Täällä ollaan..:)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja embu83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä aion kyllä ottaa äitiyspakkauksen. Vaatteet siinä on ihan tarpeeks kivoja, ja ainaki uusia ja omia!

Mä oon etukätee asennoitunu siihen, että poika on tulossa. Kumpikin on tietysti parempi, mutta yllätykseksi jos jäisi, niin tyttö olisi ehkä kuitenkin toiveiden moninkertainen täyttymys[:)] Me ei miehen kanssa vielä oikee olla varmoja halutaanko tietää sukupuoli. PHKS:n lääkäri ei kuulemma mielellään kerrokaan, ja tällä hetkellä välillä tuntuu et ois kiva tietää mut toisaalta vois olla kiva jättää ylläriksi..

Ja Kettuli, mulla on ainaki kahen tunnin välein nälkä;) Ja sit ku vatsa ei toimi ihan samaan tahtiin, ni välillä on kyllä tosi ähky ja pallo-olo, vaikka nälkä kurniikin..

Kyllä ne sydänäänet kuunnellaan joka kerta, kun se on melkeen ainut tae siitä että vauvalla kaikki hyvin. Plus liikkeiden seuranta. Meillä ei isukki enään käy neuvolassa mukana, esikon aikaan oli muutaman kerran ja kuopuksen aikaan oli kun alkoi kesäloma, ne vikat kerrat, mutta tästä tuskin tulee mukaan, jos on lomalla ni sit kattoo lapsii..:) Mä käyn muutenki neuvolassa aina aamupäivällä ku esikko eskarissa ni ei tartte kahen hulivilin kanssa sinne mennä, ei tulis keskittymisestä mtn.

Vitsi en millää jaksas odottaa sinne rk-ultraan..vielä 4 vko:a..ja kyllä on pettymys jos ei saakaan kuulla sukupuolta. Aion sitten sinne 4d ultraan kyllä.

Ihanaa on ku meillä jo kaikki vauvan tavarat valmiina noilta isommilta. Enää pitää hankkia turvakaukalo ku myytiin vanha pois ja halutaan tilalle sellanen missä on telakka. Ja sitten kun tuon kuopuksen ja vauvan ikäeroksi tulee vain 1v10kk niin hankittiin sisarvaunut. Tälläkertaa päädyttiin Phil&Teds:n rattaisiin, ne voi ottaa jo nyt kuopukselle käyttöön ja liittää sit myöhemmin sen vauvalle tarkotetun sisaristuimen siihen..:) ne on ihanat..:)

Mut niikun huomaatte ni oon jo aivan hullaantunut uudesta perheenjäsenestä ja mies joutuukin toppuuttelee mua aika usein..:D

Mulla on isukki ollut aina mukan neuvolassa. Välillä tuntuu et pitäis vissiin varata sille oma aika kun se on himpun verran sellainen yli innokas. [:D] Täällä meillä päin, kun asutaan pienellä paikkakunnalla on kivaa käydä nevolassa kun se täti siellä luuraa ultralla joka kerta et mitä pikku kaveri touhailee. muutenkin jos jokin hätä tulee pääsee heti tutulle tätille käymään ja taas se sit kuulemma luuraa ultralla jos vain tahtoo.

Tuo sikainfluenssa kyllä mietityttää suuresti. Itse kuulun kahteen riski ryhmään, terveydehuollon ammattilaisiin ja sit vielä raskaana. Jälkimmäinen on paljon kivempi juttu. Mut vaikka kuinka kuuleen kollegoilta että turvallinen rokote on ja että Suomessa tiedetään tarkkaan mitä se sisältää, ajatus kuitenkin hirvittää!!! Toisaalta jos sikalunssa oikeen työpaikalla leviää niin minähän saan jäädä päivärahalle tai sit siirretään jonnekkin toiseen työpaikkaan missä tauti ei niin pahasti jyllää. Ei voi muuta kuin vetää pitkää tikkua.[8|]

Ikuinen nälkä on, nytkin vois syödä jotain välipalaa. Tonnikala, raejuusto, mandariinit ja viili on himon kohteita. Rakas mieheni välillä ihmettelee ruokahalujani ja kyselee minne mahaan kaikki ruoka katoaa? onneksi kuitenkin kaikki makea iljettää jäätelö yök ja suklaa myös, mutta paha on salmiakki sitähän menis vaikka kuinka. Oletteko kuinka tarkkoja mitä syötte? Kun Nevollasta sai mukaan äidille ja isälle kirjan ja siinä oli ruoka-aine suosituksi, kuinka paljon esim niitä seuraatte?

