Täällä eka kirjoittaja, missä muut? :)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Katynen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moi!
Liittyisin myös joukkoon! :) Täällä eka testi tehty 31.12. ja tuli haalea viiva. Kuitenkaan en epäillyt sen olevan väärässä, mutta miestä varmistaakseni tein 3. päivä uuden ja viiva oli jo tummempi. Laskurin mukaan LA 4.9. ja esikoinen tulossa siis. :) 

Mahakipuilut alkoi jo ennen ekaa testiä, väsymystä ja palelua sen jälkeen. Muutaman päivän on rinnat olleet tosi arat, mutta pahoinvointia ei ainakaan vielä ole. Siinä joitakin oireita.

Moi!
Tänään on ollut kamalan väsynyt olo. Joka käänteessä kun vain voin olen torkkunut, harmiksi vaan isäntä meni yöxi töihin joten en voinut kunnolla lasten kanssa nukkua. 

Oireet siis tänään olleet: ääretön väsymys, mieletön jano ja rinnat ovat kamalan arat.

Oireet vaihtelevat päivittäin jo tuon hormoonin vuoksi, sen kun pitäisi aina 3:n päivän välein vahvistua tiettyihin rv:ihin asti (ei muista mihin). 

Juu ja joku mainitsi flunssan oireista, minä saan aina flunssan n.5 viikolla. sekin on hyvä merkki raskaudesta.

Kaikki jotka epäilevat testejen viivaeroja: ensimmäinnen voi antaa heikomman, toki riippuu päivästä jolloin sen tekee ja kellon ajasta.
Itse olen niin malttamaton että teen heti kun saan käsiini, joten viivat ovat monesti eri vahvuusia. Silti noita lapsia on neljä olemassa.  Nyt ensimmäisen testin tein jo joulukuun 22pv jolloin ei olisi edes "pitänyt" haamuilla viellä, toisin kävi. Tokan sitten 23.12 kun oli pakko varmistaa ja kertoa myös isännälle, niin se vaan oli jo tummempi. Omaa ovistani en tiedä, kierto kuitenkin ollut 25, 

Täällä olisi 27- vuotias esikoisen odottaja Varsinais-Suomesta. Ensimmäisen plussan sain 27.12 ja pitihän se varmistaa toisella testillä vielä seuraavana aamuna :) Laskurin mukaan laskettu aika olisi 3.9.2013 ja ensimmäinen neuvolakäynti on sovittu 25.01 :) Olen saanut nauttia päänsärystä, lähes kokopäiväisestä kuvotuksesta ja yökkäilystä aina kun joku "paha" haju osuu nenään. Menkkamaisia särkyjä on myös lantion seudulla hyvin usein. Mutta,pahimpia olivat muutamat päivät jolloin oireita ei tällä viikolla ollut. Tunsin syyllisyyttä omasta "liian hyvästä olosta" ajatellen että sitten on pikkuisella asiat huonosti. Kaikkea sitä ihminenkin miettii, mutta tilanne kun on täysin uusi :) No, omaksi ilokseni ja ikäväkseni kaikki oireet palasivat parin päivän tauon jälkeen entistä vahvempana takaisin. Kai sitä saa mitä tilaa :P Kummasti on raskaus vaikuttanut nukkumiseen. Ensinnäkin päivällä väsyttää ihan älyttömästi, mutta sitä osasinkin odottaa. Mutta jo ennen kun tiesin olevani raskaana aloin näkemään kaiket yöt mitä kummallisimpia unia jotka jatkuvat kaiket yöt. Ja yöllinen heräily niin etten enää saa unta moneen tuntiin (ei ole ikinä ennen ollut). Ja mitä nyt vessassa saa ravata keskimäärin 5x yössä. No, onneksi sentään uni tulee heti kun pää koskettaa tyynyä :) No, mutta tällaista näin aluksi :D hyviä vointeja ja onnea odotukseen meille kaikille <3>

Hieronnasta vielä. Tosiaan se urheiluhieroja-fysioterapeutti niin sanoi, että alkuraskaudessa täyryis välttää, mutten enempää kysynyt mihin perustuu jne. En ollut itsekkään ennen kuullut, enkä kyllä tietoa etsinytkää. Tsuskin niska-hartia hieronta haitallista on, enempi puhui siit alaselän välttämisestä. Se olili sellanen "rusikoija" et kai semmosta voimakasta hierontaa ois hyvä välttää. Mut kaippa näissä se kuuluisa maalaisjärki on ihan hyvä olla mukana ja vaikka kysyä siltä omalta hierojalta jos mietityttää :) itellä on LA elokuun lopussa, maanantaina selviää uän mukainen, et pomppaako syyskuun puolelle. Sillä olen käynyt täällä lueskelemassa :) Onnea kaikkille plussanneille!

