

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Ja kiitoksia kaikille vaunuvertailuista, kiva nähdä minkälaisia muut ovat miettineet. Suurin osa sellaisia joita itse ei ole tullut edes ajatelleeksi. Kyllä tätä tarjontaa silti vaan on liikaa..

Vähän mulla eilisiltana ne supparit rauhoittui, eivät tosin kokonaan hävinneet. Täytyy tosiaan seurailla tilannetta ja ottaa neuvolaan yhteyttä jos rupeaa vielä lisääntymään.

Tämä mamma palasi hetkeksi kuitenkin työelämään vaikka luulin olevani kotona äitiysloman alkuun asti. Päiväkodissa aloitin avustajana tänään, vähän mietityttää oma jaksaminen kun koko raskausajan ollut kotona vaan.. [8|] Mun on vielä kävellen kuljettava työmatkat yhteensä 5km. Nyt jo tuntui kotiinpäin kävellessä että tahtia piti hiljentää reilusti kun mahaa tuntui inhottavalta ja kovalta. Saas nähdä tuolla helmikuun lopulla/maaliskuussa, se voi olla että sairaslomalle jäätävä, äitiysloma alkaa 12.3. Kyllähän sen työn jaksaa mutta nuo kävelymatkat voi olla vähän liikaa..
Ihania ne lapsoset olivat kyllä, yksi pikkupoika oli hirveän kiinnostunut vauvasta [:)] Kysyi että miksi se on mun mahassa, haluanko synnyttää vauvan vai? Noh mitäpä siihen voit vastata. Ja taitaa olla myöhäistä katua vaikka en haluaisikaan synnyttää [:D] Monta kertaa päivän aikana halusi kokeilla masua tuntuuko siellä mitään, tokaisi että taitaa olla vauvakin ruokalevolla kun ei mitään kuulu [:)]

anelse: Joo mä oon kans huomannu että ei ole tää liikkuminen enää ihan niin yksinkertaista kuin ennen. Puhinan kanssa saa sohvaltakin usein nousta [:D] Ja inhottavinta on musta sukkien/kenkien pukeminen, enhän mä hemmetti yletä enää kunnolla tonne alas kun maha on tiellä! Onneksi mulla on tuo rakas ukkokulta mikä pukee mulle sukkia.. [;)] Ja harmi teidän epäonnistunutta pyykkäystänne! Hyvä ettei sentään kaikki menneet piloille. Itsellä joskus kävi vähän samalla tavalla, heitin koko pyykkisatsin uudestaan koneeseen niin lähtivät puhtaaksi.

Lootuskallakin söpö masu [:)]

Arwen: Joo mulla on seuraava neuvola 22.1 ja sattuu olemaan sopivasti neuvolalääkäri, niin pitää kyllä kysäistä sitä sokerirasitusta. Mulla kans varmaan aika metsikössä nää ruokailutottumukset, tai ihan normi kotiruokaa meillä syödään salaatteinen päivineen, mutta mä olen aikamoinen herkkujen ystävä myöskin.. [&o]

Inkku84: Olipa kiva lukea sunkin kuulumisia [:)]

Nyt sohvalle pitkälleen, ja sieltä en nouse enää tänä iltana, korkeintaan syömään [:D] Ja huomenna reippaana tyttönä taas hammaslääkäriin, poistavat sen toisen viisaudenhampaan.

Heipä hei kaikille!Vaunukierros ohi ja kuulumisia kertomaan:

Ideaparkissa käytiin katsomassa Enfantissa niitä vaunuja, joita saa myös netistä, merkki oli Hauck Chicago Air-S. Kuvassa näyttävät hyviltä ja tukevilta, mutta todellisuudessa olivat jotain aivan muuta. Koppa todella pehmeä ja painui kasaan, vaunun reunoilla ei ollut mitään tukevia rautoja, eli kuomuosa ja sitten reunoilla oli vaan pehmeä kopan reuna. En itse ainakaan uskaltaisi lasta sillä nostaa. Eli siis tosi hempulat ja hepposet, jouduttiin siis pettymään. Rattaina saattavat olla siis ihan hyvät, mutta vauva-aika on jäänyt huonommalle panostukselle.

