Täällä ollaan..:)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja embu83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mipsu kyllä onkin tosi hyvä kuva, kaikki pienet sormetkin voi laskea[:)]
Kyllä se vaan niin on, että yksityisillä tuo palvelu näyttää pelaavan ja ihan totta, että kyllä hyvästä palvelusta nykypäivänä mielellään maksaakin vähän enemmän.
Eiks teillä ollut mahdollista saada kunnalliselta tota rakenneultraa vai menitteks yksityiselle ihan muuten vaan?

Ja että oikeen sähköpostiin kuvia, voi vitsit[:)]Toivottavasti meilläkin sit kävis yhtä hyvä onni, kun mennään Tammikuussa sinne 4d ultraan yksityiselle:-)

Niina_1 sinunkin vauvasta tosi selkee profiilikuva, suloinen pieni nenu kaverilla

Perkule minä täällä taas avautumassa[:D][:D][:D]

On tosi inhottava ja ahdistava olla, kun on nenä niin tukossa ettei oikeesti meinaa saada happea ja suukin kuivaa varmaan kohta auki. Kaiken maailman keiittosuolaliuokset, höyryhengityksen ja sarvikuonot on kokeiltu eikä niistä mitään apua. Eilen kävin apteekissa kysymässä että onko mitään lääkkeellistä nenäsuihketta mitä vois raskaana oleva käyttää niin vastaus oli että ei ja sanoi vaan maireasti että no eihän se loputtomiin kestä. Joo tiedän ettei nuhaan kuole, mutta hermoja kiristää todella paljon kun ei saa nukuttua eikä syötyä kunnolla kun täytyy keskittyyä hengittämiseen[:D]No oman ratkaisuni tein ja päätin pahimpaan tuskaan käyttää suihkasun Otrivnia, että sais edes vähän helpotusta ja oon tänään menossa lekurille niin kysyn sit siellä tarkemmin et mitä voi käyttää. Netistä saa hieman ristiriitaista oikeetakin tietoa, ilmeisesti pakkausselosteet on vähän ylivarovaisia..Enkä ymmärrä miksi jossain sanotaan et Nasolinia voi käyttää ohjeiden mukaisesti kyllä, sama vaikuttava ainehan siinä on kun Otrivinissa!! Niin juu toi varoitus kai perustuu siihen, että vaikutusmekanismi on verisuonia supistava...No tarkoituseksenahan on kuitenkin vain paikallinen hoito, että tuskin tässä nyt valtimot äiteltä ja lapselta supistuu...Kauheeta aina kun joutuu tekemään kaikkia valintoja ja sit on pää ihan sekasin:-)No toivottavasti lääkäri nyt jotain apuakeinoja antaa käyttää, blaaaaah[:@]Niin joo ja ei kai toi huono hapenkulkeminenkaan kellekään hyväksi ole toisaalta...

No tuun kertoon sit tohtorin mielipiteitä, jos on muitakin tukkoisia mammoja..

Täällä taas[:D]

Elikkäs lääkärissä on käyty ja tämän lääkärin tuomio se, että avaavia nenäsumutteita ei saa raskauden aikana käyttää lainkaan. Sain nyt sit reseptillä äärimmäisen tukkoisiin oloihin jotai Nasonex kortisoni suihketta, josta ei tod.näköisesti ole mitään hyötyä. Muuten tavallista flunssaa veikkaili ja saikku jatkuu loppuviikon. No mitäpä ei odottava äiti lapsensa puolesta kärsisi, perkele tukkoset olot kestettäköön sisulla[:@][:D][:@][:D]Nyt painelen pehkuhin edes hetkeks.

anelse: Juu meillä ei täällä ollut mahdollisuutta siihen ilmaiseen ultraan ja sen takia mentiin yksityiselle ja hyvä että mentiin. :)
Minäkin oon kärsiny tukkoisuudesta ja nenäsumutettakin oon käyttänyt. En heti edes hokannu että sitä ei sais käyttää, no eipä tuo pieni määrä varmaan mitään tee. Jäi tämmöinen jälkitukkoisuus sitä kun sairastuin kovaan flunssaan ja kuumekin kävi korkealla, silloin kyllä panikoin, että mitä se vauvalle aiheuttaa ja onko tämä nyt sitä sikainfluenssaa. Tauti menikin sitten itsestään nopeasti ohi. Kyllähän raskaana olevatkin voivat sairastua, ei kai se niin vakavaa ole.

