Täällä ollaan..:)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja embu83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heip, siirryn tänne huhtimammojen joukkoon, kun laskettu aika siirtyikin ensi laskuista päivällä eteenpäin, eli 1.4.2010 olisi The Day.
Pohjois-Pohjanmaalta, ensimmäinen lapsi minulle (27 v), miehelle (31 v) toinen. Tuleva isoveli täyttää kohta jo 5. Innoissaan odotellaan uutta perheenjäsentä saapuvaksi :)
Eilen käytiin koko perheen voimin ensimmäisessä ultrassa, ja voi sitä potkimisen määrää :) Oikein vauhdikkaalla tuulella oli vaavi. Tänä aamuna oli sitten lääkärineuvola, jossa kuulin ensimmäistä kertaa sydänäänet. Voiko suloisempaa ääntä maailmassa ollakaan...
Kaikki vaikuttaa olevan hyvin, joten nyt aletaan vaan massua kasvattelemaan..

ALKUPERÄINEN: sn84

Onko muita jolla on vielä 12-13viikolla pahoinvointia?

Moi.

Mä olen viikolla 23+3 ja kärsin edelleen pahoinvoinnista! Alkaa kyllä mulla jo pikkuhiljaa helpottamaan. Tsemppiä teille pahoinvoinnin kanssa kamppaileville [:)]

Moi kaikille!

Mulla oli eilen neuvolalääkäri ja jäi vähän huono mieli siitä.. Masussa on kyllä kaikki hyvin, mutta ensinnäkin kuulin että se ultra missä kävin viikolla 10, eli varhaisultra, onkin ainut mikä täällä tehdään. Luulin että tulis vielä ne np- ja rakenneultra vai mitä ne oli.. Jos haluaa mennä niihin niin pitää mennä yksityiselle ja maksaa se ite, mutta ei me varmaan mennä. Vai miten muualla on? Se onkin nyt sitten yllätys kumpi sieltä tulee [:)] Musta se on ihan kiva, mutta mies olis halunnu tietää sukupuolen etukäteen. Seuraava neuvola on 3:n vk päästä jossa multa otetaan se seulontaverikoe.

Lisäks lääkäri oli huolissaan kun mun paino ei oo noussu yhtään. Se oli grammalleen sama mitä viime neuvolassa 4 vk sitten. Ja sama se oli ennen raskauttakin. Se sano että mun on syötävä väkisin enemmän. Mä oon vähän alipainoinenkin. Oon ollu aina pieniruokainen, eikä mun ruokahalu oo tainnu yhtään lisääntyä. Voi olla ehkä että joinakin päivinä syön enemmän kun ennen.
Sain myös ohjeeks tehdä lihaskuntoharjoituksia, kun harrastan vaan kävelyä ja uintia.

Oho..olipas teillä tiukkaa. Aika varmana sun paino alkaa viimestää sit vikalla kolmanneksella nousee. Oot vissii sitä tyyppiä jollai se ei paljoo nouse. Mulle ei ole ikinä sanottu että pitää tehä lihaskuntoa vaikka en ehi nyt mtn harrastaakaan..:D nooh, onhan se kyl hyvä juttu niitä tehä. Meillä hesassa pääsee molempiin ultriin ja kutsu tulee kyllä.

On kyllä vähän köppästä jos ei pääse tuohon np-ultraan ja rakenne ultraan.Itse käyn kyllä aika varmasti yksityisellä jokaisessa ultrassa,mutta syy on se että saan palvelua omalla äidinkielläni.Sehän piti tulla se uus laki että joka paikassa pitäs päästä kumpaankin ultraan.Ainakin sellanen muistikuva mulla olisi mutta oliko se nyt vasta ens vuonna kun tämä tuli voimaan.Meillä on täällä niin että pitää ite varata aika noihin kunnan tarjoamiin ultriin.Ens viikolla pitää soittaakin ja varata aika sinne np-ultraan.

Hyvää viikonloppua kaikille ja voikaa hyvin!

Moikka kaikille!

Anopista- me ollaan nyt anoppilassa kylässä, ja joo- anoppi on tullu hulluksi. Tässä listaa:
1. on käynyt katsomassa lastenrattaita
2. on tehnyt vertailun eri vaunumerkkien välillä
3. on ostanut kaksi erilaista vauvakirjaa
4. on ostanut vauvabodyja
5. on ostanut ja pessyt ison korillisen vauvan peittoja, lakanoita ym
6. on jo ostanut kehdon vauvalle
7. on ostanut ensikengät *2
8. on tuunannut kastemekon
..siinä päällimmäiset..

