Täällä ollaan..:)

Mulla on ollu yksinäinen ilta kun mies lähti taas humputtelemaan ja tulee vasta huomenna kotiin. Aika hassua kun se ennen aika harvoin kävi ilman mua missään, eikä yhdessäkään kovin usein käyty. Mut se sano että sen pitää päästä arjesta vaan irti kun kohta ei pääse mihinkään, mut pääsishän sitä munkin kanssa [;)] Huomenna se kuitenkin lupas ehkä viedä mut elokuviin ja tänään käytiin luistelemassa yhessä. Luistelukin vielä onnistu, mies olis jopa tarjonnu nauhojen sitomisapua, mut sain ne sit itekin [:)] tosin täälläkin on toi kyykkiminen ja esim. autosta nousu jo aika hankalaa.

Meillä siellä perhevalmennuksessa sanottiin kaikille, et nyt ei enää saa/kannata imuroida, et se pitää jättää miehille, sen se lupas kyllä hoitaa, mut epäili kyl että siellä huijattiin [:D] Se kyllä imuroi tänään mut mä tein sit muut kevyemmät hommat, oon silti ollu sen ja luistelun jälkeen ihan poikki. Ennen mä tein kaikki kotityöt kun en oo töissä nyt, mut on se luvannu sit loppuajasta auttaa enemmän. Se vaan sanoo kaikista että ei niitä tarvi, joten mun on sit tehtävä ne. Vaikka muuten on tarkka että on siistiä (lamppujen yms. päältä pitää kokeilla onko pölyt pyyhitty) niin sitten kun itse pitää tehdä jotain niin onkin eri juttu!

Elviira82: mullakaan ei riitä enää energia mihinkään, vaikka mieli tekis laittaa kotia valmiiks ja muuta puuhastella.

äitiysrahasta: mulle tulee alussa vähän enemmän ku mitä nyt saan eli 70% palkasta, koska olin koko 2008 vuoden töissä, et kävi tosi hyvä tuuri. Sit ne jossakin vaiheessa tippuu n. 20€ sen hetkisestä päivärahasta. Eikös ne muuten tule 2008 vuoden verotuksen mukaan, mutta jos viimeset puol vuotta on ollut töissä ja saanut enemmän rahaa kuin silloin 2008, niin sitten pitäis tulla sen mukaan..?

vauvakutsuista: mulle ei ainakaan tällätiedolla oo kukaan pitämässä, enkä varmaan itse jaksa järjestääkään. Olishan se toisaalta ollu ihan kivakin, mut mäkään en halua mitään turhia lahjoja, enemmin ostaa sit ite ne mitä oikeesti tarvii ja mitkä on mieleisiä.

Marilyn84: mulla on kans pieni rintavarustus, aikaisemmin oli 75A, mut ne on kasvanu 80B:hen nyt. Mustakin tuntuu et imetyksen jälkeen on vaan jäljellä semmoset kärpäslätkät, ainakin äitillä on, jos nyt yhtään siihen tuun [:(] mulla ei oo kun yhet liivit nyt mitkä mahtuu ja mietinkin et mitkä sitten ostais et sais nää pesuun vihdoinkin   et kantsisko ostaa tavalliset vai imetysliivit jo..

Tänään mies kokeili ekaa kertaa kuunnella mahan päältä sydänääniä, mut sieltä kuulu vaan kuulemma lotinaa, tosin se on niin kärsimätön ettei jaksanu kauan kuunnella, jos vähän paikkaa olis vaihtanu niin olis voinu kuulua. Vähän se sille jopa puheli ja koiralle se on alkanu nyt puhumaan masusta, mut ei tosiaan mitään silittelyjä, eikä sitä kiinnosta vaikka mun maha kauheesti heiluis puolelta toiselle kun pyydän kattomaan, sen mielestä kun ei voi tietää jos mä vaikka ite heilutan mahaa [:@]

Nyt yritän jotenkin itseäni loppuillan viihdyttää, öitä kaikille!
 
Aaah ihanaa mikä olotila[:)]Uinti ja lämmi vesi teki kyllä tooooosi hyvää ja pienikin mahassa nukkuin koko kellunnan ajan. Taisi sekin rentoutua ja nauttia. Kaikki vedessä tuntui niin kevyeltä. Muutenkin ollut kiva päivä, paitsi mun oikea lonkka on sanonut itsensä irti. Ilmesesti kaikki ihanat liitoskivut nyt alkaneet lantion alueella. Siis oikeaa jalkaa saa melkein raahata perässä, kun niin kipiää tekee yhtään lonkkaa koukistaa tai jalkaa nostaa. Irvistään joutuu. Täytyy yrittää vähän venytellä jos helpottais, mutta ei oo kivan tuntusta.

Riida kiva kuulla taas sunkin kuulumisia[:)]Meidän toinen kissa on alkanut kulkea mun perässä ja yölläkin tulee vessareissulle kaveriksi. Yleensä se on se arempi eikä tykkää sylittelystä. Voihan se ihan hyvin olla, että eläimet haistaa esim. hormoonit ym muutokset. Onhan niillä kuitenkin erittäin tarkat aistit. Sulle pitikin kertoa, että sain väsättyä tohon pinnasängyn päälle vihdoin semmosen kissasuojan. Tein semmoset tikapuut ja maalasin ne nätin väriseksi, niin on ihan ok näkösetkin eikä vauvasta välttämättä niin pelottavat tai ahdistavat. Kissat ei oo juurikaan osoittaneet mielenkiintoa koko laitosta kohtaan. Ootteko te jo jotain väsänneet sänkyyn vai meinaatteko olla ilman?

Marilyn kovin mielelläni kyllä vaihtaisin tän rintavarustuksen hieman sievempään malliin, jos vaan mahdollista olis[:D]Usko mua kun sanon, että et halua taakaksi isoja tisuja, vaikka ehkä hienolta kuulostaakin. Pienet ja sirot on paljon käytännöllisemmät loppupeleissä. Sitä paitsi sitten kun ne isot tissit tyhjenee joskus, niin jäljellä on aikamoiset nahkalaukut myös, joskin napaan saakkaa[:D][:D]Sitten tarvitaan kirurgin veistä[:D]Ostin nyt yhdet imetysliivit vaan sen takia, että on sit yhdet ottaa laitokselle mukaan.
Mulla rinnat oli tosi kipeet ja pinkeet varsinkin öisin tossa ekan kolmanneksen aikana. Ja nännit aristi pientäkin kosketusta. Nyt ei oo ollut enää.