Noh sitten käytiin vauvatalo Johannassa, jossa iso valikoima, mutta valitettavan kalliita meidän budjetille. Myivät lähinnä vain Teutonia ja Hartania. Halvimmat oli siinä 699€[&:][&:]Eli ei sielläkään onnannut...

No sit pari kertaa vierailtiin
Vaupapopissa ja sieltähän me sitten mielitietyt löydettin. Aamulla kävin jo ihailessa semmosia ruskea/vaaleansininen kopalla, tukevat yhdistelmävaunut, tukevalla vaikkakin pehmeällä kopalla, heijausjousitus, heittoaisa, näppärä saada kasaan ym mukavaa ja mahtuu meitin hissiin..jjeeeee[:D]Kauan jouduin miettiin ja kokeileen, et otetaanko jämäkkä jousitus vai heijausjousitus, mutta kyllä toi jälkimmäinen oli kuitenkin kevyempi ja joustavampi työnnellä. Ja kopan kuosikin sit vaihdettiin loppupeleissä mustaksi, jossa lipassa, hoitolaukussa ja kopassa musta valkoista kivaa kukkakuviota. On ehkä jotenkin ajattomampi väri. Kaupanpäälle suojat, hoitolaukut ym. Hinta 525€. Mielestäni hinta-laatusuhde kohdallaan. Nyt ne tuossa nurkassa odottelee ja kissoja kiinnostaa ihan liikaa[:@]Ai niin merkki on Jedo pati 2009. Tässä linkki malliin, koppa siis eri kuosilla. http://www.vauvapop.fi/naytatuotteet.php?lTuoteRyhmaTunniste=171.

Mitäs mieltä olette, pitäiskö noilta kissoilta heti kieltää vaunuje tutkailu?Mielellään menisivät sinne nukkumaan, mutta yritän siitä aina kovasti sieltä pois kiikuttaa[:D]

Inkku84: joo kyllä mustakin tuntuu, että justiinhan sitä alkoi vasta odottamaan ja kohta pieni on jo valmis syntymään. Mäkin meen ens viikolla taas töihin kokeileen, kun sain sovittua kevyemmistä töistä. Menee aikakin sit nopeemmin. Kai se vauva täytyy jotain kautta puskee ulos vaikka uskomattomaltahan tuo tuntuu[:D][:D]Tuohon hengenahdistukseen, niin oon ymmärtänyt, että pianhan tuo kohtu alkaa jo painaa ylemmäs kylkiluihin ja keuhkoilla vähemmän tilaa. Kapasiteettia kuitenkin enemmän. Eikös ne kaikki elimet kasaannu tuohon kohdun päälle ja puristuu vähän niinku pakettiin[:D]Mut joo itse oon huomannut saman ´ahdistuksen´.

Niina_1 kiva että sait töitä, niin kuluu se aikakin sit paljon nopeemmin. Kuuntelet vaan itseäsi ja jaksamistasi. Kyllä se oma kroppa sitten kertoo, jos on liian rankkaa[:)]Ootko muuten lähihoitaja?Ja hyvä että supparitkin jättäneet hetkeksi rauhaan[;)]

Ja tässä vielä kuva[:)]

illil: Jos mä en ihan hirveän väärin oo ymmärtäny, niin yhdistelmävaunuissahan on se erillinen koppa sen takia että niistä saa ne rattaat muokattua sitten kun kopan ottaa pois. Ihan tavalliset normivaunut taas, niissä se on niinku "kiinteänä" eli ei lähde irti, koska niistä ei ole tarkoitus mitään rattaita saadakkaan [:)]

Heippa!
täällä uusi huhtimamma. Laskettu aika olis 23.4.10 ja Turussa asustellaan. Lueskelin tuossa teidän vaunukeskustelua ja oli helpotus huomata, että en/ei olla ainoita joilla pää jo nyt sekaisin vaihtoehdoista, vaikka ei olla vielä päästy edes kauppoihin asti... Olikos sivuilla,ketään muuta täältä päin?[8|]

Takaisin