Nyt lopetan lörpötteöy.

Iltaa tytsyt.

Täällä yksi hyvin väsynyt pallomasu..kymmenen jälkeen tulin laittamasta uutta asuntoa. Tuntuu ettei jalat kanna ja lihaksia särkee+paikat kipeenä..
Vaikee vaan olla pyörimättä siellä kun kohta pitäs ja öitäkin olla niin kiva saada edes jotain paikoilleen etukäteen.  Nyt on sohva kasattuna ja kohillaan. Astioita kaapeissa ja liskoallas paikoillaan.Niin ja varasto aikast täynnä jo.
Hommaa on vielä niiin hirveästi että hirvittää mut hyvä tulee si joskus kun valmista[:)] 
Äiti ja sisko tulee lauantaina yli sadan kilsan päästä kattomaa kämppää ja auttelemaan, se on kyl kiva! Aika ei meinaa riittää kaikkeen ja siel on paljon siivottavaa ym. Edelliset jätti vähän sottaseks paikotellen[:'(]
Perussiisti siis yleisvaikutelmalta mut kaikki pitää pyyhkii ja puunata et uskaltaa laittaa omia tavaroitaa. Laatikois muruja ja likasia sormejälkiä seinis ja ovis ym ym ym...Grrr
Pakkasta ei ollu sulatettu ja siivottu vaan se piti sulattaa ja pestä ihan kokonaa ja löyty jopa jäätelö yheltä hyllyltä! Ja väittivät sulattaneensa..jep jep

Masu tuntuu hieman pyöristyneen entisestään, pomo sanoi tänää ekaa kertaa et hei sun masuhan näkyy! heh[:D]

Kyl mä oon seurannu suosituksia, eli en oo syöny kielletyjä tai varottavia aineksia. Ainoo mikä on tosi paha on mun himo kokiksee, juon aika lailla päivittäin...[:-] Ja en tykkää kun originaaliversiosta..
Salmiakkia menee mut ehdoton ykkönen on omenat :)

Meillä ei mies ole ollu neuvolassa mukana enkä tiedä tuleeko, ei oo ollu puhetta viime aikoina. Eipä mulla oo ollukkaa ku yks neuvolan tädin tapaamien ja sit se lekuri mu sinne ei mun mielestä tarvi ees tulla.

Kohta vissii käytävä nukkumaa et jaksaa taas huomisen olla töissä.
Hyviä vointeja kaikille!

Heips taas!

Meillä oli viime keskiviikkona neuvola. Nyt siis ollut eka neuvola viikolla 8, np-ultra viikolla 12 ja nyt neuvola viikolla 15. Seuraava neuvola varattiin  viikolle 18 päähän ja rakenneultraan päästä vasta joulukuun alussa viikolla 22. Meillä tuleva isukki ei päässyt ekaan neuvolaan, ultrassa oli tietenkin mukana ja nyt viime kerralla neuvolassa ja jatkossakin aikoo tulla.

Oli se taas niin lohduttavaa kuulla sydänäänet ja testien tulokset sun muutkin oli kunnossa, mitä nyt hiukan rautaa neuvolatäti kehotti syömään kun hemoglobiini alhainen. Jospa sitä vihdoin ulskaltaisi nauttia raskaudesta täysillä.

Meillä mies on melko varma että tyttövauva tulossa, mutta mulla hiukan poika-fiilis, voi olla siksi että jostain kumman syystä toivoisin poikaa, mutta kyllä tyttökin on NIIIIIN tervetullut!

