Syyskuun uudet tuulet:)

Onneksi tuo meidän taapero on kovin omatoiminen ja yleensä tarhassa päivät. Tänään pidin kotona, kun on ollu jotenki epätavallisen väsyny ja kiukkunen koko viikon. Ja väsynyhän se oliki. Nukku yöunet 19:00-08:30. Sitte jakso olla 1,5h hereillä ja tuli ilmottamaan, että haluaa takasin sänkyyn. Meidän esikoinen on jotenki kauheen reipas. Leikkii ittekseen ja muutenki touhuilee. Joskus pitää kattoa jotaki asioita sormien läpi, kuten sitä, että neiti söi aamupalaksi kissan kanssa samasta kupista kissanraksuja :DDDDDD. Mieski mulla on nyt koko viikonlopun kotona, että eiköhän tässä saa lepäillä.
 
Kiva kuulla Nia
Tuo meiänki Napero on melko "itsenäinen" ja itsekseen viihtyy ja tutkii paikkoja. Toivottavasti pysyykin sellaisena vielä sit vauvan syntymän jälkeenkin, ettei tule sitten huomionkipeämmäksi.:D heh... Mut kummasti helpottaa omaa jaksamista, kun ei tarvi koko ajan olla toiselle leikkikaverina tai kulkea perässä katsomassa mitä se nyt touhuilee. Oon laittanu kämpän sille mallille, että muutamaan paikkaan heppu ei pääse ollenkaan ja helposti särkyvät / myrkylliset jutut on pojan ulottumattomissa -> näin ollen poika saa vapaasti konttailla ympäri huushollia itsekseen. Välillä sit teen tilannekatsauksen missä mennään. Mut vapaasti saa esim. kenkähyllyä tutkia ja tyhjentää, se nyt on helppo ja nopea laittaa takasin ojennukseen. :D

Mut nyt mä lähen tekemään MANGOJÄÄTELÖÄ!!! :) Saas nähä mitä siitäki tulee, en oo koskaan tehny. Kerran tai kaks tehtiin yläasteella ylipäänsä jotain jäätelöä... Toivottavasti onnistuu. ;)

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Voi ei Nia! Inhottavia noi :( hassua, että mullakin alkoi taas eilen ne kivuliaat supparit. Onneksi meni yön aikana ohi. Sillonhan ne tutkittiin, että eivät ole kypsytelleet mitään, niin osaan olla huoleti sen suhteen, mutta ei ne silti kivoja ole :/
veikkaan kyllä että johtui siitä, kun vauva kääntyi ihan nurinkurin iltapäivällä, jos se on jotenkin stimuloinut supistuksia. Ollut muuten niin säännöllisesti jämähtäneenä pää alaspäin.
 
Noihin supistuksiin muutenkin vaikuttaa se, että onko supistusherkkä kohtu ja jos on paljon lapsivettä, niin maha voi tuntua pinkeältä. Aina neuvotaan, että kun supistaa, niin pitäisi juoda nopealla tahdilla paljon vettä. Saapa nähdä minkälainen ilta tästä illasta tulee. Koko päivän ollu vähä semmonen puoli kuntonen ja migreeniä pukkaa. Mies lähti tuohon 5km päähän meidän kaverin läksiäisiin juhlimaan, että parempi pysyä tolpillaan tänään. Onneksi sain tuon esikon jo nukkumaan, niin nyt ei tarvi muuta ku relata.
 
Toivottavasti Nialla on olo helpottanut..

Itseäni taas hieman supisteli yksi päivä bussissa ja tänään ku olin likan kaa suihkus, niin semmoinen kipee olo tuli. Ei supistanut(maha ei ainakaa täysin kiven kovaksi mennyt), mutta oksetti ja jomotti paikkoihin.
Nyt alkanut maha asukki potkimaan oikein kunnolla välillä :D

Oi että tänään oli aamulla semmoinen zombi olo -_-  Vaikka nukuin jonkun ööö...2h päiväunia, niin oli olo vieläkin että mikä päivä,mikä valuutta.
Maanantaina olisi tarkoitus mennä töihin ja saa nähdä mitä siitäkin tulee.
 