Ensimmäinen neuvola olisi 25.1. :)
Työskentelen koulussa ohjaajana ja mukana myös e-lapsia. Oon miettinyt, että koska kertoisin töissä, kun en välttämättä halua ottaa mitään iskua vastaan vatsan seudulle ja sellainen riski on olemassa. Kuitenkaan en ole vielä kertonut edes läheisille ihmisille, mutta varmaan ton neuvolan jälkeen jo uskaltaa osalle paljastaa. :) Miehen vanhemmille vasta ekan ultran jälkeen, kun haluaa viedä samalla kuvaa näytille.
Itsellä kanssa oireet vähän vaihtelee päivittäin ja välillä on aika oireetonkin olo. Kummalliset unet on tullut kuvioihin ja katkeematon yöuni tuntuu mahdottomalta. Alkuun tuntu hengästyttävän tosi helposti eikä jaksanut ihan normaaliin tapaan liikkua, mutta nyt jo parina päivänä oon taas jaksanut tehdä koiran kanssa ihan kunnon lenkkiä. :)
Välillä suututtaa, välillä itkettää, mutta enimmäkseen oon vaan niin onnellinen. Yritystä takana melkein kolme vuotta ja vihdoinkin! Toivottavasti kaikki menee hyvin.

Onnea uusille plussanneille ja tervetuloa :) Joo kyllä tämä on ollut nyt "pääkeskustelu", joten tää on hyvä paikka ilmoittautua mukaan. Ja LASKETUT AJAT-ketjuun saapi jokainen halukas laittaa lyhyet perustiedot muistamisen helpottamiseksi!

Maliina
, ai te olette sitten joutuneet kulkemaan todella pitkän tien ennen tätä plussaa. Oliko tää teidän eka plussaus? Joka tapauksessa ihan erityissuuret onnittelut raskaudesta!! :) Me kerettiin tosin yrittämään yhteensä vaan 1v5kk ja siihen sisältyi yksi tuulimunaraskaus, mutta silti sekin tuntui kyllä pitkältä ajalta. Minusta on kiva, että täällä on joku muukin pidempään yrittänyt mukana! Minullakin on ollut tosi onnellinen olo välillä, tosin ehkä suurimman ajan vaan sellanen tyytyväinen ja onneksi levollinen...

Oireet mulla tuntuu kanssa vaihtelevan aika paljon. Eilen oli kuvottavaa oloa, mutta tänään on pää kipeä ja väsyttää.... Rinnat on vähäsen arat. Koitan ottaa mahdollisimman rennosti ja olla stressaamatta mistään kotitöistä. Ja liikkua ainakin jonkin verran. Ja yrittää olla ihan koko aikaa olematta tässä koneella.

Hei kaikille!
Täällä yksi plussannut lisää :) pk-seudulla asutaan ja ikää minulla 32v. ja toinen lapsi olisi tulossa. Esikoinen on nyt 1v5kk. Laskettuaika omien laskujen mukaan olisi 7.9 Neuvolaan olen menossa vasta helmikuun alussa.

Täällä olis kanssa yks :) Oon 25-vuotias ja ensimmäinen raskaus meneillään eli olo on aika jännittynyt :) Lisäjännitystä tuo se että mulla on sellasen munuaisvaivan takia verenpaine ja virtsan proteiinit jo valmiiks vähän kohollaan eli raskausmyrkytyksen riski on tavallista suurempi :/ mutta toivotaan että kaikki menee hyvin kun syön (raskaana olevalle sopivia) verenpainelääkkeitä ja käyn aktiivisesti tarkkailussa. :) LA on suunnilleen 8.9. Menkat on sen verran epäsäännölliset että tarkkaa päivää en vielä tiedä.