Näin jo untakin että pähkäilin vaavin sukupuolta ja kysyin sitä ultraajalta, joka ilmoitti että poika on tulossa[:D]. Joten nyt päätin oikeasti laittaa sähköpostia sinne, eihän tästä muuten tuu mitään. Saas nähdä pitikö uni paikkaansa ja miehelle en sitten kerro koko asiasta piste. Jospa sitä kohta pääsis shoppaileen pieniä pinkkejä tai ruskeita vaatteita.

illil: Toivottavasti siellä menee kaikki hyvin..ei ihme jos ei työt huvita. Jaksamisia sinne.

Illil; toivotaan että kaikki on kunnossa! jaksamisia sinne.

Täällä ei juuri kummempaa, saikulla oon vieläkin ristiselän ja jatkuvan supistelun takia. No, meneehän tää joulun odotus näinki. Vauvan tavaroiden hankinta on alkanu pyöriin mielessä jatkuvasti, pitänee alkaa pikkuhiljaa juttuja haaliin. Maha tuntuu tällä hetkellä kasvavan silmissä ja vaikuttaa et se ois joka aamu isompi[:D]

Kummiasioita ei oo pahemmin tullu viel mietittyä, miehen sisko ja sen mies tulee varmasti ja mun paras kaveri ja sit jompi kumpi mun siskoista, ku tietäs vaan kumpi!

Voihan vitsit, kaikki näyttää jo melkeen käyneen rUltrassa ja myö tullaan sit jäläkijunassa [:D] Tosiaan Oulun kaupunni ei kustanna kun sen yhen ekan ultran joka käytiin vko11+ niin varailtiin tossa aikaa rakenneultraan yksityisen puolelle tammikuuhun. Huh, Ihan järkyttävän kalliita nuo 3D, 4D ultrat! Vähän meinasin neuvolassa kirota kun totesivat että JUU, kyllä se ensvuoden alusta tulee käytäntöön tuo kaksi ultraa mutta sillon saa 1.1.2010 mennessä olla max viikkoja kasassa 22+6 (muistakseen)..no perrr mulla on sitte 23 ja risat..että muutaman päivän takkii että semmosia tännepäin.

Kummijuttuja ollaan mekin mietitty vähän, miehen veliä ja minun siskoa sekä yhtä minun hyvää ystävää pyydetään. Tuntuuko teistä että jos joku sukulainen tai ystävä/tuttava on jo ennestään monenkin lapsen kummi ettei sitä enää kehtaa pyytää? [:D]en tiiä miks mä vähän ajattelen noin. Myös siitäki on ollu puhetta että ristitäänkö vai ei kun olen eronnut kirkosta, mut haluisin kuitenkin ristiäiset. Oliko siinä jotakin rajoituksia että jos kummi ei kuulu kirkkoon niin montako lapsen kanssa samaan kirkkoon kuuluvaa kummia pitää olla? terk. ev.lut kirkkoa. olen itsekin kummi mut ku ei muista ei.

Mä oon niiiiin malttamaton, että ollaan ostettu melkein kaikki vauvantarvikkeet mitä ollaan suunniteltu[:D]Joululahjaksi saahaan kuulemma kaikki loput pienet tarvikkeet, tutit, pullot vanna sun muut. Pieniä bodeja ja muita aluvaatteita oon tilannu netistä koska ne kaikki ostan uutena, mut hyväkuntoisia päällysvaatteita housuja, paitoja jne. sekä vauvan leluja löytyy hyvin kirpparilta ihan muutamilla euroilla. Mulla on varmaan kauhee vaippakasa odottamassa tulijaa jo helmikuussa[:D]

illil: vois jo sanoa että on tosi säälittävää toimintaa tuolta sinun kaverilta, ilkee ja arvaan ettei hänellä ole miestä eikä lasta..

illil: Tosi kurjia uutisia saitte. Koitahan jaksella ja vaikka varmasti vaikeaa niin yritä edes vähän ajatella positiivisesti. Sellaisia lohdutuksen sanoja sulle että mäkin olin molemmissa ultrissa 2 vkoa pienempi kuin olisi viikkoihin nähden kuulunut, mutta ihan normaali musta on tullut [:)] Milloin te ootte menossa keskustelemaan jatkotutkimuksista? Toivottavasti pääsette pian, ei varmasti mukava tuollaisen huolen kanssa elää viikkotolkulla.

