Täällä ollaan..:)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja embu83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eilen oli np-ultra ja kaikki näyttäis olevan hyvin [:)] Siellä se pikkunen pomppi ylös ja alas niin kovasti että kätilö ei meinannu saada mitattua sitä niskaa. Viimeinkin 15 minuutin ultraamisen jälkeen onnistu. Liikkeet sai kovasti plussaa.

Sitte ON: Viime yönä pakotti aivan älyttömästi oikeata tissiä, meinas itku tulla ku niin kovasti koski. Tuntu siltä että ihan kuin olis rinta ollu pakastimessa ja sitä koski sen takia että oli niin kylmä. Kauheen vaikee selittää!!!

Onkos teillä tullu mitää kummallisia himoja ruuan suhteen?

Moikka kaikille!
Ompa sollu ihanaa lukea teidän np-ultra kuulumisia :)
Omaan on vielä vajaa viikko aikaa eikä malttais odottaa [:)]
Oireet kans välil niin vähis et mietityttää onko kaikki ok, mut sit muistuu taas mielee et oon itkeny lähes joka ilta kotona, yleensä masentanu ja kerta mitään vuotoa ei oo tullu eikä kipuja ollu niin eiköhän siel oo kaikki ok ;)
Eilen käytiin yhtä kolmiota katsomassa ja näyttää sitlä et me muutetaan kuun lopussa!Jee[:)]
Vihaan nykystä kämppää ja pelkästään siellä olo saa mut masentumaa, joten todella ihanaa päästä pois ja perustaa oikea koti!
Se kämppä on aivan ihana ja tosi iso. 81.5 neliöinen kolmio, pintaremppa tehty reilu vuos sitte, keittiö uusittu kokonaa samassa syssyssä ja se on kaikenkaikkiaan todella siisti. Talo vaikuttaa rauhalliselta ja rattaitakin kellarissa näky =) Vitsit sentää, tätä oon oottanu, pikkuisellakin oma huone valmiiksi vaik eiköhän se makkaris tuu alussa olemaankin :)

tervehdys! laitan nyt pitkästä aikaa tännekin jotain [:)]
Maanantaina käytiin ensimmäisessä ultrassa ja siellähän se pikkuinen oli. Oli kyllä helpotus nähdä että kaikki oli hyvin.. Lääkärin piti vähän taputella vatsaani että sai mittailtua, kun kaveri oli ihan unessa. Tänään käytiin sitten toisella neuvola käynnillä ja kuunneltiin sydän ääniä. Nyt sitten pitäisi taas odotella seuraavia käyntejä, ei millään malttaisi odottaa [:D]
Toivottavasti kaikilla menee odotus ajat hyvin! Ja osanottoni kaikille vaavin menettäneille[:(]

Illil: missä päin asustelet?
Mietin vaan kun kävin itsekin neuvolassa 28.9 ja en myöskään saanut riskipisteitä  koska laboratorio ei niitä ollut lähettänyt sinne ollenkaan ja se täti siellä sanoi että tänään on ollut jo aikaisemminkin joku äiti joka ei saanut riskipisteitä samasta syystä.. Ajattelin että mahdatko olla sinä? [:D]

Kiva kuulla hyviä ultrauutisia myös teiltä muilta jo viikkoja ilman oireita porskuttaneilta. Mulla on vihdoin tänää np-ultra ja eilen jännitti ajatuski niin paljon että meinas itku tulla...[;)]
Seuraava neuvola onkin sitten taas jo viikon päästä, joten sitten taas kuulee sydänäänet seuraavan kerran. Mutta tänään jos kaikki on hyvin, päätän kokonaan lopettaa murehtimisen ja märehtimisen ja alkaa ILOITA vihdoin tästä ihanuudesta!

