Täällä eka kirjoittaja, missä muut? :)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Katynen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Viivi , mä kysyin hieronnassa viimeks kun kävin, hieman etukäteen raskausajan jutuista. Se kertoi et alkuraskaudessa ei sais hieroa ollenkaan ja muutenkin piti välttää alaselän hieromista.

Täällä 23v ja ensimmäistä kertaa raskaana.. plussa tuli ekan kerran noin viikko sitten ja pari päivää myöhemmin tarkistin vielä clearbluella (raskaana 2-3 viikkoa). Olihan se pieni yllätys että tulin raskaaksi heti pillerien lopettamisen jälkeen ekalla yrityksellä :)

Raskausoireita ei vielä hirveän paljoa ole ollut, vatsaa turvottaa ja alavatsalla välillä tuntemuksia (nipistyksiä, menkkamaisia mutta lievempiä kipuja) sekä vessassa on joutunut yölläkin käymään pariin otteeseen. Laskurin mukaan laskettu aika 12.9.

Kiva että täällä on näin paljon muitakin aikaisia odottelijoita :)

Ohhoh! ihanko noin on ettei alkuraskaudessa saisi hieroa ollenkaan? Pitääkö tässä sittenkin alkaa perumaan hieronta-aikaa? :O

Ohhoh, onpas paljon kirjotuksia jo nyt ja mä luulin, että mä oon ensimmäisenä täällä "hätäisenä" kattelemassa... ;)

..Ensimmäisenä huomasin noi viimesten sivujen kirjotukset hieronnasta... Juurikin eilen kävin meinaan niska-hartia hieronnassa, enkä kyllä maininnut mitään hierojalle, eikä siitä kyllä mitään kummia olojakaan tullut.. Ihan normi kuvottava olo, jota ollut jo viikon verran...

Olen 27-vuotias, odotan ensimmäistä ja la on n. 16.9.
En ole ikinä ennen halunnut lasta- eneemminkin kammoksunut moisia "otuksia".
Tavattuani nykyisen avomieheni, ajatus minusta äitinä lapsiperheessä alkoi tuntua.. hmm.. paremmalta.
Pikkuhiljaa ajatus alkoi tuntua paremmalta ja paremmalta, ja tässä me nyt sitten ollaan- 4+3 about.
On hiukan sekavat ajatukset, toisaalta, kun ei ymmärrä edes, että tämä on totta, ja sitten kun kaikki kestää. kestää ennen kuin on eka neuvola, kestää, ennen kuin mitään näkyy, kestää kestää kestää.. ja minä kun olen ehkä maailman kärsimättömin ihminen.... ;)

Täällä yksi uusi odottaja ilmoittautuu, 25v. ja ensimmäistä kertaa raskaana :) Plussasin tiistaina haalean viivan ja keskiviikkona Clearbluen testillä "raskaana 1-2 viikkoa". Alussa siis ollaan ja kovasti jännittää keskenmenon riski. Minulla on herttamallinen kohtu ja joskus luin, että silloin on keskenmenon riski suurempi... No, päivä kerrallaan.

En yhtään tiedä kuinka pitkällä todellisuudessa olen. Viimeiset kuukautiset olivat viime marraskuun lopulla, joten niiden mukaan viikkoja pitäisi olla 5+ ja pahoinvointiakin on. Mutta testit taas eivät kovin huimia hormoneja ole havainneet. Huomenna soittelen lääkäriaikaa.

Fiilikset on muuttuneet.. Mulla on hävinnyt oireet. Tänään on 6+4. Kävin sillon viime viikolla ultrassa toispuoleisten alavatsakipujen takia.Neuvolan mukaan sillon ois ollut 6+3 mutta mun kierto on ollut tosi pitkäkin joten olin sitä mieltä että voi olla jopa viikon vähemmän ja lääkäri sanoi ettei sykettä ole(alkaa lyömään 25päivää hedelmöittymisestä eli n.5+4) ja jos kattoo mun pitkän kierron mukaan niin viikkoja olisi sillon ollut 5+3, ja  koko vastasi sitä 5+ alkuviikkoa. Ei sillon ei siis mitään hätää ja huokaisin kun oli oikeassa paikassa eikä kohdun ulkoinen. 
Nyt on sit turvotus ja nännien herkkyys hävinnyt(ainoat oireet) ja soitin neuvolaan että onko sauma päästä niitten kautta vai soitanko yksityiselle. Laittoi mut ultraan ensi tiistaille. Mulla on maanantaina neuvola! Ei kyllä yhtään huvita mennä neuvolaan kun en oo yhtään varma että kaikki on kunnossa. On aika sama fiilis kun km:ssa ennen esikoista.. :/