Ihana tuo Mipsun ultrakuva! [:)] Niin nätisti pieni siellä vilkuttelee.

Mä kävin tänään ostamassa elämäni ensimmäiset mammafarkut. Kyllä on ihanat jalassa, ei paljon tee mieli enää omia vanhoja housuja jalkaan pistää. Ei kyllä käynyt henkisellä puolella ihan kivuttomasti siirtyminen 158cm nuortenfarkuista koon 38 mammafarkkuihin! [:D] Mulla ole eläissäni ollut edes koon 36 housuja. No toivottavasti mä tästä joskus pienenen, vaikka ei ole painoa tullut kuin muutama kilo niin tuntuu että olisi paisunut ainakin 10kg.

anelselle pikaista paranemista! [:)]

anelse: mulla on ympärivuotinen allerginen nuha, eli nenä aina tukossa joka ilmeisesti on myös mun n. 3 vuotta kestäneen yskän syynä. Mulle kans lääkäri määräs pari viikkoo sitten Nasonexia mutta siitä ei oikeen oo ollu apua. Lisäks mulla on vielä flunssa ollu 2vk, niin senkin takia nassu tukossa. Mut mulla on auttanut se sarvikuono. Sitä pitää käyttää vaan tarpeeks monta kertaa että nenä aukee, mutta ei se mullakaan ihan koko päivää auta. Parempi apu siitä kuitenkin on kun tosta Nasonexista.

illil: jaksamisia sulle, kaikenlaista sulla on nyt ollutkin [:(]

Mulla on ollu paha mieli taas miehen takia, eilen ei juurikaan puhunut mitään ja sen mieli on kauheen ailahtelevainen. Välillä kaikki on hyvin ja oon rakas sun muuta ja eilen taas koko elämä oli kuulemma paskaa [:(] En oo muutamana yönäkään nukkunu hyvin, kun heräilen suonenvetoihin ja mahan juilimisiin kun kääntyy.

Ensiksikin jaksamista ja voimia siulle illil!! Toivotaan tosiaan, että kaikki olisi hyvin kuitenkin!

Täällä tuntuu, että maha on viime päivinä kasvanut oikein vauhdilla. Löysä talvitakkiaan ei enää peitä tätä mahaa yhtään, kun se puskee sieltä koholle [:D] Vieläkin monet kyselevät, että olenko varma, että on vain yksi vauva tulossa, ja kuulemma eräs tutun kaveri synnyttää helmikuussa ja on nyt saman kokoinen kuin mie.. [:-] Pitää varmaan mahaa taas kuvailla joku päivä.. [:)]

Meiän pikkunen potki niin kovasti tänään töissäkin, kun yritin kiireessä asiakkaita palvella kassalla.. Ei näköjään "jätkää" nukuttanut yhtään ja hyvin huomaa että potkut ovat voimistuneet kovasti, kun ei tarvitse kuuntelemalla kuunnella että niitä tuntuisi.. Niin ja tosiaan ei sukupuolta tiedetä, mutta itse mielessäni sitä aina "jätkättelen" ym. Kai sitä itsellään sitten on hyvin vahva poikaolo.. Koitan kuitenkin aina muistaa, että tyttökin voi tulla.. Pitäisi varmaan keksiä tuolle asukille joku sukupuoleton kutsumanimi, niin ei tulisi herroiteltua sitä [;)]

Niin ja mahan kasvusta vielä, kun kävin tänään taas mammapaitoja sovittelemassa, niin nekin jotenkin istuvat nykyään tuon mahan päälle jo todella hyvin.. hirveästi vaan ei viitsisi mitään hommata, kun alkaa tuo huhtikuukin tuolta lähestymään aika nopeasti. [:)]

nyt syömään jotain taas vaihteeksi [;)]