Huomenta,

meillä oli vihdoin eilen np-ultra ja kaikki hyvin! Alkuraskauden ultrassa mitat vastasivat myöhempää laskettua aikaa, mutta tässä jo tulokas oli kasvanut "omiin mittoihinsa" :) ja laskettu aika säilyi 11.4. Oli kyllä ihanan helpottavaa! Nyt saa sitten oikeasti alkaa odottaa...maha on kyllä jo sen kokoinen, ettei salaus enää onnistuisikaan. Ensimmäisestäkin tuli tosi aikaisessa vaiheessa maha näkyviin, vaikkei sitten loppujen lopuksi mikään valtaisa ollutkaan.
Naistenklinikalla oli aivan ihana hoitaja ultraamassa. Jouduin miehen työjuttujen takia menemään yksin, joten jännitys oli vielä ahdistavampaa, mutta hoitaja (vai kätilökö sen on) oli mahtava. Tosin mahassa oli sellainen laiskiainen, että jouduin juomaan mehua ja pomppimaan tasajalkaa, että saataisiin vauva kääntymään niskan mittaukseen. [;)]
Nyt sitten odotellaan seuraavaa ultraa, että isäkin saisi asiaan hieman konkretiaa sydänäänten muodossa. Tosin sitä ennen nautiskelemme kaksi viikkoa Turkin auringosta! [:)]

Aamua kaikille mammoille :)
Tossa joku aika sit oli puhetta painosta..Mä kävin äsken puntarilla ekaa kertaa neuvolan jälkeen joka oli rv8+2 ja paino ei oo noussu yhtään. Aika hassua, masu on kuitenkin kasvanut ja vanhat housut ei mee jalkaa.
Muilla samoja kokemuksia?

Nyytti, mulla on sama juttu. Selvästi maha on pikkusen kasvanu, ainakin nyt tällä viikolla eikä kaikki housut mee jalkaan. Viime viikolla neuvolassa ei ollut paino yhtään noussut vaan sama kun ennen raskauttakin ja edellisellä kerralla. Lääkäri siitä mulle vähän napisikin että on pakko yrittää syödä enemmän, vaikka öljyä ruokaan.. [:-] Luin kyllä siitä vaun kirjasta esim. että ei painon paljon kuuluisikaan nousta ekalla kolmanneksella. Mutta tällä viikolla on ruokahalu parantunu ihan luonnostaan. 

Onko kellään ollut huimausta? Onks se ihan normaali oire, vai johtuukohan hemoglobiinista tai verenpaineesta? Mulla ne oli ihan normaalit, mutta parina päivänä on sumentunut silmissä ja on pitänyt mennä lepäämään tai istua. Hassua kun eilen kävelylenkillä mietin että onkohan siellä kaikki hyvin, niin parin minuutin piti pysähtyä yökkimään ja kotona alko huimaamaan [:)] Viime viikolla kuului sydänäänet mutta säikähdin vähän kun viikonloppuna mies hieman huppelissa hyppäs mun kylkeen kun piti ahtautua kapeelle patjalle..

Hei ja huomenia Kettuli82 ja muutkin mamat [:)]

Ainakin mulle tuo huimaus on tuttua. On pitänyt opetella uusi tyyli nousta istumasta, kun muuten tulee huippaus ja pikapikaa takas istualleen.

Tiia77: Kyselit kummallisista himoista ruokaan. Minä voin ainakin vastata kuluttavani n. litran jugurttia päivässä, sekä syöväni ainakin yhden greipin/ pvä. Aikaisemmin en ole pitänyt jugurtista ollenkaan. Jos jollain on töissä jugurttia mukana, en pysty sitten pariin tuntiin muuta ajattelemaankaan, kuin että tahtoo myös [:D]. Että ei jugurttia kummempaa. Seinälaastia tms. en ole alkanut jyrsimään, niin kuin olen joskus lukenut jonkun tehneen..

Ai niin ja suklaa, siihen on ollut melkein himoasteinen pakkomielle. Tosin naama alkoi kukkimaan vielä enemmän, kun vedin parit Marabout, joten jätin nyt suklaan pois. Odotan jo innolla sitä aikaa, kun iho on heleä ja kaunis. Nyt tupakanpolton lopettamisen ja hormonien takia ihan teinimeinki.

Hei kaikille! Uskalsin viimein jonnekin ilmoittautua, viikkoja on nyt kasassa 13+4, eli huhtikuun 3. päivä olisi minulla laskettu aika. [:)] Ollut kauhean skeptinen olo, että jotain menee vikaan, nyt alkaa jo vähän helpottaa. Vanhemmillekin miehen kanssa kerrottiin vasta viikko sitten uutiset.
Ensimmäistämme odotellaan, ja kaikki on kauhean jännää ja pelottavaa, tällaista vuoristorataa mennään, ja ollaan niin kovin onnellisia! [:)]

Kaikille mukavaa odotusta, vaihdellaan täällä ahkeraan kuulumisia! :)

hei vaan taas!