Nyt päätin rohkaistua ja vihdoista viimein kirjoittaa tänne.. olenhan täällä jo muutamana päivänä käynyt lueskelemassa toisten kirjoituksia.
Olen siis tänä vuonna 29-vuotta täyttävä pirkanmaalla asuva naimisissa oleva nainen. Raskausviikkoja olisi näiden sivujen mukaan nyt 4+5, ensimmäistä tässä odotellaan. Heinäkuussa jo sain haalean plussan testiin, mutta se meni heti alussa kesken, siinä pelossa nyttenkin eletään, jotenkin ei vain pää anna rauhaa siitä riskistä.

Jännittää aivan hirveästi koko raskaus, äitiys yms. mutta ennen kaikkea se synnytys..
En ole vielä neuvolaan soitellut, ajattelin että ehkä sitten ensi viikolla. ei oikein vielä ymmärrä, että ihan oikeasti sinnekin kaippa pitäisi soittaa :)

Kauheasti ei ole mitään muita tuntemuksia, kuin turvotuksen tunnetta sekä lievää vatsakipua, vähän sellaista jännitysvatsakivun tyylistä :) ja nälkä, se olisi koko ajan.

Kaarina84, sinähän kuulostat ihan itseltäni :) Mä oon 30, kesällä tuli keskenmennyt raskaus, se vaan ei tullut itsestään ulos, joten ei ihan heti huomattu. Ja mullakin tuli silloin vain haalea plussa. Nyt onneks oli tummempi. Minkäslaisen testituloksen oot nyt saanut? Tsemppiä nyt tähän alkuun! Mutta tässähän mennään sitten pikkuhiljaa eteenpäin, että kyllä ne kaikki asiat siitä selviää.... mä uskoisin, että neuvolassa käydään juurta jaksain kaikki läpi. Ja saa puhua peloista ja kaikesta... mä oon kaikenkaikkiaan yrittänyt lasta jo sen verran kauan, että en jotenkin osaa enää pelätä, vaikka aiemmin oon pelännyt mm. synnytystä. Uskon, että kaikki menee kyllä hyvin :) Ainaki tällä hetkellä.

Lyydia, voithan sinä soitella neuvolaan ja kysyä, voisko sitä aikaa hieman siirtää... ehkä tuossa olisi jo syytä siihen? Mutta toivotaan, että mahassa on kumminkin kaikki hyvin.

titem, tervetuloa ja toivottavasti sieltä lääkäristä selviäisi jotain!

Ragissa, mullakin on vähän hämmentynyt olo, että mikäs tää raskausjuttu nyt on, onko siellä mahassa joku. Teillä on kuitenkin ilmeisesti raskaus alkanut aika nopeasti, joten ainakaan sun ei sitä tarvinnut odotella liian kauan? Voin kertoa, että se on todella turhauttavaa hommaa. Nyt on sentään joku päivämäärä, jolloin vauvaa voi odottaa :)

tanjamus, onnittelut sinullekin plussasta :)

Oli pakko taas käydä tekemässä raskaustesti, muutaman päivän tauon jälkeen. Nuo teidän puheet hailakoista viivoista ja siihen liittyvistä keskenmenoista tms sai mut taas pelkäämään, kun on selkeästi kontrolliviivaa haileammat viivat aina tullut testeista. (ostin kerralla 10 liuskatestiä niin että niitä kärsii kans tehdä) :D. Niin nyt eka kertaa tuli yhtä vahva viiva kuin kontrolliviivastakin ja kyllähän onnellisena tuijotin tikkua. Sitä alkaa herkästi epäröimään, onko edes raskaana, juuri jos oireita ei olekaan samanlailla kuin vaikka muutama päivä sitten. Mutta raskaana me kaikki ollaan kunnes toisin todistetaan. Ja toivottavasti toisin todistetaan vasta synnytyksen jälkeen! :) Tsemppiä kaikille epäilijöille! <3