Tossa ne häärää miehen kanssa ja pakkailee tavaroita ja kahveja autoon..

Ei oikein näytä siltä, että noi kaksi olisi ymmärtänyt, että ennen ensimmäistä ultraa ja 12 viikkoa kannata vielä mitenkään kummosemmin satsata- on sitten ikävämpää, jos raskaus ei jatkukkaan.

Mutta onhan toi aika liikuttavaa- antaa heidän häärätä rauhassa. Aikuisia ku ovat.
Täytyy kyllä sanoa, että onneksi anoppi on laatutietoinen ja sillä on selvästi silmää värimaailmaan, kuten myös miehellänikin!

Muuten täällä voidaan turvonneesti- on kumma, kun yhdenkin palan suolasta laittaa suuhun, ei sormukset lähde seuraavana aamuna pois.

Kaika, ompas teillä tosiaan tohellettu! Aika symppistä ja ihanaa kyl :)
Kettuli, missä päin sä asut kun ei ultria ole?? Omituista ja harmillista tosiaa :/
illil, np ultra= niskapoimu ultra, eli eka seulontaultra.
Mä nään kans joka yö ihan älyttömiä unia, taitaa olla normaalia raskauden aikana :) Viime yönä olin älyttömön kauniissa metsässä mun perheen naisten kanssa+ muitakin oli mukana ja oltiin keräämässä mulle viinirypäleitä..joita ei kyl oikee löytyny kun oli puolukka aika [:D] 

Mun sisko just soitti kun se on lastentarvikekirpparilla myymässä ja samalla osti mulle vaikka mitä vaatetta[:D]
Ysiltä tuli jo eka viesti et osti mulle mammahousut ja paidan ja äsken tosiaan soitti ja selosti kaikkea mitä näki ja tahto ostaa,tais lähteä matkaan vielä muutamia paitoja, bolero ja housut. Nyt en malta oottaa et nään "mitä ollaa" ostettu [:D]
On kyl ihanaa kun joku touhottaa mukana, mies kun ei osallistu millään tapaa, ei taida vielä edes ajatella/tajuta asiaa.
Sisko taas pari päivää sit jo sano et " mä oon sun kans niiin raskaana" Tää on ihanaa![:)]  Ja onhan se, sisko on paras kamu ja se on kyl valtava tuki, ihanaa kun on perhe kenen kans hössöttää vauva-asioita =)

Sais tää flunssa mennä pois kyllä päiviä pilaamasta[:@] Kuudetta päivää putkeen nyt töissä ja kaks päivää jo nuhassa ja kipeenä ollu..Huominen ois ainoo vapaa mut taidan kyl ilmottaa pomolle et saa tulla ma ihan ite et mun tarttee lepää ja parantua. Tän päivän sinnittelen vaikka väkisin :)
Ei oo ollu vaihtoehtoja kun pomo palaa maahan vasta tänää ja meitä on vaan me kaksi täällä töissä. En siis tavallisesti tykkää kipeenä duunis olla[;)]
Sais mennä päivä äkkiä et pääsis sohvalle viltin alle röhnäämää.

Mitäs tänne huhtimammoille kuuluuu?

Täällä odotellaan jännityksissään ens keskiviikon ultraa.. Onneksi päivät melko täynnä ohjelmaa ettei hirveesti ehdi ajatella asiaa :) Nopeesti nuo kaksi viikkoa taas kului, kun vastahan tuo ultra-aika tipahti postiluukusta [:D] Vielä olisi kuitenkin muutama yö nukuttavana ennen tuota päivää...