Äh, mua alkaa ärsyttämään nyt toden teolla yks raskauden mukanaan tuoma vaiva... Mä oon alkanu saada näppyjä ja mustapäitä paitsi naamaan MYÖS muualle, kuten rintoihin ja rintakehään.emoticon Naamakerroin on samassa kunnossa kuin ennen ekaa raskautta eli akneiho kukoistaa! Rintoihin on ilmaantunut pieniä mustapäitä myös ja iho rinnassa tuntuu rasvaiselta muutenkin... Tänään huomasin, että mulla on OLKAPÄÄSSÄ finni!!! Damn, pitäis mennä johonkin kokovartalon syväpuhdistukseen... Ilettää!!!!!! Pitää vissiin paikkansa se sanonta, että tyttö vie äitinsä kauneuden (poika ei ihme kyllä vieny terveyttä!)...nii...siis "kauneuden" eli suomeksi syventää epähehkeää olemusta entisestään.

Muutenkaan tää ilta ei oo ollu ihan hauskimmasta päästä. Esikoinen koitti pitkin iltaa kokeilla rajojaan eikä uskonu kieltoja ja muutenkin oli taas niin ruutitynnyri-tuulella. Jotenkin ei ois vaan jaksanu, kun on koko päivä tullu touhuttua... Kivasti meniki alkuiltaan asti, poikkeuksellisen kiva päivä on ollu. Jostain syystä vaan heppu ei sit toisten päikkäreiden jälkeen ollu enää ihan niin yhteistyöhaluinen... Noooo, nyt se on jo unten mailla, notta josko sitä tässä vaiks neulois jonkun aikaa ja painelis sit ite perässä. Jahka nyt tulis isäntäki töistä kotio...

On muuten kivaa rentouttavaa puuhaa neulominen ja haravointi (< silloin kun sitä SAA tehdä vapaasta tahdosta, ei tietty silloin jos sitä PITÄÄ tehdä olosuhteiden pakosta). :) Haravoidessa saa samalla hyötyliikuntaaki ja raitista ilmaa.

Jooooo... öitä!!
 
Mulla myös naama kukkii, tukka rasvottuu ja hiki haisee, vaikka hygieniasta huolehdinkin niin paljon kuin vaan voin :(. Yök. Alkuraskauden aikana ehdin jo intoilla sitä, miten kasvojen iho, hiukset ja kynnet voivat paremmin kuin koskaan, mutta ei.... tekin leuka on kraaterella hormoninäpyistä, vaikka hinkkaan kuorin, kosteutan ja tupsutan teepuuöljyä aamuin illoin.
 
Mulla kans naama kukkii. Varsinki otsa ja leuka. Onneksi ei oo missään selässä, eikä rinnoissa näppyä. Määki oon yrittäny niillä Neutrogenan tuotteilla kuoria ja kasvovedellä puhdistaa tuloksetta. Rasvaa en oo ees yrittäny naamaan laittaa. Tuntuu, että se tukkii vaan lisää. Ja musta tuntuu, että haisenki koko ajan ihan pahalle. Vaikka kuin käy pesulla ja on puhtaat vaatteet ja dödöt, niin semmonen kunnon lemuava ruumis olo. Hyi. Muistan ku imettäessä se hikoilu oli jotain ihan hirveetä ja ihan sama mitä dödöä laitto, niin kaikki alko haiseen ihan järkylle. En oota sitä kyllä yhtään.

Oon tässä yrittäny toteuttaa mun pesänrakennusviettiä. Ei oo tähän mennessä ollu mitään tarvetta hiplailla mitään vauvatavaroita, eikä oo tullu mieleenkään, että pitäs joku pinnis kasata. Nytpä kävin tytön huoneesta läpi vauvalelut eri pussin. Keräsin vauvapyykkiä, eli pahvilaatikoista vauvan vaatteet ja makuupussin ym. Mitä pitää pestä ja aattelin ne tuossa työntää koneeseen. Sitte aattelin metsästää tänään pinnasängyn ruuvipussin ja kasata miehen kanssa sen pinniksen meidän makkariin, niin saa sitte noita tavaroita siihen pinnikseen kerätä, niin ovatpahan yhdessä paikassa. Katoin tuota meidän tarvelistaakin. Syyhyten ootan, että rahatilanne on semmonen, että uskaltaa lähteä ostoksille. Ei meiltä isoja puutu mutta jotain käyttötavaraa kumminkin.

Oon mää toki muutenki ollu tänä aamuna touhukas, etten oo pelkästään vaaleanpunaisissa unelmissa lillunu. Oon saanu jopa järjestettyä ja keittiön siivottua. Pyykkiäki pesin ja nyt ois kuivaa pyykkiä viikattavana kaappiin: Kouluhommiaki riittäis, ku vaan viittis alkaa tekemään.
 