Vatsan taputtelusta, mulla oli aluksi ihan hirvee paniikki ja ahdistus, jos joku koski mun masuun ym. Nyt ei oo tainnutkaan pahemmin tulla tilanteita että olis taputeltu, enkä usko että se enää sillai haittaiskaan. Ehkä se on just siinä, että kun on itse vihdoin sinut vatsan suhteen, niin ei sitä niin ahdistukaan. Musta olis ihanaa jos tuo mies sillon tällön ees masua taputtelis, mut aika harvoin.

illil mä kans ajattelin tänään just noin, että alan sitten kulkea tissit paljaana, kun ei muutakaan vaihtoehtoa taida olla. Sama kai tuo enää tässä kriisissä[&:]
Hei jos sun nännit on pesuvadit, niin mun on kuivat papanat[:D]Ostin tänään rintakumit ja miehen kanssa pelleiltiin oikeen kunnolla. Oli meinaan kunnon töröt. Pelottaa, että tätä tahtia noi tissit ei kyllä millään mahdu juniorin suuhun, kun eihän se saa mistää otetta, kun on semmoset pallot.

Ja lohdutuksena, tuo paniikki on aivan normaalia[;)]Mulle tulee kans joskus mieleen, että anteeksi mutta saako tän paketin palauttaa[:D][:D]

Nyytille
haleja, tsemppiä ja voimia elämääsi ja odotukseen. Kyllä se ilo ja valo elämään sieltä taas pian löytyy, joskus tää elämä on vaan helvetin rankkaa ja tekee kipeetä.Toivottavasti ees flunssa paranis, niin olis yksi huoli vähemmän.
Yritä jaksaa vaan käydä tänne kirjottelemassa, niin saat tuntojasi purettua[:)] Täytyypä tutustua noihin rintsikoihin, kuulosti lupaavalta.

Mipsu mua pelottaa jo melkein valmiiksi, jos rinnoille tapahtuukin räjähdys[:D]Oikeesti ne voi paisua ihan hullusti. Aattele kun vihdoin luulee näkevänsä synnytyksen jälkeen varpaansa, niin e-ei. Sitten siinä tönöttää kaks mansikkaleivosta pystyssä kuin houkutellen syöjiä[:D][:D][:D]

Apua nyt rupee lähteen jo niin hulvatonta juttua, että painelen pehkuihin[&:]
 
Ihanaa, eilen tuli äitiyspakkaus [:D] ? Tykkäsin kyllä oikeastaan kaikesta siinä, persikka nyt ei ihan suosikkiväri ole, mutta menee sekin. Taitaa olla tänään pyykkipäivä niin saa vihdoin lipastoon kaikki vauvanvaatteet. En kyllä oikein tiedä kuinka paljon vauva tarvitsee vaatteita. Jonkun verran ollaan ostettu ja nyt nuo äitiyspakkauksen vaatteet, en oikein tiedä mitä pitäisi vielä hankkia.. Villatakkeja, myssyjä ja tossuja olen virkannut ja äitini neulonut housuja.

Mieheni kuuli vauvan sydänäänet masun päältä alkuviikosta.[:)] Taisi olla aika mukavaa. Tänäkin aamuna piti herätä aikaisin vaikka olisi nukuttanut, kun pikkuinen alkoi villin aamujumppailun.? Taitaa tulla meille tanssija tai jalkapalloilija.
 
Pitäisi jonkinlaisia raskausajan rintaliivejä täälläkin miettiä, rinnat on jo pari kertaa ollut ruvella kun vanhat liivit on auttamatta jääneet liian pieniksi. Se on vain hassua, ettei kasvamista näe paljaalla silmällä, vasta sitten kun yrittää ahtaa rintoja liiveihin. Miulla on tavallisesti rinnat kokoa C85, ja heti raskauden alussa turvotuksen takia rinnat tuntuivat olevan kokoa DD. Nyt turvotus on tasaantunut, ja rinnat ovat peilistä katsoen näyttäneet jopa pienentyneen. [:-] Se voi tosin johtua siitä, et ennen niin terhakkaat kaksoset ovat ruvenneet roikkumaan, jolloin ne myös näyttävät menevän pienempään tilaan. [:D] Mutta hölmönä en ole vielä älynnyt ostaa minkäänlaisia isompia liivejä, jolloin päivän mittaan pitää useampaan otteeseen puskea "tytöt" takaisin liivikuppeihin, kun tuppaavat sieltä karkaamaan.
Ja maidon noustua on sitten aivan pakko ostaa uudestaan liivit, sillä nyt en voi edes kuvitella mikä kuppikoko sitten on. Mutta jos jo nyt tässä vaiheessa ostaisi jotkin sellaiset halppisliivit, joilla pärjäisi raskauden loppuun.

Äitiysrahasta sen verran, että miulla raha tulee opiskelijan tulojen mukaan, eikä miulla ole koskaan ollut virallista palkkatyötä, jolloin tuo kelan myöntämä äitiysraha tuntuu ruhtinaalliselta. [;)] Ensimmäisenä kuukautena se on about 660 euroa, sitten 550 e, ja viimeisenä kuukautena tippuu siihen opintotuen kanssa samaan kastiin. Tuolla rahalla ei paljoa juhlita ja hantita mitään turhuuksia, mutta toisaalta sillä olen tullut jo pienen ikäni toimeen, joten sinänsä äitiysraha on miulle juuri sopiva. [:)]

Babyshowereita en halunnut järjestettävän, tuntuu aika turhuudelta.. Muutenkaan en pidä raskausajan huomiosta ja vatsaantaputtelijoista, joten juhlien keskipisteenä oleminen mahan kanssa olisi ollut kauhistus. [&:]

(.) Omanapaisesti valitan nenän tukkoisuudesta.. [:'(] Sitä on kestänyt enemmän ja vähemmän koko raskauden ajan, mutta nyt parin viikon aikana vaiva on pahentunut huomattavasti. Pitäisi jotain nenäsumutetta hankkia, mutta ei nyt vielä.. Todennäköisesti tämä vaiva tulee jatkumaan koko loppuajan, jolloin en halua aloittaa sumutteen käyttöä jo nyt. On vain noloa koulussakin, kun joskus muuten niin hiljaisilla tunneilla mie turisen koko ajan nenäliinan kanssa. [:D]
 
Tervehdys leidit!

Mulla ilmeisesti alkuraskauden pirteys (ei siis ollut väsymyksestä tietoakaan) kostautuu nyt. Ihan järkyttävä väsy koko ajan, vaikka nukun 8-9h yöunia niin ennen puolta päivää jo aivan kuollut olo. Ahdistaa jo ajatuskin että maanantaina olisi mentävä taas töihin [&o] Kumma kun reilu viikko sitten neuvolassa oli täti sitä mieltä että ehdottomasti rautaa syömään kun hg laskenut 110:n, ja nyt kun loppuviikoksi sairaslomaa hain ja tästä mainitsin niin olikin toinen täti sitä mieltä että toihan on raskaana olevalle oikein loistava hg! Ota noista selvää.. [:@] Aiemmin kuitenkin mulla hg ollut 138 että uskoisin sillä olevan jotain tekemistä tän väsyn kanssa, vaikkei kokonaan siitä johtuiskaan.