Mulla on kans ollut tällä viikolla sellasta, että oon päivisin tosi väsynyt ja öisin ei meinaa tulla uni ja vähintään 2 kertaa yössä pitää käydä vessassa ja unet ollut vähän tavallista kummallisempia... Välillä on vähän kuvottava olo ja menkkakipujen tyylistä kipua, mutta ei onneks oo mitään ihan järkyttävää oloo vielä ollut :)

Viivi222, ei näy kenellekään jos liityt tuohon ryhmään :) On jo varmistettu 15 odottajalla! Syyskuisten-ryhmä on salainen. Ei siis löydy kenellekään muille, kun jäsenille haussa, kukaan ulkopuolinen ei siis saa ryhmästä mitään tietoja :)

Johkunen mitenkäs siihen syyskuun odottajiin sitten sais kutsua? Nimeä yksityisviestillä vai?

Itellä on tosiaan ollu tota väsymystä paljon, mut yöllä ei oikeen se uni tuu sit.
Tänään meinannu tuo pahoinvointi vasta alkaa enempi nostella päätään. Vein tos kaveria iltayöstä sairaalaan naistentautien osastolle ja en sit ehtiny ottaa mitään eväitä mukaan niin oli onneks ihanat hoitajat ja anto mulle jogurttia ku sanoin et oon raskaana ja tartten jotain syötävää ennen ku rupee liikaa heikottaan. Sil sit onneks pärjäsin justjajust kotia asti. :)
Nyt oiski toiveissa jos sais nukuttua ekan YÖN kahteen viikkoon. Maanantai onki taas raskas päivä ku on gynen kontrolli aamulla, sitä ennen pitää käydä verikokeissa, ja sit iltapäivällä vielä neuvola. Eli yhtä odotusta ja autossa istumista.. 

Tsemppiä kaikille!

Ja pahoinvointi alkoi... :/ 

elenna, ihan ensimmäinen plussa oli. Onnea vaan sinnekkin päin, onhan odottavan aika aina pitkä. ;) 

Edellisessä raskaudessao lin fb-ryhmässä ja monista heistä on tullut ihan oikeita ystäviä :) Ja ollaan nähtykin useasti. On ollut ihan korvaamaton apua ja tuki tuo ryhmä <3

Taidan itsekin siirtyä enemmän tuonne fb-ryhmän puolelle. Siellä on helpompi seurata keskusteluja yms.

Heippa.
Varovaisin mielin ilmottaudun mukaan tänne. Plussasin 1.1. ja nyt on menossa 5+4. Melko vähillä oireilla oon selvinny, rinnat on arat, välillä menkkamaisia kipuja, väsyttää mielettömästi ja mielialat vaihtelee.. (enimmäkseen kyllä hermot on tiukalla :D )

oon 26v, mies 31. Esikoista ootellaan ja yritystä takana 2 vuotta. Ekasta IVF hoidosta tärppäs ja nyt jännäillään pysyykö matkassa. Lapsi siis meillä enempi kuin toivottu, oltiin jo ihan varmoja ettei me saada koskaan omaa vauvaa.. mulla on eka ultra 22.1. tuntuu niinku aika matelis..

bellay taidetaan mennä samoilla viikoilla :) ootko minkä ikänen?

suklaasilmä mä oon kans huomannu että nään todella omituisia unia ja muistanki ne tosi tarkasti aamulla.. mikähän sen aiheuttaa..? :D

tsemppiä kaikille ja tarrasukkia mukaan :)

Voisin olla myöskin kiinosunut tästä FB ryhmästä. Mitä kautta pääsisin mukaan?

Onko (taino varmasti on) mulla sellasta  "Haloo, onko siellä ketään?!" tunnetta? Mulla on täysin oireeon raskaus tähän mennessä. Nettilaskureiden mukaan 5+3, eli hyvin alussa mennään. Onneksi huomenna lääkäri, jolloin saan varmuuden :D

"Ihanaa" kun muutki on nähny omituisia unia, mä oon kans nähny ja muistan ne oikeinki selvästi seuraavana aamuna :) Joskus viikko sitten näin unta että olin saanu ihanan pienen poikavauvan <3 Mut samana yönä näin kyllä unta että hakkasin jonku naisen päätä ikkunalaudassa olevaan naulaan joten toivottavasti toi toinen ainakaan ei ollu enneuni :/ Viime yönä sit sainki keskenmenon (onneksi toistaiseksi ainakin vain unessa), joten tänään onki ollu sit aika valju olo ja joka vessareissun jälkeen on pitäny kattoo paperiin...