mukavaa lukea muidenkin np-ultra kuulumisia [:)]

minä täällä jo odottelen että maha alkaisi hieman enemmän näkyä, aika hyvin sen saa vielä piiloon. Minun äidille ollaan kerrottu raskaudesta kun hän sen melkein jo arvasikin, muiden kohdalla ajateltiin odotella vielä, kyllähän sen kohta alkaa huomata. ja kaverit ainakin rupeaa ihmettelemään kun kieltäydyn kaikista juhlakutsuista [:D]

minulla ei ole mitään tiettyä mielitekoa ole ollut, tekee mieli milloin mitäkin. roskaruokaa ei tee mieli ollenkaan, päinvastoin etoo ajatuskin. outo kun ennen raskautta hampurilaiset sun muut maistuivat erinomaisesti [:D] pahoinvointi hävisi jo muutama viikko sitten, ehkä kerran viikossa saattaa jotain pientä olla.

huimausta on silloin tällöin hieman, mutta se helpottaa kun ei niin nopeasti noussut esim. sängystä ylös, vaan hitaammin ja rauhallisemmin. sehän kuuluu asiaan ja johtuu verenpaineen nopeista vaihteluista, näin minulle ainakin neuvolasta sanottiin.

testataanpa nyt toimiiko tämä minun laskurini..

Lilypie Pregnancy tickers

no eihän se näköjään toimi. mihin minun täytyy tuo linkki kopioida, äskeisessä lisäsin sen vaan suoraan tuohon tekstini alapuolelle?

Moikka NIINA

Elikkäs
1. klikkaa sivun ylälaidassa "Expecting a baby"
2. klikkaa "Full-size tai mini-size-ticker" eli valitse iso tai pieni
3. pääset nyt valkkaamaan aikajanan eli valitse joku allaolevista tai klikkaa "All", jolloin saat enemmän vaihtoehtoja
4. klikkaa "step 2."
5. Valitse kute edellä
6. klikkaa "step 3."
7. laita la ja/ tai viimeisten kuukautisten alkamispäivä
8. klikkaa "Create ticker"
9. kopio/ maalaa PseudoHTML -koodi ja liitä se automaattiseen allekirjoitukseen ja TaDaa - toivottavasti toimii! "

Teitkö ton 9. kohdan? Eikös se antanut jotain vaihtoehtoja tossa, että käytä allekirjoituksena..

Toivottavasti saat toimimaan!

Joku kyseli painosta. Mä oon onnistunu lihottamaan itteäni melkein 7 kiloa [:@] En mä mikää laiha ennen raskauttakaan ollut, mutta mulla oli sellanen hyvä laihis menossa. Eli olin pudottanu painoani lähes 20 kiloa 1,5 vuodessa. Nyt sit kun on ruvennu syömään normaalisti, niin painoa on sit kertyny aivan älyttömästi.
Juttelin kyl tossa yhen kaverin kanssa joka just sai kolmannen lapsensa, niin se lohdutteli minuu että silläkii tuli painoa eniten ekalla kolmanneksella. Toivottavasti pitäis paikkansa omallakin kohdalla.

Onko kellää muulla iskias-tyyppistä selkäkipua? Mulla on pian kaks viikkoa ollu joka päivä. Toivottavasti sekin helppais eikä ainakaa pahenisi tästä.

Hei kaikki!

Tänään oli np-ultra, ja kaikki meni hyvin. :) Ensin pikkuinen oli hyvin paikallaan, mutta sitten innostui liikuttelemaan jalkojaan ja käsiään. Mieskin oli ihmeissään! Tosin siinä vaiheessa kun hoitajat yrittivät saada pikkuista liikkumaan, niin ei millään, mutta sitten taas jatkoi hetken kuluttua jalkojen heiluttelua [:D]

Nyt ollaan sitten kerrottu siskoillemme ja veljillemme pikku hiljaa asiasta.. Kavereille kertomisen kanssa ei kuitenkaan vielä ole kiire, kertoilee pikkuhiljaa kun heitä näkee [:)] Nyt sitten parin viikon odotus seuraavaan neuvola käyntiin taas.