Mulla on nyt viimeisen viikon ajan ollu sellanen fiilis, että vauvan liikkeet tuntuu jo. Varsinkin illalla nukkumaan mennessä tuntuu kuin jokin kupla puhkeais tai yhtäkkiä ottaa mahanpohjasta aivan kuin siellä jokin tosiaan liikkuisi! Tosin esikoista kun odotetaan niin en voi varmaks tietää miltä niiden potkujen "pitäis" tuntua 8)

Meille ei puhuttu neuvolassa sikainfluenssa-rokotteesta mitään, ja itekin olen ajatellut vain katsella miltä tilanne alkaa näyttämään, ja koittaa välttää ottamasta koko rokotetta jos ei nyt tauti ihan ala leviämään. Tosiaan vaan hirvittää ne sivuvaikutukset, saati sitten ne vaikutukset mistä ei vielä edes tiedetä.

Maha alkanut pyöristyä jo reippaasti, mutta vaikuttaa että muualta sitä sitten hieman on hoikistunut...vai näyttääkö vaan kun alkaa massa kerääntyä tuohon eteen ;). Nivusia usein kivistää ja nälkä 2 tunnin välein (mandariineja menee monta päivässä), muuten on oireet selvästi vähentyny.

Teille jotka ootte valitellu vielä pahoinvoinnista tai päänsärystä. Niin itse huomasin että heti kun verensokeri laskee (ei oo syöny vähään aikaa) alko oksettaa ja sitten taas päänsärkyy autto ihan vesi. Äkkiä vaa puolen litran vesi pullo naamariin niin jo helpotti ja päänsärky alko pysyy poissa kun muistan juoda paljon päivän mittää...tosin vessassa pitää sit ravata koko ajan.

Siitä äitiyspakkauksesta sen verran, että minä myös olen netistä pakkauksen tuotteiden kuvia hieman selaillu ja musta olivat ihan ok...tosin en tiedä mitä sieltä aikaisemmin on annettu, mutta ei kyllä mikään tuote niin kiva ois ollu että pakko ois saada. Muutenkin koitan ettei ainakaa tulis hankittua mitää turhaa ja jos jo nyt näyttää et jotkut pakkauksen tuotteista menee samantien keräyksee niin en sit tiedä oisko kivempi ottaa pakkaus rahana. Selvästihän siinä rahaa häviää...mutta voi sen rahan vaikka laittaa sitten vaunuihin...nekun vaikuttavat ainakin uusina olevan aivan törkeän kalliita. Mutta kun niin haluis ostaa sille niin odotetulle vesselille vaan kaikken parasta...Lapsi raukka hemmoteltu piloille jo ennen ku on ees syntyny ;)

Moi taas. Mä olin jo sillä kannalla etten ota sikainf. rokotusta, mut eilen soitin neuvolaan yhdestä toisesta asiasta, niin neuvolatäti sanoi et se oliskin soittanu mulle maanantaina. Se kysy oonko miettiny sitä rokotuksen ottamista ja sanoi että kannattaa käydä lukemassa sivut: www.thl.fi, siellä on puolueetonta faktatietoa siitä. Ja sanoi ettei kannata mitään Iltasanomien tms. juttuja uskoa.

Se kertoi, että sen arvellaan olevan n. 3vk sisällä täällä Keski-Suomessa, kun nyt siis on Lapissa paljon levinnyt ja sanoi että mulle varsinkin se olis tärkeä, koska mulla on astmaan taipuvaisuutta ja todettu ahtaat keuhkoputket ja koska raskauden loppuvaiheessa keuhkot on muutenkin ahtaalla, joten mulle vois tulla hengitysvaikeuksia. Lisäks se voi aiheuttaa keskenmenon tai ennenaikaisen synnytyksen. Ja hankalaa siinä on se kun sitä ei nää päälle päin kellä se on, se voi siis tarttua ennenkö toisella on mitään oireitakaan. Ja vaikka oon siis työttömänä niin silti suositteli sitä mulle. 10min puhuin sen kanssa puhelimessa. Täytyy siis miettiä sitä uudestaan.

Kyllä mä oon jo varma että oon tuntenu vauvelin liikkeitä. Yx ilta kokeilin kun makoilin jo sängyssä, niin että taputin pikkasen mahaa, niin johan alko liikettä tuntumaan ja kesti monta minuuttia [:)] Vaikka ekaa kertaa oonkin raskaana.. Se tuntu vähän ku olis perhosia mahassa tai just isoja ilmakuplia puhkeis.