Meillä on tosiaan tuleville mummuille kerrottu, ja etenkin anoppi tuntui olevan todella innoissaan. Meinaa kuulemma kertoa asian jokaiselle vastaantulijalle. Hyvin kuitenkin ymmärsivät että haluamme vielä pitää asian omana tietonamme vähän aikaa, ja sitten ultran jälkeen vasta aletaan enemmän asiasta kertoa, jos kaikki tosiaan on asukilla hyvin [:)] Oma äitini lähinnä tokaisi, että oli miettinytkin milloin asiasta kerron, kun hän oli semmoista mahdollisuutta miettinyt jo vähän aikaa. Kuulemma olin vaikuttanut viime kyläily reissuillamme jotenkin "oudolta" .. Tiedä häntä sitten, ehkä äiti vaan tuntee tyttärensä jotenkin liian hyvin! [:D]

Mukavaa viikonloppua kaikille mammoille! [;)]

Illil:Meillä on kaksi koiraa. Vähän jännittää,varsinkin toi vanhempi, että miten suhtautuu lapseen, mutta luotan, että aika tekee tehtävänsä.
[align=right] [/align]

Nyytti: Asun Jyväskylän lähellä Muuramessa. Tää on kuulemma vielä rikas kunta.
Illil: Meillä on kans koira ja kissakin, mutta koira on ollut aina lapsirakas ja on kyllä tottunut lapsiin että en oo siitä mitenkään huolissani. Mitä nyt saattaa mua ehkä vähän komentaa [:)].

Me saatiin kans anopilta postissa nalle ja karvatumput ja tulevalta tädiltä peitto [:)] Jotain vauvan vaatteita mulla on mitä oon joskus yläasteella jo tehnyt ja kun sain oman ompelukoneen niin pitäis tehdä taas lisää.

Illil: Meinasin, että kun isäntä tulee hakemaan meitä laitokselta, niin ottaa koirat mukaan ja näytän tulokkaan vieraalla maaperällä. En osaa ajatella, että muuta voin tehdä, ennenkuin nään, miten koirat alkaa reagoida.

Heipsan hurmaavat huhtikuiset!

Kävimme tänään np-ultrassa, siellä näytti kaikki olevan kaikin puolin ok, vaavi oli hiukan arveltua isompi ja vanhempi, mutta LA ei muuttunut. Oli aikasta mahtavaa, vaikka etukäteen kyllä jännittikin. Nyt sitä kai "uskaltaa" kertoa jo muillekin nämä uutiset, kummankaan vanhemmat ei vielä tiedä ( tai voi olla että ovat arvanneet, mut eivät vaan sano ääneen...). Yksi mun kaveri on tosin tienny jo jonkin aikaa, häneltä olen saanut mammavaatteita lainaan kun nuo omat ovat alkanneet olla jo vähän ahdistavia. Tosin eilen ja tänään on turvotus selvästi laskenu, kun omat housut meni päälle ja kiinni ihan iisisti.
Mies kerto kans eilen veljelleen, joka katto ihan huuli pyöreenä, et onks tää nyt joku onnittelujen paikka?[:D]

Noista koirista, meillehän piti ensin tulla hauvavauva ja sitten vasta tää pikkuihminen, mut toisin kävi. Nyt pääsen rapsuttelemaan ja hoitamaan vaan toisten koiria (onneks vanhemmilla ja parilla kaverilla on), kun päätettiin venyttää hauvan hankintaa vuodella tai parilla. Kaks erilaista vauvaa talossa vois olla aika rankkaa... Toiveissa on silti.

Syksyn jatkoa ja hyviä vointeja!

Heissan tännekkin!

Miten teillä muilla, tuntuuko joskus siltä, että ei olisikaan raskaana?
Mulla oli tänä aamuna ihan sellainen tunne ja se oli tosi outoa..
Aloin heti puristelemaan rintojani, kuulostelin kuvotusta ja odotin jotain pientä tunnekuohua, mutta ei mitään!
Ja musta vähän näytti siltä, että maha olisi pienentynyt (vaikka pitäisi olla ihan turvoksissa eilisen kebabin jäljiltä)..

Tooosi outoa!

Onhan teillä muillakin ollut tämmösiä tunteita..onhan?

Mun on pakko päästä ultraan ennen ens viikon torstaita!

Että näin täällä viikko alkoi..

Heips Kaika ja kaikki muutkin odottelijat!

Täällä myös oireet lieventyneet huomattavasti ja välillä pelottaa niin,että onko siellä masussa asukkia ollenkaan. Etova olo helpottanut ja samoin turvotus. Ja ruokahalukin on taas kohtalaisen normaali. Onneksi torstaina on eka ultra, joten saadaan sitten tietää, mikä on tilanne.