Onko muita, jotka meinaavat työskennellä keikkaluontoisesti/friikkuina äitiys- ja vanhempainvapaiden aikana? Onko se todellakin niin, että jos työpäivät ajoittuvat sunnuntaille, Kelalle ei tarvitse ilmoitella tai selvitellä mitään? Ei edes mainita asiasta, vaikka tietää tilanteen jo näin etukäteen? Pelkään nimittäin, että jälkikäteen tulee jotain noottia/takaisinperintää (vrt. mun 3000 euron opintotuen takaisinperinnät vuodelta 2010).
 
marimus, mä jatkan töitä tilanteiden mukaan jo varmaan alkuvuodesta. Lähinnä käyn iltasin palavereissa tai joskus viikonloppusin jotain työreissuja, pääasiassa pystyn tekemään tarvittavat hommat kotoa käsin.

Edellisen äippäloman aikana meillä oli sellai tilanne, että mä olin lokakuun loppuun saakka vanhempainvapaalla ja mun mies jäi vanhempainvapaalle marraskuun alusta. Lokakuussa mä tein kuitenkin jo jonkun verran (sunnuntai;))töitä, enkä niistä mitenkään erikseen Kelaan ilmottanut. Lokakuun palkkatodistuksessa näkyy selkeästi "sunnuntaityö", ja se on tietty tallella, jos jossain vaiheessa Kelalta tulis asian tiimoilta kyselyä. Ainakaan vielä ei oo tullut.
 
Bamboo, hyvä tietää! Itse siis tulen saamaan jonkin verran (pieniä) tuloja blogini kautta ja mietin vain, miten asia nähdään Kelan päässä. Onneksi tuo on sellaista "duunia", mitä voin aina väittää tehneeni sunnuntaisin, mutta mihinkään liksakuitteihin ja papereihin sitä ei kyllä saa :(
 
Täällä nuo supparit ei oo jättäneet rauhaan. Joskus viime viikon torstaina alko kipeät supistukset 10min välein ja kesti kolme tuntia. Sen jälkeen onki tullu lähes päivittäin. Kävinki sitte viime keskiviikkona tk-lääkärillä näytillä ja hän meinas, että sormella auki ja kanavaki lähteny lyhentymään. Siitäpä sitte synnärille arvioon. Onneksi ultrassa sitte katottiin, että kaiken pitäs olla vielä ihan kunnossa. Nyt sitte maalaisjärkeä ja pitäs ottaa iisisti. Ei kuitenkaan tarvi petipotilaana olla kun supistukset tulee levossakin. Vielä jos kymmenisen viikkoa pysys tuo tyyppi tuolla, niin hyvä ois.

Tuon synnärireissun jälkeen sitte sainki hirveet siivouspömöt :D. Oon pessy pikkuvaatteita ja lajitellu niitä kokojen mukaan kaappeihin ja laatikoihin. Haettiin pinnis varastosta ja toinen vaunukoppa. Sain kaverilta Aventin rintapumpun lainaan ja muutenki oon tehny listaa. Tulis vaan se äitiysavustus, niin pääsis osteleen sitä käyttötavaraa: vaippoja, korviketta, pesuaineita, liivinsuojuksia, tutteja ja tuttipulloja ym.
 
Onko kellään ollut alaselkäkipuja nyt raskauden aikana? Minulla alkoi viikko sitte kovat kivut. käveleminen ja istuminen on tosi vaikeata. välillä on helpompaa ja välillä taas kaikki tuntu olevan ok. Tuntuu siltä että sitten kun tekee koko ajan jotain niin kipuja ei oo mutta heti kun ottaa pikkasen rennommin niin silloin ollaankin särkylääkkeiten varassa. 

En ole vielä neuvolassa asiasta puhunut kun seuraava neuvola on vasta 3 viikon kuluttua mutta tässä sitä mietitään että pitäisikö hakea jo saikkua kun työkin on pelkkä istumatyötä. 
 
Hellu76: Jonkin verran ollut mullakin alaselkäkipuja just jos on töissä istunut koneen ääressä pitkään yhteen menoon. Joskus sellaista jatkuvaa särkyä, mutta eniten iskias-tyyppistä toispuoleista, että pienikin kumartuminen ja toisen jalan nostaminen ja eteen vieminen vihloo. On tosi epämukavaa kyllä... Onneksi mulla vain silloin tällöin.
 
Takaisin
Top