Mä ostin torstaina ekat vauvan vaatteet. Uuden hauskan bodyn 2€ ja sellaset lappuhaalarit kirppikseltä 1€:lla. [:)] Eka ajattelin etten halua tietää sukupuolta etukäteen, mut nyt toivon että sen näkis ultrassa! Kun tuntuu hankalalta vaatteitakin ostaa niin että ne sopis molemmille, jotenkin noikin näyttää enemmän poikien vaatteilta. Ja pääsis huonettakin sisustamaan [:)]

Heips kaikille!

Onpas tänne tullut paljon kirjoituksia kun en muutamaan päivään ole oikein kerennyt kirjoittelemaan, pikaisesti käynyt vain lueskelemassa teidän muiden juttuja.

Niin se vierähti jo 16. vko käyntiin [:)] n. kuukauden päässä häämöttää jo puoliväli. Toivottavasti nämä viikot kuluisivat loppuraskaudessakin jo yhtä nopeasti. Mä odottelen jo hirveästi joulua. Se onkin viimeinen joulu mikä vietetään kahdestaan, seuraavana meitä on jo 3 [:)]

Meillä ei ole isä ollut neuvolassa mukana (ei mulla tosin ole ollut vielä kuin yksi rv 9+1, ja ultra 11+1 , mihin ei päässyt mukaan) Keskiviikkona on eka lääkäri, ja mä en näe tarpeellisena että sinne tulisi mukaan, voinhan kertoa kotonakin mitä siellä puhuttiin. Rakenneultraan tulee tottakai mukaan.
Tästä on saattanut olla aiemminkin puhetta, mutta osaisiko joku kertoa mitä siellä ekalla lääkärikäynnillä tapahtuu? Sisätutkimus ilmeisesti, mutta mitä kaikkea siinä katsotaan?

Mites teillä muilla on maha kasvanut? Mulla ei vieläkään maha hirveästi ole kasvanut, pienen pieni pömppä :/ omat farkut mahtuu vielä jalkaan, hieman kyllä alkaa jo kiristää. Ja monet ovat puhuneet että ruokahalu on kasvanut, musta päinvastoin tuntuu että ei pysty syömään ainakaan kerralla niin paljoa kuin ennen raskautta.

Ensi viikolla muutto uuteen kotiin, jippiii [:D]

Hyviä vointeja kaikille [:)]

Olen hieman Matti Myöhäisenä liittymässä mukaan, tuntuu että tänne olisi voinut rantautua jo aikaisemmin... [:)] Aivan ensimmäiseksi suuren suuret pahoittelut km:n kokeneille! [:(] Jaksamista teille, ja onnea uuteen yrittämiseen.
Ja sitten hieman tietoa meistä: Itse olen 23-vuotias, mies on 28-vuotias, esikoistamme odotamme ja la on 18.4. Että joskos se sitten ennen vappua syntyisi! [:D] Kaakonkulmalla asutaan, ja perheeseen kuuluu myös vanha staffi-neiti. Alkuraskaus oli hieman pelonsekaista aikaa, kun heti ensimmäistä neuvolaa seuranneena aamuna oli sänkyyn ilmestynyt pari tippaa verta, ja seuraavina viikkoina pari kertaa oli vuotoa varsinkin rakastelun jälkeen. Ensimmäisessä neuvolassa ei siis sydänääniä oltu suostuttu kuuntelemaan. Kysyin sairaanhoitajalta, että mistä sitten tietää kaiken olevan hyvin, ja vastaus oli: " Siihen on vain luotettava, että kaikki on hyvin." [:-] Ei siinä, tiedän että on sellaisia ihmisiä, jotka voivat hermoilla jos ei sydänääniä kuulu, mutta ei se aikaa paljon olisi vienyt jos omasta pyynnostäni dopplerilla olisi edes yritetty pikkuisen sydäntä kuunnella. No, odotettiin sitten np-ultraan asti, siihen asti jännitys oli suunnaton. Ja rv:lla 11+4 kun np-ultra oli, niin meinasin pyörtyä siellä ultraushuoneessa. Kaikki oli kuitenkin hyvin, ja niskaturvotuskin oli 0,8 eli ei mitään huolta. Siinä samalla kävin verikokeessa, ja oli niin tökerö näytteen ottaja, että ikuinen pieni arpi jäi käsivarteen. [:D]
Toisessa neuvolassa kuunneltiin sitten sydänäänet, 157 oli syke eli kaikki hyvin. Seuraava neuvola on 13.11, sattuu olemaan perjantai. [:)] Tuosta toisesta neuvolasta muuten sen verran, että kuunnellaanko sielläkin sydänäänet ja tehdään sisätutkimus, vaikka neuvolakorttiin merkittiin käynnin olevan vain terveydenhoitajan luona? Lääkärihän nuo sydänäänten katsomiset ja tutkimukset kuitenkin tekee.
Mitäs muuta? Sikainfluenssarokotetta en aio ottaa.. En ikinä ole mennyt noihin yleisiin hysteriabuumeihin mukaan, joten en ole nytkään kuullut yhtäkään perustavaa syytä ottaa rokotetta.
Tässä tämä pitkä esittely oli, toivottavasti joku jaksoi lukea loppuun asti. [:)]