Hih[:D] niinhän se mun viimeöinen uni piti paikkansa. Tänään kävin vähän ostoksilla: muutamat pienet sukat ostin, paketin jossa oli valkoisia ja vaaleansinisiä sukkia ja sitten pari bodya, toinen ihanan vihreä..Ja nää värit tuli ihan alitajuisesti valittua. Kotiin kun pääsin säntäsin koneelle, viesti oli tullut: "Kyllähän siellä poikavauva oli. Mitenkähän pidät tämän asian salassa." Näin totesi ultraaja-täti. Siinäpäs sitä onkin pohtimista, itselle totuttelemista ajatukseen pojasta ja miehelle mukava yllätys, jos nyt saan salassa pidettyä.[:)]

Junnumasu: Minäkin oon miettiny, että kehtaako sellasta pyytää kummiksi jolla on jo paljon kummilapsia, mutta jos hyvä kummi on niin miksipäs ei. Ois ollu kiva käydä 3d/4d ultrassa, mutta arvelin sen olevan niin kallista. Me käytiin Meri-Oulun neuvolassa ja siellä ei maksanut kuin 50e ja oli muutenkin hyvä.

illil: No voi pöhnä sen sydämen kanssa! Jaksamisia jatkotutkimuksiin, toivottavasti vaiva osoittautuisi mahdollisimman vaivattomaksi.

Onnea Mipsulle poika-uutisista! [:)] Kyllä noista kuvista huomaa sen laatueron yksityisen ja kunnallisen välillä.. Vaikka pääasia onkin varmistaa, että lapsella on kaikki hyvin ja ilmeneviin ongelmiin osataan puuttua ajoissa, niin olisi silti kiva saada myös kunnon kuvia muistoksi, kun tässähän menee vielä yli neljä kuukautta ennen kuin pikkuisen näkee kunnolla. [;)]

Hitsi kun junnumassulla meni tiukille tuo ilmaiseen ultraan pääsy! Onneksi saatte sen kuitenkin hoidettua muuta kautta, onhan se ihana moikata pikkuista tässä puolivälin tienoilla. [:D]

Nyt on ollut kauhea etsiminen vaunujen suhteen.. Täällä ei vissiin kukaan ole tilannut vaunuja ulkomailta..? Ajattelin, että jos vaikka joku sattuisi tietämään olisiko Ruotsin puolelta mahdollista löytää maahantuovaa yritystä. Moni yritys on ollut hyvin nihkeänä tuon exporterarin kanssa, mutta jos hyvällä säkällä sattuisi joku kanava löytymään. [:D]

Mipsu: Sinne juuri varattin, vasta tammkuun 13.pvä (vko25) mut taidetaan siirtää vähän aiemmaksi kun ei malta oottaa! [:)] Onpa hyvä tuo sähköpostilla kuvat -homma, saa heti laitettua isovanhemmille kun niitä oottavat[:D]

Jeps oli kyllä kiva kun sai sähköpostilla kuvat. Minäkin heti äidille ja isälle lähetin ne ja appivanhemmille esittelin kun kävivät kylässä.[;)] Isältä tuli heti mailia takas: "joissakin kuvissa vauva näkyi selkeästi, ilhmeellistä tämä nykytekniikka."[:D] Minusta se vauva kyllä näkyi ihan selvästi kaikissa kuvissa.

Tosiaan ultrakuvien laadun huomaa onko ollut yksityisellä vai kunnalla. Olisin luullu että keskussairaalassa on kaikki hienot pelit ja vehkeet, mutta ei siellä katottu ku tavallisella ultralla, samalla ku niskapoimujutut... Tekis mieli mennä vielä 3D:hen.
Mulla on sellanen dilemma kummien suhteen, et jotenki luulen et meiän kummipojat vanhemmat oottaa et me pyydetää niitä (ku on meiän tosi hyvät ystävät) eikä niillä oo vielä kummilapsia. Mut meillä kummallaki on sisaruksia, joita haluttais pyytää. Uskon tehää kuitenki just niinku ite halutaan, eikä perheenlisäykset toivottavasti tähän jää, että tulee se niittenki vuoro joskus[;)]
Mulla kans naapuri synnyttää jo helmikuussa, ja mulla on ihan yhtä iso ellei isompi maha ku sillä. Se on kyllä mua hoikempi normaalisti, mut kuitenki... Paitsi et on se mahan koko kuulemma niin yksilöllistä, ettei sais vertailla toisiin. Mut minkä sille voi[:D]