Marilyn84: Mä katsoin myös ton samaisen Sairaala-jakson, ja oiken nauratti miten helpolta se kaksosten synnytys tosiaan näytti [:D] Äiti vaikutti korkeintaan siltä kun olisi kärsinyt vähän pahemmista ilmavaivoista, pieni puuskahdus ja vauvat oli pihalla. Toivoa sopii että itsellä menisi yhtä helposti.. [;)]

luce kyseli vatsaan taputtelusta. Mä en oikein tykkää siitä. Musta se on mun ja mieheni "omaisuutta", en siis oikein pidä siitä että edes läheiset ihmiset tulevat taputtelemaan.. Eihän tuo maha mikään kansallisnähtävyys ole.. Ei kyllä kukaan kavereista tai perheestä ole tullut edes kokeilemaan, varmaan saisin hepulin jos joku ihan vieras sen tekisi! En siis yleensäkään tykkää että mua tullaan "liian lähelle", joku hajurako oltava.. [:)]

Arwen: Mä oon kans kyllä tyytyväinen tohon äitiyspvärahaan vaikka sen minimin saankin. Työttömänä ollessa tottunut pieniin tuloihin, joihin verrattuna tuo äp-raha on suurempi, niin ei ole kyllä valittamista. Ja nimenomaan kun on pienemmällä tottunut tulemaan toimeen niin miksei jatkossakin.

Täällä on juniorilla ollut kyllä niin vilkas vkonloppu ettei mamman sisuskalut kohta kestä enää [:D] Ei nuku päivisin, taukoamatta monottelee kylkiluihin ja välillä tuntuu että koko maha kääntyy ympäri kun sellaista elämää poitsu tuolla pitää. Miehelläkin oli eilen juuri käsi vatsan päällä kun oikein mylläsi, ja kysyi jo säikähtäneenä että "mitä se tekee, onko tuo normaalia??" Oli vakuuttunut että ne on supistuksia ja oli jo lääkäriin mua kiikuttamassa, kun yritin selitellä että taitaa vaan poika harjoitella sitä jalkapalloilua mistä oot sille puhunu [:D] Raukkaparka jo vissiin luuli että vauva syntyy siihen paikkaan, vaikka kieltämättä välillä tuntuu että ulos pyrkii kun niin kovin melskaa tuolla masussa.

Huomenna alkaisi jo 30. viikko, kohta sitä ollaan jo laitoksella... Kauheeta vauhtia ruvennut viikot kulumaan!




 
Äitiysrahasta joku kyseli, se lasketaan puolen vuoden työtulojen mukaan..ja palkka on jotain 2100e/kk joten mitä siitä nyt tulee sitten, vähän yli 50e/pvä. Kai. Oon niiiin pihalla kaikesta mikä vähänkin liittyy kelaan. Hyvä kun äitiyspakkauksen ymmärsin hakea..[:D] Vähän jännittää tuo pärjääminen, kun miehellä huonommat tulot kun minulla..ja sitten kun on tuota asuntolainaa ja autolainaa jne. Mut eiköhän tässä pärjätä. Onneks on vähän säästössä noita veronpalautuksia ja palkkoja..viime aikoina ei paljoa ole tullu tuhlailtua kun ei kehtaa mitään vaatteita tms. itselleen ostaa.

Tissiasiaa.. [:D] Täällä ei kyllä ole minkäälaista muutosta tullut niihin, samanlaiset pienet tihrut on kuin ennen raskauttakin.. saa nähä saako näihin ees mitään imetysliivejä [:D] no eiköhän viimeistään silloin kun sitä maitoa suihkuaa pienemmästäkin rööristä.. Pitäs varmaan lähteä liivitarjontaa katselemaan tässä joku kerta.

Täällä on taas pikkukaveri vähäntänyt liikuskeluaan, eilen yritin laskea liikkeitä tunnin sisään eikä tullut kun muutama hassu liike. Tänään on myös aika hiljaista ollu [&:] Kyllä sitä toivoisi mielummin sellaista yli vilkasta potkuttelijaa kun aina saa miettiä, että onkohan kaikki kunnossa..

..Nyt saunan kautta sohvalle leffan pariin :) Mukavaa lauantai-iltaa kaikille!
 
Dodiih, väsyttävästä työviikosta selvitty, nyt ois enää 4 viikkoa töitä jäljellä! [:D] ei tunnu paljolta enää tuo urakka, että eiköhän se tästä..

anelse: Kyl ne varmaan jonkinlaisen muutoksen aavistaa, ainakin vaikuttaisi siltä. Mielenkiintoista kyllä nähdä, miten suhtautuvat uuteen tulokkaaseen sitten kun sairaalasta kotiudutaan.. [:-] Meillä ei vielä ole mitään suojaa pinnasänkyyn kehitetty. Nuo tikkaat kuulostivat kyllä hyviltä. Eipä saa ainakaan kissat niitä kynsillään rikki, kun taas joku pelkkä verkko voisi olla helposti rikottu.. Pitäisi kyllä jonkinlainen suoja suunnitella, kunhan saa tuon sängyn valmiiksi. Mies oli nyt siihen uuden pohjan rakentanut, kun vanha oli ihan vääntynyt. Mietittiin tosin ensin laittaa se pinnasänky ihan sänkymme viereen ja laskea sen toinen laita alas, joten yöt varmaan täytyy ainakin olla ovet kiinni, jottei kissat sänkyyn pääsisi.. [:)]

Vatsan taputtelustakin oli puhetta ollut. Itse olen hiljallee alkanut tottua taputtelijoihin. Ei niitä onneksi ole montaa ollutkaan, lähinnä pari työkaveria. Aluksi se tuntui todella oudolta, mutta nyt kun on itsekin masuun paremmin tottunut, niin ei se tunnu enää niin kummalta[:)] Äitini haluaisi kovasti tuntea vauvan liikkeitä, mutta viimeksi kun oltiin kylässä, niin eihän tuo tietenkään juuri silloin pistänyt heilumisia päälle[:)] Nooh, eiköhän se tuleva mummokin ehdi liikkeet vielä tuntea[;)]

Mies rupes tänää myös lueskelemaan noita synnytykseen liittyviä asioita, kun olen sille nyt jonkin aikaa asiasta sanonut. Helpottaahan se kummasti, kun mieskin on vähän aiheeseen perehtynyt, niin tietää ainakin vähän mitä odottaa, ettei hötkyile sairaalaan ennen aikojaan jne.