No se piti vielä mainita, että vaikka se "turvallinen" raskausaika on saavutettu, niin silti en vielä ryntää kauppaan ostamaan vauvanvaateosastoa tyhjäksi ja ala suunnittelemaan ensi kesän perhereissuja. Tämä sen takia, että koko raskausajan on oltava realisti (turha pelkääminen kuitenkin pois, ei se stressikään ole hyvästä!) eli mitä vain voi tapahtua. Vaunut ja kehdon ehtii ostaa sitten myöhemminkin, ensin totun ajatukseen tulevasta äitiydestä henkisesti. [:)] Onhan sitä muutama body ja Nalle Puh-peitto tullut ostettua, mutta ne tuli tehtyä siinä pahimmassa plussatestin aiheuttamassa riemussa. [:D]

Meillä alkoi 18.viikko jo. Puoliväli kovasti lähenee. Torstaina tosiaan seuraava neuvola ja pitää muistaa kysyä siitä rokotuksesta. Itse kun sen haluan, kun olen asiakaspalvelussa töissä.

Liikkeitä on kuulunut tasaiseen tahtiin melkein päivittäin ja maha pömpöttää jo tosi paljon. Etenkin liikkuessa tuntuu, että se valuu tuonne lantion sisään, ja painaa välillä kipeästikin virtsarakkoa, liekö ligamentit venyneet jo. Olo on muuten tosi hyvä, tosin väsymystä on ollut taas, joten hemoglobiinit täytyy tarkistaa torstaina myös.

Arwen, tervetuloa mukaan! Neuvolassa terveydenhoitaja kuuntelee sydänäänet joka kerta dopplerilla vatsan päältä, siihen ei lääkäriä tarvita, ja sisätutkimusta ei tehdä kuin lääkärikäynneillä. Ainakaan Lahdessa ei tehdä ja lääkärikäyntien määrästä en tiiä kuinka usein niitä on. Mutta eipä siinä muu autakaan kuin luottaa että kaikki on kunnossa, niinku sun terkka sanoi...

Täälläki mennää jo 17. viikolla, enää neljä kokonaista viikkoa puoliväliin ja viis viikkoa rakenneultraan. Vielä ei liikuskelua masussa oo tuntunut, ellei se vellonta sitä ole.. Mutta joka ilta seuraillaan[;)]

Tervetuloa joukkoon Arwen [:)] Minulla myös la 18.4.
Meillä myös ainoastaan lääkärikäynneillä tehdään sisätutkimus, sydänääniä kuunnellaan joka kerta. Näin uskoisin käytännön olevan muuallakin.

En ole minäkään vielä ostanut mitään tavaroita/vaatteita, ajattelin odotella rakenneultraan asti (4.12) jospa siellä vaikka näkyisi kumpi tulossa, mukavampi sitten ostella kaikkea [:)] Ja muutenkin minusta turha vielä tässä vaiheessa mitään ostella. Toki olen esim. vaunuja jo netistä katsellut.

Kyllä on mukava päästä keskiviikkona neuvolaan sydänääniä kuuntelemaan, viimeeksi "elonmerkkejä" pienestä saatu nt-ultrassa rv 11+1. Lääkäri piti olla jo tämän viikon keskiviikkona mutta lääkäri oli sairastunut ja siirtyi viikolla eteenpäin :/

Minä olen ihan samaa mieltä kuin illil, ei siellä normi-neuvolakäynneillä ole miehelle mitään kovin ihmeellistä. En toki ole kieltänyt mukaan tulemasta, mutta hänelle on riittänyt se että kerron sitten kotona mitä puhuttiin.