Elenna, nyt tällä viikolla ma tekemäni testi antoi haalean viivan ja tänä aamuna tekemäni jo vahvemman viivan, mutta edelleen haaleamman kuin kontrolliviiva.. mutta toivoa tämän suhteen olisi että parempaan päin oltaisiin matkalla :)
Ymmärsinkö oikein että ensimmäistä myös siellä odotellaan?

Tervetuloa uudet joukkoon! 

Ragissa, mulla on pitkälti samankaltainen tilanne kuin sinulla (la:kin vain päivää myöhemmin ;) )
eli aikaisemmat suhteet olleet sellaisia, ettei todella ole ajatellut lapsia tekevänsä. Nyt tämän nykyisen miehen kanssa on ajatus muuttunut ihan kokonaan, ja niinpä siis tässä ensimmäistä yhteyistä lasta odotetaan, vaikkakin yllättäen! 

Minäkin olen tänään käynyt niska-hartiahieronnassa, eikä se aiheuttanut ainakaan heti sen kummempia tuntemuksia, normaalisti naama turvoksissa siitä pöydältä nousin. =) Eikä ollut puhetta fysioterapeutin kanssa asiasta, täytyy ehkä ensi viikolla eli seuraavalla käyntikerralla asiaa tiedustella, onko hierominen ns. sallittua. 

Joku heitti ajatuksen tuolla aikaisemmin, että pitäisikö kerätä yhteen listaan perustiedot kaikista keskusteluun osallistujista. Oikein hyvä ajatus, minustakin helpottaisi muistamista ja tutustumista! Vaan ottaakos joku hommakseen sen koota? ;)

Joku kertoi että oireet on lähes kadonneet... Minä huomaan vähän samaa, rinnat ei ole ollenkaan niin arat kuin aikaisemmin. Pissalla tosin täytyy edelleen käydä normaalia tiheämmin, eli joku oire kuitenkin edelleen. T
Tänään on muuten ollut jotenkin tosi hankala iltapäivä. Väsytti, heikotti ja maha oli kipeä. Yritin vähän nukkua, mutta ei siitä mitään tullut. Ulkoilu helpotti hetkeksi mutta sisälle palattuani olo sen kun huononi. Tai oikeastaan mahakipu vaan yltyi. Ei ollut hyvä seisaaltaa, ei istualtaa, ei pitkäältään. Pieni syöminen ei auttanut, ei juominen. Sitten löysin asennon mahallaan maaten, jossa kipu hellitti. Onni! Kipu oli sellaista aaltoilevaa ympäri mahanseudun, aikaisemminkin minulla joskus vastaavaa ollut, ja ilmeisesti liittyy suolistossa olevaan kaasuun, tai näin olen itse tulkinnut. Nyt tuo "isokipu" on poissa mutta vähän vihloo varmaankin jotakuinkin munasarjan kohdalla. Toisaalta vähän huolettaa, mutta täytyy varmaan seurata tilannetta... 

Täällähän pitää alkaa käymään useesti päivässä että pysyy menossa mukana! :)

Meille siis esikoinen tulossa ja ensimmäisestä yrityskierrosta tärppäsi, joka tuntuu uskomattomalta. <3  Ikää minulla 25 vuotta. Ammateista on ollut puhetta; kokkina työskentelen ja saapa nähdä miten kesän lähestyessä jaksaa töitä painaa, kun toivottavasti masu on jo silloin kovasti kasvanut. :D Kiireinen ja hektinen seisomatyö ei varmaan ole ihan loppuraskauden unelmaduunia!