Tisseistä, miulla on kuppikoko kasvanu 75b:stä koon isommaksi, eli nyt ois C- kupit. Alennusmyynneistä kävin alkukuusta ostamassa parit isommat liivit ja ne onkin olleet todella ihanat. Ostin silloin myös imetysliivit kun alennuksesta kokoa löytyi. [:)] Eilen huomasin, että oli hieman alkanut nousta jotain valkoista mönjää jo, ja vähän kun puristi niin sitä tuli hieman lisää esiin. Toivottavasti nyt eivät kuitenkaan vielä ala maitoa valumaan, niinkuin joillain. Oliko täällä jollain alkanut jo maitoa tisseistä tulemaan??

niina_1: Miulle neuvolassa määrättiin lisärautaa heti jo silloin kun arvo oli laskenut 119. Seuraavalla kerralla kun arvo oli 121, niin oli kuulemma jo hyvä arvo. Eli ota nyt näistäkin selvää. Toiset tuntuvat olevan asiasta tarkempia, ja toisille sitä rautaa määrätään vasta kun arvo on lähempänä sataa..

Ihanaa kun huomenna on vapaapäivä, ja saa aamulla nukkua pitkään! [:D] Nyt sohvalle telkun ääreen!
 
Hyvää huomenta suomi ja tietysti Praha[:)]

Nyt onkin hassusti jotenkin taas seesteisempi mieli; ainakin toistaiseksi; eikä oikeen mitään erikoista mielessä. Silti sitä vaan tänne tuleepi joka päivä, ja miettii jutun juurta. No kivahan se ettei aina oo valitettavaa[:)] Eilen kaverin synttärijuhlat oli ihana piristys arkeen vaikka olinkin jo ysiltä himassa. Mut oli kiva laittautua ja masuakin oli kiva korostaa. Kaverilla on reilun vuoden ikänen tyttö ja se näytti kaikkia ihania kirjoja mitä se on jaksanut vääntää odotusajasta ja vauvan ekasta vuodesta. Siellä oli paljon oudompiakin ihmisiä, ja kaikki kyseli koska vauva tulee ym ja huomasin siinä jo selittäväni ihan innoissaan kaiken maailman vauvajutut. Niin se mieli muutttuu, kun asioihin sopeutuu, ennen olisn varmaan ahdistunut uteluista.

Tän kaverin synnytys olikin sitten aivan omaa luokkaansa. Vaikka oli esikoinen, niin tuli semmosella kiirellä että ambulanssi kehiin ja meinas jo syntyä ambulanssissa. Ihan yhtäkkiä meni vedet ja tuli muutama paha supistus ja ist kaveri jo huusikin miehelleen että tilaa ambulanssi tää syntyy[:D]Kaverin mies oli siinä sitten rauhotellut, että ei hätää kulta, tää on ihan normaalia, hengittele vaan. No ei ollut ihan normaalia. Pääsi ambulanssi synnärille niin oli paikat auki ja saliin. Vaatteitakaan kaveri ei kerennyt vaihtaan[:D]No loppu hyvin kaikki hyvin, pieni terve tyttö syntyi.

Kaverini sanoi, että toisaalta ihanaa, että meni nopeesti, mutta harmitti, ettei mennyt niin ku oli kuvitellut. Ei kerennyt saamaan ees kivunlievitystä. Kaveri sanoi, että hän oli semmoset tossutkin ostanut heille molemmille, missä voivat sitten sairaalan käytävillä tepastella, kun odottavat synnytyksen etenemistä. Et kyllä toi nopeakin synnytys voi olla pelottava vaihtoehto. Apua mä haluun ainakin vuorokauden pitusen, niin kerkiää valmistautua[:D]

Meillä mies ei oo kuullut masun läpi sydänääniä tai sitten ei oo ollut oikeasa kohdassa[:)]Eilen kuulin sen muuten ekaa kertaa olevan huolissaan vaavista >
mulla on tapana kevyesti kokeilla masua aina joskus, että missä asennoissa vauva on. Siis sillee pyllystä vähän painaa että sen tuntee. Tosi hyvin tuntee kyllä jo pyllyn, kovin on vielä luinen[:D]Niin no mies sitten eilen sano, että ei sustakaan olis kivaa jos sua koko ajan paineltais ja häirittäis, anna kaverin olla rauhassa. Si oli paras kun se sano, että kaveri on vielä aika pieni ja siltä voi mennä vaikka luita rikki, ihana<3 No mä lupasin sille, että enää ei masua tutkita, kun oli niin huolissaan[:)]

illil kaikki aikanaan, luonto hoitaa. Eihän teillä mikään kiire oo. Nyt kun tarkemmin ajattelee, niin musta olis ihanaa kun sais välillä olla ihan omissa oloissaan ja omassa kämpässä. Nautit nyt vielä kun voit, pian kun se pieni tulee, niin tod.näk. molemmat miehet onkin sitten kun kainalossa 24/7[:D]

Arwen
ootko kokeillut ennaltaehkäsevästi käyttää keittosuolaluoksia ym?
Mä oon ainakin nyt huomannut, että kun ulkona on ollut paljon pakkasta, niin huoneilma on lämmityksen takia niin kuivaa, että tuntuu että limakalvot tippuu nenusta ulon ja tuntuu että sitä pitäis koko ajan kaivella. Tuo kostutus ainakin vois auttaa, mutta en kyl tiedä auttaako sit enää kun on jo nuha päällä. Mullakin oli sillon joulukuussa karsee räkätauti, joten tiedän miltä tuntuu, kun ei oo oikeen mitään järkevää apukeinoa. Tosi ahdistavaa jatkuva tukkoisuus. Tsemppiä!

niina_1 et oo ainoo, joka on väsähtänyt. Mullekin on ruvennut tuleen ihan yhtäkkisiä uupumuskohtauksia, että haukotuttaa niin että suu meinaa revetä.
Sit äkkiä saattaa ollakin ihan pirtee ja taas tekis mieli touhuta kaikanlaista. Mä vaan mietin, että jos tälläkin on semmonen opettava tarkotus, että vaikka tuleekin niitä pirtasakka kohtauksia, niiin silti pitäis välillä levätäkin, ettei siitten oo ihan uupunut. Varmaan sama siis vauvanhoidossa. Et vaikka menis kovissa hormonihuuruissa energisenä paikasta toiseen, niin sit se saattaa kostautua, jos ei tajua levätä. Aina se oma kroppa ei osaa kertoa mikä on parasta.
 