Ja muuten, olipas Arwen piristävää tuo sinun tekstisi kun oli kivalla värillä [:)] En ole edes ajatellut että tätä fonttia voi tosiaan muokata. Pitääkin ensi kerralla itsekin vähän muokata, ei ole niin tasaisen harmaata tämä tekstitulva täällä [:D]

Kiitos tervetulotoivotuksista, Lootuska ja niina_1! [:)] Tosiaan pitää vähän itseään piristää pirteällä tekstillä näin syksyn harmauden keskellä.. [;)]
Taitaa siis täälläkin olla sitten tuo sama systeemi, että th kuuntelee sitten ainakin sydänäänet, kun muutenkin on tuntunut menneen nuo neuvola- ja ultraushommat aika pitkälti samoin kuten Lahdessa.
Meillä muuten mennään sitten muutenkin aika samoissa, niina_1. Meillä on rakenneultra 8.12, tuntuu ettei jaksaisi odottaa sinne asti! [:D]

Moikka Arwen ja tervetuloa joukkoon [:)] Mun on ihan pakko udella että mistä päin Kaakonkulmaa olet? Mä ite olen sieltä kotoisin vaikka nyt liki poria asustelenkin.

Sit omaa napaa, raskausoireet on kaikki kyl hävinny. Ainoo mistä tietää olevansa raskaana on se että tos on tommonen kauhee kumpu [:D] Nii ja yöllä tarvii juosta vessassa muutaman tunnin välein, mikä on muutes melko ärsyttävää [:@] Mä en oo uskaltanu kertoo vieläkää töissä tästä. Oon yrittäny käyttää tosi väljiä vaatteita, ettei kukaa huomais. Perjantaina mä aattelin et kerron, mut pomo oli siis niin pahalla tuulella etten sit ilenny, tiä vaikka olis antanu kenkää mulle. Tänää olis tarkotus kertoo, PELOTTAA ihan sairaasti! Pitäkääs naiset peukkuja.

Hei vaan, taas.

Arwren tervetuloa joukkoon. Niin sellainen kummastuttaa, mulla myös laskettu aika 18.4 oon aivan luullut että se on sunnutai päivä. Voihan olla että olen katsonut väärin kalenteria. Mut muutenkin kuljen teidän kanssa Arwen ja niina_1 samaa tahtia, joulukuun 1. päivä rakenneultra, enkä malta millään oottaa sitä. Onneksi ensviikolla on nevola ja meillä ultrataan sielläkin. Saapa nähdä kuka meistä ensimmäisenä saa oman käärön syliin [:D]

Tänään kävin hakemassa t-todistuksen uutta työpaikkaa varten ja sen mukana työnantajalle menee tieto tästä siunatusta tilasta. [:)] Kovasti jännitti mennä työhaastatteluun, alku raskauden aikana, kun pelkäsin että ne kysyy lapsien teko aikeet. Onneksi niitä ei semmonen kiinnostanut ja olen saanut pidettyä raskauden salassa tähän asti. Neuvola tätikin totesi että se on hek.koht. asia ja sitä ei tarvitse kertoa vasta kuin muutamaa kuukautta ennen äitiyslomaa.

Samalla tuli juteltua lääkärin kanssa sikainf. rokotteesta ja se suositteli sitä minulle, koska työskentelen terveyskeskuksessa. Sano vain ettei kannata heti mennä sitä ottamaan, odottaa vaikka vielä muutaman viikon ja sitten joskus vko 18-20 pistää. Sillä suojaan itseni taudilta ja mahdollisilta lääkekuureilta. Eli päätin ottaa roketteen, muutan viikon päästä. Meillä työpaikalla jo osatyökavereista on rokotettu eikä hirvietä sivuoireita ole havaittavissa, heistä ei taida kukaan raskaana olla.

Nyt rupean pyykkäämään...Muutto meilläkin edessä. Puoli vuotta ollaan rempattu 1900-l rakennettua hirsimökkiä/taloa ja loppu suoralla ollaan. Vauvan huonetta ei vielä tehty...kun pitkä talvi edessä niin voi sitten rauhassa tehdä lasten huonetta.[;)]

Heippa taas!