Jee, tänää laskettii töissä mun äitiysloman alkamispäivä (=4.3.2010) ja kesäloman alkamispäivä. Jään siis vuosilomalle ennen äippälomaa jo 10.2.2010. Siitä on sitte pari kuukautta laskettuun aikaan, eli ihan kivasti valmistautumisaikaa. Kohta saa kelan paperit postiin ja voi alkaa odottelee äitiyspakkausta[:)]

Söpöjä ultrakuvia tullut tänne[:)] Mipsun kuvassa näkyi oikein sormetkin! itse en niitä nähnyt ollenkaan ultrassa ja kätilö sanoi, ettei niitä ole olennaista tutkaillakkaan rakenneultrassa. Kaipa ne siellä jossain on...Toivottavasti anelse paikat vähän avautuisi ja hengittäminen olisi vähän helpompaa! On se kyllä hemmetin varovaista touhua noiden lääkkeiden ja jopa nenäsumutteiden kanssa. En oikein aina ymmärrä tota logiikkaa...Sitten kuitenkin ilman testauksia ollaan kaikille annettu sikainfluenssarokotteita, jotka (adjuvanttia sisältäneet rokotteet) aiheuttanu rotille kaikenlaista häikkää aina nivelreumaan saakka. Tuntuu, että välillä aivan väärissä asioissa hössötetään.

Käsittämätöntä junnumasu, että Oulun kokoisessa kaupungissa ollaan noin köyhiä ultratarjonnan suhteen. Uskomatonta... Pitäisihän jo 2000-luvulla olla julkisen rakenneultrauksen itsestäänselvyys! No, onneksi pääsette yksityiselle katselemaan vauvelia[:)]

Vitsi, kun olette siroja niina_1 ja muut... Mä en edes muista, milloin olisin mahtunut 36 koon housuihin! Normaalisti käytän 38 ja 40 kokoja, mutta mammahousutkin jouduin ostaan  42 kokoa - kiitos brassiperseeni[;)] Oon 177 cm pitkä ja mun jalat on ylävartaloon nähden aika pitkät, niin välillä on vaikeaa löytää sopivan pitkiä lahkeita. Tänään löysin ensi viikolla pidettäviin kaverin häihin ihan super täydellisen mustan juhlamekon Kappahlista! Ihan sika ihana ja korostaa vatsaakin söpösti. Eikä edes maksanut paljon ja silti todella juhlava. Se on ollut tämän päivän ilonaihe:) Kotiavainten unohtaminen sisälle ja kylmässä värjöttely odottaen vuokraisäntää illalla saikin vähän taas laskettua mua maanpinnalle[:D] Kävin tänään haahuilemassa myös lasten kirppiksillä, mutta vielä ei mitään tarttunut mukaan. Valikoimaa on niin paljon, etten tiedä mitä pitäisi ostaa, mitä kokoa ja kuinka paljon... Käytiin myös miehen kanssa testaamassa liikkeessä Carena Free-yhdistelmävaunuja (Hobbyhallissa vain 159 euroa!) - vaikuttivat aivan tarpeeksi hyviltä ja saatiin niitä muokattua helposti eri asentoihin. Olivat kevyen tuntuiset ja helposti kokoontaiteltavissa. Pitää vielä sovittaa niitä jossain autoon, että varmasti mahtuu. Jotenkin nuo on vain kolahtaneet, kun en etsi mitään prima-tavaraa ja en haluaisi maksaa itseäni kipeäksi. No saa nähdä, mitä sitä vielä tulee päätettyä.

Kettuli82, toivottavasti miehesi ymmärtäisi ottaa sinut paremmin huomioon ja hillitä omaa ailahtelevaisuuttaan. On varmasti rasittavaa, jos toinen on kuin tuuliviiri. Kannattaa varmaan kertoa sille suoraan, jos enemmänkin alkaa tuntua pahalta, sillä sinä olet kuitenkin etusijalla pikkuisen kanssa. Tai ehkä miehelläsi on myös "raskausoireita", jotka ilmenee mielen ailahteluina, jos se ei normaalisti noin käyttäydy.