Mukavaa jatkoa kaikille!

huikkasen täästä tiia77:lle vinkin kipuihin. Lattialle (maton päälle tms.) kyljelleen, jalat vähän koukkuun eteen ja päällimmäinen jalka suoraksi eteenpäin sojottamaan kantapää ja varpaatkin lattiassa. Sitten taivutat selkärankaa vähän laittamalla päällimmäisenä olevan käden selän puolelle ja seuraat yläkropalla kättä... Toivottavasti saat selvää neuvosta. Minulla venyttää ainakin kivasti jalkaa ja alaselkää. [:)]

Tervehdys pitkästä aikaa!

Oireita näköjään löytyy mulla hyvin vielä, kun oon lueskellu muiden ultra-kokemuksista melkeen tippa linssissä [;)]

Nyytti, oon kotona tarkkaillu painoa ja mulla kans paino ihan sama kun kuukauden päivät sitten. Hassua, vaikka siis masu on jo aika komea ja selkeesti kasvanu! Ja oon syönyt hyvin, ihan normaalirakenteinen oon muutenkin.

Kettuli ja Popot, mulla myös huimausta päivittäin. Jumpassa välillä pysyn hyvin mukana ja välillä joudun lepäilemään hetken. Just ylös-alas, nousut pahoja. Ja tosiaan pelkkä sängystä nousu tuntuu. Kuvotustakin on vielä ollu, muttei joka päivä. Iskee aina yllättäen.

Tiia77, kiva kuulla, että jollain muullakin iho kukkii [:D] Joka päivä on uusia finnejä naamassa, kyllä hormonitoiminta jyllää! Aattelin mennä kasvohoitoon parin viikon kuluttua Tallinnassa käydessä.

Mites hieronta muuten? Saako maata vatsallaan? Jumpassa oon huomannu, ettei oikeen enää viittis tehdä päinmakuulla paljoo, painaa vatsaa.

Kyllä nyt on helpottanu elämä ultran jälkeen ja saatiin verituloksetkin, ei jatkotutkimuksiin, niin oon alkanu kertomaan kavereille raskaudesta sitä mukaa kun heitä nään. Voi osallistua bileisiinkin nyt ja juoda alkoholitonta eikä tarvii peitellä! Töissä tosin vielä tunikat päällä, jotenki en oo vielä rohkassu mieltäni ja laittanu kireetä paitaa päälle. Hassua, että miks jännittää!?  

Iltaa kaikille mammoille!

Itsellä olisi huomenna edessä sokerirasituskoe. Jännittää hurjasti. Itsellä kun on tuota ylipainoa ja omalla äidillä daibetes, niin pääsen oikein kahdesti sokerirasitukseen, jos eivät huomenna vielä diabetestä löydä. Toivon parasta.

Paino minulla on vaan laskenut koko raskausajan, yhteensä nyt noin 4 kiloa. Olen syönyt vaan terveellisemmin.

Huimaus on minullekin tuttu juttu. Rauhallisesti pitää ottaa.

Minä onneton edelleen pähkäilen tämän laskurin kanssa että miten saan sen näkyviin [8|]
Mistä sen automaattisen allekirjoituksen saa laitettua? minulla on tuossa alapuolella "lisää allekirjoitus" ja laatikko mihin laittaa ruksi, mutta mitään ei siitä kuitenkaan tapahdu.

Kiitoksia kun jaksatte minua neuvoa, yleensä olen hyvä tietokoneiden kanssa mutta tähän kyllä jumiuduin täysin [:D]

niina, tuolla sivun yläreunassa näät kohdan - oma käyttäjätili- Sitä painat ja selaat sivua alaspäin niin tulee se kohta, johon voi laittaa allekirjoituksen ja klikata ruudusta se automaattiseksi.
Ja jos LilyPieltä laskurin otit niin katso että valitsit sen pseudoHTML linkin etkä sitä joka valmiiksi ruutuun tuli.  Toivottavasti oli apua :)

Täällä ollut kurja päivä..päivällä tuli meinaan verta. Ei paljoa mut sen verran et säikähytti ihan kunnolla. Muutaman kerran sai aina uuden paprun vessas ottaa ennenkun ei tullu enää verta siihen.
Nyt koko iltana ei oo onneks tullu mitään eikä kipuja/kramppeja ole. Toivotaan että kaikki on ok ja oli vaaratonta vuotoa.
Vähän stressi olo silti ja apeat fiilikset.  Ultra ois maanantaina mut taidan huomen soittaa neuvolaan jos sais piipahtaa kuuntelemas sydänääniä vaikka...
Sais mielenrauhan.

Takaisin