Heips taas kaikille!

Kiva kun sakki jaksaa kirjoitella [:)] Voisinpa minäkin heittää kommentit nyt näistä polttavista aiheista.

Äitiysraha: Hain viimisen kuuden kuukauden palkkojen perusteella. Olen jo Kelaan laittanut kaikki mahdolliset paprit ja vielä odottelen palkanlaskijalta sitä typerää Y17 lomaketta palkoista, jotta sen saisin vielä sinne Kelaan viedyksi...Ennen sitä tuskin päätöstä tulee, joten ei oikein hajua vielä mitä sitten äitiysrahaksi saan. Kuulin vain juuri että meidän palkanlaskija tekee kuulemma paljon virheitä [8|] ?!! Onneksi pyysin lomakkeen vielä itselleni nähtäväksi,että on sitten oikein täytetty, jos se muidu sais sen vaan nyt täytettyä!

Vauvakutsut: Ei ole aikaisemmin käynyt edes babyshowerit mielessä, kunnes yks myös raskaana oleva kaveri alkoi niistä juttelee ja tänään toinen kaveri ilmoitti että hän haluis mulle sellaset pitää, jollei mulla ole sitä mitään vastaan!  Sanoin että voishan ne olla ihan kivat, mutta halusin hiukan miettimisaikaa [:D] Mua kiusaa vähän ajatus että toisten pitäis ostaa mun vauvalle lahjoja ja muutenkaan en tykkää tehdä isoa numeroa mistään....toisaalta mikäs sen isompi juhlan aihe kuin oma lapsi! Toisaalta voishan sellaset nyyttärimäiset kestit pitää ja vaikka sanoa että lahjoja ei tarvitse tuoda...kuitenkin siellä on sit ne jotkut ketkä haluaa jotain tuoda. Ois se kyllä ihana nähdä vielä kaikkia kavereita ennen kuin se vauva sitten vie suurimman ajan.

Synnytys: On tosiaan alkanut synnytys pyöriä jo mielessä. Olen ajatellut että ilman kivunlievitystä vois niin pitkään pyristellä kun pystyy ja sitten kyllä kaikki mahdollinen apu on tervetullutta. Aluks ajattelin että todellakin otan epiduraalin, mutta jostain olen kuullut/lueskellut että se saattaa myös keskeyttää ne supistelut ja sitten odotuksesta tulee vaan pitempi ja vaikeempi jne.

Imetysliivit: Kuulin myös ettei niitä kovin ajoissa kannata ostaa, vasta loppuraskaudesta taikka sitten kun se maito on  kunnolla noussut rintoihin. Toisaalta haluaisin kaiken valmiiksi ennen vauvan tuloa, ruokaa jääkaappi ja pakastin täyteen ja muutenkin kaikki valmiiks ettei pakosti tarvii heti minnekään kauppoihin lähtee pyörimään. Tietty miehestä sitten on apua, mutta se tuskin osaa mitään imetysliivejä ostaa [:D]. Mulla oli ekat 3 kk rinnat aika kipeet ja turvoksissa mutta sen jälkeen ne on musta ollut ihan normaalit ja en usko että kovin isoiksi paisuvat kun ovat ihan normikokoa (75-80B) muutenkin.

Mahantaputtelijat: Mulla ei pahemmin ole masuntaputtelijoita tullut vastaan. Töissä yks rouva taputteli kysymättä ja pari on sitten kysynyt etukäteen että saako koittaa. Ja eihän siinä sitten mitään jos kysyy etukäteen. Yks työkaveri kyllä hiukan häiritsee...on vielä mun äidin hyvä ystävä [8|]. Joka kahvitauolla koittaa 20 centin päästä katsella että potkiiko vauva ja joka päivä kommentoi masua kaikkien muiden työkavereiden läsnäollessa...toisaalta on ihan kiva, mutta ongelma on se ettei hän itse voi saada lapsia ja se on ollut hänelle tosi kova paikka. Sitten kun vastaan että, kyllä se siellä nyt liikkuu...niin saan haikean vastauksen "on se niin jännää kun en itse voi koskaan tietää miltä se tuntuu" Sitten mulle tulee tosi kiusaantunut olo. Välillä musta tuntuu että kyseleekö ja katseleeko hän vain varmistaakseen ettei kukaan vaan luulisi että hänestä tuntuu pahalta. Vaikutta siltä kuin hän itse haluaisi vain kääntää veistä haavassaan ja kerätä muiden sympatiat(?) Onhan se ihan kamalaa ettei voi saada omia lapsia ja varmasti rankkaa potea vauvakuumetta 20 vuotta, mutta ei kukaan muukaan mun masusta niin isoa numeroa tee...vähän hankala paikka. Nykyään en sitten osaa enää vastata mitään. Onneks töitä enää 5 vko jäljellä.

 
 
helou helou. taas oli tullu niin paljo tekstiä et meni tovi ennen ku pääs ite tänne kirjottelee [:D] meillä on kans noita vaatteita ihan älyttömän paljo ja tuntuu et ei tyttö kerkeä kyllä kaikkia edes päällänsä käyttää ku kerkeää käydä pieneks. siskolta ois vielä tulossa kolme pahvilaatikollista mutta sanoin et perkkaa suorilta pienimmät pois ku ne kuiten kasvaa nii nopeeta [:D] 
noista tisseistä, mulla on normaalisti ollu merkistä tai kaupasta riippuen b tai c kuppi mutta jouduin käydä ostaa ihan oikeesta liikkeestä isommat ku ei tavallisissa kaupoissa ole kokoja tai en ole ainakaa löytäny..olin vähän yllättyny ku se myyjä tuli mun kans sinne sovitus koppii ja hyöri mittanauhan kans mun tissien ympärillä ja sit se haki mulle liivit joiden koko oli 80G!! oli hiukan yllättyny tosta koosta mut ainaki istu tosin hyvin päälle..ja toivotaan et on sopivat vielä synnytyksen jälkeenki ku oli melko tyyriit liiveiksi [:D]
mulla oli tullu nyt vasta kelan sivuille ilmotus et äitiyspakkaus on tilattu..menee vähä tiukille sen tulo mut onpahan sitte tekemistä ku äippälomalle jään [:D] huomenna ois tarkotus taas lähteä kokeilee töihin mitenkä se siivous onnistuu..meinaa vähä pelottaa et kuin alkaa supistella ku kuitenki melkein pari kuukautta ollu kotona saikulla.. joku kyseli et onko vielä tullu maitoa tai jotain vastaavaa nii on mulla ainaki tullu ja jos saunassa käy ja kerkeää oikein kunnolla rentoutua nii mahaa pitkin valuu sitä mahlaa vai mitä se nyt on ku eihän se vielä sitä oikeaa maitoa vissiinkää ole..[:D]
 