Riida: mullakin on viime päivinä tuntunut maha oikein pomppaavan esiin! Mieskin tuijottaa sitä kuin suurta nähtävyyttä, kun se törröttää niin silmiinpistävästi[8|] Tänään sain postissa Carriwelin tukivaatteen, joka sopi ihan napakasti masun päälle. Ajattelin, että se jotenkin hoikentaisi vatsanseutua, mutta päinvastoin[:)] Oli kyllä hyvä ostos - ainakin tämän päivän kokemuksen perusteella.

illil: paljon voimia sinne!!! Äitini kertoi yhdestä tuttavastaan, jolla myös epäiltiin olevan todella suuri riski saada Down-lapsi. Hän joutui lapsivesitutkimuksiin ja myös niissä todettiin, että hän saisi 90% todennäköisyydellä Down-lapsen. Lääkärit melkeinpä kehoittivat keskeyttämään raskauden. No, hän päätti pitää lapsen ja sai täysin terveen tyttölapsen, joka oli muuten samalla luokalla kanssani peruskoulussa. Ja edelleen voi hyvin ilman mitään vakavia sairauksia... Eli ei ne tutkimukset anna aina oikeaa tietoa. Ruotsissakin oli joskus kova meteli siitä, kun raskauksia oli keskeytetty turhaan väärien ultratulkintojen perusteella. Mutta pidetään peukkuja ja toivotaan, että pikkuisellasi olisi kaikki hyvin. Ei kannata murehtia liikaa, koska asiat menevät niinkuin menevät, eikä niille voi mitään. Sitäpaitsi juuri tuo sinun pikkuinen päätti sinnikkäästi taistella reitin selväksi kasvamaan sinun masuun. Se oli kaikista vahvin ja voitti jo elämänsä ensimmäisen juoksukilpailun! Asiat voi ajatella näinkin... mutta paljon tsemppiä teille!

ALKUPERÄINEN: Marilyn84
illil: paljon voimia sinne!!! Äitini kertoi yhdestä tuttavastaan, jolla myös epäiltiin olevan todella suuri riski saada Down-lapsi. Hän joutui lapsivesitutkimuksiin ja myös niissä todettiin, että hän saisi 90% todennäköisyydellä Down-lapsen. Lääkärit melkeinpä kehoittivat keskeyttämään raskauden. No, hän päätti pitää lapsen ja sai täysin terveen tyttölapsen, joka oli muuten samalla luokalla kanssani peruskoulussa. Ja edelleen voi hyvin ilman mitään vakavia sairauksia... Eli ei ne tutkimukset anna aina oikeaa tietoa. Ruotsissakin oli joskus kova meteli siitä, kun raskauksia oli keskeytetty turhaan väärien ultratulkintojen perusteella. Mutta pidetään peukkuja ja toivotaan, että pikkuisellasi olisi kaikki hyvin. Ei kannata murehtia liikaa, koska asiat menevät niinkuin menevät, eikä niille voi mitään. Sitäpaitsi juuri tuo sinun pikkuinen päätti sinnikkäästi taistella reitin selväksi kasvamaan sinun masuun. Se oli kaikista vahvin ja voitti jo elämänsä ensimmäisen juoksukilpailun! Asiat voi ajatella näinkin... mutta paljon tsemppiä teille!

Niinpä, se kun ei ole 100% varma se lapsivesinäytekään.. [&o] Eli 90 prosenttia kun kuulostaa niin suurelta, niin ei muisteta, että siinä on kuitenkin se kymmenen prosentin erehdysmahdollisuuskin.

Mie eilen laitoin sähköpostia yhdelle ruotsalaiselle yritykselle, ja heiltä vastattiin ettei se maksaisi mitään ylimääräistä tilata Suomeen päin. [:-] Varmistan vielä asian tän päivän aikana, kun kuulosti vähän hassulta (ja miun ruotsin kielen taito kun on mitä on, niin en tiedä osasinko tuoda asiani selkeästi esille meilissä [:D]). Nyt kuitenkin on juostava, kohta alkaa "ihana" ruotsin puhekoe. Nice! [&:]

Jännittää, sain siirrettyä ultra ajan tammikuulta joulukuun 29.pvällle.[:)] Tuolloin viikkoja 22+6. Samana päivänä myös neuvola käynti.