Jennini, olet ihan oikein katsonut kalenteria, 18.4 on sunnuntai-päivä [:)]

Mulla myös raskausoireita ei ole ollut muutamaan viikkoon, eikä ole kyllä vielä mahaakaan Hyvin pieni kumpu, nyt tosin näyttää että olisi hieman kasvun merkkejä havaittavissa. Se varmaan yksi syy miksi stressaan niin paljon että onko vauvalla kaikki hyvin, kun ei ole mitään konkreettista "todistetta" vauvasta, kun oireet jo poissa ja mahaa ei vielä oikein ole. Jospa se mullakin sieltä pikkuhiljaa pullahtaisi esiin [:D] Olen tosin muutenkin melko pienikokoinen, että ihan hyvä jos ei valtavaa vatsaa tulisikaan.

Hauskaa kun meitä on täällä useita kenellä sama laskettu aika, minä, Nyytti, Jennini ja Arwen [:)] Oliko vielä joku kenet unohdin? Ja usealla meistä näköjään muuttokin menossa/tulossa ihan lähiaikoina.

Tuntuu muuten että me oltiin ihan vasta äsken niitä odottajia, joilla vasta ensimmäiset viikot menossa, nyt on tullut jo "laskettu aika touko- kesä- ja heinäkuussa" ketjutkin [:)] Nopeasti tämä aika loppujen lopuksi tuntuu menevän.

Onkos teillä muilla muuten vauvantulo mitenkään muuttanut parisuhdetta ja esim. petipuuhia?  (Mietin onko tämä sovelias aihe tänne, mutta kaikkihan tässä raskaana ollaan joten tuskin nuo sänkyhommat ihan vieras aihe ovat [;)])
Musta tuntuu että meillä menee paremmin kuin koskaan. Mies on ihanan huomioon ottava ja hellä, ja ihanaa hänestäkin huomata kuinka kovasti hän odottaa vauvan syntymää. Makuuhuoneessa ehkä ollut toimintaa vähän harvemmin tässä viime aikoina, kun muuttohässäkkää ja kaikkea muuta niin paljon, mutta tuntuu että laatu ollut sitäkin parempaa [:D]

Tulipahan taas tekstiä. Mullahan olisi tuolla noita pakkaushommia, mutta tähän koneelle on niin helppo jumittua.. [:)]

Hei vaan taas! Taidan itsekin kuulua aika samaan joukkoon teidän kanssa Niina_1, Jennini, Nyytti ja Arwen. Laskettu aika on miullakin 18.4 ja rakenneultra olisi 4.12 [:)] että sitä odotellessa!

Meillä muutto on tulossa, kunhan löydetään se sopiva asunto. Olisi ihan saada muutettua ennen joulua, mutta taitaa käydä aika vähiin siihen nähden.. Kuhan nyt saataisiin muutettua hyvissä ajoin ennen vauvan syntymää. [:)] Tämän hetkiseen asuntoonkin olisi vuokralaiset jo tiedossa, kunhan vaan itse häippästään alta pois!

Täällä maha kasvaa ja näkyy jo yllättävän hyvin. Äippähousut ollu työssä jo viikon verran käytössä, kun omat housut ovat puristaneet ihan liikaa. Muuten oireet ovat melkeinpä hävinneet. Vatsan seudulla on aina ajoittain lievää kivun tunnetta, varmaan niitä kasvukipuja. Kovasti odotan taas neuvolaa, joka olisi 12.11, että pääsisin kuulemaan sydänäänet. Niin ja vessassahan pitää juosta vähän väliä![:)]

Sikainfluenssarokoitteesta en vieläkään tiedä ottaako vaiko eikö. Olen aina toisena päivänä toista mieltä ja toisena toista. Välillä tuntuu, että kyllä Suomen terveydenhuolto tietää mitä rokotetta ihmisille tarjoaa, mutta välillä taas iskee se epävarmuus. Ois paljon helpompaa kun ois vaa yksi ainoa oikea vaihtoehto, eikä mitään muttia! [:D]