niina_1: Se on jännä, miten ihminen voi olla vähäänkin tyytyväinen tuon äitiyspäivärahan suhteen.. [:)] Sitä vain olen ihmetellyt, että miksi ihmeessä veroprosentti siinä on 20+2?! Mistä tuo 2 tulee..? [:-] Ensi viikolla tulee koulussa verotustunnille käymään veroviraston täti puhumaan kaikesta verotukseen liittyvästä, niin pitää sitten samalla kysyä tuosta mystisestä kahdesta prosentista. [:D]

anelse: Kiitos vinkistä, pitäisikin kokeilla! Vaikka se ei sitten pitkäksi aikaa auttaisikaan, niin ei siitä haittaakaan ole. Luontainen keino tuo suola kuitenkin on. [;)] Hitsi mie vaan kyllä kiroan nämä hormonit, tämä jatkuva flunssa on yksi inhottavimmista oireista.. [:@]


Hemmo oli tänään aikaisemmin päivällä oudon aktiivinen, kunnon bileet piti vatsassa. [:D] Mieskin tunsi sitten kerrankin kunnon liikkeet ja samalla kokeili kuuluisiko sydänäänet. Ja kuuluivathan ne kuulemaa, vieläpä selkeästi. ? Eli kerrankin Hemmo oli jostain syystä todella lähellä vatsan pintaa, tai sitten raukka on jo niin iso että tila meinaa vallan loppua. [:D]
Hankintoja ei olla saatu paljoakaan eteenpäin, kohta meinaa jo aika loppua kesken. [&:] Ikeassakin pinnasängyn toimitusaika on pahimmillaan 5 viikkoa, joten kohta sellainen pitäisi jo laittaa tilaukseen.. Ja vaunuihin sadesuoja ja rengassuojat pitäisi kanssa hankkia, ne nyt ovat ehdottomat hankinnat. Saisi hankittua vielä pari lipastoakin, niin voisi aloittaa äitiyspakkaus- ja muiden vaatteiden pesemisen.. Ja amme.. Se meinaa koko ajan unohtua! No kestovaippoja olen sentään jo hankkinut, ettei sitten ainakaan niistä tarvitse huolehtia paniikissa paria viikkoa ennen laskettua aikaa.

Kymmenen viikkoa ja pari hassua päivää päälle, mihin tää aika oikein menee?!
[:-]
 
Selkä ei anna periksi kauan koneella istuskella, mutta piti Arwenille (ja muillekin) tulla pikaisesti huikkaamaan tosta äitiyspäivärahan veroprosentista:
Minullekin tämä oli täysin uutta tietoa, mutta: Äitiyspäivärahaa varten on mahdollista hakea pienempää veroprosenttia verotoimistosta, "verokortti sosiaalietuuksia varten". Esim. kaksplussan keskustelussa aiheesta joku kertoi joutuneensa maksamaan veroa äp-rahasta vain 1,5%. Eli kannattaa ehdottomasti laskettaa se veroprosentti uudestaan, siinä saattaa säästää pitkän pennin! Toki siihen vaikuttaa omat aiemmat tulot ja verotukset kuten normaalistikin veroprosenttia laskettaessa, mutta mitäänhän siinä ei ainakaan häviä jos asian tarkistaa verotoimistossa.
 
Huomenta leidit!Tajusin että en eilen kirjottanutkaan[:D][:D][:D]harvinaista

Mä rupeen nyt jo repiin hiuksia päästäni, musta tää odotus alkaa käydä niiiiiiiin pitkäksi[:D]Kyllähän noihin päiviin aina tekemistä keksii, mutta jotenkin nää 20-30 viikot on mennyt superhitaasti. Mä kaipaan jo actionia elämään, vaipanvaihtoa ja huutoa[:D]Touhuilua. Nyt onkin ollut taas pari päivää enemmän supisteluja ja täytynyt ottaa iisisti. Nivuset ja ihan toi alavatsa on myös olleet kipeet. Tuntuu että joka paikka alkaa repeen liitoksistaan.

Vauva on myös pitänyt kovasti elämää ja etsii koko ajan parempaa asentoa. Vähän väliä pylly vaihtaa puolta. Eilen se oli telakoitutunut oikeiden kylkiluiden alle enkä pystynyt nukkuun olleenkaan mun lempikyljellä. No sit yöllä vuorotellen närästi, pissatti, jalkoja särki ja oli jotenkin levoton olo. Mieskin ´uhrautui´seksihommiin, että rauhoittuisin[:D]Sit oli kuitenkin pakko mennä sille lempikyljelle vaikka pieni olikin siellä, ku en muuten saanut nukuttua. No sieltähän se vauva sitten kömpi muualle, kiros varmaan että perkeleen mamma[:D]No molemmat löysi lopult hyvän asennon ja päästiin nukkuun kolmelta.

Eilen oli mukava päivä, kun nähtiin vanhojen luokkatovereiden kanssa ja oltiin syömässä. Tuli taas ahdettua ittensä ihan täytee, ikinä kun ei muista että huono olohan siitä tulee. Tänään kasvohoitoon hemmoteltavaksi, sain äitiltä synttärilahjaksi[:)]

illil
ihanat nuo pussilakanat, just sopivan neutraalit, eikä kukaan arvaa mitään. Paitsi jossei sun 6v pikkuveli paljasta[;)]Ootko saanu elämäs organisoitua ilman kalenteria?Musta toi on ihana idea just että vauva saa oman nurkkauksen, vaik ei omaa huonetta sillä oliskaan. Mäkin oon yrittäny, mut on niin pieni makkari, että väkisinkin reviirit sekottuu[:D]

sussukalle tsemppiä töihin, otahan iisisti ja kuuntelet ittees[:)]

Arwen
se on tosi hyvä semmonen nenähuuhtelukannu, joita saa apteekista ainakin. Sinne vaan suolavesi ja poskiontelot ym röörit puhdistuu. Säännöllisesti käytettynä on tutkittu olevan erittäin hyvä keksintö ja ehkäsee tehokkaasti mm poskiontelotulehduksia.
 
Heipsistä!

Tosi somat noi Illilin hankkimat lakanat. Tosi söpö ja samalla retrohenkinen vauvan nurkkaus[:)] Mäki ostin jyskistä sellaisia pehmohahmoja (nalle puh, ihaa, nasu,tikru ja joku elefantti) vauvan sängyn ympärille, jotka siis laitetaan seinään. Syntyy tosiaan vähän sellainen vauvan oma reviiri-vaikutelma:) Kattelin itekki noita Aappoja Finlaysonin sivuilta[:)] Se tekstiki siinä kuvan yhteydessä oli niin söpö: "Anna lapselle apinakaveri, Sympaattisen Aapan sanoma sopii kerrattavaksi vaikka joka ilta ennen nukkumaanmenoa: pidä huolta ihmisistä ja apinoista, syö hedelmiä ja hymyile, sano kiitos ja mene ajoissa nukkumaan." On se ihanaa järjestelllä pikkuisen asioita, tavaroita ja laittaa kaikki valmiiksi...