Oireina täällä oli plussauksen aikaan kova väsymys, alavatsakivut, ruokahaluttomuus ja ilmavaivoja jonkun verran. Nyt oikeastaan muut on hävinnyt, mutta tuo väsymys painaa, varsinkin työpäivinä. Ja välillä iskee kauhee vilu ja yöllä saatan herätä kun on hiki.

Neuvolaan sain ekan ajan 30.1 ja varasin myös yksityiselle varhaisultran 25.1 jolloin viikkoja pitäisi olla 7+0. Siihen saakka kun nyt jaksaisi odotella luottavaisin mielin, mutta miten se voikin olla niin vaikeaa. :)

Se ois tosi kiva jos joku ahkera palstailija tekis vaikka uuteen ketjuun sellasen listan meistä kaikista syyskuisista. :)

Heips taasen!

Mä soittelin toissapäivänä neuvolaan, ovat täällä hesassa siirtyneet keskitettyyn ajanvaraukseen, sieltä sitten soitettiin eilen takaisin.Sain jopa tuolle kohta 6-v:le ajan varattua.
Sanottuani että itse tarvitsen kanssa mutta haluan jutella oman th:n kanssa varhaisultrasta meinasi ensin  että kun ei ole ollut kolmea km:noa niin ei voi saada varhais ultraa.
No enpä uskonut vaan pyysin jättämään soittopyynnon omalle th:le, jonka sitten suostui jättämään.
Tänään th soitti ja sanoi että ihan oman mielenrauhan vuoksi saan tuon varhais ultran, joka on omalla ta:la ensi to. silloin neuvolan mukaan 7+0 joten pitäisi jopa amatöörilääkärin löytää sydänääni. en viellä halunnut neuvola aikaa itselleni. sen verran viellä skeptinen olen.

Tänään on ollut jopa tuota aamu etomista, rinnat niin kipeät ettei oikeen saunoa tainnut. juu ja tuo väsymys on jotain kamalaa, nukkuisi monesti päivässä, Ilta syöppöyskin on iskenyt, ja jano jonkatakia sitten juoksen yölläkin wc:sä...

Harrastuksia ei ole, no koiran ulkoilutus, omistan yliliikkuvat nivelet joten en ole viellä löytänyt juuri sopivaa liikuntamuotoa, kävelyn lisäksi. Ajattelin kyllä että se vesijumppa voisi olla oma juttuni.

Töissä en vakituisesti vielläkään ole. valmistuin juuri, olen tehnyt mrsa/espl infektio-osastolle keikkaa n.2,5v.

Nyt mennään rv 6+0 leuvolan mukaan oma kierto näyttäisi 6+3.

Lista olis kyllä kiva, niin näkisi todellisuudessa kuinka monta meitä täällä onkaan :)

Mulla oireita oli plussauksen aikana itkuherkkyys.. mies sanokin sillon, että ehkä olis aika pissata sihen tikkuun... ;)

Sain km:n yhtä kiertoa ennen tätä raskautta, olin luultavasti viikoilla 7+? Kävin päivystyksessä ja sieltä sanoivat vaan, että mee kotiin nukkumaan, ota yhteyttä jos pahenee.. En ollut ite tehnyt testiä, eli varmuutta raskaudesta ei ollut, mutta sisätutkimuksen perusteella ja oireiden kuvaukseen sopivana sanoivat että spontaani keskenmeno tuo on.. Kukaan ei tehnyt testiä sairaalassakaan... Tein testin (neg.) kun km:n oireet loppuivat.

Joten sen vuoksi en osannut edes odottaa tulevani heti raskaaksi, myöskään sen vuoksi en ole varma miten pitkällä raskaus on, koska tähän mennessä olen sen laskenut km-vuodon ekasta päivästä.
Maanantaina tein illalla testin ja sieltä tuli haalea + ja seuraavana aamuna saatiin myös tulokseksi haalea +. Oireet ovat kyllä vahvistuneet, nälkä, kuvottava olo, mielihaluja, närästys, itkuherkkyys, levoton olo, enkä saa unta. Olen ennen ollut supernukkuja, nyt ei uni tule vaikka miten kallistan itseni.. ennen sammuin heti kun vaan ajattelinkin tyynyä pääni alla.. nyt pyörin sängyssä monta tuntia ja herään aamulla aikaisin..