Mä en vieläkään oikein voi uskoa koko juttua tai että tää vois mennä näin helposti sinne syyskuuhun asti!? Tosipuheissa en oo vielä saanu lopetettua ees tupakointia kun aattelen että turhaa kai sitä lopettaa kun tietää että menee kesken ja sillon ei voi olla polttamatta... Oon aina aatellu että röökaus loppuu välittömästi ku plussa pärähtää testiin mutta nyt en oo sit lopettanu vaikka niitä plussia on ollu jo seitsemän :/ Oon aina ollu ihan älyttömän tuomitseva tupakoivia odottajia kohtaan ja nyt mä oon yks niistä!! Mut nyt on askissa enää neljä ja sen jälkeen loppuu!! Onko täällä muita jotka on polttanu plussaushetkellä, mikäs teillä on nyt tilanne :)

On tää vaan niin ihanaa ja ihmeellistä ja pelottavaa <3

Nunnuruu, tsemppiä tupakoinnin lopetukseen! Ei se raskaus mihinkään kesken mee, ja jos menis niin se on sitten sen ajan murhe. Aika villejä unia sulla :)

Lau-ra, hei mä muistan sinut tuolta Raskaaksi 2011 ja 2012-keskusteluista. Ihanaa, että saitte vihdoinkin plussan :) Mä kerkesin saada jo kesäkuussa yhden plussan, mutta siitä ei ehtinyt kovin kauaa iloitsemaan. Nyt sitten uudestaan. Hieno nähdä sinutkin täällä!

Maliinalle tsemppiä pahoinvoinnin kanssa! Mutta sehän on kuulemma hyvä merkki että maha-asukki voi hyvin.

Uusille tervetuloa :)

Meillä on tänään täynnä 5 viikkoa raskautta :) Mukavaa, aion iloita jokaisesta uudesta viikosta :)

Nunnuruu, mä olen tupakoitsija myös. Ja hyvin samoilla linjoilla menen, aina katsonut pahalla mahan kanssa polttavia. Ja niin vaan itselläkin siellä askin pohjalla muutama pyörii, toista kertaa ja vannon että näihin loppuu. Ja loppuuhan se!! Nyt tehdään yhdessä päätös, ja pysytään siinä. Mietitään niitä murheita sitten jos niitä tielle sattuu. 

Muuten ei mitään uutta. Töissä kuluu aika kuin siivillä. Onneksi on isäntä ollut kotona, kun vuorot oli ilta-pitkä-aamu. Oisi koirat jääneet tosi vähälle jos yksin olisin...
Mulle ei ole tullut uusia oireita, vanhat eli rintojen arkuus (ilman liivejä) ja tihentynyt pissahätä on edelleen ainoat. Ei väsytä sen enempää kuin muulloinkaan, no ehkä se nukahtamisen vaikeus on oire? Ei nälätä, ei ole pahoinvointia, ruokahaluttomuutta tai muutakaan. Edelleen tulee sellainen olo että onko tässä ollenkaan raskaana kun olo on niin normaali. Mutta tätähän meillä on useammallakin. =) 

Onnea elenna uuden viikon alkamisesta!

Unohdin sanoa, että mullakin kyllä on sellanen "onko siellä ketään-olo", kuten Schokolla... mulla on kyllä jotain oireita, mutta ne tuntuvat vaihtelevan niin paljon ja toisaalta on kuitenkin paljon myös ihan normaali olo. On se varmaan ihmeellistä, jos ja kun sen asukkaan pääsee näkemään ultrassa! Ja sitten sekin ihmetyttää, että miten se voi olla niin pieni. Noiden vaun raskausviikkokuvausten mukaan se olisi tässä vaiheessa kooltaan 1mm.

Niin ja tosiaan, ei siitä tarvi huolestua jos ei oo oireita. Kaikilla ei ole :) Ja pahoinvointikin kai yleensä alkaa hieman myöhemmin kuin tässä ihan ihan alussa, vaikka ei sitäkään kuulemma kaikille tuu.

Takaisin