Marilyn84:
Köyhää on Oulussa, muttei tunnu lähikunnissa kuten Kiimingissä tai Kempeleessä olevan sillä he käyvät oman kunnan piikkiin ultrauksissa Oulussa OYSissa. [>:]

No ei mejän talous onneks yhteen 50e kaadu [:D]

Marilyn84: heh, meilläkin mies vaan "naureskelee" miulle ja mahalleni.. On kuulemma ihan pallo sen mielestä jo [:D] Vähän väliä siitä melkein saa kuulla, kuinka maha on ihan "jumbo" [;)] Kaipa ne miehetkin siihen mahan kasvuun ajallaan tottuu, kait tää raskaus vaan niillekin muuttuu todellisemmaksi koko ajan mahan kasvun myötä.. [:)]

Tänään olikin neuvolapäivä, ja kaikki vaikutti olevan ihan hyvin. Pikkuisen sydämen syke oli 148. Sokerirasitustesteihin pitäisi mennä kuulemma joskus joulun jälkeen[:'(].. Sf-mitta tosin oli 21, että pikkasen yläkantissa mennään, mutta eipä ne neuvolassa näyttäneet siitä vielä mitenkään huolestuvan tms. Sain kelan paperitkin mukaan, jotta voin ne ensi viikolla laittaa eteenpäin ja sitten vaan äippäpakkausta odottelemaan[:)] Seuraavan kerran neuvola olisikin vasta 13.1.2010..

Ihanaa, huomenna olisi vapaapäivä.. pitäisi lähteä kaupungille jouluostoksille, ja jos sitä vaikka kävisi itselleen etsimässä jonkun ihanan paidan.. tai kaksi [;)]

Heipähei taas muut mahakkaat [:D]

Marilyn84: Joo mä oon tähän asti ollut melko pieni ja siro [:)] Tää pieni koko vaan tekee sen että maha näyttää ihan julmetun kokoiselta, kun mulla tää keskivartalon osuuskin niin lyhyt niin mähän olen pelkkää mahaa kohta [:D] Pidemmille ihmisille se maha jotenkin suhteutuu siihen pituuteen, mutta mä näytän vaan pieneltä pallolta.

illil: Mä oon niiiin kade sulle uudesta tukasta [:D] Mäkin olen ollut menossa kampaajalle jo ikuisuuden, koskaan sinne asti pääsemättä. Nyt kyllä joulun aikaan menee niin paljon rahaa muualle että taidan mennä vasta tammikuussa. Ja hieno juttu että pääsette tutkimuksiin jo huomenna. Paljon tsemppiä matkaan!

Riida: Tästä oli jonkun kanssa puhetta jo aiemminkin, mutta siis tuosta sf-mitasta. Jännä miten eritavalla siihen (kuten varmasti moneen muuhunkin asiaan) suhtaudutaan eri neuvoloissa. Mullahan tuo mitta oli 20cm jo rv 19, ja neuvolassa sanottiin että se ei ole yhtään yläkanttiin, se neuvolakortin taulukko näyttää kuulemma ihan päin honkia. Mun neuvolatäti sanoi että hänen uransa aikana ei yksikään odottaja ole kasvanut sen taulukon mukaisesti, että se näyttää aina liian vähän viikkoihin nähden.

Täällä meinaa miehen kanssa mennä hermoooot. Tai ei meinaa, meni jo [:@] Me nyt ollaan molemmat tälläisiä jääräpäitä. Onneksi se ei ole kotona, saan olla kaikessa rauhassa ja puhista kiukusta [:D]

Herrajjestas, yritin liittää tänne kuvan mut siitä tuli ihan jätti.. Ehkä yritän laittaa sen tohon mun profiilii. Tai jotai.

...joo ei. Pitäis osata vähän pakkailla tiedostoja. Mähän sanoin et mun maha on iso.

Takaisin