Aloitettiin juhannuksena (ihan tarkotuksella ;) ) yrittäminen ja nyt sitten alkaa homma luistamaan ja toivotaan että pikkukaveri pysyy kyydissä.. ;)

Tuosta hieronnasta, mulla on vielä 2 kertaa lahjakortissa jäljellä ja saatan olla kovin itsekäs, mutta aion kyllä ne käyttää. Taidan kyllä hierojalle ens viikolla sanoa raskaudesta, jos hänellä on sitten jotain niksejä tms.. :)

Numerosarja hienoa, että sait ultra-ajan :)

Kaarina84, joo ensimmäinen on meillekin tulossa :) Tärkeintä on tietysti, että viiva on vahvistunut :)

Viivi222, niin se on, että raskaana ollaan ja siitä sopii iloita :) Eikä se hailakka viivakaan välttämättä tarkoita keskenmenoa, mun tapauksessa vaan se taisi viitata siihen. Mutta turha sellaisia on etukäteen murehtia...

Kauheeta kun mä vietän paljon aikaa tässä koneella :) Hartiathan tässä menee jumiin. Mutta kun välillä musta tuntuu, että se raskaus on täällä tietokoneella.

Kuulkaas Daamit... ;)
Meitä on tänne kirjoittanut nyt yhteensä 40!!
Mulla siis työn alla tuo lista. Kertokaapa mitä kaikkia tietoja siihen haluatte? 

Ja sitten, yhtään en tiedä saako listaa järkevästi liitettyä tänne. Siinä siis tarviin neuvoja (sitten kun lista on valmis), jos ja kun joku on viisaampi. 

Sori en huomannut viestiäs. edellisiin ketjuihin kun kuuluin oli aika vaikee sit kattoo ketjun seasta noita listoja ja kerkesin luomaan sivun sitä varten. anteeksi jos olet jo kerennyt näkemään kamalan vaivan...

Jos Ragissa tai Puapru laittais listan 01020607:lle, niin eikös sen sitten voi laittaa tuon jo tehdyn topicin Laskettua aika alle? Siihen aloitusviestiin.. ja sitten sitä päivittää aina tarpeen tullessa? Se on mun mielestä selkein tapa :)

Täällä yksi 30-v. ,8.1. digimittarista tekstin "raskaana, 1-2 viikkoa" lukenut. Tänään tein toisen testin, nyt 2-3 vkoa, eli tuolla syyskuun puolenvälin paikkeilla olisi laskettu aika, jos nyt kaikki menee hyvin ja mahassa uusi ihminen kasvaa.

Jätin pillerit 6 vuoden tauottoman käytön jälkeen pois joulukuussa ja heti tärppäsi. Lapsi olisi erittäin tervetullut ja toivottu. Emme ole ennen yrittäneet, ja olisihan se mahtavaa, jos kaikki sujuisi hyvin. En vaan vielä oikein usko tätä todeksi.

Oireita on ollut ennen testin tekoa palelusta nännien kipeytymiseen ja pienistä flunssaoireista menkkakipujen tyylisiin jomotuksiin. Myös ennen plussaamista kahtena päivänä pienet läntit rusehtavaa vuotoa. Lisäksi viime yönä heräsin aivan likomärkänä hiestä.

Kun tuo positiivinen tulos näyttöön pamahti, en osannut oikein tehdä mitään muuta kuin tuijottaa seinää, ja hetken päästä repesin nauramaan:) Tällä hetkellä oireita ei juurikaan ole, turvotus on melkeinpä ainut. Kuten jo mainitsin tuolla alussa, on vaikea uskoa tätä todeksi, ja mielentila on sellainen, että katsellaan nyt miten käy. Inhorealistinen puoli sanoo, että älä vielä innostu, kerkeää tapahtumaan vaikka mitä. Tilanne on vaan niin uusi, etten taida tajuta vielä.

Takaisin