En ole tiennytkään omasta verokortista sosiaalietuuksia varten, josta niina_1 kirjoitti... mut saako sitten hirveät mätkyt, jos on tyyliin 1,5 % veroprosentti? Tyhmä kysyy[8|] Mä luulin, että ne ottaa aina vähintään jonku 20 % mukaan olit sitten ollu aikasemmin hyvä- tai huonotuloinen. Jos veroja maksaa isomman veroprosentin mukaan, niin eikö sitä sitten palautuksissa saa enemmän takaisin niinkuin yleensä..? Mä oon ollu aina aivan pihalla näissä veroasioissa...

Täällä on kans vähän samanlaista taistelua öisin kuin anelsella. Juuri kun tekis mieli nukahtaa vauveli alkaa potkiin ja pyöriin. Tuntuu kuin se tekisi mahassa jotain suursiivousta tai vastaavaa. Sitten kun potkut rauhoittuu, alkaa hikkaaminen, joka pitää hereillä. Jos vauveli rauhoittuu ja ajattelee ihanaa nyt unta päähän, niin 100 % todennäköisyydellä närästys muuttuu helvetilliseksi poltteluksi ja hapot tuumaa tulla suuhun asti. Ja mukavana lisänä tietenkin jatkuva pissahätä. Jo kyljen kääntäminen saa välillä melkein pissat housuihin. Viime yönäkin jouduin imeskeleen Rennietä varmaan 4-5 kpl. Hampaat kiittää[&:] Joudun tosiaan joka päivä vetään Rennietä siis öisin/iltoisin. Onkohan se haitallinen vauvelille, kun joutuu joka päivä sitä ottaan? Yritän välttää närästäviä ruokia. Piimää juon joka päivä varmaan puoli litraa ja iltoisin yritän ottaa vaniljajäätelöä pikku palasen, ku se tuntuu helpottavan. Rasittava vaiva[:@][:'(][:o][&o]

Oikea jalka on ollu monta päivää omituisesti kipeä. Lonkasta alaspäin polveen asti tuntuu sellaista rasittavaa ja jomottavaa kipua, vähän samanlaista kuin nuorena oli "kasvukipuja" raajoissa. Ja rinnoissa on aristavia pahkuroita... mitäköhän muuta vielä valittaisin[:D]

Mäki kaipasin myös NIIIN paljon jotain kivaa vaihtelua elämään. Jotenkin aika on pysähtynyt täysin. Tylsääää... Varattiin päiväristeily Hki-Tallinna toisen pariskunnan kanssa (saavat vauvan kesäkuussa) aamiaisineen ja seisovine pöytineen. Nam... Pääsee edes vähä tuulettumaan. Toivottavasti alus ei jämähdä jäihin ja rupeen synnyttämään laivalla[:D]
 
Mie näin viime yönä taas kerran oudon raskausunen, nykyisin ei oo enää mitään harvinaista.. [:-] Siinä unessa Hemmo syntyi jo näillä viikoilla, oltiin kotona kun yht´äkkiä tuli vain kiire sairaalaan. Siinä sitten vähän päälle puolentoista kiloinen vauva syntyi tuosta noin vain, hyvä ettei sinkoutunut kohdusta ulos. [:D] Ja mie unessa kehuin, miten oli hyvä saada vauva jo nyt, kun se ei ole vielä ehtinyt kasvaa kovin isoksi (just joo!)..
Pienestä koostaan huolimatta vauva oli todella reipas, hyvä ettei jo puhumaan pukahtanut! Eikä unessa siinä ollut mitään ihmeellistä, oltiin vain onnellisia kun tyttömme oli niin kehittynyt ja nero. [:D] Unessa Hemmo oli siis selkeästi tyttö, saa nähdä pitääkö intuitio paikkaansa.
 
Hellou!

Ihan ensiksi omaa napaa: Mä oon ollut nyt 2 pvää sairasloman jälkeen töissä ja ei vaan tule mitään. Mä oon ollu niiiin kipee molempina päivinä ku oon kotiin päässy, etten kykene kunnolla edes kävelemään, tai ylipäätään liikkumaan mitenkään päin [&o] Alaselän iskiaskipujen lisäksi kipu on levinny koko selkään, ihankuin olis krampissa koko yläkroppa. Ja asia mikä mua huolettaa sitäkin enemmän, maha on tullu tosi kipeeks, varsinkin tosta ylhäältä ja supisteluja tullu koko illan. Töissä kun on jalkojen päällä koko päivän ja kyykistelee siellä lasten kanssa lattialla, siihen päälle työmatkat kävellen niin tässä lopputulos. En haluais vielä jäädä kokonaan kotiin mutta pakko varmaan on, ei tästä tule mitään. Huomenna on lääkäri paikalla neuvolassa niin täytyy heti aamusta soittaa sinne..

Riida: Joo kumma miten eri mielipiteitä ja käytäntöjä neuvoloissa on hemoglobiinin ja monen muunkin asian suhteen. Inhottavaa itse "ensikertalaisena" kun ei mistään ota mitään tolkkua [:@]

Hui, olipas hurjan kuuloinen synnytystarina anelsen kaverilla! Onneksi kaikki meni hyvin. On kyllä itselläänkin ruvennut synnytys pyörimään mielessä, mutta en kyllä jännitä/pelkää sitä. Päinvastoin odotan, haluan tän pikkuisen jo ulos ja eroon näistä vaivoista [:D]

illil: Voiii kun ihanat lakanat! Mäkin haluan.. [:)] Ja kivan näköinen vauvanurkkaus muutenkin.

Marilyn84: Mulle oli kans ihan uutta tietoa tää oma verotus sosiaalietuuksia varten, luulin myös että kelan rahoista menee aina se 20%. Toki esim. niinkin pieni prosentti kuin 1,5 ei kaikille sovi missään tapauksessa, sehän lasketaan ja suhteutetaan sun tuloihin ja aiempaan veroprosenttiin. Mutta esim. mulle, kun olin pitkään työttömänä, niin tuo pienempi veroprosentti onnistuu ilman hirveitä mätkyjä. Kannattaa ehdottomasti ottaa verotoimistoon yhteyttä ja laskettaa se prosentti, eihän siinä mitään häviä, ja vaikka ei pienenisi kuin muutaman prosentin niin onhan sekin kotiin päin [:)]

Nyt on pakko käydä huilaamaan, täytyy sanoa ettei mulla eläissäni oo kyllä kroppa ollu näin remontissa!