Minun äidlleni kerroimme uutisia muutama päivä sitten kun lapsista oli muuten vain puhe ja äiti yllättäen kysyi "koska meille tulee vauva?". No mieheni siihen heti vastasi: "ensi vuonna". Hetki meni äidillä kun aivoissa raksutti, vaihdeltiin kysyviä katseita ja lopulta silmissä kirkastui ja se kysyi: "Ihanks totta?!". No pakkohan se sitten oli paljastaa että huhtikuussa on laskettu aika ja siitäkös äiti sitten riemastu ja alkoi jo suunnitella kaikkea. Ymmärsi kyllä hyvin että halutaan olla hissunkissun asiasta vielä torstaihin asti.

Mutta kyllä tuli hyvä olo kun pystyi äidin kanssa enemmänkin asiasta juttelemaan, nyt kun se kerran tuli ilmi. Äiti kertoi että minua odotellessaan lihoi koko raskausaikana vain muutaman kilon ja synnytyksen jälkeen olikin sitten 9 kiloa kevyempi kuin raskauden alkaessa! Äitini ei ollut kuulemma mikään isokokoinen (hiukan vain ylimääräistä raskauden alkaessa) ja minäkin painoin syntyessäni normaalit 3 kiloa.  Hän kuulemma voi todella hyvin koko raskausajan ja ainoastaan tavallista ruokaa teki mieli. Itellä tosiaan jo se 3 kiloa tullut lisää, oksettanut ekat 10 viikkoa ja kyllä tehnyt kaikkea roskaruokaakin laidasta laitaan mieli. Että kaipa nuo oireet ja kilojen kertymisetkin ovat vain niin ihmisestä kiinni.

Kaika, täällä ainakin on sama tunne, että omituista, kun ei olekaan huono olo koko ajan. Itsekin olen huomannut ohi mennen tökkineeni rintavarustusta, että onhan se pieni kipu vielä jäljellä :D. Sunnuntain metsälenkkeily ja ylämäet toi taas raskauden todelliseksi. Että voikin ylämäkeen kävely olla hankalaa. Puuh ja lääh.

Noista hankinnoista; en itse ole edes uskaltanut vielä mennä lastentarvikeliikkeisiin tai lastenvaateosastoille. Oma äiti ja anoppikin tosin jo ilmoitti käyneensä pieniä vaatteita ihmettelemässä.

Itse olen koko ikäni ihastellut pieniä kenkiä, varsinkin pikkulenkkarit on todella vangitsevat. lapset ovat harvemmin aiheuttaneet ihastelureaktiota. Kissojen lapset tosin kyllä aina :)

Jahas, ja taas työn ääreen. Aurinkoista päivänjatkoa. :)

Hei vaan kaikille!

Minäkin vihdoin ja viimein uskaultaudun tänne teidän joukkoonne.
En ole ennen tämänpäiväistä ensimmäistä ultraa oikein uskaltanut ajatella koko raskautta ettei mikään menisi pieleen, kaikki oli kuitenkin loistavasti [:)] Meillä siis takana keskenmeno viime joulukuulta, siksi en ole uskaltanut oikein iloita tästä raskaudesta ennenkuin ultrassa näen omin silmin kaiken olevan kunnossa.

Kerronpa nyt hieman itsestäni (tai voin varmaan jo sanoa meidän perheestä [:D]):
Itse olen 21-v ja mies 26-v, itä-suomessa asustellaan. Laskettu aika meillä on 18.4.2010 ja viikkoja siis tällä hetkellä kasassa 11+1.

Tänään oli np-ultra ja huh huh että jännitti, vaikka sydänäänet saatiin jo neuvolassa kuulumaan vkolla 9+4. Silti se on jotenkin todellisempaa kun näki ihan kuvan kera sen pienen ihanuuden. Sikiö oli viikkoihin nähden muutaman päivän pienempi (vastasi n. vkoa 10+5) mutta laskettua aikaa ei ruvettu muuttamaan. Niskaturvotus oli 0,56mm ja pää-perämitta 38mm eli kaikki oli kunnossa.

Olen täällä jo jonkin aikaa teidän muiden juttuja lueskellut, kiva päästä itsekin mukaan kirjoittelemaan!
Olisiko joku niin ystävällinen että laittaisi minulle linkin miten saan tuon "vauva-laskurin" tuohon alapuolelle? Yritin sitä aikaisemmista keskusteluista etsiä mutta ei löytynyt.