Mut nyt tää taitaa siirtyä keittiöön kehittämään jotain purtavaa, kun alkaa taas tulla nälkä [:)]

Heissan taas kaikille ja Arwenille tervetuloa joukkoon![:)]
Aika on taas rientäny ja puoliväli häämöttää jo, aika hurjaa ku tosiaan tuntuu et vastahan täs jännitettiin niitä ensimmäisiä viikkoja[:)] Olo on mulla kyllä ainaki ollu aivan tosi hyvä viime aikoina, energiaa on riittäny ja ku nuo päänsärytki loppu niin oon ollu aivan elämäni kunnossa! Ainoa huono juttu on ollu vaan nyt aika kova kipu ristiselässä. Kauhean nopeasti väsyy sekä istumiseen että seisomiseen ja jopa kyljellään makaaminen vaikeaa. Huomenna ajattelin käydä lääkärillä sen kanssa että pystyykö sille mitään tekemään. Ku monet hierojatkaan eivät raskaana olevia edes ala hieromaan ja se ei tunnu edes semmoinen kipu olevan joka hieromisella häviäis.
    Sikainfluenssarokotuksen kanssa taistelen kyllä kans vieläkin. Oon asiakaspalveluammatissa ja "epidemia-alueella" pohjois-suomessa niin tartuntaa ajatellen melkein välttämätöntä ois...huoh...jos lääkärissä puhuis huomenna siitäki. Et tämmöstä tänne! Mutta mukavaa viikkoa kaikille![:)]

Meitähän on sitten monta, joilla on laskettu aika samaan aikaan! Ja teillä kaikilla on rakenneultra ennen miuta, höh.. [:D]
Tiia77, toki saa kysyä. [:)] Lappeenrannassa asustelen, joskus nuorempana vannoin etten ikinä jäis tänne kun vain mahdollisuuden postumiseen saan, mutta kummasti sitä tänne jäätiin. [:D] Uskalsitko kertoa töissä, miten meni..?
Tuo on totta mitä niina_1 sanoi, että vastahan sitä tuntui olevan aivan alkumetreillä ja nyt onkin jo toinen kolmas menossa.. Tosin miusta vieläkin tuntuu kuin aika matelisi, ja välillä kun tulee pelkotiloja vauvan voinnista, niin aika suorastaan tuntuu pysähtyvän. Parisuhde on saanut aivan uutta potkua tästä raskaudesta, tosin meillähän se oli haluttu ja suunniteltu (mies on jo pari vuotta potenut vauvakuumetta, ja sitten pitkien keskustelujen ja pohdintojen jälkeen heinäkuussa 1. hääpäivän jälkeen uskalsin myöntyä ehkäisyn poisjättämiseen <3) Aikuisiahan tässä kaikki ollaan, joten voin sanoa että miulla halut on noussu pilviin raskauden myötä! Mieskin alkuaikoina uskalsi myöntää, että vähän se vauva siellä masussa hämmentää, mutta se saatiin keskustelun kautta käsiteltyä, jolloin miehen ei tarvitse pelätä satuttavansa vauvaa.
Äitiysvaatteita on tullut käytettyä jo viikolta 8+0 alkaen, mutta se on johtunut enemmänkin mukavuudesta. Yhden kerran jälkeen en varsinkaan housuja enää halunnut vaihtaa tavallisiin! [:D] Nyt tosiaan turvotus on laskenut, ja muutenkin oireet vähentyneet sen verran, että hieman huolestuttaa vauvan kunto. Vuotomaista tuntemustakin on ollut sen verran, että rupesin jo kuvittelemaan vaikka mitä. Mutta se on vain tuota valkovuotoa, joka miulla on ainakin kasvanut räjähdysmäisesti. Eli jaksan kyllä odottaa sinne seuraavaan neuvolaan asti, johon kylläkin on vielä aikaa tuskastuttavat kaksi viikkoa. [:)]
Onko muilla huhtiäideillä muuten työnimeä tulokkaalle..? Meillä työnimenä on Hemmo.. [:D]

*muoks* Elviiralle kiitokset tervetulotoivotuksista! [:)] Meinasin jo, että oletko yksi Elviira toiselta keskustelufoorumilta, mutta hänen laskettu aikansa taisi olla aikaisemmin kuin huhtikuussa..

Takaisin