 
Sekopää päivä taas kerran[&:]Muutama päivä menee aina välissä hyvin ja sit tulee se päivä kun tekis mieli vaan aukoo päätään koko ajan ja kaikki on huonosti. Niinku että hermot menee[:D]Juu parempi pysyä silloin pois kotoa öykkäröimästä.

Kasvohoito oli kyllä tosi jees vaikka ihmeitä ne eivät kyllä tälle pärställe voineet[:D]Otinkin lähinnä rentoutumisen kannalta. Mulla on tullu tonne leukaperiin semmosia hormonifinnejä ja on tosi inhottavia kun niistä jää kauheet arvet ja sit ne tartuttaa aina vieri vieressä toisiaan eikä niistä varmaan pääse koskaan eroon, Muuten nyt on iho suht hyvässä kunnossa. Kosmetologi sano, että noille hormonien aiheuttamille finneille ei voi oikeen mitään että saattaa helpottaa vasta sit kun lopettaa imettämisen. On siis vaan kestettävä[:@]

Mun oli pakko käydä tänään apteekista hakeen kaikki viimoset purtilot, salvat ja lääkeaineet vaaville, kun haluun et kaikki olis ajoissa kunnossa, nii ei sit tarvi stressata. Ja kun mies on ihan käsi näissä asioissa, niin ei se sit osaa mitään hommata jos lähtö tuleekin aiemmin. No nyt voi vaan viimestellä ja viimestellä[:D][:D][:D]

illil hyvä hyvä, nyt tietää minkämoisia kasvoja etsiä huomenna, mahahan onkin jo tutumpi[;)]

Marilyn mekin ajateltiin, että jos vielä jonkun pienen risteilykeikan tekis piristykseski ja vaihteluks, mutta saa nähdä ny...Teidän reissu kuulostaa oikein mukavalta[:)]

niina_1 kannattaa suosiolla sitä saikkua pyytää, jos yhtään epäilee jaksamistaan. Onhan sun tarkoitus muutakin elämää jaksaa, kun pelkkää työtä. Eihän tässä enää pitkälti ole[:)]Ja kummasti niihin päiviin keksii aina tekemistä.

Vieläkös Arwen jatkaa uurastamista vai jäitkö saikulle?
 
Heips muumit[:)]

Tällä mammalla alkaakin loma odotettua aiemmin. Enää kaks ja puol viikkoa!
Pidän siis osan vuosilomasta ennen mammista lomana ja osan otan rahana. Ei tarvi jättää sitä kokonaan ensi vuodelle mammiksen jatkeeksi, kun se sotkisi vaan kuvioita jos jäänkin kodinhoidontuelle vähäks aikaa.
Ihan olin asennoitunu olemana looppun eli 13.3 asti duunis ja nyt yhtäkkii onkin vaan kaks täyttä viikkoa töitä jäljellä, huimaa!
No ompahan koko maaliskuu aikaa sit vihdoin laitella vauvajuttuja, joita en ole vielä aloittanutkaan. Maalata pinnistä ja pestä vaatteita, hommata rattaat ja koota lipasto ym. Ei tarvi miettii et aika loppuu kesken niinkun aiemmin vähän huoletti[;)]

Kiva kuva sinusta Illil, en ollukaa tajunnu et oot blondi hih :) Sun massu on tosiaa kasvanu hetkessä ihan hurjasti, taisit mennä jo musta ohi?[;)]  Saas nähä koska tää oma masu räjähtää käsii, jollain tapaa edelleen kompakti paketti vaik kokoa jonnii verran onkin.

Niina, kävin kirjottamas sulle ennen tänne tuloo ni pitää kommentoida tota sun vointia vielä.
Ilman muuta sun on jäätävä saikulle, toi ei kuulosta hyvältä! Sun kroppa kertoo nyt ihan selvästi et liika on liikaa, mamma kumoo ja lepäämää sanon minä![:D]

Mä lähen taas ensi vkl äiskän luo lepäilee ja kutomaa pojun paitaa, ostin ihanan monivärisen langan viime kerralla ja jätin kutimet sinne ku kotona on virkkaukset heh. vapaalla sormet syyhyää jotain tekemistä :)
Sit parin viikon päästä ku loma alkaa ni lähen sinne kyl taas ja pesen ja lajittelen vihdoin vauvan vaatteet.. ja niitä riittää. Tännehän en voi mitään tuoda ja täällä pestä ja touhuta kun se sukupuoli pitää pitää salassa lapsen isältä.

Kävin tänään hieronnassa/kuumakivihoidossa, jonka sain joululahjaksi työkaverilta ja oli kyl ihan mukavaa. Oli vaan niin kova täti puhumaan et se rentoutuminen jäi ja aika vaan hurahti[:D]
Pomolta saatu kasvohoito olis vielä odottamassa mut pitää nyt kattoo koska sinne menis. Mulla ne alun finnit on hävinny ja pelottaa et naama alkaa kukkimaa jos sitä sörkitää[:D] Mut toisaalta, jossei sinne mee nyt raskauden aikana ni sit siirtyy aika kauas et vois lapsen jonnee jättää siks aikaa.. hmm[;)]

Hui kamala mitä toi kello oikee herjaa.. mun nukkumaanmenoaikahan on jo menny. Aamulla siis pirteä mamma töissä![&:][8D]

Kauniita unia kaikille!
 
Täällä pyörii yksi uneton ja vollottaa[:(] Näistä öistä on nyt alkanut tuleen ihan tuskaisia. Jaloissa on ollut koko päivän levottomuutta ja vasen jalka on ihan krampissa lonkasta asti. No sit ku yritin käydä nukkumaan niin yhtäkkiä alko kaamee närästys, nousi limat suuhun ja tätä mammaa vietiin oksennus suussa vessaan. Tulikin sitten kunnon syöksyllä, oikeen pelästyin. Kaikki vaivat tarttee tulla aina kerralla. Joo ja ihana mieheni kävi vaan huikkasemassa vessan ovelta jotain, että laitatko sitä ilmanraikastinta, sit kun oot valmis, siä haisee kaameelle[:@][:@][:@]
V****ei noista miehistä oo koskaan mitään tukea.
Mä kun ajattelin, että vielä hetken sais yönsä nukuttua. Täytyy yrittää vielä laittaa jotain kylmägeeliä tohon jalkaan jos kramppi laukeis. Masentavaaaaaa[:(]
 
Takaisin
Top