Aurinkoista syksyä ja ihanaa odotusta kaikille! [:)]

Hei niina_1 ja tervetuloa. Itsekin  olen henkisesti Itä-Suomesta, ny tosin asun muualla :)

Tässä Maajon listaamat ohjeet yleisistä keskusteluista, taitaa olla just tuohon Lilypien tickeriin:

"Pastean tänne Minniksen tekemän hyvän ohjeen tuolta kesämassujen kasvattajista, jos joku muukin sitä tarvii.

Elikkäs
1. klikkaa sivun ylälaidassa "Expecting a baby"
2. klikkaa "Full-size tai mini-size-ticker" eli valitse iso tai pieni
3. pääset nyt valkkaamaan aikajanan eli valitse joku allaolevista tai klikkaa "All", jolloin saat enemmän vaihtoehtoja
4. klikkaa "step 2."
5. Valitse kute edellä
6. klikkaa "step 3."
7. laita la ja/ tai viimeisten kuukautisten alkamispäivä
8. klikkaa "Create ticker"
9. kopio/ maalaa PseudoHTML -koodi ja liitä se automaattiseen allekirjoitukseen ja TaDaa - toivottavasti toimii! "

Pesänrakennusviettiä...:)
No juu..hormoonit täällä jyllää kyllä. Mä laitan koko ajan kotia ja siivoilen ym. mikä ei ole normaalia mua...siis että koko ajan sitä tekisin.. HUomasin jopa että tyhjensin yhen minun ja mieheni vaatekaapeista ja järjestelin uusiksi niin että vauvan vaatteet mahtuvat sinne myös sitten joskus ja hainpa jopa ne pienimmät varastosta sinne odottamaa (saakin odottaa aikas kauan) :) Sitä tuntee ittensä sitten ihan pöljäksi kun jälkeen päin miettii että mitäs mä nyt teinkään taas..:D tääkin mulle aivan uutta touhua

Moikka kaikille!

Ei oo vähään aikaan ollut aikaa käydä täällä kurkkimassa ja ompas tänne tullut paljon uusia mammoja! onnea kaikille! Ja osanottoni kaikille pienokaisensa menettäneelle[:(] Tsemppiä kaikille ja uskokaa ja toivokaa niin kaikki on mahdollista!

Kaika:minun äitee on kanssa tullut ihan mahdottomaksi noiden vauva juttujen kanssa!isä soitti minulle yks päivä(joka ei ikinä pyydä mitään) "että koita nyt puhua järkee äitilles kun ei sen kanssa voi enää mihinkään kauppaan mennä kun on heti lastentarvike osastoo tyhjentämässä"
Pakkohan siinä oli sitten puhelua äiteelle tehdä ja toppuutella ja lupaskin rauhoittua mutta sitten tuli isältä taas puhelu että 2 päivää se oli malttanu itsensä...[:D] Noh mutta antaa toisten hössöttää jos se onnelliseks tekee,pelkään vaan että kun päästään siellä kyläilemään että Finnair veloittaa meitä paluu lennolla rankalla kädellä liika kiloista[;)]

Joo ja sit noista oireista tai siis niiden puuttumisesta..itelläni loppui oireet kuin seinää noin 3 viikkoa sitten ja olin ihan kauhuissani(nyt siis vko 13+3)! Mutta nyt on jo 3 ultra takana ja kaikki on pienellä hyvin!täällä siis ultrataan joka käynnillä ,joka kyllä ihanaa kun ei tarvii kun max kuukaus kerrallaan hätäillä että onko kaikki hyvin [:)]
 Minulle lääkäri vaan totesi että ole onnellinen kun ei enää ällötä ja että joillain voi kestää oireet jopa koko raskauden!

Kuis on muilla massut jo näkyvillä? itsellä jo melkonen kumpu ja kaikki toitottaa meille että varmasti kaksoset tulossa kun ei normaalisti noin iso massu viel pitäis olla[:D]ja sama virsi jatkuu vaikka ultrakuvaa näytän että yks siellä vaan asustaa! Ei siis mahdu enää vanhat housut päälle,uusia kuminauhallisia piti jo ostaa pari viikkoo sitten!

Nyt ahoj täältä aurinkoisesta Prahasta ja toivottavasti sieläkin vielä vähän kesää jäljellä[:)]

Takaisin